Auteur |
Bericht |
Toon
|
 Auto wassen - Waterblade/powerblade/squeegee
Wie wast zijn auto met de hand en gebruikt nadien een waterblade/powerblade/squeegee om 'm af te drogen?
Werkt het en waar in Nederland kun je dat ding kopen?
Ik heb ze nog nooit bij Halfords/Brezan etc zien liggen.
|
29 dec 2006 16:50 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ben daar niet zo'n voorstander van beetje vuil en krassen maar.
ik gebruik nu dit
http://www.aristoclass.de/aristoclass_f_intro.html
gebruikte eerst dit:
http://www.meguiars.com/
maar aristoclass is wel een stuk beter de prijs is ook wel wat hoger, te verkrijgen bij colourlock.nl
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 dec 2006 16:58 |
|
 |
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Zo'n 2 jaar geleden zag ik dat ze bij Porsche Zuid zgn. 'hydroblades' gebruikten om auto's te drogen. Ging daar supersnel. Ik het er daar toen eentje gekocht. Kostte dacht ik rond de €35,00. Swissol heeft ze meen ik ook in het assortiment.
Je krijgt de Porsche met zo'n 'blade' overigens niet helemaal droog.
Groet,
jo996
|
29 dec 2006 16:59 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dan zou ik een goede droogdoek nemen van aristosclass, droog snel en gemakkelijk.
heb het gisteren voor het eerst gebruikt, stond bij een bedrijf binnen om te poetsen, was niet tevreden met het resultaat tot dat de auto buiten stond.
onder het tl licht viel het niet op maar glimmen dat ie doet.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 dec 2006 17:02 |
|
 |
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
 Re: Auto wassen - Waterblade/powerblade/squeegee
Ik gebruik hem, perfekt om de grote oppervlakken/ruiten direct droog te krijgen. Verkrijgbaar bij Protech Benelux voor ongeveer 15 euro ( als ik het mij goed herinner  )
Ton
|
29 dec 2006 18:32 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Gewoon verkrijgbaar bij Praxis. Op mijn werk gebruiken wij ze ook om de pas gespoten en daarna gewassen auto's zo goed als droog te maken. In de 3 jaar dat ik deze dingen ken nog nooit krassen ervan gezien.
_________________________________________ NPC 0577
|
29 dec 2006 20:21 |
|
 |
Dick
964 C2T
997 C2
|
...en, last bot not least: de oud hollandse echt (!) lederen zeem. Verkrijgbaar bij o.a. de Blokker.
Als het echt leer is droogt het streeploos en volgt het precies de contouren van het object...
gr.
dick
|
29 dec 2006 21:55 |
|
 |
addie
nu even nietapeldoorn
|
Ik gebruik hem dagelijks(autopoetsbedrijf) maar op donkere kleuren krast hij echt wel.Gaat niets boven een goede zeem. 
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
|
29 dec 2006 22:01 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Jep, helemaal waar, met een gratis tip van mij: Niet de zeem in een emmer heet water laten liggen  (echt, krimpen dat dat ding doet joh!)
|
29 dec 2006 23:09 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal mee eens. Er gaat niks boven een echte zeem. Goed spoelen zorgt dat ie niet krast. Iets wat met al die moderne dingen inderdaad kan gebeuren.
Gewoon handwerk. Kost wat meer tijd maar wat is er nou mis met je Porsche poetsen. Daar zijn hele volksstammen jaloers op 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 dec 2006 23:12 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mogen zich melden hoor. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 dec 2006 23:40 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Re: Auto wassen - Waterblade/powerblade/squeegee
Het werkt makkelijk voor de grote vlakken en daarna met een zeem het karwei afmaken.
Ik heb hem een jaar of wat geleden ook gekocht , meteen geprobeerd op een mooie donkere GT3.
Maar....
Gelukkig kon ik de kras van een meter op het dak helemaal wegpolijsten met de poetsmachine.
