Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2025 14:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Dure meuk. zou je ook de non-rattr verkiezen boven de vd G? keuze op uiterlijk? merk?

29 dec 2006 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Tuurlijk niet........een IWC koop je ook voor de historie. Kun je bij vdG nog niet over praten.

Peter-die de vdG wel mooi vind-3.2

29 dec 2006 17:31
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
Ik vind een Vandergang een absoluut mooi horloge. Echter, als ik hem naast mijn IWC leg en zie dat ze ongeveer hetzelfde kosten, weet ik het weer. Toch maar de IWC.

Ieder z'n meuk. Kom die Vandergang overigens zelden tegen. Wel een mooie exclusieve klok.

Waarop baseer je je dan Horn :?: Afwerking materiaal, of gewoon gevoel?
Heb al wel wat IWC's gezien, maar nog nooit een Vandergang in het echt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 dec 2006 19:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
wolf schreef:
Dure meuk. zou je ook de non-rattr verkiezen boven de vd G? keuze op uiterlijk? merk?

nee, ik denk dat ik een vd gang zou verkiezen boven de chrono automatic.

@ ppp: puur gevoel en historie. en de bijzonderheid van het rattrapante mechanisme. VdG wel al in het echt gezien, maar nog nooit om gehad.

ik heb het gevoel (!) dat de portugieser deels model heeft gestaan voor de VdG. In dergelijke gevallen opteer ik voor het origineel. Hoewel ik het gevoel van een echte hollandse klok (met vooralsnog een zwitsers uurwerk) ook wel wat waard vind.

Het voordeel van de IWC vind ik dat de wijzerplaat minder druk is dan bij de VdG. Maar dat is erg persoonlijk.

Laatst bijgewerkt door horn op 29 dec 2006 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.

29 dec 2006 20:27
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
VdG,
mooi gemaakt, helaas geen uitstraling, beetje 13 in een dozijn.
Geen eigen identiteit imho,
mediatechnisch wel goed bedacht, max. aantal per jaar etc.
Wat Harald zegt klopt ook, gewoon voor de echte klok gaan.
Moet altijd een beetje aan Panerai denken, met dien verstande dat dit merk wel een historie en een eigen gezicht heeft.
Niettemin fraaie klok, maar zou deze nooit aanschaffen.

29 dec 2006 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vraagje voor de kenners......

Lang geleden adverteerde IWC in de Elsevier. Uit die tijd meen ik mij een horloge te herinneren (Porsche design?) dat je kon opklappen met daaronder een kompas o.i.d. Google brengt mij nog niet verder. Iemand?

29 dec 2006 20:47
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
FS1 schreef:
Vraagje voor de kenners......

Lang geleden adverteerde IWC in de Elsevier. Uit die tijd meen ik mij een horloge te herinneren (Porsche design?) dat je kon opklappen met daaronder een kompas o.i.d. Google brengt mij nog niet verder. Iemand?

Ik zou een nieuwe Google kopen... :mrgreen: Hij is op denk ik...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

IWC Porsche Design Compass Watch:

In 1978 F.A. Porsche teamed up with Swiss watchmaker International Watch Company (IWC) to develop a wristwatch combining a non-magnetic automatic movement and a compass, the so-called Kompassuhr. The movement was housed in a hinge-attached upper case that could be flapped to give sight on the compass in the lower part of the case. Its cases and bracelet was made out of PVD coated aluminum (matt black or matt olive). Late versions had the cases and bracelet made out of titanium. IWC pioneered use of titanium in watch cases/bracelets together with F.A. Porsche in the development of the Titan Chronograph launched in 1980. The Titan Chronograph was the first watch to use titanium in wristwatches. IWC had to develop working processes paying attention to titanium's specific attributes. The unique design aspect of the Titan Chronograph were the pushers to operate the stopwatch functions being integrated in the case's contour.

:salut:

29 dec 2006 21:08
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Afbeelding Afbeelding

29 dec 2006 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank.....

29 dec 2006 21:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik zou een nieuwe startpagina instellen; www.haraldvindthetvoorje.nl :lol:

29 dec 2006 21:38
Profiel
Bericht 
Heb voor de echte liefhebber te koop deze klok--->

Afbeelding

Angelus chronodato tripledate, eigen kaliber Angelus 217, zeer goede staat, plm. 1942.
Alle functies werkend,beurt gehad bij Brocantique Maastricht 04-2006.
chronograaf, dag-,maand,datumaanduiding.
Lederen band met clipsluiting.

29 dec 2006 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Mooie klassieke klok :thumleft:

29 dec 2006 21:53
Profiel
Bericht 
Heb helaas maar 2 polsen. :wink:

29 dec 2006 21:56
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RS-R schreef:
Angelus chronodato tripledate, eigen kaliber Angelus 217, zeer goede staat, plm. 1942.

Erg mooi "klokkie" inderdaad hr. Bogart. ;) :lol:

29 dec 2006 21:57
Profiel
Bericht 
I know, my friend.

