Auteur |
Bericht |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 dec 2006 1:32 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Erwin,
Even googlen levert dit op:
bron: http://www.adelgigs.com/911schistory.shtml
Nu ben ik niet zo technisch, maar het lijkt er toch hier op dat er gesproken wordt over een andere nokkenas timing met zes graden. Hetzelfde stond op een documentje dat ik eens van Andre heb gekregen. Heb ik je nog eens laten zien in Steenwijk.
Hoe zit het nu?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
31 dec 2006 1:49 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Jeroen, als je nu had geschreven: 'de kleptiming van een Carrera 3.0 is anders dan van de eerste SC's ' had ik niet gereageerd.
Ik snap wel wat jij bedoelde maar jij wist waarschijnlijk niet dat de meeste SC's rondrijden met de exacte nokkenastiming als gebruikt bij de Carrera 3.0 motor.
De eerste SC's hadden een vervroegde nokkenastiming die twee modeljaren later weer terug werd gezet naar de Carrera 3.0 waarden.
Bij de 188 pk werd deze weer vroeger gezet en bij de 204 pk versie weer op de waarde van de Carrera 3.0 .
Omdat Porsche in 1983 ook niet meer wist wat nu het beste was hebben ze de nokkenassen bij de 3.2 maar er tussen in gezet , dus 3 graden vroeger
De 964 hield de zelfde afstelling als bij de 3.2 en de 993 heeft weer de afstelling van de Carrera 3.0 .......kun je het nog volgen
Bij het ontwikkelen van de 996 motor waren ze wéér aan het kibbelen over welke nokkenastiming hiervoor de beste was. ( net als hier op het forum wel eens gebeurd over C2 of C4, water of lucht ect.)
Op een gegeven moment was er één zo slim om variabele kleptiming uit te vinden....nu had iedereen zijn zin
Of geloof je echt wat in de verkoop folders staat, dat dit voor een verbeterde ademhaling is bij hogere toerentallen en tegelijkertijd een beter koppel kan geven bij lagere toerentallen ? Ze konden natuurlijk moeilijk de echte reden vermelden
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 dec 2006 2:57 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Thanks, weet ik ook eindelijk hoe dat zit!
Aardig complex dus!
Weer eens het verschil tussen de liefhebber en de specialist!
Wel grappig dat ze voor de 993 weer teruggrepen naar de oude C3.0 timing.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
31 dec 2006 12:40 |
|
|
Sjoerd3.2
911 3.2/1987Gorinchem
|
Jeroen, misschien moet je je vandaag maar concentreren op je muziek. Heel misschien tot vanmiddag.
|
31 dec 2006 12:44 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
OK Sjoerd, dan zie ik je vanmiddag!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
31 dec 2006 12:47 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
mmmmmm, moet het toch effe kwijt : ik heb gisteren een aanbetaling gedaan op een 1977 carrera 3.0, eerste eigenaar, origneel belgische auto....met 75.000km op de teller !!
Auto wordt momenteel in orde gezet voor de technische keuring en als hij hier goed doorkomt is hij van mij !!
het hele verhaal doe ik zeker en vast als ik de auto hier heb !
hij ziet er fantastisch uit, in zilvergrijs en alles, alles, alles is origineel aan de auto, van de lelijke (originele) spoiler tot de radio....
mijn sepia 2.4T staat dus te koop ! http://foto.zita.be/9854964148
|
06 feb 2007 22:25 |
|
|
Sjoerd3.2
911 3.2/1987Gorinchem
|
Gefeliciteerd, je huidige auto ziet er overigens ook zeer goed uit.
|
06 feb 2007 22:37 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Wauw! Congrats! En die km stand! Kun je bijna van een barn find spreken. Lucky you!
Aangaande de spoiler, lijkt me toch niet helemaal orig, maar inderdaad een " lelijke" zwarte kunstof replica van de orig. holle polyester. Deze is een tijdje op SC geleverd. Kan het echter niet zo goed zien. Indien je interesse hebt, ik heb nog een orig. polyester liggen, incl. 911 .. ... nummer erin! Moet je alleen de rand overzetten en spuiten. Prijs? Voor jou gratis af te halen.
Ik heb er een orig. polyester juist weer opgezet. Hoort op zo'n auto!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 feb 2007 0:38 |
|
|
horn
PF #57
|
that's the forumspirit
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2007 1:09 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Jeroen, merci !
echter : ik ben er vrij zeker van dat hij wel origineel Porsche is en geen replica. Een vriend van mij die al 20 jaar met 911 bezig is, kende dit soort spoiler. Ze blijken zelfs vrij zeldzaam.......
En als ik hem eraf haal, wat ik wel van plan ben, blijft hij spoilerloos, vind ik dan weer mooier.
Toch bedankt voor je aanbod !!
De kilomterstand is bijna moeilijk te geloven. vooral omdat er weinig onderhoudshistorie bij de auto is, maar de staat van de auto lijkt te kloppen met dit cijfer. Ook de technische keuring houdt sinds enkele jaren de kilomtestand bij, elke keer de wagen voorrijdt (dus 1x per jaar) en die kloppen ook tot +/- 2000. Maar, ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het verder gaat.....
|
07 feb 2007 8:33 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Jeroen
kijk hier eens : https://techinfo.porsche.com/techinfo/p ... ATALOG.pdf
op p.222 : zowel jou spoiler als "mijn" spoiler staan in de onderdelenlijst voor '77.
PS : whaletail is wel stukken mooier......
groeten
K.
|
07 feb 2007 14:23 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Proficiat!!! Prachtige wagen
|
07 feb 2007 20:58 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Mooie auto...proficiat
|
07 feb 2007 21:48 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mooie kleur ook dat zilver, lijkt mij ook nog wel eens wat!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 feb 2007 21:49 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Hoi Kristof,gefeliciteerd met je voorgenomen aankoop.............zul je geen spijt van krijgen
Wat Jeroen al zei,barn find.Nu nog een stickersetje er op en je bent compleet.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 feb 2007 22:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 feb 2007 22:36 |
|
|
Wimpie77
|
Hallo allemaal,
ik heb een vraag:
wat is het nadeel van een half automaat (sportmatic?)?
Zijn er ook nog voordelen?
Of is dit allemaal persoonlijke voorkeur?
Groet,
Yaron
|
22 jun 2007 9:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Geen (zwaar) koppelingspedaal dat je hoeft te bedienen
|
22 jun 2007 10:18 |
|
|
Wimpie77
|
En die zijn aardig zwaar...
Bij Hofstad staat nog steeds een blauwe uit 1977.
Hij ziet er op de (slechte) foto's heel goed uit...
Ik ben absoluut geen kenner, dus als ik ga kijken neem ik iemand mee.
Hij staat nu bij een gespecialiseerde garage voor een servicebeurt en de versnellingsbak wordt nagekeken. Als hij weer terug is ga ik kijken!
|
22 jun 2007 10:35 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Zijn als ik het goed heb weleens wat forummers naar gaan kijken en men was niet echt enthousiast.....
|
22 jun 2007 10:51 |
|
|
Wimpie77
|
Ik kon het me ook niet echt voorstellen...
Hij staat al zo lang te koop!
We zullen zien...
|
22 jun 2007 11:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik heb gisteren even gekeken maar die Owners Guide zat volgens mij niet in het mei 2005 nummer. Weet je het zeker?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2007 8:47 |
|
|