Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:04

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vloeken in de kerk 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Toen ik de jaguar voor het eerst zag, was mijn eerste indruk WHOOWWW een Ford Mondeo COUPE :shock: :?

Ik hoop dat het een plaatje was, anders had je ofwel stront in de ogen, om het maar eens op z'n Hollands te zeggen, ofwel Hans Anders een bezoekje brengen. :wink:

Dat gezegd hebbende.. zelfs bij een plaatje is de gelijkenis ver te zoeken. :shock:

03 jan 2007 22:05
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mijn keuze, ik denk dat het plm. dezelfde prijsklasse is, zou ook zeker de maserati zijn 8)

03 jan 2007 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik vind de XK veruit de mooiste van de 2

Maar wat dacht je hiervan:

Afbeelding

8) 8)

03 jan 2007 22:52
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Wiesmann, ook erg lekker! 8)

03 jan 2007 23:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als we het nu over allerlei alternatieven gaan hebben doe mij de eerder genoemde DB9 maar :wink:

Afbeelding

Heel andere klasse maar wel een auto met stijl. :wink:

04 jan 2007 11:02
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Vloeken in de kerk
Steffie begon dit topic oorspronkelijk met deze vraag en schreef:
Naast de Porsche (veilig beginnen :lol: ) zoeken we een tweede auto met wat meer comfort en bergruimte.

Nou heeft een 996 niet erg veel bergruimte, maar de alternatieven die worden genoemd ook niet echt. Vervolgens maak je het zelf lastig door dit statement:

Steffie schreef:
Eigelijk waren we redelijk zeker van een BMW 645 cabrio (moet wel een cabrio zijn natuurlijk), maar afgelopen weekend hebben we gereden in de nieuwe Jaguar XK.

Comfort lijkt me niet zo moeilijk, maar en bergruimte en cabrio, waarom heb je dan een alternatief naast de 996 nodig?
Weet je zeker dat je deze niet gewoon wil inruilen? :roll:

04 jan 2007 11:21
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dus : Comfort, bergruimte , cabrio , omkijker en geen massaproduct

Dan heb ik de oplossing :wink:

Laatste update 22/10/2013

04 jan 2007 12:04
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Als geld voor jou geen issue is en op zoek ben naar iets exclusiefs / geen massaproduct en je houdt van open hard rijden (395 km/hr) .....

Afbeelding

04 jan 2007 12:11
‘64 Kever
Bericht 
Leuk dat de TS allerlei dingen in de mond gelegd worden. :roll:

Mensen, kom toch met serieuze alternatieven, of geef een serieuze mening, want hier help je niemand mee... Of, als dat niet de bedoeling is, dan is het natuurlijk duidelijk ;)... Een Boxster-S, stuk meer bagageruimte als een 996 ;)

04 jan 2007 12:24
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Vloeken in de kerk
Steffie schreef:
Op het gevaar af dat dit topic direct wordt gesloten, een vraag (er zitten nl. zoveel autokenners hier)

Naast de Porsche (veilig beginnen :lol: ) zoeken we een tweede auto met wat meer comfort en bergruimte. Eigelijk waren we redelijk zeker van een BMW 645 cabrio (moet wel een cabrio zijn natuurlijk), maar afgelopen weekend hebben we gereden in de nieuwe Jaguar XK. Nu moet ik zeggen dat ook dit een erg prettige auto is om in te rijden. En minstens zo mooi om te zien. Twijffel alom nu. Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
:?

Ik blijf erbij, het enige alternatief in die prijsklasse, blijft voor mij de 997.
Noodzitjes die kan omtoveren tot extra bagageruimte, en zeker voldoende comfort.

Als je echt een cabrio wil met luxe en bagageruimte en plaats voor 4 en nog wat exclusief, kom je in een heel andere prijsklasse terecht en dan heb je de Afbeelding

De extra ruimte in de Jag of BMW, zal echt miniem zijn tegenover de 997.
Volgens mij zullen er toegevingen moeten gebeuren.
Ofwel in de extra ruimte (Jag, BMW, AM, Porsche)
Prijsklasse (Arnage)
Exclusiviteit (Chrysler Sebring)

Je kan natuurlijk ook de 996 inruilen voor een 997 cabrio, en een snelle stationkopen (Mercedes AMG, Audi S, BMW M, maar die hebben ze nog niet in break)

Veel succes

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 jan 2007 12:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik heb veel zinloze antwoorden gelezen.

