Auteur |
Bericht |
964
911 carrera 4
|
Werkplaatshandboek 964 carrera 4 - niet starten!
Waar kan ik het beste een werkplaatshandboek voor m'n 964 carrera 4 bemachtigen.
Ik heb een storing waardoor ik geen vonk en bezine meer krijg en kom er niet meer uit.
M'n eerste post trouwens. Forum ziet er leuk uit
|
31 dec 2006 12:57 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Welkom
In plaats van een werkplaatshandboek zoeken ( op CD rom makkelijk te kopen via internet) kun je ook je vertellen wat de auto niet of wel doet. Misschien kunnen we jou op deze manier ook verder helpen.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
31 dec 2006 13:05 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Ik heb er een voor je op cd-rom Mail me maar even en stuur een postzegel met cd-rom op, en je adres natuurlijk en je krijgt hem gratis.
Je moet elkaar tenslotte een beetje helpen nietwaar? )
|
31 dec 2006 13:44 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Okay bedankt voor de tip. Dit is het verhaal:
De auto heeft een paar jaar stil gestaan in de schuur bij mijn schoonouders. Af en toe heb ik 'm laten lopen zonder problemen (alleen lege accu natuurlijk).
Nu wil ik weer regelmatig in de auto gaan rijden en wilde de 964 ophalen. Blijkt dat ik het sleuteltje van de start onderbreker was vergeten. Dus heb ik besloten het (Cobra) alarm er maar uit te bouwen, in plaats van weer helemaal van Limburg op en neer te rijden (stomme beslissing achteraf ).
De startonderbrekening had een onderbreking achter het stuur (gele draad) voor volgens mij de startmotor. Deze heb ik verwijderd en gewoon weer verbonden. Ook zat er een onderbreking bij de computer onder de bestuurdersstoel (zwarte draad met wit streepje volgens mij). Deze heb ik ook weer doorverbonden.
Hierna een grote accu aangesloten en starthulp er nog bovenop en flink starten maar. Na echt 10 miniuten starten nog helemaal niks. Ook helemaal geen benzine geur, wat je wel zou verwachten na zolang starten.
Dus heb ik het slangetje bovenop de benzine tank losgemaakt en weer gestart. Geen benzine. Toen een boegiekabel losgemaakt en ander bougie erin gedaan en deze tegen het blok gelegd. Resultaat geen vonk tijdes het starten.
Ben nu een beetje radeloos, want weet niet hoe ik dit verder moet aanpakken...
[edit] moet ik hiervoor geen nieuw topic openen?
Laatst bijgewerkt door 964 op 31 dec 2006 13:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 dec 2006 13:47 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Fantastisch! Mail komt eraan
|
31 dec 2006 13:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als je hem voorheen altijd hebt kunnen starten zonder al te veel problemen en nu na de 'ombouw' ineens niet meer dan zou je bijna zeggen dat het daar iets mee te maken heeft.
Zo te oordelen op wat je schrijft zou ik zeggen dat je brandstofpomp in ieder geval geen spanning krijgt evenals de ontsteking.
Maar het blijft gissen zo op een afstand.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 dec 2006 14:14 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Ja zou goed kunnen dat de uitbouw van het alarm het euvel is. Sowieso gewoon stomme actie geweest, want nu heb ik erg veel "onbekende factoren". Maar ja kan nu niet neer terug helaas.
Waar zit de brandstof pomp precies, dan zal ik 'ns meten of daar spanning op komt.
|
31 dec 2006 14:26 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
heb je de zekeringen al gecontroleerd?
alarm systeem is vaak oorzaak van ellende, startonderbreker doet zijn werk te goed nu.
bij de meeste alarm systemen zit er een aparte batterij ingewerkt zodat als je de plus doorknipt het systeem toch blijft werken.
|
31 dec 2006 14:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
ik zie niet in waarom niet
|
31 dec 2006 15:12 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Van harte welkom geheten hier.
Technisch kan ik je niet verder helpen , maar er zijn er hier voldoende die het wel kunnen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 dec 2006 15:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je haalt me de woorden uit de mond.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 dec 2006 15:43 |
|
|
964
911 carrera 4
|
het is geen origineel alarm. Het is zo'n Cobra alarm.
|
31 dec 2006 17:32 |
|
|
964
911 carrera 4
|
alarm is er volledig uit. Gaf namelijk toch al problemen...
|
31 dec 2006 17:32 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Is er misschien een stappen plan ofzo om te kijken waar het probleem ligt als hij niet start?
|
31 dec 2006 17:34 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
10 minuten?? Ah, dat klinkt goed want dat hoort daar ook niet.
Grote kans dat jouw Motronic ondcer de bestuurdersstoel geen spanning krijgt.
Dit kan komen door een defect DME relais in jouw zekering kast.
Controleer als je daar toch kijkt de zekeringen die met de motorelektronica te maken hebben.
Er kunnen meer dingen aan de hand zijn maar daar gaan we wel verder op door als de bovenstaande mogelijke oplossingen het niet zijn.
Eventueel het plastik kapje van het DME relais afwippen met een klein schroevendraaiertje en de twee schakelaars met de hand bedienen en een ander laten starten. Kijk eens of de motor dan wel aanslaat.
Sucses, Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
31 dec 2006 19:32 |
|
|
964
911 carrera 4
|
haha, ja iets van 10 minuten
Dat slangetje bovenop de benzine tank is zeker de retour ofzo?
Hoe herken ik het DME relais, staat dat erop? De auto staat in Limburg dus ik kan nu zelf niet kijken. Volgend weekend ga ik er het hele weekend aan werken. De zekeringen had ik trouwens al allemaal gecheck, zag er goed uit.
|
01 jan 2007 12:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... wat ff 'n plaatje google'n (op DME relais) al niet op kan leveren
|
01 jan 2007 12:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dit is er een van een 993 die van een 964 ziet er ongeveer het zelfde uit.
Volgens mij staat aan de binnenkant van de deksel een plattegrond met de plaats van het dme relais,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jan 2007 12:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zeg olaf we zijn wel snel hé
robert
_________________________________________ remmen is angst
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 01 jan 2007 12:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jan 2007 12:52 |
|
|
964
911 carrera 4
|
haha, dat is snel. Dit was wel het laatste wat ik verwacht had op google te kunnen vinden. Internet blijft me verassen
Gelukkig nieuwjaar allemaal trouwens!
|
01 jan 2007 12:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je had ook ff dat plaatje naast de zekeringenkast van jouw 964 kunnen houden dan was jij iets minder snel geweest
.... hebben we 'n apart topic voor
|
01 jan 2007 12:54 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Okay vanavond ga ik weer aan de slag
Even over het DME relais: Kan ik de 2 contacten met een schroevendraaier doorverbinden en dan starten? Hoe herken ik de contacten en moet ik ze allebij tegelijk doorverbinden?
Is er trouwens ook een methode om de boordcomputer te resetten, zat daar zelf nog aan te denken.
|
05 jan 2007 8:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Even het schema op de zijkant van het relais bekijken daar kan je zien welke contacten gemaakt worden als het relais z'n werk zou doen
The one and only ....
|
05 jan 2007 10:03 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Okay bedankt, met het schema lijkt me duidelijk. Is het dan verstandig om dit met een schroevedraaier ofzo door te verbinden?
Plaatje doet het trouwens niet
|
05 jan 2007 17:18 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Okay het lijkt dat ik weer een stap verder ben:
In het DME relais wordt 1 van de 2 spoeltjes niet bekrachtigd. Deze verbinding heb ik met een schroevedraaier gemaakt. Als ik dat doe begint de benzine motor (volgens mij) te zoemen Rare is dat zodra we werkelijk starten het zoemen stopt (wel met alleen contact aan).
Het lijkt nu dus dat hij bezine krijgt. Ik ruik ook voor het eerst benzine bij de uitlaat. Wat verder opvalt is dat er wat olie onder het blok ligt nu. Ik denk dat dit in de cilinders zat, omdat hij lang heeft stikgestaan en dat dit tijdens het starten in de uitlaat is gekomen.
Ook hebben we weer 1 van de bougie kabels losgetrokken en hier een losse boegie ingedaan en tegen het blok aangehouden. Het lijkt dat hij nog steeds geen vonk krijgt.
Het zou fantastisch zijn als jullie me weer kunnen helpen met de volgende stap die ik het beste kan nemen
|
05 jan 2007 21:52 |
|
|