Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:33

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Modelbouw: mijn 911 2.4T in schaal 1:24 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De schitterendste uitspraak was (vrij vertaald) alles werkt perfect zoals een normale wagen. Wij hebben enkle nog geen passend echauffeur gevonden :lol: :lol: :lol:
Die man heeft niet alleen gevoel voor precisie en detail, maar ook nog voor humor

Laatste update 22/10/2013

30 nov 2006 21:58
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Staat me vaag bij dat Autovisie een uitgebreid item heeft gehad over de man en zijn hobby waarbij ook kort andere modellen aan bod kwamen, maar ik kan me vergissen. Heb toen ook met open mond zitten lezen.

30 nov 2006 22:17
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Getuigd inderdaad van een enorme passie en doorzettingsvermogen. Ik heb redelijk wat aan modelbouw gedaan en ik vraag me gelijk af met dit soort modellen hoe vaak het mis is gegaan.
Toleranties zijn minimaal en als je zo'n motorblokje ziet dan weet ik dat je daar verschrikkelijk veel prototypes met dito materialen voor moet maken voordat je een echt werkend exemplaar hebt.
:res:

30 nov 2006 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ja Guy weet wel hoe hij een model in elkaar moet steken. Hij wordt regelmatig gevraagd om voor bekende modelbouw merken, demo modellen te bouwen. Daar worden dan weer foto's gemaakt die in de catalogus terug te vinden zijn!!!
Ook staan er van tijd tot tijd projecten van hem in voorname modelbouwbladen. En dan moet je hem eens horen praten (lees: zien schrijven), hij flapt een model op tafel alsof hij een boterham smeert :roll: :shock:

Hij is dus een geschikt voorbeeld voor mij :D en vele anderen :!:

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

01 dec 2006 19:02
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Geen woorden voor. A man and his dream !
Of waar een wil is, is een weg.
Dit slaat alles wat ik tot nu toe van modelbouw gezien heb.
Eigenlijk als je alle mallen en tekeningen hebt, zou het toch gemakkelijk zijn om dit in productie te nemen. Ik kan me voorstellen dat er verzamelaars hier geld willen voor geven.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 dec 2006 22:42
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik heb mijn (iets minder ambitieuze :mrgreen: ) projektje even aan de kant geschoven, nadat vandaag:

- na een uur schuren aan m'n bobine(tje), deze tussen m'n vingers uit schoot en in de convectorput verdween :oops: :( ;
- de 'putty' (plastic plamuur) die ik op de voorbumper had gesmeerd (na vier dagen drogen) wilde bijwerken, ineens spontaan losschoot....

Dit projektje gaat echt nog wel effe duren, want ik ben nu het luchtfilter zelf aan het maken en dat valt nog niet mee.

Gelukkig heb ik geen haast. :wink:

[OFF TOPIC]
Ik heb vandaag wel vorderingen gemaakt met de voorbereidingen van de PFT hunt no 14. 8)
[/OFF TOPIC]

02 dec 2006 0:23
Profiel WWW
Melbourne
Bericht 
Lekker zo'n paar vrije dagen. Schiet mijn projektje tenminste ook weer wat op.

Ik had het motor-blokje al inelkaar zitten, maar mijn eigen motor zag er toch echt duidelijk anders uit (luchtfilter en zo) dus heb ik daar wat aan gehobbied:

Dit moet 'm worden:

Afbeelding

en zo zag de motor van het bouwmodelletje eruit:

Afbeelding

Dus na het weer afknippen van de trompetjes heb ik aan de hand van de bestaande plastic dekseltjes met putty een luchtfilter gemodelleerd en een bobine gemaakt, zodat de motor er nu zo uitziet:

Afbeelding

Behalve dat de verf nog niet gelijkmatig heeft gepakt op het luchtfilter, moet ik dus nog de kabeltjes maken ( :shock: ) en de ventilator koperkleurig maken, wat stickers maken en nog iets verzinnen voor mijn kettingspanner-modificatie.....