De vraagsteller rijdt met een 996 cabrio, wil een ruimer model, en jullie raden een 997 cabrio aan ? :?

Ik zou dan inderdaad dàt model kiezen dat het meest comfort en ruimte biedt tov de 911, anders heeft het geen zin want dan je rij je met haast 2 dezelfde wagens.

Persoonlijke noot : ik zie wel niet in waarom het beetje extra ruimte de aankoop van een extra wagen zoals een 645 nodig maakt, je zou dan eerder denken dat je een "echte" gezinswagen zoekt... genre A6 enz.

04 jan 2007 13:05
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ik zou ook voor een 997 gaan. Achterin in de XK of de 6 is er toch ook geen deftige plek voor volwassenen en de koffer zal niet zoveel groter zijn. De XK is niet lelijk, maar ik zou altijd het gevoel hebben van in een flauw afkooksel van een Aston Martin te rijden. Het begint zoals hierboven staat met de gigantische antenne en de slechte stabiliteit bij 200+. Want ja er is een reden waarom de nieuwe XK (integenstelling tot de vorige!) begrensd is op 250.

En waarom neemt niemand de SL in overweging?
Voor mijn part de mooiste cabrio vandaag de dag op de markt. En nee hij heeft geen achterste plaatsen maar bij de andere zijn die toch niet bruikbaar. Zijn koffer is voldoende groot + hij heeft een metalen dak waardoor hij een héél jaar door bruikbaar is. En supersportief zal hij niet zijn, maar daarvoor heb je de Porsche. Maar comfortabel zal hij wel zeker zijn (integenstelling tot de BMW die niet veel meer comfort als een 911 zal bieden).
Nog een voordeel; je hoeft geen grote V8 te kopen, de 350 SL (met V6) van 272 pk moet qua prestaties niet onderdoen voor de jag van 300 pk en is in België 8.000€ goedkoper!!! (want sorry de nieuwe jag is véél te duur). En hij heeft geen stabiliteitsproblemen, je kunt er uren aan een stuk 250 mee rijden. En fiscaal is hij (in België) met zijn 3,5 liter ook nog eens aantrekkelijk...

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 04 jan 2007 13:19, in totaal 5 keer bewerkt.

04 jan 2007 13:09
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Ik heb veel zinloze antwoorden gelezen.

De vraagsteller rijdt met een 996 cabrio, wil een ruimer model, en jullie raden een 997 cabrio aan ? :?

Ik zou dan inderdaad dàt model kiezen dat het meest comfort en ruimte biedt tov de 911, anders heeft het geen zin want dan je rij je met haast 2 dezelfde wagens.

Persoonlijke noot : ik zie wel niet in waarom het beetje extra ruimte de aankoop van een extra wagen zoals een 645 nodig maakt, je zou dan eerder denken dat je een "echte" gezinswagen zoekt... genre A6 enz.

Omdat het alternatief dat aangeboden word, niet echt veel meer ruimte heeft dan de 997.

Ikzelf zou ook eerder voor de schooting break, of SUV gaan ipv van een tweede cabrio.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 jan 2007 13:09
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
En nog iets, wss komt mercedes volgend jaar met een 4-zits cabrio (de CLC) op basis van de S-klasse. Hij zal bijlange niet zo mooi worde als de SL maar...

Afbeelding
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=5765

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 04 jan 2007 13:27, in totaal 2 keer bewerkt.

04 jan 2007 13:23
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De kans zit erin, maar reken dan maar over een standaardprijs voor de CLC 500 op iets van een € 165.000 Belgische prijs.

04 jan 2007 13:25
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
De kans zit erin, maar reken dan maar over een standaardprijs voor de CLC 500 op iets van een € 165.000 Belgische prijs.

Ik weet het, daarmee dat ik ook voor hem (hij wilt een cabrio met comfort) hierboven de SL 350 voorstelde. Met zijn 85.000€ (in België) een flink pak goedkoper als de jag. En in mijn ogen mooier ook...

04 jan 2007 13:27
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Audi cabrio,S4 of RS4

Afbeelding

04 jan 2007 13:47
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
ppp 356 schreef:

Ik weet het, daarmee dat ik ook voor hem (hij wilt een cabrio met comfort) hierboven de SL 350 voorstelde. Met zijn 85.000€ (in België) een flink pak goedkoper als de jag. En in mijn ogen mooier ook...

