Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:22



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
bypass 2e demper of cat bypass? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht bypass 2e demper of cat bypass?
wat zal ik doen? overigens in combi met een motronic chipje...


05 jan 2007 15:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Die cat zit er toch niet voor niks............

:roll:


05 jan 2007 15:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
moet er al iets vervangen worden?


een goede lege kat met sensor aansluiting is ook niet heel goedkoop.



en die chip wat verandert er en wat brengt het dan?


robert
_________________________________________
remmen is angst


05 jan 2007 16:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: bypass 2e demper of cat bypass?
BS schreef:
wat zal ik doen? overigens in combi met een motronic chipje...


Heb je al een cup-pijp? Zo nee: doen. Evt. icm cat-bypass. Zo ja: evt. cat-bypass.


05 jan 2007 17:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
BYPASS :scratch:


Gewoon 'n Cup-Pipe, G-Rohr en/of Lege kat .....

.... of 'n combinatie van bovenstaande(n) :idea:


05 jan 2007 17:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Peter 993 schreef:
Die cat zit er toch niet voor niks............

:roll:


Idd. maar auto's van voor '94 hoeven geen 4 puntsuitlaatgasmeting te laten doen voor de APK.....en stationair schijnt ie er wel door te komen met een werkende lambdaregeling.

Wat heb je dan: i.i.g. geen kat meer en dus minder weerstand (iets meer vermogen) en iets meer geluid en een slechtere emmissie.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


Laatst bijgewerkt door Roi op 05 jan 2007 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jan 2007 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:
BYPASS :scratch:


Ook wel lege ket genoemd...

Citaat:
Gewoon 'n Cup-Pipe, G-Rohr en/of Lege kat .....

.... of 'n combinatie van bovenstaande(n) :idea:


Beste resultaat is gebleken: cat-bypass + cup-pijp. Alle andere mogelijke combinaties blijken minder vermogen op te leveren (voor meer herrie is de G-rohr weer wel aan te bevelen).


05 jan 2007 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 
thanks, er hoeft niks vervangen te worden het mag wel .. :D

die combi van lege kat en cup rohr wordt die niet veel te heet?


06 jan 2007 12:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
BS schreef:
die combi van lege kat en cup rohr wordt die niet veel te heet?



:scratch:



IMO :arrow: Neen .... rij al langer dan 4 jaar met die combi - zonder problemen :wink:


Ik heb overigens de originele kat-behuizing eronder ..... maar dan leeg :arrow:
Afbeelding


06 jan 2007 12:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
BS schreef:

die combi van lege kat en cup rohr wordt die niet veel te heet?


:scratch: Waarom denk je dit?

Werkt iig bij mij prima (met katvervanger die er van buiten net zo uitziet als een kat) en ik heb nog nooit gehoord van problemen met deze combi.


06 jan 2007 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heb een sportcat en cup pipe laten monteren en prachtig geluid en zeker een aantal pk'tjes bij :D


18 feb 2007 22:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
964965 schreef:
... en zeker een aantal pk'tjes bij :D



... tussen je oren :twisted: :wink:

... wss de Pk'tjes die het blok de afgelopen jaren is verloren :idea:


18 feb 2007 23:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Misschien wel ja. Ik test het volgende week eens uit met de PerformanceBox van Racelogic die een vrij accurate berekening zou geven van de PK's. Ik vermoed rond de 20 PK erbij aan het vliegwiel. In ieder geval geen last meer van duwende BMW's en Mercedesen meer :lol: . Op de gaspedaal en weg ...


18 feb 2007 23:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
964965 schreef:
Ik test het volgende week eens uit met de PerformanceBox van Racelogic die een vrij accurate berekening zou geven van de PK's...


... heb je het voor de modificatie dan OOK op die PerformanceBox gemeten :?:


Welkom op het Porscheforum.nl btw ... :drive:


18 feb 2007 23:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
BS schreef:
thanks, er hoeft niks vervangen te worden het mag wel .. :D

die combi van lege kat en cup rohr wordt die niet veel te heet?


Nee juist koeler, weet je hoe heet een katalysator wordt?
Overigens, ......dat je daar aan denkt :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


18 feb 2007 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht PerformanceBox
Euh ... neen. Had ik beter gedaan maar weet pas recent dat je die kunt huren in Belgiƫ want is redelijk duur in de aankoop. Nu ik hoop uit te komen boven de 250 pk die in de fabriekscijfers staat, want anders ga je lachen met mij natuurlijk :) . Ik doe er ook een acceleratietestje bij en zie of ik onder 5.7 sec geraak van 0-100. Duimen maar ... en in het weekend post ik de resultaten.

Misschien domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe je een passage van iemand anders zijn antwoord herhaalt?


19 feb 2007 21:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: PerformanceBox
964965 schreef:
Nu ik hoop uit te komen boven de 250 pk die in de fabriekscijfers staat ...


.... die kans heb je zonder de modificatie ook :wink:

Porsche test(e) alle motoren voordat ze 'n serienummer krijgen :arrow: alles onder het gewenste vermogen gaat niet de fabriek uit :idea:

965964 schreef:
.. een passage van iemand anders zijn antwoord herhaal ..


RTFM :arrow: FAQ :arrow: QUOTE :wink:


19 feb 2007 22:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PerformanceBox
Citaat:
RTFM :arrow: FAQ :arrow: QUOTE :wink:


Bedankt!

Heb jij btw aanpassingen gedaan Olaf?


20 feb 2007 21:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: PerformanceBox
964965 schreef:
Heb jij btw aanpassingen gedaan Olaf?


Ja, ovale zij-knippers :wink:

... is veel earodynamischer :twisted:

MNES :arrow: Lege katalysator-behuizing, Cup-Rohr & K&N Filter

.... die katalysatorbehuizing was al leeg toen ik 'm kocht .... had 'n rammelende einddemper - deze leeg gehaald en met 'n lege einddemper gereden tot ik 'n goede tweedehands tegen kwam - die gemonteerd .... dat was wel weer erg stil - middendemper subiet vervangen voor 'n Cup-Rohr. Filter vervangen bij 'n grote beurt, dus maar meteen 'n K&N gedaan :wink:


20 feb 2007 21:57
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: P-Track


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.