Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: acceleratie 911
De C4 zit idd. net wat sneller aan de honderd. Maar omdat ik gemiddelden heb genomen en C4/C2 redelijk aan elkaar zijn gewaagd heb ik C2 en C4 samen genomen.
|
04 jan 2007 10:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
adrian streather:
0-30 mph C2 2,1 sec C4 1,9
0-40 mph C2 3,0 sec C4 2,9
0-50 mph C2 4,0 sec C4 4,0
0-60 mph C2 5,1 sec C4 5,2
mijn idee klopte niet helemaal zie ik
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 jan 2007 10:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
| | | | rob964.c4 schreef: adrian streather: 0-30 mph C2 2,1 sec C4 1,9 0-40 mph C2 3,0 sec C4 2,9 0-50 mph C2 4,0 sec C4 4,0 0-60 mph C2 5,1 sec C4 5,2 mijn idee klopte niet helemaal zie ik | | | | |
Ik ken de basis niet van zijn gegevens, maar ik kom dus net wat anders uit. Wat wel geinig is, is dat de cijfers in het 993 boek vrijwel allemaal in het nadeel van de 993 zijn. Eerlijk gezegd kom ik gewoon uit op een gelijkspel...
In de tests die ik heb scoort de C2 (0-100) van 5,1 tot 6,2 en de C4 van 4,9 tot 6,0. En de C4 gemiddeld dus net wat beter. Alsof je die tiende in de praktijk gaat merken.
|
04 jan 2007 11:17 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Het optrekken van de wagen hangt van veel zaken af. Wat is er ondertussen aan verandert van cc of gewicht. Met hoeveel pk is de P uit de fabriek gerold. etc.
Zo is mijn 2.7 targa een fractie sneller dan een 944 turbo. terwijl deze net zo snel bleek als de 3.2 speedster . van 0-0+-100 wel te verstaan.
Mijn 2.7 laat zelfs zijn banden doorslippen als je 70 rijdt en volgas geeft. en het is een 2.7 blok ligt nu uit elkaar om olieverlies op te lossen
|
04 jan 2007 11:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 jan 2007 11:48 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
|
04 jan 2007 12:10 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
|
06 jan 2007 11:39 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Kan het voor de 964 Turbo 3.3 (1991) met werksleistungssteigerung (van 320) naar 355 PK niet echt vinden. Misschien 4,8 seconden.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het nog wat uitmaakt, met of zonder werksleistungssteigerung.
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
06 jan 2007 12:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op rennlist hebben ze zelfs een meetapparaat daarvoor rondgezonden. De meesten scoorden met de 964 rond de 5,5 sec. als ik het mij goed herinner.
|
06 jan 2007 14:48 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En hoe ga je dit testen? rpm op 3-4000 en koppeling op laten schieten?
Ik ga het in elk geval niet doen met mijn auto (vind 50->120 belangrijker en leuker!)...
|
06 jan 2007 15:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik kan mij niet meer herinneren of op rennlist ook de procedure die werd gevolgd werd beschreven
Het is niet bepaald geweldig voor de techniek, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.
|
06 jan 2007 15:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, inderdaad... In het verleden es met mijn zwager een paar sprintjes getrokken tegen zijn gt-turbo .... Maar man man, als je net niet goed koppelt, dan RUIK je dat toch joh
(voor de belangstellenden, ging gelijk op)...
|
06 jan 2007 15:13 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Vooral met een 4WD heb je geen wheelspin maar koppeling die slipt, en dat doe ik mijn 4S toch niet aan. (Ken de geur wel, uit mijn oude GT turbo ..) Als je dat een paar keer achter elkaar doet, komt hij helemaal niet meer vooruit. Hoezo gezond ?
|
06 jan 2007 15:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
AMS 22/1975 Carrera 3.0 | | | | Citaat: Motorart B 6 Hubraum 2994 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 200 PS (147 kW) - 5800/Min Nm - UMin 255,1 Nm - 4200/Min Motorlage/Antrieb Heckmotor/Heck Gänge/Schaltung 5/manuell Test in ams 22/1975 Gewicht 1075 kg 0 - 80 km/h - s 0 - 100 km/h 6,1 s 0 - 120 km/h - s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 15,0 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 27,9 s 0 - 250 km/h - s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start 26,2 s Vmax 235,3 km/h 100 - 0 km/h (kalt) - m 100 - 0 km/h (warm) - m Nordschleife - min Hockenheim, kleiner Kurs - min Motopark Oschersleben - min Querbeschleunigung - g Slalom 18 m - km/h Slalom 36 m - km/h ISO Ausweichtest - km/h Testverbrauch min/max/ges -/-/16,9 L/S Grundpreis 34.350 DM (1975) Testwagenpreis - DM | | | | |
Niet slecht in 1975! Hoewel ik die 0-100 niet ga uitproberen! (Vmax wel! )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 jan 2007 16:54 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: acceleratie 911
En dan nu de juiste tijden: 2.7 Carrera RS 1973 6.3 sec. ( 5.8sec. voor de Sport) Carrera 3.2 6.1 sec. 964 C4 1989 5.9 sec. 964 C2/ C4 1992 5.7 sec. 964 RS 1992 5.3 sec. 993 1994 5.6 sec. 993 1997 Carrera / S 5.4 sec. 993 1997 Carrera 4 / 4S 5.3 sec.
In het verleden heel erg vaak met mijn auto's gedaan. Het is heel erg moeilijk om de opgegeven tijden te halen. Bijna niet te doen.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 jan 2007 12:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: acceleratie 911
|
07 jan 2007 12:40 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Clarkson heeft over de 0 - 60 mph tijden eens een heel leuk stukje geschreven. Strekking van het verhaal: de 0 - 60 tijden zijn je reinste flauwekul, je hebt er niks aan, de tijd is zeer afhankelijk van de omstandigheden en rijder, de koppeling en evt bak kan je na een paar pogingen vaak afschrijven.
|
07 jan 2007 12:41 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.
En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
07 jan 2007 12:47 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Maar da's dan ook een 944, he
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
07 jan 2007 16:43 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Ja, niet stuk te krijgen
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
07 jan 2007 20:56 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
voeg maar toe aan het lijstje 944s2
Tis geen 911, maar hierbij
944 S2: 0-100km/h 6,2 a 6,3 seconden (handgeklokt o.b.v. filmpje).
Als ik wat minder zuinig op mijn koppeling was geweest had ik hem denk ik net onder de 6 kunnen zetten, maar goed..............
Toch bijna een seconde van de fabriekstijd af
http://home.tiscali.nl/porsche944/HPIM3029.AVI
(P.S. 100 op mijn teller is ook bijna 100 i.v.m. grotere wielomtrek, slechts 2 of 3% tellerafwijking)
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
09 jan 2007 13:14 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Vandaag.................
Dus bij deze zie de post hierboven. Bijna een seconde van de fabriekstijd af, maar goed mijn S2 is ook her en der wat aangepast. Aan de motor is overigens niks gebeurd, dus da's allemaal standaard.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
09 jan 2007 13:19 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Een 964 3.3 turbo heeft een acceleratie tot 100 van 5.0 sec.
(bron: autojaarboek 1991).
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
09 jan 2007 13:27 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Thanks.
Is dat dan met 320 of 355 PK?
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
09 jan 2007 23:07 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
320 denk ik.
Autojaarboek gaat uit van standaard ab Werk, dus zonder " Werksleistungssteigerungskit" Zo, weer een mooi lang Duis scrabble woord!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 jan 2007 23:10 |
|
|