Maar ruimte 0, zeker als het dak open is, daar komt nog bij dat de 350sl ondergemotoriseerd is, zeker als je van een 996 komt.

Achter de zetels kan je nog een mooie tas opbergen (heb zo nog één liggen) maar daar stopt het dan ook mee :cry:

04 jan 2007 14:29
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Het probleem met ruimte ga je bij elke cabrio hebbe. En nu heeft de 350 SL een echte 3,5 liter, tot voorkort was dit een 3,7 liter van 240 pk. Nu is dit een 3,5 liter van 272 pk wat een gevoelig verschil maakt! En ik dacht te herinnere dat hij betere prestaties neerzette dan de Jag (in een vergelijkende test in de autogids, kan het altijd wel eens terug opzoeken).
Enja blijkbaar wilt hij toch maar een comfortabele cabrio om naast de 911 te hebbe...

04 jan 2007 14:34
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik heb zelf een Sl van de laatste generatie gehad en je moet al een 500 hebben als je wil dat hij wat prettig rijdt IMHO :wink:

En of de SL nu comfortabeler is dan de 996, zou ik zo direct nog maar niet durven zeggen.

04 jan 2007 16:44
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik heb zelf een Sl van de laatste generatie gehad en je moet al een 500 hebben als je wil dat hij wat prettig rijdt IMHO :wink:^

Ik had al zo'n vermoeden, maar ik denk dat jij de R230 van voor de facelift (van 2006) hebt gehad. Toen had de 350 nog 240 pk en de 500 300 pk, nu heeft de 350 eindelijk de 3,5 van 272 pk gekregen en is de 500 (nu 5,5 liter en heet in Amerika nu zelfs 550) 388 pk sterk geworden.
Het is spijtig dat de SL niet onmiddelijk de instapmotor heeft gekregen die hij verdiende, maar hoorde van een dealer dat anders niemand meer de 500 zou nemen. Dus nu pas met de facelift, wanneer de 500 zelf sterken was geworde, kreeg de 350 recht op wat hij al lang verdiende!

En over het comfortverschil tss een 911 en SL ga ik me niet uitspreken...

04 jan 2007 16:52
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
We zitten eigenlijk in een verkeerd draadje :wink:

Maar buiten de PK's de 500 had er 308, zat je nog met het grote verschil van de V8 tegenover de V6.

Heb laats nog met de nieuwe 350 gereden, en het was inderdaad een verbetering, maar het sportwagengevoel is er toch nog niet :wink:

Had zelf de SL55AMG :wink:

04 jan 2007 16:56
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
We zitten eigenlijk in een verkeerd draadje :wink:

Maar buiten de PK's de 500 had er 308, zat je nog met het grote verschil van de V8 tegenover de V6.

Heb laats nog met de nieuwe 350 gereden, en het was inderdaad een verbetering, maar het sportwagengevoel is er toch nog niet :wink:

Had zelf de SL55AMG :wink:

Idd we zijn hier nu helemaal aan het vloeken in de kerk :wink:
Ik denk dat je nooit supersportieve ambities van een Mercedes mag verwachten. Ik vermoed zelfs dat jouw 55 AMG (had'k ook wel verwacht dat je die had :lol: ) de bochten niet tegen dezelfde snelheid nam dan je 997 nu.

04 jan 2007 17:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Ben zelf gisteren even bij de Mercedesdealer geweest. Sinds de aanschaf van de ML 430 toch wel een beetje fan geworden.
Na het bezoek aan de showroom tot de conclusie gekomen dat Mercedes voor mij geen optie is. (Los van de ML voor de Paardekar). Groot en oubollig is dan mijn eerste gedachte/gevoel.

Henk

04 jan 2007 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
veel alternatieven en veel nuttige tips gelezen (Nur Links)

Het punt is dat mijn vriendin dagelijks in deze auto gaat rijden. Hiervoor wordt dan de Z4 ingeruild. Mij krijg je niet meer uit Porsche! (idd wellicht over een tijdje de 997 cabrio). naast comfort en wat extra bergruimte, moetde auto wel iets vrouwelijks hebben. Mercedes, AM DB 9 (overigens ook buiten budget) en overige genoemde opties hebben dat mijn inziens niet. daarnaast is het van belang dat de auto rustig maar sportief kan rijden, langere afstanden maken (bijv. Italie), maar niet gebroken aankomen.

05 jan 2007 11:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende