Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:52

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Bora inruilen op een BMW 1-Serie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
paSCal schreef:
En een BMW-1 is goedkoop? :cheesy:
Per kilometer wel ja (mits je veel rijdt).

Buiten dat veel leasemaatschappij'en het niet met je eens zijn, zou je daar wel een punt kunnen hebben. Echter, wil je een aangeklede versie, en dan je bijtelling berekenen :cry:

(overigens is alles natuurlijk relatief, en zal hij lease-technisch wellicht goedkoper zijn dan een in aanschafprijs vergelijkbare <iets-anders> ;) )

31 dec 2006 14:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Ga snel eens rijden met die 1, en je zult er zeer waarschijnlijk geen spijt van krijgen ! Een prima wegligging die 1-serie, en deze 'instap' BMW is toch behoorlijk uitgerust ?

01 jan 2007 18:24
Profiel
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb jaren BMW gereden (5 serie TDS) maar onlangs heb ik het werkpaard van merk gewisseld.
Tijdens de rit met Mich naar Zuid Frankrijk en nu naar Polen merk ik duidelijk dat de wagen die ik nu rijdt aangenamer , comfortabeler en relaxter rijdt dan de 5 ooit gedaan heeft.
Ik mis de vorige wagens geen seconde.

Wat heb je dan nu, want ik moet zeggen dat ik die 5-reeks die je had de mooiste break ooit van BMW vond. Tegenwoordig komen bij BMW de breaks nogal geknutseld over. Hierin zijn Audi en Volvo beter in...

03 jan 2007 11:00
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Geen breakmeer (na er 4 op rij gehad te hebben 2x benzine , 2x diesel) maar een Omega limousine op benzine.

Laatste update 22/10/2013

03 jan 2007 11:43
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Geen breakmeer (na er 4 op rij gehad te hebben 2x benzine , 2x diesel) maar een Omega limousine op benzine.

Spijtig dat het niet de 2,5 diesel is, anders had je toch nog een BMW motor (zelfs die 6 cilinder diesel had wel een aardige sound). Maar zeker geen slechte keus, heb het altijd een ondergewaardeerde wagen gevonden...

03 jan 2007 12:00
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Doelbewust geen zware dieselmeer vanwege de zware wegentaks hierop.
Ik doe niet meer zo veel kilometers als vroeger waardoor het verschil in taks te groot was met een benzinemotor. (440€ per jaar) Vandaar deze keuze. Als ik minder dan 24.000km per jaar rijdt zijn mijn kosten (verzekering , taks , kostprijs brandstof) goedkoper met de benzine dan met de zware diesel.

Laatste update 22/10/2013

03 jan 2007 12:05
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Doelbewust geen zware dieselmeer vanwege de zware wegentaks hierop.
Ik doe niet meer zo veel kilometers als vroeger waardoor het verschil in taks te groot was met een benzinemotor. (440€ per jaar) Vandaar deze keuze. Als ik minder dan 24.000km per jaar rijdt zijn mijn kosten (verzekering , taks , kostprijs brandstof) goedkoper met de benzine dan met de zware diesel.

+ je doet er moeder aarde ook nog een dienst mee!

03 jan 2007 12:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Vandaag een stukje gaan rijden in de BMW.
Niet al te veel tijd gehad, maar toch 2 uurtjes aan het stoeien geweest.

Het is een mooie auto, klasse afgewerkt, en heeft een goede wegligging/bochtengedrag (zoals voorspeld door de kenners) Ook vind ik het een mooi model (net als de A3 SB) maar......het vermogen valt toch tegen, het wil net niet vlot genoeg, waarschijlijk wat beter gewent met de Boxster en de Bora.... :twisted:

De Bora is niet zo een bochtenmonster als de BMW, maar als "reisauto" (van A naar B) is hij wel luxe en heeft de motor lekker wat vermogen om stevig door te rijden :!:
Zeker de lange ritten (wintersport) bevallen zeer goed met de Bora.

Conclusie...........Bora blijft voorlopig, en als we wat anders tegen het lijf lopen, wie weet 8)

03 jan 2007 17:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Als je een 120i of 120d tegen het lijf loopt ben je direct verkocht , geloof me :lol: :wink:

03 jan 2007 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
De VR5 van de Bora zal idd wel wat koppelrijker zijn onderin en dat wens je natuurlijk als reiswagen. De 116i zal je idd in toeren moeten jagen en is imo een beetje onderbemeten qua vermogen. Het leuke aan de BMW is idd RWD en de strakke wegligging/bochtengedrag, maar daarvoor boet je aan zitruimte achteraan en kofferruimte in. In dat opzicht lijkt het me dan ook niet de ideale reiswagen.

03 jan 2007 17:49
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2