Auteur |
Bericht |
Taatjen
lelystad
|
Klopt,op de accu hoort een koppelingetje te zitten waaraan dat slangetje bevestigd moet worden
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
29 dec 2006 18:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat koppelingetje heb ik niet gezien. Ik zal morgen eens beter kijken. Thx.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 dec 2006 18:17 |
|
|
marcelSC
|
Hier ook de Optimate, had ik nog van de motoren, en werkt super op mijn nog 1e Varta 88Ah.
In de modelbouw wereld rouleren heel vernuftige laders waarop je werkelijk alles kan instellen en aflezen, lijkt me ook wel handig om erbij te hebben om alle accu's in conditie te houden.
|
02 jan 2007 11:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Normaal gesproken gaat dat ook prima hoor. Als het alleen is om de accu op peil te houden is dat een prima lader. Alleen als je een accu hebt die flink is leeg getrokken is een iets zwaardere lader zoals ik meldde wel in het voordeel.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 jan 2007 11:50 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Vandaag hier ook het probleem dat de auto niet wilde starten. Gisteren nog gereden en geen probleem. Vandaag bezig geweest in de garage en een 2 a 3 uur de radio/versterker aan. Auto staat altijd op de druppellader. Hoe kom ik erachter of het de accu is of dat bijv. de dynamo niet goed is?
|
06 jan 2007 16:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als het een accu met een kijkvenster is en je ziet alleen maar zwart dan is het i.i.g. de accu.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 jan 2007 16:52 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nee, zit er niet op.
|
06 jan 2007 17:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een (goede) druppellader moet toch ook een lege accu weer op kunnen laden lijkt me. Nu aan de lader, morgen proberen te starten. Als dat niet lukt moet het imho de accu zijn.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 jan 2007 17:05 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Heb de accu een paar uurtjes opgeladen en de auto start weer. De accu laadt dus nog wel op maar de staat van de accu is nu onduidelijk. Als ik de wagen ergens een paar dagen neer zet zonder druppellader krijg ik 'm waarschijnlijk niet gestart ;-(
|
06 jan 2007 17:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Exact mijn probleem, al startte de P. na een week nog wel, maar niet na nog langer. Vervangen dus!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 jan 2007 17:30 |
|
|
M.
993 2S
|
accu
Na twee maal de hulpauto nodig gehad te hebben om de P. te starten sinds kort druppellader op de accu gezet (P. staat keurig in de garage). Accu was weer opgeladen na een ritje van 45min. Weggezet, druppellader eraan en vanochtend weer even geprobeerd: helaas, er is nog stroom maar niet genoeg om de motor aan te krijgen.
Conclusie?
- druppellader niet ok? tis een simpel model ook geschikt voor motoren, 12V direct vanuit stopcontact op de accu
- accu niet meer te herstellen?
Kan het dus zijn dat een accu ondanks de druppellader leeg loopt?
|
06 jan 2007 18:30 |
|
|
cabrio wim
|
Yep, dan heeft hij intern sluiting en ontlaad zijn eigen.
|
06 jan 2007 18:54 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Een accu ontlaad zichzelf altijd maar dat is gering. Er is immers geen interne stroomkring. Wel heeft een oudere accu gewoon minder capaciteit. Dus ipv bijvoorbeeld 80 Ah heb je na 5 jaar nog maar 60 Ah beschikbaar. Dat komt omdat zich aanslag op de accuplaten vormt.
Als een accu interne sluiting heeft kun je dit heel snel meten.
Elke cel in de accu levert 2 volt. Er zijn 6 cellen dus 12 volt totaal.
Als er een cel defect is, wat vaak bij een 'overleden' accu het geval is, dan meet je nog maar 10 volt.
Gewoon even de multimeter op de accu zetten dus. Een gezonde accu zit meestal zo rond de 12,6 volt.
Ligt de waarde rond de 10 volt dan weet je wat er aan de hand is.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2007 19:23 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Ik heb een druppellader met "sigaretten-" aansluiting. Die zit soms niet helemaal goed erin waardoor er geen contact wordt gemaakt.
Daar kom je dan pas achter als de accu leeg is. lees:gaat het alarm piepen.
Oplossing een LED tussen de draden van d elader gesoldeerd.
Eerst de stekkerr in de sigaretten plug, dan gaat de LED branden en daarna de lader in het contact. (kleine 0,5 Amp).
De lader zit weer op een klok 4 dagen per week 12 uurtjes en de hele boel blijft optimaal voor de volgende rit.
