Auteur |
Bericht |
ECT
|
@ Epicurus:
Van Jan M. hebben we niet veel te vrezen: die gaat in de oppositie bankjes zitten. Maar.... kijk inmiddels ook wel naar uit om naar het buitenland te emigreren. Heb het hier ook wel gehad met de Calvinistische bekrompenheid en hypocrisie. Dat we moeten aanpassen aan de meerderheid en dat er zelfs gekeken wordt in wat voor gebakkie je rijdt. Het is slecht voor het humeur van een non-conformistische vrije vogel zoals ondergetekende. 
|
16 dec 2006 18:31 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Een goed voorbeeld van waar dit topic over gaat is vestiging van Trim-Line hier in de buurt. Trim-Line werkt met vastgestelde prijzen waar vroeger niemand over liep te mekkeren. 2 jaar geleden besloot de ondernemer in kwestie een Hummer H2 te kopen. Daarmee kwam hij dus ook bij zijn klanten langs, en sindsdien heeft hij niets anders dan gezeur gehad over dat de striping zo belachelijk duur was. Dit was een van de redenen dat hij nu weer op zoek is naar een andere auto. Iets "minder opvallends", hem kennende een RS4 
_________________________________________ NPC 0577
|
16 dec 2006 18:32 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
@epicurus en anderen,
Bedankt voor jullie reacties. Zoals ik er nu over denk ga ik (hopelijk niet overhaast) kijken of ik mijn 2 auto's kan combineren voor een 996TT. Wellicht komt er nog een 'offerte' station voor mijn vriendin bij. Dan heb ik altijd nog een uitwijk mogelijkheid, en ook een auto waarin je wel spullen kan vervoeren. Ik ben deze zomer al eens uitgelacht op een parkeerplaats van een tuincentrum, omdat ik een barbecue niet in de Porsche kreeg.
Ik ga er voorlopig maar van uit , dat mijn opdrachtgevers meer waarde hechten aan het werk dat ik lever, dan de auto waarin ik rijd.
@double g, Een Hummer H2 straalt ook wel iets heel aparts uit, en dat niet in positieve zin.
|
16 dec 2006 19:00 |
|
 |
Jos964
964 C2Provincie Groningen
|
Ik sluit mij aan bij Sir Marco en Epicurus.
Zelf werk ik als advocaat in Groningen. Ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad en heb al sinds 1998 (met een onderbreking van 2.5 jaar) een Porsche gehad.
Klanten reageren juist erg leuk op mijn auto. Meestal komt er op de een of andere manier een gesprek op gang over verschillende facetten van autorijden. Dat varieert van onderhoud tot prestaties en van Koos Spee tot "een vriendin van mijn broer en daar de pa van heeft ook een 911" etc.
Wel ben ik ervan overtuigd, dat het feit dat een Porsche herkenbaar mijn passie is en de auto 15 jaar oud is een rol speelt bij de acceptatie van mijn auto. Ik had verleden week een schade zoals enkelen wel zullen weten. Het hele kantoor had met me te doen en informeerde hoe het ermee stond.
In mijn kantoorruimte staat ook een kast met miniatuur Porsches en Ducati's. Er is geen enkele klant die niet daarover begint en mij niet vertelt wat hij zelf een mooie auto of motor vindt. Mijn klanten zijn overigens overwegend ondernemers.
Het belangrijkste van alles is dat je je als liefhebber blijft opstellen en geen pretenties hebt. Ik blijf in mijn auto rijden. Het toont klanten dat ik iemand ben die ergens voor gaat en dat spreekt mensen aan.
Een steeds terugkerend gespreksthema is ook het feit dat onze tweede auto (die mijn vrouw gebruikt) een Skoda Octavia Combi is. De term "split personality" is al eens gevallen. Deze Skoda geeft aan dat ik niet status gevoelig ben.
Koop dus vooral die 996!
Jos964
_________________________________________ 964 and 916 the best combination ever!
|
16 dec 2006 23:29 |
|
 |
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo SAmsterdam
|
Gewoon zeggen dat je een ontzettend rijke vrouw bent getrouwd meteen geen discussie meer.
