Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:18

Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
ondernemende Porscherijders opgelet! 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
(om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen denken dat er maar 1 soort ICT is :cheesy: )

zijn er meer dan? :roll: :twisted:

Afbeelding

04 jan 2007 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marco schreef:
En natuurlijk geef jij ook extra korting als de hele gti club een setje velgen in 1x bij je bestelt.

-marco die ook op deze aardkloot rondloopt-

Stuur ze maar door , zo een bestelling heb ik in die bijna 10 jaar zaak nog niet gehad :wink:
Die krijgen dan natuurlijk een groepskorting (zoals ook eerder aangegeven) :cheesy:

Laatste update 22/10/2013

04 jan 2007 23:58
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik vind het lastig. Mijn gevoel zegt me dat je op een forum als dit zaken en hobby gescheiden moet houden omdat er idd bij 'missers' een enorme ellende van kan komen waarmee het forum geschaad wordt of in verband met zaken wordt gebracht.

Aan de andere kant is het onderling netwerken ook zeer vruchtbaar. Maar er zijn andere manieren om dan met elkaar in contact te komen.

Pfff ik weet het niet :wink:

05 jan 2007 0:40
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Persoonlijk lijken mij de PF-meets de uitgelezen mogelijkheid om (zakelijk) te netwerken, voor diegenen die daar behoefte aan hebben.

05 jan 2007 0:42
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mee eens Jort :wink:

05 jan 2007 0:45
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ach netwerken is zo'n zwaar woord.
beetje meelezen en je weet waar je voor je kantoormeubeltjes, brood, computerproblemen :wink: , vis, vlees, eetkamerinrichting, salami, knipbeurt, juridisch advies, avondje stappen enz. enz. terecht kan
overzichtje wie wat doet zou wel geinig zijn

05 jan 2007 0:47
Profiel WWW Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
maurice schreef:
Mee eens Jort :wink:

en als je dan van tevoren al weet wat zijn/haar beroep is, weet je al wat meer.

Ben het wel met je eens dat netwerken het best werken met persoonlijk contact.

05 jan 2007 0:48
Profiel
Groningen
Bericht 
Iedereen een speldje op met naam en beroepsgroep en een handje vol met visitekaartjes. PF-meets waren nog nooit zo spannend. Soort van speed dating met als hoger doel geld verdienen/besparen. :wink:

05 jan 2007 0:55
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Heb ooit mijn nieuwe PC gekocht via iemand op dit forum en was dolblij met zijn kennis van iets waar ik veel minder van weet/wist.

ik heb zo de Sony-beamer van F@rgo gekocht; zou ik voor dgl. kwetsbaar apparaat nooit gedaan hebben van een wildvreemde. Ik kende F@rgo op dat moment nog niet, maar indien er iets mis was met zijn beamer zou hij hem zeker niet hier op het PF aangeboden hebben (hem intussen beter kennende zou hij een beamer-met-probleem nergens te koop aangeboden hebben trouwens!). Na 6 maanden nog steeds erg tevreden met mijn aankoop :wink:

05 jan 2007 0:58
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Marco schreef:
ach netwerken is zo'n zwaar woord.
beetje meelezen en je weet waar je voor je kantoormeubeltjes, brood, computerproblemen :wink: , vis, vlees, eetkamerinrichting, salami, knipbeurt, juridisch advies, avondje stappen enz. enz. terecht kan
overzichtje wie wat doet zou wel geinig zijn

:thumleft:

Enne: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1248
Het is even lezen, je kan het ook op de Marco-manier doen, werkt net zo goed ;)

(enne, horn, ICT, niet ICT'er :cheesy: )

05 jan 2007 1:06
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
addie schreef:
Stel je nou eens voor dat ik een seksclub heb met veel lekkere vrouwen.?????? :D

Nou lijkt me wel iets voor een forum uitje :lol: Toch :wink:

05 jan 2007 1:29
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
maurice schreef:
Ik vind het lastig. Mijn gevoel zegt me dat je op een forum als dit zaken en hobby gescheiden moet houden omdat er idd bij 'missers' een enorme ellende van kan komen waarmee het forum geschaad wordt of in verband met zaken wordt gebracht.

Aan de andere kant is het onderling netwerken ook zeer vruchtbaar. Maar er zijn andere manieren om dan met elkaar in contact te komen.

Pfff ik weet het niet :wink:

Wel netwerken via PF, niet afwerken via het PF.....

05 jan 2007 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Leuk initiatief :!:

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er allemaal beren op de weg gezien worden. Je gaat toch niet de afloop van een zakelijke transactie op dit forum bespreken :?:

05 jan 2007 9:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Mijn mening Teun. Alsof je een pdf'je van de offertes en orderbevestigingen moet posten... Kan iedereen er lekker z'n mening over geven...

"zou ik niet doen, altijd eerst een aankoopkeuring voor je salami koopt..." :wink:

We kunnen wel even een topicje starten waar je, als je wilt, alleen even kan posten wat je doet? Hoef je niet in te posten, hoef je niets mee te doen, maar degene die het wel willen kunnen dat doen. Ik begin gewoon even hier, en splits het later wel als het levensvatbaar blijkt...

05 jan 2007 9:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
We kunnen wel even een topicje starten waar je, als je wilt, alleen even kan posten wat je doet? Hoef je niet in te posten, hoef je niets mee te doen, maar degene die het wel willen kunnen dat doen. Ik begin gewoon even hier, en splits het later wel als het levensvatbaar blijkt...

Maareh, dat staat toch al in de profielschetsen, of zie ik dat verkeerd????

Het profielschetsentopic

(voor de rest heeft nagenoeg iedereen hierboven gelijk ;) )

05 jan 2007 12:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
lijkt me een geval van 'baat het niet dan schaat het niet'.

Nu maar hopen dat we een freelance politieagent in ons gelederen hebben... of een pomphouder :D !!)

05 jan 2007 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ik zie al dat het aardig leeft onder ons, had ik ook wel verwacht :!: :wink:
nogmaals, het is een gedachte van mij die leeft, weet niet of het levensvatbaar is.
maar wat ik wel weet, zoals ook al reeds beschreven, is dat ik het iemand ''gun'' als ik een bank bv. moet kopen (niet iets kleins zoals een salami :D ).
daarbij, als er weinig/geen prijsverschil in zit met de andere aanbieder, waarom dan niet :?: :roll:
sterker nog, beide partijen hebben er iets aan :arrow: de een heeft zijn bank en de ander omzet :!:

evt. korting, tja in principe zijn mijn prijzen ook vaststaand maar als een klant veel m2 nodig heeft krijgt hij natuurlijk iets gedaan bij mij :!:
dat is dus voor ieder anders en moet ieder voor zichzelf bepalen, ligt er ook aan wat je verkoopt.

en wat betreft evt.''missers'' bij een transactie, ik neem toch aan dat dat op een normale, zakelijke manier opgelost wordt (zoals je dat normaal ook zou doen in zo'n situatie) en dus niet via het forum :!:
je gaat toch ook niet vertellen dat je iets ga kopen bij een mede-forummer, dat is niet het punt waar het om gaat.
waar het mijn inziens om gaat is dat je elkaar 'terwille' kunt zijn.
daarbij, er worden wel auto's en aanverwante artikelen op dit forum verkocht, zijn dat dan geen zakelijke transacties en gaat daar wel alles goed :roll: :?: :!:

afijn, pro's en contra's blijf je houden, we wachten af.............

05 jan 2007 12:58
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
craze schreef:
en wat betreft evt.''missers'' bij een transactie, ik neem toch aan dat dat op een normale, zakelijke manier opgelost wordt (zoals je dat normaal ook zou doen in zo'n situatie) en dus niet via het forum :!:
je gaat toch ook niet vertellen dat je iets ga kopen bij een mede-forummer, dat is niet het punt waar het om gaat.
waar het mijn inziens om gaat is dat je elkaar 'terwille' kunt zijn.

Dat is precies het punt waar ik mijn bedenkingen bij heb. Mensen kunnen soms zeer rancuneus zijn. Zie maar eens het aantal topics waar enkele Porsche garages in een verkeerd daglicht worden gezet.
Wat betreft die autos en accesoires die via het forum worden aangeboden, dat zijn particuliere transacties en waar we het hier over hebben is het opzetten van een meer zakelijk netwerk.

Ik heb er nog eens over nagedacht en mijns inziens is het wel een goed idee om een 'hoekje' te hebben waar forumleden 'reclame' voor hun eigen business kunnen maken. Maar daar moeten dan een aantal voorwaarden aan worden gekoppeld zoals bv;
- geen transacties via het forum afhandelen
- dus ook geen reclamering via het forum
- er moet redactioneel gekeken worden hoe 'spammer' kunnen worden geweerd. (een account is zo aangemaakt en dus een leuke manier om even je business gratis te promoten. Dus minimaal x maanden lid, of beter nog x aantal posts geplaats om aan te tonen dat je een actief forumlid bent)

05 jan 2007 13:24
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
maurice schreef:
Dat is precies het punt waar ik mijn bedenkingen bij heb. Mensen kunnen soms zeer rancuneus zijn. Zie maar eens het aantal topics waar enkele Porsche garages in een verkeerd daglicht worden gezet.

Dan zijn er altijd nog wat mods die daar richting aan kunnen geven...

We zijn denk ik best wel "redelijk verstandig" hier... , dus in dit nieuwe topic gelden wat mij betreft dezelfde fatsoensregels als die we normaal hier óók aanhouden.

05 jan 2007 13:52
Profiel
Bericht 
Geen goed plan: zaken moet je scheiden van prive.

Jullie kennen het spreekwoord: met familie moet je wandelen niet handelen.

Als de zaken nl. fout gaan, gaan de geruchten als een lopend vuurtje niet alleen binnen in het forum, maar ook daarbuiten. Jouw prospects / suspects hoeven alleen maar te Googlen en ze zien dat je niet alleen Porsche rijdt maar ook dat je bonje hebt. :lol:

Een ander vervelend bijkomend probleem is Spam.

05 jan 2007 16:33
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
ECT schreef:
Jullie kennen het spreekwoord: met familie moet je wandelen niet handelen.

Beste neef,
Binnenkort weer samen naar Nijmegen? :wink:

05 jan 2007 17:06
Profiel WWW
Bericht 
WdePundert schreef:
Beste neef,
Binnenkort weer samen naar Nijmegen? :wink:

:roll:

Nijmegen??? Wat is daar te beleven?

05 jan 2007 17:21
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
Bericht 
Als je toch ondernemend bent, maakt het toch geen enne donder uit hoe je, je netwerk vergroot. Als het maar vergroot! Het princiepe is naar mijn mening een kwestie van "het iemand gunnen" Prijs is een onderhandeling waar altijd wel uit te komen is.

Het lijkt mij handig om net zoals een ieder hier bepaalde "ervaringen cq. technische vragen" (over Porsche) uit te kunnen breiden met zgn. beroepsmatige ervaringen. Of er in een later stadium ruimte is voor zakelijke afhandeling dat is een ieder.

05 jan 2007 17:27
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
ECT schreef:
Nijmegen??? Wat is daar te beleven?

Na afgelopen zomer waarschijnlijk niet veel meer. :wink:

05 jan 2007 17:30
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Een apart hoekje....... :? :roll:
Wat mij betreft onzin en nergens voor nodig!

Als je een beetje actieve forummer bent, dan weet je van de meeste inmiddels wel wat zij doen, ondernemer of niet!
Dan weet je elkaar dus ook best wel te vinden (ook voor zakelijke contacten!) :idea:

Als we met de aparte hoekjes gaan beginnen, wat wordt dan het volgende aparte hoekje??
Een apart hoekje voor de NPC soms :? :roll:, Horn? :mrgreen: :lol: :wink:

05 jan 2007 17:37
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende