Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat valt nog niet mee in Belgie als ik dat iedere keer zo lees
_________________________________________ Got coffee?
|
14 mei 2006 9:59 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...het is een lang verhaal met de nodige ellende
Al ligt het fundamentele probleem bij het feit dat Alpina geen Europees gelijkvormigheidsattest meegeeft aan zijn wagens. Mijne is bij Alpina in Duitsland rechtstreeks gekocht als recente tweedehands, hetgeen de zaak enkel bemoeilijkt om hem in Belgie in te schrijven. De enige mogelijkheid om hem hier in 't verkeer te brengen is via een speciale gelijkvormigheids keuring: zoals je moet laten doen voor een exotische Amerikaan die je importeert.
Tot 2006 moesten alle Alpina's voor Belgie via zo'n keuring ingeschreven worden. Sinds dit jaar heeft de invoerder een overeenkomst met de Belgische staat dat ze 25 auto's per type per jaar via de normale manier kunnen inschrijven in het verkeer. Dit vergemakkelijkt de procedure. er is even twijfel geweest of dit voor mijne ook zou kunnen: Heb 3 weken op uitsluitsel moeten wachten en het antwoord wan negatief...ik heb dus de gelijkvormigheidskeurinhg moeten ondergaan. Is een tiental dagen terug gebeurd met succes Over 10 dagen zou ik m'n gelijkvormigheidsattest moeten toegestuurd krijgen en dan kan ik een verzekering en platen aanvragen!
Dus 2 maand nadat de wagen hier in Belgie geleverd is heb ik er eindelijk een goed oog in. Ik heb het misschien wel zelf een beetje gezocht met de wagen rechtstreeks bij Alpina te kopen en niet via de Belgische invoerder te gaan, tja ...Ik had medewerking van de invoerder nodig voor de gelijkvormigheid en mogelijkerwijs heeft die daar ni echt meegewerkt.
Enfin we zijn op goede weg en elke dag komen we een stapje dichter
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 mei 2006 21:50 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dan hebben ze het bij PCB toch beter gedaan. Gans de procedure van invoer, eenmalige keuring, aanvraag gelijkvormigheidsattest en definitieve keuring, hebben ze klaargekregen in 14 dagen.
Mijn persoonlijke nr.plaat, laat enkel lang op zich wachten. Het roze formulier, samen met het bewijs van betaling van de gereserveerde nr.plaat, is nu al meer dan 14 dagen verstuurd, en ik heb ze nog steeds niet.
Hopelijk komt ze deze week, want binnen 8 dagen vertrekken we naar de Internationale 356 meeting in Italië
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 mei 2006 22:21 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...het is altijd wachten als je iets nodig hebt van officiele instanties hé...'t is huilen met de pet op op dat gebied hier in Belgie ..tja...
Ga je met beide 356'en naar Italie? Hebben jullie dit jaar nog een meeting in Belgie ook (in Brugge is het normaal toch, niet)? Want daar zou ik toch graag es naartoe komen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 mei 2006 22:41 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
21 jun 2006 19:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeer mooie foto's van een zeer mooie wagen.
Veel plezier ermee
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 jun 2006 19:31 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Prachtig product van onze Beierse Vrienden ! Mijn volgende wordt er denk ik ook weer van de firma uit München......
Heel veel plezier ermee !!
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 jun 2006 19:56 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
mooie bak vooral de kleur
velgen niet mijn ding
Eindelijk het wachten beloond
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
21 jun 2006 20:28 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ziet er goed uit zeg
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 jun 2006 21:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Simpel, gewoon een hele mooie en excl. auto!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 jun 2006 23:13 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Schitterende auto
Enjoy
|
21 jun 2006 23:39 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Wat zijn nu de specs van deze bak?
OF heb ik er al over heen gelezen
leander
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
22 jun 2006 0:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Als je het topic nou gewoon eens van bovenaf door gaat lezen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2006 1:34 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
mooie, coole bak
vind BMW nog steeds mooie, sportieve auto's maken.
veel rijplezier ermee..........................
|
22 jun 2006 10:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zonnesteek....
Nee hoor geweldige auto. Ontzettend bruut vermogen en een mooi geluidje.
Heel veel plezier ermee. Ben inderdaad wel benieuwd naar de verschillen met een 996 al kan ik er naar gissen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 11:42 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
300 pk, 3.4l, basis is 3.0l M3 blok van de E36 M3. Gooi de ///M cilinderkop eraf met één gasklep per cilinder en monteer er de kop op van een 328/330...bewerk deze cilinderkop uiterst zorgvuldig (kanalen, uitliteren kop en blok, nokkenassen, uitlaatcollector, inlaatcollector) en samen met een nieuw motrmanagement van Alpina kom je aan een dikke 300 pk (meeste motoren tussen 308 en 312pk)...motoren voldoen aan EuroIII, door de komst van Euro IV is produkie gestopt.
Motoren hebben een fenomenaal koppel van 368 NM aan 5200 toeren...90% reeds beschikbaar bij 2000 o/min.
Versnellinsbak is van Getrag.
topspeed is 268 km/u open en 276 gesloten.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 jun 2006 22:12 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Heb er m'n eerste km's mee gedaan en het rijdt wel ferm. Al zou de sporing nog es moeten herdaan worden want de neus is wat zoekerig. Er staat een KW kit onder en als die over een paar duizend km ingereden is dan heeft de garage voorgesteld de boel nog es na te checken. De wagen heeft nog steeds geen 5000 km en dat voel ik wel...het is allemaal nog wat stroef!!! ook de motor is zeker nog niet los, al is de klank wel prachtig. Het weggedrag in de bochten is heel secuur, al is de acherkant wel "licht" in vgl met een Porsche (996 bijvoorbeeld)...zeker als plots op het gas of van het gas gaat...300 pk is zeer veel voor zo'n karretje en dat voel je wel...je moet een beetje weten waarmee je bezig bent. Niet dat dat bij een Porsche niet het geval zou zijn, maar als ik terugblik naar onze 996 cab dan reed die toch makkelijker dan dit! Ik had er alleszinds meer vertrouwen in...al is dat natuurlijk zeer voorbarig na 200km gereden te hebben met de Z4. Deze Alpina is denk ik wel veel speelser, net een kart! Komt natuurlijk ook die strakke vering nu.
De koppeling is een droom, en de zithouding ook. Dit is de eerste wagen in jaren (van m'n Z3 M Coupe geleden) waarin ik een uitstekende houding vind. Meestal zit ik met m'n benen te kort op de pedalen en staat het stuur te ver van m'n lichaam. Hier is - dankzij de vele verstelmogelijkheden - een degelijke positie tevinden. De koppeling is zijdezacht en zeer direct...kunnen menig +300pk wagens nog wat van leren. Het stuurgevoel is dan weer wat te licht door de zware bekrachtiging en heeft veel last van koppelreacties (spoorvorming en hobbels)...19" is groot voor een Z4, misschien wel iets te maar enfin...
Ook de rolgeluiden dringen fel door, het windgeruis ook maar dit is minder storend...verder laat de moter ook flink van zich horen en z'n zachte gromis alom present
Ik denk dat als je een paar compromissen kan sluiten dit een heel fijne wagen is...het is zeker geen limo, het is verre van zacht, het is ook ni stil maar het is een leuk ogend, vrij uniek, gek, overpowered twee-zittertje voorzien van alle moderne gadgets (regensensor, el. kap, Xenon, GPS, PDC, DSC, ...) met bullet-proof mechaniek van Alpina! En...het verbruik is verbazend...ok, ik vlam nog ni super door maar rijd zeker met geen ei onder het pedaal: 9.2l/100 km (gisteren in garage opgehaald aan 9.9l!) ..dus ergens tussen 1/10 en 1/11
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 jun 2006 22:13 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Sinds ik de Z4 gekocht heb, had ik steeds last (24.000km) van een lastig (of moet ik zeggen listig) stuurgevoel. De auto was zeer gevoelig aan spoorvorming en bumpsteer. Zo erg zelfs dat het plezier er soms wel af was en dat ik pijn in m'n polsen kreeg.
Deze week had ik 'm naar de dealer gebracht voor een onderhoud...vandaag gaan ophalen. 'k Had hen er ook van gesproken dat ik het stuurgevoel in de Z4 niet correct vind ondanks de auto al meerdere malen te hebben laten uitlijnen en met de bandendrukken te hebben gespeeld. Alles helpt wel een beetje, maar de core van het probleem was nog altijd niet opgelost.
'k Kreeg telefoon deze week waarbij ook zij meldden dat de Alpina inderdaad niet zeer aangenaam reed en soms zelfs gevaarlijk reageerde. 'k Was blij dat we op dezelfde golflengte zaten. Ze hebben 'm hiervoor bij een specialist gebracht die zelf zeer veel ervaring heeft met verlaagde BMW's en krachtige auto's. Persoon heeft er ook mee gereden en beaamde het slechte stuurgedrag. Woensdag kreeg ik opnieuw telefoon dat 'm iets "anders" uitgelijnd is nu en dat de auto zeer goed rijdt...niet meer te vergelijken met ervoor.
Ik dus heel benieuwd om ermee te rijden vandaag en ik moet zeggen...'t is niet gelogen. De auto heeft nog steeds een zenuwachtig stuurgevoel maar het listige is er compleet af! De auto is een plezier om te sturen, ook de grip is een pak beter!!! De winterbanden hebben het wel moeilijk om de pk's op de weg te zetten maar het is echt lol aan het stuur. Ook het volgen van sporen en bumpsteer is verdwenen....super!
Enkele vraagjes toch wanneer ik het uitlijningsrapport overlees:
Toespoor stond hij vroeger negatief en nu lichtjes positief (is dit dan toe of uitspoor)?
Ook de naloop is verminderd...naloop is castor toch dacht ik? 'k wist niet dat je dit kon regelen? Is toch de hoek die de fuseepen heeft? Ik dacht dat dit een statisch gegeven was...
Iemand een idee wat "stuwhoek" is? die is van 0°13' naar 0° gegaan achteraan???
Anyway...'t resultaat is prachtig!!! Heel beniewd hoe hij op de 19" wielen zal rijden met deze settings
Blijkbaar is dit weer een bevestiging van het feit dat de Z4 zeer gevoelig is aan settings en uitlijning...Subtiele veranderingen met een groot verschil in resultaat.
Heel veel mensen schoven het steeds op de verlaging en de spacers die ik achteraf op de Alpina heb laten plaatsen, maar blijkbaar heeft dit er weinig mee te maken...ben heel blij dat het probleem eindelijk van de baan is...ik kan weer een glimlach trekken achter het stuur en da's toch heel belangrijk voor ons, niet?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 dec 2006 21:49 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Van harte Mich !
Fijn dat ze er even de tijd voor namen en eruit zijn gekomen, het zou toch niet zo kunnen zijn dat onze Beierse Vrienden een auto hebben gemaakt die niet 'lekker' zou sturen ?
Overigens heb ik met 'de grote broer van de Z4' ook af en toe last van 'wat' zoekerigheid (overigens op te lossen door het stuur gewoon wat steviger vast te houden, we rijden niet in een limousine). Ik heb ook een beetje het idee dat de (keiharde) Run Flats van Bridgestone hier een rol in spelen; als het wegdek niet geheel vlak loopt geeft de band ook niet mee, en maakt dat de auto dus éxtra gevoelig voor zenuwachtig stuurgedrag.
Zitten er onder de Z4 toevallig ook RFC's ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
23 dec 2006 23:22 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Mich,
blij dat ze je probleem hebben opgelost, maar wie is de specialist die het gevonden heeft? Ik zit met een gelijkaardig probleem met mijn VTEC die 4 wielsturing heeft (een electro-motor op de achteras stuurt de achteras tot 6 graden mee of tegen in functie van parameters als snelheid, stuurhoek etc.) en ik heb extreem last van spoorvorming ondanks geen buitensporige velgdiameter (16 inch). Msschn. kan een gelijkaardige uitlijning daar wel iets aan verhelpen, want het heeft mij al een aantal keer een quasi-hartverzakking opgeleverd, het gevoel de controle over de auto 'kwijt' te zijn in een spoor
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 dec 2006 0:25 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
@ Epicurus: het is inderdaad heel normaal dat de Beierse produkten wat gevoelig zijn aan spoorvorming enzo maar als je het gevoel hebt dat de aito elk moment het decor kan invliegen dan is het plezier en al gauw af.
Onder normale omstandigheden bij spoorvorming moet je gewoon het stuur wat steviger vastnemen, maar bij mij was het echt een worsteling aan het worden.
Het heeft heel veel te maken met de RFT's (Run Flat Tires) die zeer stijve flanken hebben. In afwachting van de Alpina huurde ik een 1-serie van de garage...de RFT's hebben een specifiek rijgedrag maar ik vond het zeer goed meevallen.
De Z4 heeft standaard ook RFT's, enkel de ///M modellen niet (onafgeveerd gewicht laag houden) en de Alpina ook niet. De 19" zijn Michelin Pilot Sport banden waar ik super tevreden van ben en sinds een paar weken rij ik met smalle Pirelli winterbanden op 18" wielen.
@ 2.2 VTEC: Die specialist ken ik zelf niet meteen, maar het is iemand waarmee een aantal BMW garages rond het Brusselse samen werken...'k denk dat het een bedrijf is dat in banden-velgen-verlagingen enzo doet. Ik weet ook dat de eigenaar zelf enorm BMW-freak is. Hij rijdt zelf een M5 e60 op 't moment en z'n vrouw een Z4...hij heeft een paar M3's gehad en ook de vorige M5. Hij heeft heel veel ervaring met verlagingskits en velgen op BMW's. Ik denk dat hij gewoon met z'n gezond verstand de wagen naar eigen gevoel heeft uitgelijnd en het resultaat mag er wezen. De voornaamste verandeing die hij heeft doorgevoerd is beide assen op uitspoor te zetten ipv toespoor...maar wat een verschil!
Om even op uw probleem terug te komen...is die elektro motor van de achterste sturing nog ok? Komt die goed terug naar z'n beginpunt na een stuurmanouevre? Zijn de ophangingsrubbers en rubbers vande sturing op beide assen nog ok? De geringste hoek die overblijft na sturen kan voor vreemde reacties zorgen.
Heb je'm al es laten uitlijnen? Wat zegt de Honda garage? Al es op een Honda forum gezocht naar een oplossing?
Ik kan me wel inbeelden dat een uitlijning voor zo'n 4-wiel gestuurde auto niet simpel is...eerst moet je weten of alle onderdelen wel in goede staat zijn.
Feit is dat er iets niet klopt en raad je aan een voor een alles te checken van de sturing op beide assen. Daarna doe je een uitleijning en als er dan nog steeds een probleem is, moet je es een specialist opzoeken
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 dec 2006 12:46 |
|
|