Moet er overigens ook bij zeggen dat de accu niet best is, maar de P staat zo vaak stil dat ook een nieuwe accu daar geen goede investering is.
|
07 jan 2007 10:59 |
|
|
cabrio wim
|
Hoezo geen goede investering lekker blijven aan rommelen dat is pas goede investering, en voor die paar tientjes, maar oke, ieder zijn meug.
|
07 jan 2007 11:20 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Heb je gelijk in, maar ik blijf het lastig vinden. Accu die niet of weinig gebruikt wordt raakt snel defect/ontladen.
En als het nu 1 accu was, maar ook boot 914 hebben er een zo koop je er elk jaar wel min 1 die je vervolgens amper gebruikt.
Met druppellader kan ik nu gewoon de P pakken zonder mij vooraf zorgen te hoeven maken of ie wel starten wil.
|
07 jan 2007 12:18 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk, daar ging dit draadje nu over. Het klinkt misschien ongeloofwaardig,
maar ik heb altijd een zwaardere accu (lees max wat toegestaan is) en als ik een van mijn P's voor langere tijd wegzet 3 a 4 mnd, koppel ik de accu los en geen druppellader. Ga ik hem dan halen, klem erop en starten.
Dit doe ik nu al voor het 6de jaar en nog steeds geen problemen, heb meerdere old-timers en heb in de laatse 4,5 jaar nog maar een accu moeten kopen.
Ik zelf heb m'n bedenkingen bij druppelladers, vind het maar lapmiddeltje
|
07 jan 2007 12:45 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Die LED brandt zodra de druppellader stroom geeft maar niet of er ook echt stroom via de sigarettenplug de wagen ingaat. M.a.w. je weet nog niet of er wel echt bijgeladen wordt.
Heeft iemand een adresje om in de buurt van Rotterdam een Bosch Silver te halen?
|
07 jan 2007 13:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Fijneman in Dordrecht.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2007 13:48 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Hoe kleiner de accu kan zijn hoe beter natuurlijk. Het enige wat hij moet doen is de motor starten en enige verbruikers van stroom voorzien als de dynamo niet draait. Als de motor loopt word het een verbruiker en is het eigenlijk nutteloos gewicht. Met een zware stereo installatie kan een accu misschien als buffer werken/helpen indien nodig. Maar verder zie ik alleen maar nadelen aan een grotere accu. Voor langdurig parkeren raad Porsche tegenwoordig zelf de druppellader aan (voorheen werd geadviseerd de accu uit de wagen te halen). Ook de nieuwe wagens kunnen met een paar weken al leeg staan.
Een greep uit het originele assortiment (daar word ik persoonlijk toch altijd wel erg vrolijk van als ik die in een Porsche zie staan):
999 611 036 20 - 36Ah €98.00 ex.(964 RS)
999 611 051 20 - 51Ah €119.50 ex.
999 611 065 20 - 65Ah €111.50 ex.(944/968, dit is een lagere accu)
999 611 070 20 - 70Ah €119.50 ex.
999 611 088 20 - 88Ah €209.40 ex.
Deze accus worden gemaakt door Moll (voor Porsche).
Groet,
Brian
www.karrera.net
|
07 jan 2007 16:14 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Ja en neen, eerst aansluiten, dan pas de druppellader aanzetten.
|
07 jan 2007 16:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
NEEN: de originele P. druppellader geeft feilloos aan of er geladen wordt - ALTIJD na het aansluiten, in welke volgorde dit ook wordt gedaan - en vervolgens geeft de LED aan wanneer er wel of niet wordt geladen, maw of de accu hartstikke vol is of niet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2007 22:02 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Heb je dan een andere drupellader of zo? Ik gebruik een originele Porsche druppellader met 1 lampje op de lader zelf. Geeft dit lampje dan ook aan of er bijgelqaden wordt?
|
07 jan 2007 22:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
YES
Je zult na een dag, of 2, of 3, afhankelijk van hoe 'niet vol ' de accu is , zien dat het lampje uit gaat
En mocht dit niet gebeuren dan is OF de accu overleden OF er is een verbruiker aangesloten die te veel verbruikt.
De DRUPPEL-lader kan dan het te snelle ontladen - door inwendige kortsluiting van de accu of overmatig gebruik van bijv. aftermarket alarm - niet compenseren.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2007 22:51 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
Zelf heb ik de accu ook gewoon losgekoppeld. Op het moment dat je hem aankoppelt doet de startonderbreking het ook weer. Mijn inziens de eenvoudigste oplossing. Het staat zo vanaf november 06. 2 weken geleden weer aangesloten en gestart: geen enkel probleem!
|
09 maart 2007 13:59 |
|
|