Uit Casablanca. :wink:

29 dec 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Was gisteren min of meer toevallig bij Harrods, en djeezes, op de klokkiesafdeling kon je ook (bijna) alles vinden. Jaja, ook Breguet, ook IWC en alle andere "bekende" merken.
Geen probleem om zo eens eentje om je pols te krijgen, en verdomme zo'n 5001 Portugieser is wel ene hele wekker om je pols. En hij bestaat dus echt niet met witte wijzerplaat en gouden wijzerkes.
Dus ik weet het voorlopig nog ff niet... maar goed, ik heb nog minimaal een jaartje om daarover te denken (en te sparen!).
Heb de vdG ook al eens om gehad (iemand van de NPC heeft em, o.a. naast een bloedmooie maar peperdure Glashutte).
Het is ff wennen zo'n horloge om je pols, maar het heeft wel wat.

30 dec 2006 0:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
RS-R schreef:
Heb voor de echte liefhebber te koop deze klok--->

Afbeelding

Alle functies werkend,beurt gehad bij Brocantique Maastricht 04-2006.
chronograaf, dag-,maand,datumaanduiding.
Lederen band met clipsluiting.

Ontzettend mooi zeg.........

mhaschreurs.hyves.nl

30 dec 2006 0:51
Profiel Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Loop ik vandaag door de stad en langs de verschillende etalages van de bekende juweliers met de bekende horlogemerken zie ik dat het 'bullhead'-principe binnen de chronografen weer helemaal terugkomt! :roll:

Niet zo raar, want het is ook een prachtig principe met de bedieningsknoppen op een handige locatie (en geen knoppen die in de bovenkant van je hand (kunnen) drukken).

Merken doen nu net of het iets 'nieuws' is, maar m'n Seiko uit 1967 (van m'n opa geërfd) heeft dat ook al, net als een perfect lopend automatisch uurwerk, een tweetalige dagschijf (een Engelse en een Japanse (dat wel :oops: )) en datumaanduiding....

Blijft toch een prachtig horloge:

Afbeelding

Inmiddels heb ik het horloge voorzien van een 'butterfly-sluiting' en een zwarte rallyband van Hirsch. Ik vind zo'n leren band beter bij het horloge passen en het draagt -vind ik- ook nog prettiger dan het stalen (weliswaar originele) bandje...

30 dec 2006 2:31
Profiel
Bericht 
Sjonnie schreef:
Was gisteren min of meer toevallig bij Harrods, en djeezes, op de klokkiesafdeling kon je ook (bijna) alles vinden. Jaja, ook Breguet, ook IWC en alle andere "bekende" merken.
Geen probleem om zo eens eentje om je pols te krijgen, en verdomme zo'n 5001 Portugieser is wel ene hele wekker om je pols. En hij bestaat dus echt niet met witte wijzerplaat en gouden wijzerkes.
Dus ik weet het voorlopig nog ff niet... maar goed, ik heb nog minimaal een jaartje om daarover te denken (en te sparen!).
Heb de vdG ook al eens om gehad (iemand van de NPC heeft em, o.a. naast een bloedmooie maar peperdure Glashutte).
Het is ff wennen zo'n horloge om je pols, maar het heeft wel wat.

Welkom in de club, Marc :wink:

30 dec 2006 10:41
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
RS-R schreef:
VdG,
mooi gemaakt, helaas geen uitstraling, beetje 13 in een dozijn.
Geen eigen identiteit imho,
Dat vind ik juist het mooie eraan en geen imago is ook een imago :wink:

30 dec 2006 10:54
Profiel
Bericht 
Fijn Swatch kopen, kun je voor dat bedrag van een VdG fijn een hele collectie aanschaffen. :wink:
En voor iemand die RS spoliers op zijn 911 mooi vindt is image en uitstraling niet belangrijk? :D

30 dec 2006 10:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
daar blijven we over van mening verschillen. ik vind Swatch juist een uitgesproken imago hebben. En een bewonderenswaardig concept.
Net als Ikea. Hoef er mijn huis niet vol mee te hebben, maar wel veel bewondering voor het concept! :res:

30 dec 2006 10:59
Profiel
Bericht 
Concept is prima, uitvoering heb ik mijn ???? bij.
Leuke horloges, maar niet voor mij.
Ieder zijn...

30 dec 2006 11:03
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
RS-R schreef:
En voor iemand die RS spoliers op zijn 911 mooi vindt is image en uitstraling niet belangrijk? :D
Ik pretendeer niet dat ik een RS heb met alleen de 2 sideskirts die op mijn auto zitten :roll: Gedaan omdat ik het een mooi detail vind het imago zal me worst zijn(dan zou ik er ook een RS badge op moeten plakken om vervolgens door de kenners uitgelachen te worden en voor degene die niet weten wat het is had ik er dan dus net zo goed K3 ofzo op kunnen zetten).Ik zeg ook niet dat ik uitstraling en imago niet belangrijk vind.Maar in het geval van een VDG vind ik het wel wat hebben.
Dus zoals al zo vaak hier gezegd ieder z'n meuk en dat is dat ik mijn Monaco lekker toch de mooiste vind van allemaal :tongue: :wink:

30 dec 2006 11:24
Profiel
Bericht 
Monaco is idd. mooi.

30 dec 2006 11:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 101  Volgende