Auteur |
Bericht |
FS1
|
Meer trajectcontrole
Gelezen op teletekst:
Het Openbaar Ministerie voert het komende jaar ook trajectcontroles in op provinciale wegen.Het Bureau Verkeershandhaving begint met de wegen waar de meeste ongelukken gebeuren. Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid over een langer stuk gemeten. Een proef op de Zeelandbrug is een succes.Op een aantal snelwegen worden al langer trajectcontroles gehouden. De uitbreiding hangt samen met de invoering van digitale flitspalen.Door die te koppelen worden ze geschikt gemaakt om trajectcontroles uit te voeren.In het hele land staan ongeveer 1700 flitspalen.
|
29 dec 2006 17:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Was net ook op het 5 uur journaal... lekker begin van 't nieuwe jaar.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
29 dec 2006 18:25 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat zat er aan te komen, net als mobiele traject controles zal wel niet heel lang meer duren,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 dec 2006 18:36 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Alles word uit de kast gehaald om het cashen veilig te stellen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
29 dec 2006 19:28 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ach, als je weet waar het traject begint en waar het eindigt valt het best mee. In de westerscheldetunnel is het in beide richtingen over de eerste 3 km. Als je je dan 3 km beheerst wordt het uitrijden van de tunnel (is 6,6 km lang) alleen maar leuker
_________________________________________ NPC 0577
|
29 dec 2006 20:17 |
|
|
horn
PF #57
|
En DAT is dus niet waar. Dergelijke controles worden alleen gedaan op plaatsen waar de veiligheid in het geding is en vaak slachtoffers vallen en/of aanrijdingen zijn. Heeft dus niks te maken met cashen!
Duhuuu! Sure it doesn't...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 dec 2006 20:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het gaat hier met name om B-wegen (80 km wegen)
Daar heb ik persoonlijk erg weinig moeite mee. Kruisingen, tegemoetkomend verkeer op hetzelfde asfalt, als het ff kan ook nog overstekende fietsers en voetgangers. Nee van mij mag het, aangezien het hier wel de verkeersveiligheid dient.
Een probleem heb ik wel met de lege snelweg 's nachts waar je geen vlieg kwaad kunt doen en vervolgens door de club van Spee met 10 km te hard wordt geflitst.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 dec 2006 23:22 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Het uiteindelijk doel is om van het gehele Nederlandse wegennetwerk een trajectcontrole te maken, en daar heb ik WEL moeite mee........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
29 dec 2006 23:58 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Ik durf te wedden dat persoonlijke mobiele devices binnen 5 jaar nog eens je grootste vijand zullen gaan worden op dit gebied. Afgelopen maanden heb ik al mooie staaltjes tracking & tracing mogelijkheden langs zien komen op dit vlak (dus geen ideeen maar harde werkelijkheid).
_________________________________________ hgttg
|
30 dec 2006 0:07 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik heb geen gps navigatie of een mobieltje..........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 dec 2006 0:25 |
|
|
Gerco
|
Ik ben erg blij met mijn TomTom en dat zal hierdoor niet minder worden hoor.
zon vaart gaat het nou allemaal ook niet lopen..
privacy en vrijheid van het individu enzo...
Ik slaap er niet minder om hoor.
En die traject controles op 80 km wegen, lijkt me ook wat stug. Maar als je weet waar ze staan houd je er gewoon rekening mee en je hebt nergens last van... En nee Porsche hardrijden wordt er niet makkelijker op
_________________________________________ turbo rulezz
|
30 dec 2006 2:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vanmorgen stond er in het AD een artikeltje over TomTom waarin o.a. stond dat de staat hier niet blij mee is, vanwege minder inkomsten bij de trajectcontroles.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 dec 2006 12:43 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ach, traject-controle hadden ze jaren geleden ook al in het voormalige Oost-Duitsland. Alleen daar was het andersom, deed je er te lang over kreeg je problemen.......
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 dec 2006 13:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daar sla je de spijker op z'n kop.
Ik heb nog zitten twijfelen of ik het hier zou posten want het zet mensen toch op 'verkeerde' gedachte.
Via het moderne tolheffingssysteem kan namenlijk perfecte trajectcontrole worden gedaan. Dat is gebaseerd op een modern soort tachograaf. Die bestaat uit een GPS ontvanger een een ontvanger die met lokale antenne netwerken communiceerd. Deze kastjes moeten verzegeld in elke auto worden aangebracht. Zo kun je dus als overheid precies bepalen waar een auto een tolgebied binnen rijdt maar ook hoe lang hij over trajecten doet.
Gelukkig heeft de EU hier nog geen brede goedkeuring voor gegeven en is het bij een aantal tests in nederland, Frankrijk en Duitsland gebleven maar als dit inderdaad de trent wordt dan is de lol van autorijden definitief voorbij.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 dec 2006 15:17 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Kortom: je mobieltje en Tom Tom UITZETTEN wanneer je even met je Porsche wilt relaxen..........
Overigens...... pikt de DSI de huidige digitale flitspalen en trajectcontroles niet 'gewoon' op? (mits met de buitenlandse software uiteraard).
Want in dat geval wordt de behoefte aan zo'n apparaat toch steeds groter...
Laatst bijgewerkt door ER op 30 dec 2006 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 dec 2006 15:27 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Het echte gevaar zit niet in actieve devices zoals TomTom en Mobieltjes maar in de TAGS (en die heeft straks iedereen in zijn rijbewijs, paspoort, etc.).
_________________________________________ hgttg
|
30 dec 2006 16:53 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Laten we die rommel ook thuis.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 dec 2006 17:25 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Prima voorstel!
Zitten die TAGS ook niet al in de nieuwe rijbewijsjes..... ?????????
Die RTLS-devices worden vaak onder het mom van zeer nuttig voor grote bedrijven, ziekenhuizen, verpleeghuizen etc. genoemd, maar weinig mensen denken mijns inziens na over 'het gemak' voor politie en overheid.........
|
30 dec 2006 18:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
No offense, maareh, hoe groot is de reikwijdte van een rfid-chip ookweer?
Buiten dat, klopt het natuurlijk wel een beetje, denk allemaal even aan die film met Tom Cruise, Minority Report (die was het toch?).... Maareh, laten we ons lekker bezig houden met fijn auto-rijden en niet opgaan in conspiracy theories aub!
|
30 dec 2006 20:47 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Mee eens! Back to business.
Verheug me nu al op het ritje morgen in de 911 !
|
30 dec 2006 22:08 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Je zou ook kunnen zeggen - Hoe gevoelig is de ontvanger.
Maar inderdaad ... back to business.
Ga even op en neer op de oprit rijden, dat mag ik nog wel van Koos . Kan de P ook weer eens een goede poetsbeurt krijgen.
_________________________________________ hgttg
|
31 dec 2006 13:20 |
|
|