Auteur |
Bericht |
Jos911
Vlijmen
|
Gesloten
..........
Laatst bijgewerkt door Jos911 op 27 maart 2012 8:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 jan 2007 13:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Silikonenspray?
|
03 jan 2007 14:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij kan er gesteld worden aan het raam frame van de deur waardoor als deze tever naar buiten staat dat gecorriceerd kan worden,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 jan 2007 14:28 |
|
|
cabrio wim
|
Klopt, via de rond rubbers in het portier, met imbus sleutel.
|
03 jan 2007 15:06 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
jos 911, gebruik eens de zoekfunctie, is al eerder langsgekomen.
uit mijn hoofd stonden daar bruikbare tips bij, ikzelf had er ook last van en heb de voorstijl wat beter (lees: naar binnen) afgesteld, WD 40 op de rubbers gedaan en het nest was uitgevlogen
succes
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
03 jan 2007 16:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als de rubbers nog goed zijn ... wss de (ramen in de) deuren iets meer voorspanning geven
Hiervoor moet je wel even je deurpanelen eruit schroeven ... een van de stel-bouten zit in het portier
.... de andere boutjes kan je benaderen door de rubber/kunstof doppen uit de zijkant(en) van het portier te nemen ...
|
03 jan 2007 16:26 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
klopt 1 stelbout zie je zitten als in het gat van de speaker kijkt.onder aan de stijl.ik heb zelf pas twee nieuwe beugels in de deur gezet deze waren afgebroken de kans dat dit bij jou ook zo is is groot.meestal de bestuurders kant..
gr anton964
|
03 jan 2007 16:35 |
|
|
cabrio wim
|
Als ik antwoord geef ga ik er van uit dat iemand verstand heeft van Porsche en niet tot in het laatste detail moet treden.
|
03 jan 2007 19:56 |
|
|
marcelSC
|
Hebben jullie ook tips voor de voorruit?
Ik heb er al 3 jaar niet in gereden, maar ik kan me herinneren dat het erg nat werd en het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.
Ik heb raamkit tussen de rubbers gespoten, maar ik ben bang dat het bekende roestduiveltje ergens de oorzaak is bij de steilen ofzo.
|
03 jan 2007 20:26 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dat is toch een houten plaat
_________________________________________ NPC 0577
|
03 jan 2007 20:31 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
weet je zeker dat het bij de raam rubbers naar binnen komt,
kan ook de afwatering van het schuifdak zijn.
of bv het waterscherm achter de deur bekleding wat niet goed zit of stuk is.
Beter geen kit onder het raam rubber, misschien is een nieuw rubber een idee kan je meteen kijken of er niet teveel roest of vuil onder zit.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 jan 2007 20:48 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk eens bij het draadje overige techniek onder RUBBERS!!!!!!!
|
03 jan 2007 21:09 |
|
|
marcelSC
|
ja maar daarachter natuurlijk, die houten plaat is de bout ook van afgebroken door de roest
Ik heb wel eens wat druppels gezien uit de rechter beneden hoek van het raamrubber en na een maandje buiten waren de matten doorweekt, sindsdien lekker warm binnenspands.
Ik ga maar eens een 'what to do' waslijst maken
|
03 jan 2007 21:42 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Kan ook zijn dat de slang van je (hoeheetdatdingnuookalweer ) kachelbak?? (achter dat roosterje tussen je voorruit en de kofferklep) los zit of verstopt zit. Die hoort door de bodem onder de wagen uit te komen. Ook al eens mee gemaakt.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
03 jan 2007 23:05 |
|
|
TJJ911
911 3.0SC coupe 1979Landsmeer
|
He marcelsc,
De raamrubbers (voor, achter en zij achter) moeten volgens mij wel gekit worden maar dan wel met een speciale kit geschikt voor ramen met rubbers (dus niet gelijmde ramen). Dit is een speciale kit die zacht blijft,
ik gebruik zelf altijd die van 3M (het excacte nummer weet ik niet) deze bevalt mij het beste (vergeleken met diverse andere merken), kun je bij de automaterialen handel gewoon kopen.
Als je je ramen er niet uit wilt halen dan volkitten van buiten af tussen de carroserie en het rubber maar ook tussen het raam en het rubber.
Overtollige kit kun je gewoon wegpoetsen met terpentiene.
Ik hoop dat dit helpt tegen je lekkage.
|
03 jan 2007 23:48 |
|
|
cabrio wim
|
Heb zelf twee oudere P's en bij eentje ging hij lekken, nieuw rubber besteld en de ruit er opnieuw ingetrokken, (lekkage weg) lekker soepele rubber.
Vergeet niet dat bij oudere auto's de rubbers verduren en verharden.
Afkitten is zo'n zooi.
|
03 jan 2007 23:54 |
|
|
Jos911
Vlijmen
|
Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag: ik heb de raamlijsten met de inbus bouten (2 voor, 2 achter) strakker naar binnen gesteld. Daarmee is het doorsijpelen van rijwind gepromoveerd naar 220+, een flinke verbetering maar nog steeds hinderlijk... Kwestie van fijnslijperij dus, en ik zal ook een beetje vet of wd40 proberen. Bedankt voor de tips!
|
07 jan 2007 18:56 |
|
|