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
20 dec 2006 0:28 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Niet over je Porsche in ieder geval. 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 dec 2006 0:35 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar vragen ze wel dadelijk of ze een zus heeft 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 dec 2006 4:41 |
|
 |
mark951
944 Turbo 1985 951,
911 GT3 MK1 2000almere
|
Volgens mij heeft de auteur zijn inspiratie uit dit draadje gehaald
http://www.nu.nl/news/932778/1202/Nederlandse_jaloezie.html
|
03 jan 2007 16:27 |
|
 |
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Haak een beetje laat in dit draadje; werk zelf ook als interim manager en neem toch het zekere voor het onzekere. Ik zoek altijd een fijn plekje achteraf in de garage en neem niet het risico 'gesnapt' te worden. het artikel heeft 'helaas' volkomen gelijk.
|
03 jan 2007 17:23 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
Hierbij mijn dilemma: Moet zakelijk vaak naar klanten en heb daarbij ook met personeel te maken. Gebruik voor mijn vervoer een peugeot 407. Prive heb ik een 3.2 uit '84.
Zaken gaan goed en nu wil ik mijn wagenpark upgraden. Het liefst de 407 en 3.2 inruilen op een jongere porsche en daar zowel zakelijk als prive in rijden.
IK kan dit niet maken, ten opzichte van de klanten en medewerkers. Krijg hier absoluut geouwehoer over.
Mijn gedachte op dit moment is dat ik op zoek ben naar een auto die ik zakelijk kan gebruiken en zowel de 407 als de porsche vervangt.
Opties tot nu toe zijn:
Nissan 350Z;
Audi S4;
Audi TT.
Prive doe ik wat ik zelf wil, met respect voor mijn omgeving.
Zakelijk kan ik mij geen geouwehoer veroorloven. Wil mijn zaken graag verder uitbouwen, gaat sneller/beter zonder dit geouwehoer.
Henk
|
04 jan 2007 13:10 |
|
 |
Jan
Geel
|
Dan zou ik voor de S4 gaan. Heb er zelf een paar jaar mee gereden en er maar 1 keer een opmerking over gehad, omdat dit een klant was die er blijkbaar verstand van had. Voor de leek blijft het toch een brave station. Kun je van de TT en 350 toch niet zeggen. Rij momenteel een RS4 en krijg nu iets meer reacties, maar nog steeds minimaal. De keren dát ik in de Porsche gezien werd was het altijd raak, waarbij de blikken al genoeg zeggen. Zelfs toen in een 964 met de prijs van een VW Passat!
|
04 jan 2007 13:19 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Iets rustiger de oprit opkomen zou misschien al helpen 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 jan 2007 13:20 |
|
 |
Jan
Geel
|
Ja, misschien, of op tijd remmen is ook handig 
|
04 jan 2007 13:38 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zit wel een prijsverschil in de door jou begeerde auto's.
TT , welke? van €K45 tot 63,Nissan €K54,S4 van €K75 tot 94
Zou persoonlijk ook de S4 nemen. 
|
04 jan 2007 13:41 |
|
 |
ppp 356
|
Als er niemand achter je rijdt 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 jan 2007 14:30 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
RS-R, TT zou dan de 6 cylinder worden. Ben nog aan het orienteren. Heb helemaal geen haast. Ik zit overigens nooit met meer dan 2 personen in de auto. Coupe biedt mij ruimte genoeg. Graag wil ik wel van de golftas bij de bijrijdersstoel af. Ga dus binnenkort eens kijken of die tas echt achter in de 350Z past.
Ook moet ik nog bedenken of het een leaseconstructie of priveaanschaf gaat worden. Wellicht ter zijner tijd een draadje over opstarten!
Henk
|
04 jan 2007 15:12 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Of meteen voor de S6 gaan........... een 'vrij prettige' auto. 
|
04 jan 2007 15:49 |
|
 |
ppp 356
|
997 Targa met achterklep, ideaal voor de golftas 
|
04 jan 2007 16:46 |
|
 |
horn
PF #57
|
en voor een hoop geouwehoer.
zou gewoon een klassieke 911 nemen. Vind iedereen het ineens gaaf! Let maar op... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jan 2007 20:14 |
|
 |
cabrio wim
|
Kijk dat is inzicht  ben overlaatst bij een bouwmarkt balkjes van 5 op 5 cm gaan halen en 3 mtr lang.
Doe dat maar eens zonder 911 cabrio. 
|
04 jan 2007 20:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jan 2007 20:22 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ja, heb ik met eigen ogen gezien : in de Amerikaanse versie zit een sticker die toont hoe je 2 golftassen in de koffer kan krijgen 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
04 jan 2007 20:27 |
|
 |
horn
PF #57
|
voor de golfende kapper...

|
04 jan 2007 20:34 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
04 jan 2007 21:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
kapper... eeehhh... boxster 
|
04 jan 2007 21:25 |
|
|