Ik heb hem bij het volgende bezoek zo teruggegeven aan de vertegenwoordiger en het geld terug gekregen. Sinds die keer weer gewoon de oude vertrouwde zeem.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
30 dec 2006 0:19 |
|
 |
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo SAmsterdam
|
ik zal wel een zgn. doodzonde hebben begaan, maar vanmiddag door de wasstraat gereden. (wel eentje zonder borstels!) Echter denk ik dat de auto in het verleden door een normale wasstraat is geweest, ronde krasjes in de lak. Ik heb altijd zwarte auto's, nu dus 3 alleen deze zijn vanaf dag 1 door de borsteloze wasstraat gegaan en geen krasjes dus.
Nu zit ik er dus aan te denken om de P. een Protech behandeling te geven, heeft iemand naar aanleiding van mn klachten hier ervaring mee of misschien betere ideeen?

_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
30 dec 2006 0:39 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
protech geeft een mooi (en blijvend!) resultaat, echter voor een gebruikte auto niet echt goedkoop..(900 Euri's..als ik me niet vergis)....een zeem en een beetje hard werk en standaard turtle wax is goedkoper..
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
30 dec 2006 0:46 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Gebruik deze ook en destijds bij de auto gekregen (gevraagd). Gebruik het puur voor de grote vlakken en daarna doe ik alles met de zeem.
|
30 dec 2006 9:44 |
|
 |
horn
PF #57
|
gebruik de zoekfunctie eens op protech en je zult de jehova's en tegenstanders leren kennen... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2006 10:25 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik gebruik deze en ben er zeer tevreden over, kan een ouderwetse zeem niet aan tippen.

|
30 dec 2006 12:09 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
gewoon wassen en daarna terug naar huis droogrijden, dan nog een beetje met de zeem wat druppels verwijderen, stelt echt niks voor....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 dec 2006 13:14 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dat geldt mogelijk wel voor een licht gekleurde P. maar zeker niet voor een zwarte
Als op die kleur water opdroogt dan krijg je kalkvlekken, terwijl het water hier extreem zacht is.
Ik gebruik dus sinds enige tijd zo'n blade, wel een van Swissol, en naar volle tevredenheid. Waar het mij om gaat is dat ik snel 80% van het water verwijder en dan vervolgens de rest met een zeem snel kan wegnemen.
Speciaal op warme zomerdagen had ik anders vaak last van kalkvlekken, gewoon doordat het te lang duurde om al het water op te nemen met een zeem.
Het probleem van Erwin met krassen ken ik helemaal niet. Kwaliteit van de 'veegrand' van de blade misschien? Dit is een hele zachte siliconenachtige rand, die echt niet krast.
De harde kunststof greep is natuurlijk niet fijn voor de lak.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 dec 2006 14:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2006 15:20 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
30 dec 2006 15:54 |
|
 |
John
Cayenne
|
Die blade gebruik ik al enkele jaren (getipt via PF), en heb hem naar tevredenheid.
Vooral de grote vlakken ff snel doen, wel na iedere beweging haal ik hem als een echte glazenwasser langs mijn zeem, ik durf zelfs te beweren dat je dan minder kans op krassen heb als met de zeem waar je niet zo makkelijk zand etc in ziet zitten.
Wel als laatste ff lekker met de zeem drogen.
Vooral makkelijk bij snel zemen, vooral als het warm is droogt de auto snel op en blijven die rotte kalkdruppels achter.
Met de blade ben ik snel klaar, voor grote auto's (dak van de KJN super gemakkelijk) een uitkomst.............kleine vlakken is een ramp......
|
30 dec 2006 16:03 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Beetje azijn bij het water en geen kalkaanslag meer. 
|
30 dec 2006 16:05 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
.... water uit de wasdroger 
|
30 dec 2006 16:22 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik gebruik gewoon per vlak dat ik gedaan heb (dak, voorkant, achterkant, zijkant) gewoon de spons (uitgeknepen) die ik ook voor het wassen gebruik. Gaat prima.
|
30 dec 2006 16:22 |
|
|