Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
De witte rook van condens komt even na de start en niet direct na de start. Reden van die vertraging is het feit dat het condenseerde water even moet opwarmen en verkoken. Direct rook, kan volgens mij alleen door olie uit de motor komen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 aug 2005 9:06 |
|
|
Ger
RS 5
|
Nicolò shreef:
Dan krijg je blauwe rook en geen witte lijkt mij.
|
07 aug 2005 9:38 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
De rook die ik zag was grijs/wit en ik keek er doorheen vanuit de garage naar buiten, dus tegen het licht in. Misschien als je de Porsche van achter had bekeken dat de rook dan donkerder (blauwer) had geleken. Er was in ieder geval geen sprake van dat het om "condensrook" ging, want die is inderdaad spierwit, maar ook een beetje "nevelig".
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 07 aug 2005 10:28, in totaal 2 keer bewerkt.
|
07 aug 2005 9:49 |
|
|
Ger
RS 5
|
Je brengt me aan het twijfelen, zou inderdaad kunnen.
Bij jou is het opgetreden na 4 weken stilstand.
Bij mij zat er maar 12 uur tussen het weg zetten onder de eerder genoemde omstandigheden en de eenmalige rookontwikkeling.
|
07 aug 2005 10:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Als het inderdaad eenmalig was, zou ik me dus geen zorgen maken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 aug 2005 11:58 |
|
|
Ger
RS 5
|
Nog vaker gehad, schrik er niet meer van.
Betere waarneming kunnen doen.
Rook heeft een blauwe schijn en ruikt naar olie.
Vandaag bij PCZ nadere info gevraagd.
Het is een gevolg van een klein beetje olie (hoeft maar enkele druppeltjes te zijn) die zich heeft gevormd in het inlaattraject.
Remedie; laatste 10 KM rustig aan doen.
Eerste 15 KM oke, maar laatste 10 KM is toch wel iets te veel gevraagd.
|
18 nov 2005 20:31 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
En dat lijkt me sterk wat olie dat verbrand wordt door de boxerconfiguratie van de motor is meer aannemelijk...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
18 nov 2005 20:52 |
|
|
F@RGO
|
best s uw oliepeil geregeld controleren
mijn 996 heb ik perfect ingereden,
nooit of nooit met koude motor ruw gereden,
toch olieverbruik , en ook wel es die rookpluim, niet altijd maar soms es....
|
18 nov 2005 22:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
| | | | Ger schreef: Nog vaker gehad, schrik er niet meer van. Betere waarneming kunnen doen. Rook heeft een blauwe schijn en ruikt naar olie. Vandaag bij PCZ nadere info gevraagd. Het is een gevolg van een klein beetje olie (hoeft maar enkele druppeltjes te zijn) die zich heeft gevormd in het inlaattraject. Remedie; laatste 10 KM rustig aan doen. Eerste 15 KM oke, maar laatste 10 KM is toch wel iets te veel gevraagd. | | | | |
Je zou slechts vijfentwintig kilometer van je werk wonen.
|
19 nov 2005 12:51 |
|
|
boxster S
boxster Ssint-martens-latem
|
kleine blauwe rookwolk bij starten,is normaal voor een boxermotor:olie onderaan de cylinders die kortstondig verbrand na 1 min.
heb gisteren anders probleem gehad, bij testrit boxster, na motor op
bedrijfstemperatuur gereden te hebben, neem ik het stuur over, goede acceleratie,ineens wit-blauwe rookwolk grootte van de wagen,na contact met dealer zeggen ze probleem fwel teveel olie op motor,ofwel de slingerpotten stuk:zorgt ervoor bij hoge onderdruk dat er geen olie in verbrandingsruimte gezogen wordt, potten moeten in de buurt zitten
van de versnellingsbak, ze hebben dit probleem nogaleens gehad.
hopelijk een oplossing voor jullie probleem,zowel voor 996 als boxsters.
groetjes guy
|
31 dec 2006 16:11 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Woon je in het Vaticaan
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
05 jan 2007 20:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 jan 2007 22:36 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
dat dacht ik ook al, zou niet weten wat het zijn of waar ze zitten
|
06 jan 2007 0:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zat ook al even de tekeningen van de motor te bekijken maar ik heb geen idee welk onderdeel met het synoniem slingerpot moet worden vergeleken
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2007 19:20 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 jan 2007 20:13 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Vlgs mij gaat het over slingerschotten, opstaande randen binnenzijde carter die weglopen van de olie tegengaan.
|
06 jan 2007 21:37 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Lijkt me idd ook over schotten in het carter te gaan, die zorgen dat de oliepomp olie blijft pompen ipv lucht bij het betere bochtenwerk. Een soort cheap dry sump.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Laatst bijgewerkt door desmett op 07 jan 2007 3:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jan 2007 21:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daar kan ik me wat bij voorstellen en dat kan ik ook plaatsen in het blok. Maar wat daar dan weer stuk aan kan gaan ....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2007 23:58 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
ik denk dat boxster s toch echt wat anders bedoelt, maar wat?
|
07 jan 2007 1:21 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Volgens mij wordt er (ja, ja, Jeroen914, erg vrijblijvend ) een onderdeel van de oliepomp bedoelt. Want in pompen komen slingerpotten voor. Maar ik weet niet welk onderdeel.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 07 jan 2007 14:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2007 13:01 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Even mijn cursus bekeken en gevonden: Bij een brandstofpomp komen slingerpotten idd voor: een kunstof koker die aan de bodem van de tank geklikt zit zodat hij afsluit met daarin een brandstofaanzuigpomp. Het doel is hetzelfde als de slingerschotten. Zal dan ook wel mogelijk zijn bij oliepompen.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
07 jan 2007 14:15 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Heb dit ook gehad. Op gegeven moment wel eens witte rook (met verbrande oliegeur!) bij starten. Incidenteel dus aanvankelijk geen zorgen. Totdat tijdens rijden op snelweg de hele A2 achter me wit was... Auto aan de kant, anwb gebeld, (kijkers-)file veroorzaakt, nl bijzonder: Porsche op vluchtstrook. Enfin, auto naar specialist gebracht door bergingsbedrijf.
Eea bleek op basis van kapotte olieafscheider.
(Scheidt olie van carterdampen zodat carterdamp olievrij naar carburateur wordt geleid. Olieafscheider komt met name bij sport-/raceauto's voor. Doel: vermogenverlies door olie in benzine/carterdamp voorkomen.)
Door kapotte olieafscheider werd olie uit carter naar cylinders gezogen. Ergo: na verwijderen bougies bleek motor vol te staan met olie, derhalve rook. Oplossing: nieuwe olieafscheider, 75 euro. Motor loopt als een zonnetje en geen pluimpje rook meer; ook niet meer na starten!
|
07 jan 2007 15:20 |
|
|
boxster S
boxster Ssint-martens-latem
|
Inderdaad ET, is bovenste olieafscheider , en 4h werk,
best laten doen in porsche garage.
|
12 feb 2007 14:59 |
|
|