Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:34

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Koop toch een normale auto! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Koop toch een normale auto!

Vond deze op nu.nl, vind hem zelf wel grappig en herkenbaar! :lol:

http://www.nu.nl/news/927392/1202/Koop_toch_een_normale_auto%21.html
Citaat:

Uitgegeven: 27 december 2006 07:10
Laatst gewijzigd: 27 december 2006 09:58

Vroeger waren tieten en parket nog niet van plastic en er mocht nog gewoon ongegeneerd hard gereden worden. Over die tijd wil ik het vandaag eens hebben. Door Wouter Karssen/Autoblog.nl
In die tijd werd een stationwagen gekocht door mensen die ruimte nodig hebben: loodgieters, aannemers en andere mensen die echt een vak hebben geleerd. In de jaren '90 was de ommezwaai, want de heren marketeers van onze wereld, die geen gelegenheid onbenut laten om ons iets aan te smeren dat we eigenlijk niet nodig hebben, hadden voor ons besloten dat de stationwagen moet worden gezien als een lifestyle auto.

En dus begonnen ook hippe ICT prutsers en masse de Sportwagons, de Breaks, de Avant’s en Tourings te leasen. Aangezien tegenwoordig alles draait om lifestyle, is die extra ruimte als bonus mooi meegenomen.

Bugaboo en Maxi Cosi

Echter, een groot probleem van de babyboomers waren de Bugaboo’s en de Maxi Cosi’s. Deze passen lang niet altijd even lekker in de filestyle stationwagen. Daar moest wat voor worden bedacht en dus werd de MPV geïntroduceerd.

MPV

Voor de leken onder ons: de afkorting MPV staat voor Multiple Purpose Vehicle en moet dus worden gezien als een "lifestyle" peoplemover. Feit is: ze lijken op bestelbusjes, ze rijden als bestelbusjes, maar zijn minder ruim dan bestelbusjes en bovenal veel duurder dan bestelbusjes. Het zijn de auto’s die worden gebruikt om iedere dag weer heel veel lucht te verplaatsen van huis naar werk en vice versa.

In het weekend wordt er wat lucht uitgelaten en er gemiddeld 1,4 kind ingestopt, compleet met 3 kuub aan luiers, speelgoed, bedjes en extra kleding. Vroeger paste een compleet vierkoppig gezin inclusief kampeeruitrusting in een VW Kever of Fiat 500, maar tegenwoordig is de logistieke operatie voorafgaand aan een zondagmiddagje bij oma een stuk uitgebreider.

SUV

Voor de ietwat ruigere moeder of vader in de post-luier-periode en die niet per se iedere keer 3 kuub hoeft mee te zeulen, werd door de autofabrikanten al snel de SUV geïntroduceerd. Deze afkorting staat voor Sport Utility Vehicle, waarbij je de "Sport" rustig kunt vergeten, want deze auto’s zijn in de verste verte sportief. In plaats daarvan zijn ze duur in verbruik, langzaam en vooral erg groot.

Dat laatste lijkt ook het belangrijkste aankoopargument te zijn, want de auto’s creëren een schijngevoel van veiligheid en daarbij kan iedereen aan je grote bak zien dat het erg goed met je gaat.

Logica

Maar goed, door de heren marketeers wordt aan alles gedacht, dus voor degene die de SUV’s te lomp vinden worden er nu nog interessantere modellen ontwikkeld. Wat te denken van de Crossover’s, het resultaat van de kruisbestuiving van een SUV met een Coupé, of wellicht de MPV Coupe Cabriolet? Enige logica lijkt te ontbreken, hoewel de mooie vierdeurs coupés wel degelijk een aanwinst zijn voor het mondiale wagenpark.

Inspirerende auto's

Een vierdeurs coupé mag dus nog wel, maar de aloude klassieke sedan blijft uiteindelijk niet te versmaden. De mooiste en meest inspirerende auto’s hebben typeaanduidingen als QuattroPorte, M5, S65 AMG, RS4 of 159. Meer heb je toch ook niet nodig in een auto: er kunnen vijf mensen in zitten, de kofferbak slikt genoeg bagage en 400 tot 500 pk is meer dan voldoende voor de vlotte ritjes naar de supermarkt.

Sedan

Twijfel je nog over een SUV, bedenk dan dat een wijs man ooit zei dat SUV’s zielig zijn, dus voor op het lijstje met goede voornemens voor 2007 luidt mijn advies: bestel een mooie sedan.

27 dec 2006 12:33
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een mooi verhaal! :wink:

27 dec 2006 12:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
super !! zit veel waarheid in...effe alles door een andere bril bekeken :wink:

dixit Moppersmurf: "ik haat busjes!!!" :lol: :lol:

27 dec 2006 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Laat ik nu net een ML 430 gekocht hebben. Ben net terug van Zwitserland.
(Was graag met de P gegaan. Maarja waar laat je de snowboards.)
Wat rijdt dat heerlijk, groot, V8, 4,3 liter en 272 PK.
We gebruiken de ML in het weekend voor het trekken van de 2-paards trailer. Hiervoor hadden we een Pajero uit 1992. Je begrijpt dat het verschil enorm is. Wat wordt er toch afgegeven op SUV's.
Het grote verschil tussen de verschillende auto's maakt het naar mijn mening juist leuk op de weg.
Zelf heb ik dus een P voor Priveritten, een 407 leasebak zakelijk en voor de Pats/Paarden een dikke SUV.
De uitdrukking doe maar gewoon dan doe je gek genoeg is een lastige daar iedereen een ander norm bij gewoon legt.
En wat is er tegen een beetje gekkigheid/verwennerij.

Henk

27 dec 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Leuk stukje :!: Iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen:lol: Het is maar wat je wil met een auto, toch?

27 dec 2006 13:05
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Henk,

Niet te serieus nemen, stukje is grappig bedoeld. Ikzelf heb ook een " filestyle-avant" van de zaak. Mijn eerste avant na 4 sedans van de zaak. Neerklapbare achterbank was in de lease net zo duur als een avant... :roll: Een paar keer per jaar komt zo'n avant wel goed uit, zoals laatst een kerstboom halen! Klep kon nog dicht ook! :wink:

Vond de tekst wel erg " spijker op zijn kop" , vooral dat MPV-maxi cosi, volksverhuizingsverhaal. Man, wat rijden er toch (te) veel Xsara Picasso's , Scenics en ander " ei-lookalikes" op de weg! Heeft niks met autorijden te maken, maar wel met " lucht vervoeren" . Allemaal glasbakken! :wink:

SUV is inderdaad ideaal voor het trekken van een grote trailer.

Ik ben niet zo'n SUV-man, heb liever een dikke sedan/avant/combi a la M5 , S4/6 RS 4/6 etc. , maar zou niet durven zeggen dat een ML niet lekker rijdt. Vriend van me heeft een ML 500 (vorig model) op Duits kenteken en dan 120 liter gas erin, rijdt veel en per km nu goedkoper dan zijn pa met een 530d! :lol: Moet zeggen, een brute auto met een mooi geluid. Enne.... jij hebt een ML 430, ik wil een RS4, maar heb een TDI-tje....
:? :lol:

Zoals een groot PF-er reeds eerder zei:

Citaat:
Ieder zijn meug....

27 dec 2006 13:17
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:

Behalve dit dan :mrgreen: :mrgreen:

Citaat:
Deze afkorting staat voor Sport Utility Vehicle, waarbij je de "Sport" rustig kunt vergeten, want deze auto’s zijn in de verste verte sportief. In plaats daarvan zijn ze duur in verbruik, langzaam en vooral erg groot.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 dec 2006 16:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
MichM3 schreef:

Behalve dit dan :mrgreen: :mrgreen:

Citaat:
Deze afkorting staat voor Sport Utility Vehicle, waarbij je de "Sport" rustig kunt vergeten, want deze auto’s zijn in de verste verte sportief. In plaats daarvan zijn ze duur in verbruik, langzaam en vooral erg groot.

oeps...weer uitzonderingen die de regel bevestigen... :lol: :lol:

...dixit ppp356: "ik neem de witte voor snelle Alpenritte..." :wink:

27 dec 2006 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Wij zijn wel blij met de SUV hoor!!... :) :) ..! Wij hebben ook liever een goedkope station en dan een vette 911 erbij, dan een M5/RS4 en verder niks.. 8) .

27 dec 2006 20:18
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooi verhaal. Wel herkenbaar en een mooi stukje humor.

27 dec 2006 20:36
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]