Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:35

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Spyker 
Auteur Bericht
Bericht Spyker
Wisten jullie dat de Hollanders ook mooie auto's bouwen?
De Spyker, helaas hoor ik daar weinig over, terwijl ik ze een paar keer in, vnl. Californie, in het wild heb gezien. Prachtige wagens met een mooi geluidje ook nog. De hoofdontwerper bouwt nu een boot de Silvestris, oid.

http://www.ceosxl.com/pblc/ceosxlforum/ ... c.php?t=49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silvestris:

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door ECT op 31 dec 2006 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.

31 dec 2006 12:08
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
joh

en ik maar denken dat dit onze beste auto fabrikant is :wink:
Afbeelding :wink:

Spyker is inderdaad een pracht van een wagen
en zal bij de meeste hier wel een bekende auto zijn.

31 dec 2006 12:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Spyker
ECT schreef:
Wisten jullie dat de Hollanders ook mooie auto's bouwen?

Jazeker :arrowl:

31 dec 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Spyker bouwt toch koetsen! :mrgreen:
Afbeelding

31 dec 2006 12:30
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zoals eerder door Horn opgemerkt; het historisch verhaal rond Spyker is mooi en spreekt me wel aan. En hoewel het GIGA veel knaken blijven voor zo'n auto, heb je zéker iets aparts. Qua rij-prestaties kan je beter een andere (goedkopere) TOP sportauto nemen.

Desondanks lijkt het me wel gaaf dat je na maanden wachten, uiteindelijk het stuur van je gloednieuwe Spyker thuis afgeleverd krijgt, want zo gaat dat blijkbaar in zijn werk.
Dat maakt de aflevering in de Spyker-fabriek weer extra gaaf: je brengt je 'propeller'-stuurtje mee wat wordt geassembleerd, en klaar is Kees! 8)

31 dec 2006 12:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
En laten we qua Nederlandse fabrikanten http://www.donkervoort.nl niet vergeten 8)

31 dec 2006 13:13
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
De voormalig oprichter (Maarten de Bruin) is op slinkse manier weggekocht bij Spyker.
Nu ontwerpt hij een boot.
Deze mijnheer heeft nu (helaas) niks meet met Spyker te maken.

31 dec 2006 13:15
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Ikzelf word niet zo warm van de spijker. De auto ziet er een beetje aan elkaar geplakt uit allemaal. Het klopt en past allemaal net niet. Ook de profilering van de wagen naast ferrari`s en lamborghini`s door victor muller is niet gepast. Dit is geen supersportwagen! begin eens met het ontwikkelen van een eigen motor zou ik zeggen. Voor het interieur valt iets positiefs te zeggen, voor de rest leunt het mij teveel op een vervlogen geschiedenis.

31 dec 2006 13:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
marketingtechnisch goed uitgespeeld concept. :thumleft:

31 dec 2006 13:17
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
BJ964 schreef:
En laten we qua Nederlandse fabrikanten http://www.donkervoort.nl niet vergeten 8)

vond die coupe in de telegraaf wel wat van donkervoort

robert

31 dec 2006 13:23
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
En dan mogen we deze ook niet vergeten:

http://www.carver-worldwide.com/SubItem ... ID=23&nc=1

31 dec 2006 13:26
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
horn schreef:
marketingtechnisch goed uitgespeeld concept. :thumleft:

Helemaal mee eens :wink:

31 dec 2006 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
geen
Hilversum
Bericht 
De Spyker, werd ooit eens omschreven als een modeaccessoire, zoals manchetten op je hemd, de auto voor je smoking. Ik vind het een mooie auto om te zien, eenmaal in laren mogen bewonderen. En bij de 24H van Spa, de raceversie dan.

Donkervoort, is een auto waar Nederland trots op kan zijn (ook nog eens recordhouder op de Nurnburgring) en al een redelijke geschiedenis opgebouwd. Heb een aantal maal met de zoon van Donkervoort gesproken, en gehoord dat het best lastig is om de auto straat legaal te houden. Zoals de Engelse Donkervoort broertjes en zusjes die hier geen goedkeuring krijgen.

De Carver sinds de Millonairs Fair eindelijk productierijp. Heb hem eenmaal mogen aanschouwen met de start of finish van de eerste Quote challenge (toen nog concept, iets met Adam Curry?). Een leuk gooi en smijt autootje/motor. Op de vraag op de stand van de millonairs fair of de auto werd aangedreven door een Daihatsu motor (van de Copen), moest helaas ja worden geantwoord.

Dan hebben we nog de Ascari, officieel een Engelse auto maar ontworpen en gefinancierd door de Nederlander Klaas Zwart, wat deze auto toch nog een Nederlands tintje geeft. Mooie auto om te zien, goed vervanging voor de Lotus.

En we hebben nog een bedrijf waar de naam even niet te binnenschiet, die kitcars maakt op basis van een citroen 2CV, leuk sportief ogende auto voor weinig geld. Dit bedrijf kwam vorig jaar een aantal keer in de media, nu heb ik er al een tijdje niks van gehoord.

31 dec 2006 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
porsche964C4 schreef:
En we hebben nog een bedrijf waar de naam even niet te binnenschiet, die kitcars maakt op basis van een citroen 2CV, leuk sportief ogende auto voor weinig geld. Dit bedrijf kwam vorig jaar een aantal keer in de media, nu heb ik er al een tijdje niks van gehoord.

Burton... :idea:

31 dec 2006 13:59
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ome piet schreef:
porsche964C4 schreef:

Burton... :idea:

staat er hier een in de straat een blauwe,

robert

31 dec 2006 14:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Heb ooit op de A12 van Maarsbergen tot Utrecht achter een Carver aan gereden. Hij kwam er bij Maarsbergen op en ik moest aardig trappen om hem bij te houden qua acceleratie en bochtenwerk (bij inhalen dan). Zag er erg tof uit in real life. Zou er graag eens een stukkie in sturen. 8)

Dan hebben we toch ook nog die fabrikant die (vroeger) zo'n autootje produceerde waar je zowel een roadster als een pickup als een bestelautootje van kom bouwen (Maxx of zoiets?)?

Burton - leuk als je er eentje ziet aankomen, een domper als je dat 2CV geluid uit zo'n sigaar hoort komen. :? :shock:

31 dec 2006 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
leuk speelgoed zijn ook de kitcars met suzuki hayabusa blok, in Belgie wel op kenteken te krijgen. zag er vorige maand nog 1 rijden rond Antwerpen :)

31 dec 2006 14:46
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Burton - leuk als je er eentje ziet aankomen, een domper als je dat 2CV geluid uit zo'n sigaar hoort komen. :? :shock:

't Block van bv 'n moto-guzzi motorfiets erin lepelen

Afbeelding

31 dec 2006 15:17
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
shaggy schreef:
leuk speelgoed zijn ook de kitcars met suzuki hayabusa blok, in Belgie wel op kenteken te krijgen. zag er vorige maand nog 1 rijden rond Antwerpen :)

volgens mij in nederland ook wel, heb er nog aan gedacht voor dat ik de P aankocht maar leek me toch niks als dagelijkse auto. 8)

robert

31 dec 2006 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964C4 WTL
Zwolle
Bericht Spyker
Geen medelijden met Maarten de Bruijn hoor..... hij heeft een prachtige zwarte 993!

01 jan 2007 12:37
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
aero schreef:
De auto ziet er een beetje aan elkaar geplakt uit allemaal. Het klopt en past allemaal net niet.

dat je hem niet mooi vind is nog tot daar aan toe, maar technisch klopt het allemaal aardig. Ik ben wel eens in de fabriek geweest in zeewolde, is echt geen rommel wat ze daar maken, zeker niet als je het vergelijkt met Ferrari.....Niet vergeten dat we het hier over een hand gemaakt product hebben....

01 jan 2007 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Van iemand die er een heeft begrepen dat alles begint te rammelen als je harder dan 120 gaat.

01 jan 2007 13:01
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Van iemand die er ook eentje heeft, vernomen dat de auto tot ruim over de 200 km/uur perféct rijdt en dat er niets rammelt of piept! :wink: Daarboven wordtie wel wat zweverig. :x

Ik heb er al eens in mee mogen rijden. :D

Er ging een stikseltje los en dat moest gerepareerd worden. Hij kon de auto bij de fabriek afleveren, óf naar Ellermeyer in Amsterdam gaan, want daar wordt al het leerwerk gedaan. Hij heeft toen besloten om naar Ellermeyer te rijden en ik mocht toen mee...

Toen we daar waren werd nét de Peking-to-Beijing klaargestoomd voor een of andere autosalon waar die zou worden gepresenteerd.

(de Peking-to-Beijing is trouwens getekend door een vriend van me, Michiel van den Brink (zie ook http://www.vandenbrinkdesign.com/ ), die -nadat de ontwikkeling klaar was en de auto productierijp was- ontslagen is)

01 jan 2007 13:26
Profiel
Bericht 
Ik vind hun SUV echt LELIJK!

De voor en achterkant vind ik echt geen gezicht.

Het lijkt wel een boot op wielen....

Afbeelding
Afbeelding

01 jan 2007 13:36
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Lijkt wel een boot op wielen. :(

01 jan 2007 13:37
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende