Auteur |
Bericht |
arno2000
Zwolle
|
 Kent iemand deze 911
Hallo,
Ik ga van de week naar deze auto kijken.
Kent iemand deze auto? En heeft er iemand wat
tips waar ik op moet letten? En wat is eer redelijke
prijs voor deze auto?
Mvg Arno
http://auto.marktplaats.nl/porsche/6718 ... 4VB4M&df=1
|
07 jan 2007 13:02 |
|
 |
cabrio wim
|
 kent iemand deze 911
Ik ken hem niet, maar als ik zo kijk (had 'm al zien staan) is hij overgespoten zonder uit elkaar geweest te zijn.(rubbers zijn meegespoten) tussen bumpers en spatborden.
Daartegen zie ik weer een nieuw onderdeel op de achterste steekas.
Het is vaag, maar misschien de moeite waard.
Waar je op moet letten zijn de bekende plekken bij P, deurstijlen, dorpels vooral aan de thermostaat kant, binnenkant kofferruimte en voorste draagarmen bovenop, en zeker niet vergeten chassisnummer en kenteken vergelijken.
Is ook de versnellingsbak aanwezig?
Arno, pas goed op, heb raar voorgevoel.
|
07 jan 2007 13:20 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 jan 2007 13:21 |
|
 |
arno2000
Zwolle
|
Wim,
Bedankt voor je snelle antwoord. Er zit een g50 bak bij wil verkoper
750 voor hebben. Er heeft een 3liter moter in gezeten. Mag ik aannemen dat dit een sc is?
Groet, Arno
|
07 jan 2007 13:23 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Auto zonder motor en bak... Je bent dus zowieso je matching numbers kwijt. Is er iets bekend qua historie van deze auto? Waarom wil je deze hebben; kleur, prijs, hobby (lees; ik wil deze auto weer helemaal gaan opbouwen)?
Ik word persoonlijk niet warm van deze auto...
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
07 jan 2007 13:24 |
|
 |
mayonaise
|
een T cabrio?? das dus een Targa zonder roll bar, ook goed voor de flex.
|
07 jan 2007 13:26 |
|
 |
cabrio wim
|
 kent iemand deze 911
Met 3.0 is inderdaar sc, maar G50 bak kan normaal niet of moet omgebouwd geweest zijn.
Vandaar ik schreef, kenteken goed kontroleren en chas.num.
|
07 jan 2007 13:27 |
|
 |
arno2000
Zwolle
|
BJ964 ik zou deze auto kopen om de prijs. Deze is naar mijn idee intressant. En een cabrio is natuurlijk ook super. Deze zijn qua prijs normaal ook al hoger.
|
07 jan 2007 13:30 |
|
 |
cabrio wim
|
Super, je bedoeld fantastisch, vet en cool. 
|
07 jan 2007 13:34 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Jij snapt het. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2007 13:35 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik zou er vanaf blijven, tenzij je een berg geld achter de hand hebt of een begenadigd knutselaar bent met plenty of tijd.
In 1977 bestonden er nog geen cabrio's, deze kwamen in modeljaar 1983 in de 3.2 uitvoering.
Wil je er toch voor gaan, probeer dan de originele motor erbij te krijgen en deze dan te reviseren.
suc6
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
07 jan 2007 14:00 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Gedurende 1,5 seconde goed over nadenken en dan geen tijd meer aan verspillen. 
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 jan 2007 14:02 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Als dat jouw bod is op MP  ..... tel daarbij op 'n bak, motor en al het werk dat je er aan hebt/gaat krijgen .... IMO te duur voor deze afgezaagde targa 
|
07 jan 2007 14:05 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Vanaf blijven, als de motor al zo slecht is, moet je meestal niet verwachten dat de rest van de auto wel goed is. En overgespoten zonder te demonteren word ik ook niet echt gelukkig van. En in '83 kwam pas de cabrio uit als 3.0 SC
Er staat 911 T cabrio uit '77, maar in 1977 waren er ook al geen T'tjes meer... 
|
07 jan 2007 14:05 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
 Re: Kent iemand deze 911
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
07 jan 2007 14:12 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Arno, als ik je een tip mag geven; blijf van deze auto verder af en zoek een mooi en compleet exemplaar. Die kost wat meer in aanschaf, maar je gaat er veel meer plezier aan beleven denk ik. Ik ben bang dat je in dit exemplaar heel veel tijd en geld moet steken om hem weer goed en rijdend te krijgen... Mocht je de auto vervolgens ooit weer willen verkopen, dan gaat het heel erg moeilijk worden ivm de (ontbrekende?) historie van deze auto 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
07 jan 2007 14:26 |
|
 |
mayonaise
|
de term "gebakje" comes to mind...
zonder motor/bak is het ding maximum 4 K waard, om dan in parts te verslepen.. en dan zul je nog moeite moeten doen om je 4K er uit te halen...
fuchs 1000, stuurhuis150, remmen 200, ophanging voor 250 , achter 250
voorruit 100, interieur (welke conditie??zal wel zwak zijn)
om dat ding deftig te krijgen zit je aan minimum 10K
waarschijnlijk 15K, mogelijks zelfs 20K of meer(doorzakkend chassis bv)...
|
07 jan 2007 14:30 |
|
 |
arno2000
Zwolle
|
Ok bedankt allemaal.
Zover ik kan zien is dit geen knipper
maar lijkt het me orgineel. Wist niet dat de
cabrio pas van 83 er was vreemde zaak dus
dat deze uit 77 komt. Eens kijken wat de verkoper
hierover te zeggen heeft.
|
07 jan 2007 14:32 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Neeheej, ervan weglopen is de enige verstandige optie IMHO.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 jan 2007 14:43 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2007 14:46 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik kan enkel maar de rest bijspringen.
Afblijven van die handel (tenzij het zeer goedkoop gekocht kan worden (spreek max 2500€) voor de sloop)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 jan 2007 14:52 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Sluit ik me bij aan,
Is zelfs al eens gezongen:
" nice try, goodbye, don't waste my time! "
Een goede deal voor een goede 911 bestaat, al moet je veel geduld hebben en met een zaklamp zoeken.
Iets als een hele goedkope maar goede 911 waar je heel lang plezier van zult hebben zonder er nog een paar duizend in te stoppen....
Bestaan ook.....
tuurlijk!
Net als
en
Porsches zijn high performance machines. Deze auto's zijn 20-30 jaar oud, gaat iets aan stuk, is eens iets aan verroest, en dat kost geld, meer dan een Golfje of Astra GSI, that's life!
Pas op dat je droom geen nachtmerrie wordt!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 jan 2007 15:13 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Penny wise, pound foolish....
I rest my case 
|
07 jan 2007 15:38 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
arno2000 schreef:
Ik heb een 3.0 SC gehad uit 1978 die was omgebouwd volgens fabriekspecificaties. Was niets mis mee. Deze ombouwsets waren volgens mij TUV goedgekeurd.
Met deze auto is echter iets meer "mis". Ik zou het risico niet lopen
|
07 jan 2007 15:45 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
1+1=2  Ik zou al de uitgebrachte adviezen serieus nemen en je zoektocht verlengen. Deze auto brengt hoogstwaarschijnlijk ((te) veel)ellende met zich mee 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
07 jan 2007 16:05 |
|
|