Ik gok met wat ik nu weet en hoe het nu gaat dat ie ergens in 2008 af is........ :wink:

01 jan 2007 19:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Een koperkleurige ventilator, is ie niet gewoon vies?
Bij onze targa uit 1969 is de ventilator heeft de ventilator zeker geen koperkleur, gewoon zilvergrijs.

Voor de rest :res: :lol:

02 jan 2007 12:41
Profiel Facebook 
Melbourne
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Een koperkleurige ventilator, is ie niet gewoon vies?

Ook, :wink: , maar zie hierboven voor de foto; da's in ieder geval geen zilver of zilvergrijs.

02 jan 2007 12:47
Profiel WWW
Melbourne
Bericht 
patrick911 schreef:
(..) Ik gok met wat ik nu weet en hoe het nu gaat dat ie ergens in 2008 af is........ :wink:

Het heeft even een tijdje stil gelegen, maar ik heb vorige week toch maar een airbrush-setje gekocht voor m'n bouwmodelletje.
Ik ga gewoon voor de 100% reproductie want ik heb vorige week ook een setje bougiekabels (1:25) (ja, echt waar; dat bestaat gewoon! :shock: ), vlokken voor het interieur (voor de vloermatten enzo), primer en verf gekocht.

Inmiddels wat geoefend met het airbrushen en vanavond m'n 911 body onderdelen in de primer gezet. Primer schijnt normaal niet echt nodig te zijn, maar omdat ik de R-type bumpers heb veranderd in een T-type bumper (met putty de rubber/chroom rand toegevoegd) is dit nodig om de uiteindelijke laklaag te laten hechten.

Het is niet helemaal gelukt, want er zitten wat kleine druppels op, maar niks wat niet te schuren en bij te werken is. Veel werk, maar er zit schot in.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan de precieze verf (hell-gelb, kleurcode 117) kom voor dit model, want de gele verf die ik heb gekocht is net te groen??

15 maart 2007 0:19
Profiel WWW
Melbourne
Bericht 
Eindelijk!
De eerste laag verf zit erop. Best nog wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf...

Afbeelding

Kwam er alleen achter dat mijn voorbumper er iets anders uitziet qua roostertjes; die meteen maar even aangepast. De rubber/chroom rand komt later, maar de verf hechtte er gelukkig goed aan.

Onderkant ook meteen gedaan:
Afbeelding

Het onderstel zit er nog niet aan vast, omdat ik de onderkant nog moet verouderen; de mijne is nl niet echt meer geel aan de onderkant.
Van de uitsparing voor de tweede uitlaat in de achterbumper is niks meer te zien gelukkig.

Grootste probleem had ik met de verdeler. Deze zat al vast aan de motor, maar de 1:25 bougiekabels kreeg ik maar niet bevestigd.
Daar moest ik dus iets anders op verzinnen. Ik heb nu zelf maar een verdeler gemodelleerd om de draden heen; zo weet ik iig zeker dat ze blijven zitten. Als alles gehard is kan ik de details aanbrengen..:

Afbeelding

Waar ben ik aan begonnen..... :wink: :lol:

12 apr 2007 19:06
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Je bent een het waard om een Porsche Junkie te zijn :D

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

12 apr 2007 21:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Het is heerlijk om iemand anders ook zo bezig te zien met zijn Porsche :D
Jij hebt gelukkig het voordeel dat je op elk moment je referentie materiaal erbij kunt pakken ;)
Je eerste spuitklus ziet er goed uit. Ik vind het altijd leuk om te doen. Het is (visueel) altijd een grote stap die je maakt. Als je laklagen af zijn en uitgehard, dan zou je eigenlijk je model eens moeten polijsten... dat gaat pas blinken. Echter loop je natuurlijk wel het risico door de lak te schuren :roll: Het is mij gelukkig pas 1 keer gebeurd.

Succes met het vervolg.

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

13 apr 2007 14:23
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Bwondering voor mensen die zo geduldig en zo'n goede fijne motoriek hebben. :wink:

13 apr 2007 16:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2