Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Dure meuk. zou je ook de non-rattr verkiezen boven de vd G? keuze op uiterlijk? merk?
|
29 dec 2006 15:03 |
|
 |
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Tuurlijk niet........een IWC koop je ook voor de historie. Kun je bij vdG nog niet over praten.
Peter-die de vdG wel mooi vind-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
29 dec 2006 17:31 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarop baseer je je dan Horn  Afwerking materiaal, of gewoon gevoel?
Heb al wel wat IWC's gezien, maar nog nooit een Vandergang in het echt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 dec 2006 19:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
nee, ik denk dat ik een vd gang zou verkiezen boven de chrono automatic.
@ ppp: puur gevoel en historie. en de bijzonderheid van het rattrapante mechanisme. VdG wel al in het echt gezien, maar nog nooit om gehad.
ik heb het gevoel (!) dat de portugieser deels model heeft gestaan voor de VdG. In dergelijke gevallen opteer ik voor het origineel. Hoewel ik het gevoel van een echte hollandse klok (met vooralsnog een zwitsers uurwerk) ook wel wat waard vind.
Het voordeel van de IWC vind ik dat de wijzerplaat minder druk is dan bij de VdG. Maar dat is erg persoonlijk.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 29 dec 2006 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 dec 2006 20:27 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
VdG,
mooi gemaakt, helaas geen uitstraling, beetje 13 in een dozijn.
Geen eigen identiteit imho,
mediatechnisch wel goed bedacht, max. aantal per jaar etc.
Wat Harald zegt klopt ook, gewoon voor de echte klok gaan.
Moet altijd een beetje aan Panerai denken, met dien verstande dat dit merk wel een historie en een eigen gezicht heeft.
Niettemin fraaie klok, maar zou deze nooit aanschaffen.
|
29 dec 2006 20:27 |
|
 |
FS1
|
Vraagje voor de kenners......
Lang geleden adverteerde IWC in de Elsevier. Uit die tijd meen ik mij een horloge te herinneren (Porsche design?) dat je kon opklappen met daaronder een kompas o.i.d. Google brengt mij nog niet verder. Iemand?
|
29 dec 2006 20:47 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 dec 2006 21:08 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
29 dec 2006 21:11 |
|
 |
FS1
|
Dank.....
|
29 dec 2006 21:28 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik zou een nieuwe startpagina instellen; www.haraldvindthetvoorje.nl 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 dec 2006 21:38 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb voor de echte liefhebber te koop deze klok--->
Angelus chronodato tripledate, eigen kaliber Angelus 217, zeer goede staat, plm. 1942.
Alle functies werkend,beurt gehad bij Brocantique Maastricht 04-2006.
chronograaf, dag-,maand,datumaanduiding.
Lederen band met clipsluiting.
|
29 dec 2006 21:50 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Mooie klassieke klok 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 dec 2006 21:53 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb helaas maar 2 polsen. 
|
29 dec 2006 21:56 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Erg mooi "klokkie" inderdaad hr. Bogart. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 dec 2006 21:57 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
I know, my friend.
Uit Casablanca. 
|
29 dec 2006 21:59 |
|
 |
Sjonnie
|
Was gisteren min of meer toevallig bij Harrods, en djeezes, op de klokkiesafdeling kon je ook (bijna) alles vinden. Jaja, ook Breguet, ook IWC en alle andere "bekende" merken.
Geen probleem om zo eens eentje om je pols te krijgen, en verdomme zo'n 5001 Portugieser is wel ene hele wekker om je pols. En hij bestaat dus echt niet met witte wijzerplaat en gouden wijzerkes.
Dus ik weet het voorlopig nog ff niet... maar goed, ik heb nog minimaal een jaartje om daarover te denken (en te sparen!).
Heb de vdG ook al eens om gehad (iemand van de NPC heeft em, o.a. naast een bloedmooie maar peperdure Glashutte).
Het is ff wennen zo'n horloge om je pols, maar het heeft wel wat.
|
30 dec 2006 0:41 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ontzettend mooi zeg.........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 dec 2006 0:51 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Loop ik vandaag door de stad en langs de verschillende etalages van de bekende juweliers met de bekende horlogemerken zie ik dat het 'bullhead'-principe binnen de chronografen weer helemaal terugkomt!
Niet zo raar, want het is ook een prachtig principe met de bedieningsknoppen op een handige locatie (en geen knoppen die in de bovenkant van je hand (kunnen) drukken).
Merken doen nu net of het iets 'nieuws' is, maar m'n Seiko uit 1967 (van m'n opa geërfd) heeft dat ook al, net als een perfect lopend automatisch uurwerk, een tweetalige dagschijf (een Engelse en een Japanse (dat wel  )) en datumaanduiding....
Blijft toch een prachtig horloge:
Inmiddels heb ik het horloge voorzien van een 'butterfly-sluiting' en een zwarte rallyband van Hirsch. Ik vind zo'n leren band beter bij het horloge passen en het draagt -vind ik- ook nog prettiger dan het stalen (weliswaar originele) bandje...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 dec 2006 2:31 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Welkom in de club, Marc 
|
30 dec 2006 10:41 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dat vind ik juist het mooie eraan en geen imago is ook een imago 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
30 dec 2006 10:54 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Fijn Swatch kopen, kun je voor dat bedrag van een VdG fijn een hele collectie aanschaffen.
En voor iemand die RS spoliers op zijn 911 mooi vindt is image en uitstraling niet belangrijk? 
|
30 dec 2006 10:57 |
|
 |
horn
PF #57
|
daar blijven we over van mening verschillen. ik vind Swatch juist een uitgesproken imago hebben. En een bewonderenswaardig concept.
Net als Ikea. Hoef er mijn huis niet vol mee te hebben, maar wel veel bewondering voor het concept! 
|
30 dec 2006 10:59 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Concept is prima, uitvoering heb ik mijn ???? bij.
Leuke horloges, maar niet voor mij.
Ieder zijn...
|
30 dec 2006 11:03 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik pretendeer niet dat ik een RS heb met alleen de 2 sideskirts die op mijn auto zitten  Gedaan omdat ik het een mooi detail vind het imago zal me worst zijn(dan zou ik er ook een RS badge op moeten plakken om vervolgens door de kenners uitgelachen te worden en voor degene die niet weten wat het is had ik er dan dus net zo goed K3 ofzo op kunnen zetten).Ik zeg ook niet dat ik uitstraling en imago niet belangrijk vind.Maar in het geval van een VDG vind ik het wel wat hebben.
Dus zoals al zo vaak hier gezegd ieder z'n meuk en dat is dat ik mijn Monaco lekker toch de mooiste vind van allemaal 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
30 dec 2006 11:24 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|