Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:36

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Motorrevisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
drenthe
Bericht Motorrevisie
Wat mij opvalt in mijn zoektocht naar een Porches is niet alleen de betrekkelijk hoge KM-stand, maar dat veel motoren al gerevisseerd zijn, terwijl ze nog geen 2 ton op de teller hebben.

Zijn de motoren zo slecht of moet ik het toch zoeken in een ander oorzaak!?!

Petra

07 jan 2007 17:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
ze zijn niet zo slecht, er zijn er ook velen die veel meer km rijden zonder revisie zo zijn altijd uitzonderingen.

Maar let goed op wat er bedoelt word met een revisie
compleet of gedeeltelijk en dat word dan ook een revisie genoemd maar is zeker wel een verschil.

robert

07 jan 2007 17:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Afgetrapt.

mhaschreurs.hyves.nl

07 jan 2007 17:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Een porsche eigenaar is in vele gevallen (en zeker de gevallen die je hier vind) natuurlijk ook een liefhebber die zijn of haar kindje enkel in opperstaat van conditie wil hebben. :D

Er rijden een hele hoop auto's rond die er slecht aan toe zijn, maar niet worden gereviseerd omdat de eigenaar er anders naar kijkt dan wij naar onze Porsche.

Omdat dus alleen supergoed, goed genoeg is zullen er meer motoren met een lagere km-stand al gereviseerd worden/zijn.

07 jan 2007 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als dat echt zo zou zijn, kun je dus gewoon blindelings een P kopen zonder AKK. Helaas is de realiteit toch een stukje anders. De inhoud van je beurs bepaald de liefhebberij.

mhaschreurs.hyves.nl

07 jan 2007 17:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Motorrevisie
Petra schreef:
Zijn de motoren zo slecht of moet ik het toch zoeken in een ander oorzaak!?!

Petra

Nee, Porsche motoren zijn niet slecht. Alleen zijn de andere motoren ondertussen belachelijk goed geworden. :roll:

Je moet alles in de juiste tijd plaatsen.
Voorbeeld: Een kever heeft de naam erg goede motoren te hebben, maar 100.000 is wel erg veel zonder revisie.
In de tijd dat ze als goede motoren naam kregen was de rest gewoon erg slecht.

07 jan 2007 18:26
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Plus dat sommige eig. zodra het op verkopen aan komt olieverversen al als revisie zien... :wink:

07 jan 2007 18:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Petra schreef:
Wat mij opvalt in mijn zoektocht naar een Porches is niet alleen de betrekkelijk hoge KM-stand, maar dat veel motoren al gerevisseerd zijn, terwijl ze nog geen 2 ton op de teller hebben.

... vergeet niet dat er bij 'n op zich kleine motor-reparatie het (op termijn) verstandiger kan zijn om maar meteen het hele blok te reviseren :idea:

IMO kost het opnieuw inpakken van 'n 964 motor ongeveer de helft van 'n complete revisie :shock:

07 jan 2007 18:46
Profiel WWW Facebook 
Renntech schreef:
Nee, Porsche motoren zijn niet slecht.

b.v. 911 carrera 3.2 '84 km stand 246.000 zonder revisie.
olie verbruik 0,5 ltr op 5000 km.

nog een v.b. 911 carrera 3.2 cabrio '86 motor revisie bij 275000 km
kosten 9840.= euro. (gedaan door eerste eigenaar)

Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.

07 jan 2007 18:47
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
cabrio wim schreef:
Renntech schreef:
Nee, Porsche motoren zijn niet slecht.

Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.

Wat een ongenuanceerde onzin. Ligt eraan wat je reviseert, de koppen binnen 2 ton moeten reviseren is niet uitzonderlijk. De luchtgekoelde kop wordt toch warmer dan een watergekoeld broertje, ook bij normaal gebruik.

07 jan 2007 19:03
Profiel
Westervoort
cabrio wim schreef:

Vééls te kort door de bocht.

Als je een blok loshaalt om bv de pakkingen te vernieuwen ben je bij een luchtkoeler gauw zo'n 3 a 3,5 K kwijt , dan is het wellicht niet onverstandig om ook de klepgeleiders etc etc mee te nemen en het dubbele kwijt te zijn voor een complete revisie...je kunt er dan ook weer 150K tegen...

07 jan 2007 19:11
Profiel
Jurgen schreef:
Vééls te kort door de bocht.

Als je een blok loshaalt om bv de pakkingen te vernieuwen ben je bij een luchtkoeler gauw zo'n 3 a 3,5 K kwijt , dan is het wellicht niet onverstandig om ook de klepgeleiders etc etc mee te nemen en het dubbele kwijt te zijn voor een complete revisie...je kunt er dan ook weer 150K tegen...

Er werd gesproken over revisie en niet over een deel, maar als jullie elke 150000 km een revisie moeten doen, sterkte dan.
Ik zou dan mijn Porsche vlug verkopen en mijn geld ergens anders aan uitgeven. Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

07 jan 2007 20:19
3.2 Carrera '87er J-serie
cabrio wim schreef:
Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

In ieder geval een rustige rijder?

07 jan 2007 20:24
Profiel
Nicolò schreef:
cabrio wim schreef:
Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

In ieder geval een rustige rijder?

Tsja, zal zo zijn! Maar ik heb er wel een fantastische Porsche aan over gehouden. :wink:

07 jan 2007 20:30
Westervoort
cabrio wim schreef:

Wat wil je nu eigenlijk met zulke stellingen?

Los van het feit of een chauffeur "goed" is, is het gebruik toch ook heel belangrijk? Iemand die zakelijk veel en ook nog eens lange afstanden rijdt, zal wss veel later een revisie nodig hebben, dan een man die de P hobbymatig gebruikt en hem na zorgvuldig warm gereden te hebben , sportief berijdt.
Bovendien wórdt een Porsche wss vaker als zodanig gebruikt dan een Opel Astra... , en vergeet daarbij dan ook niet, dat een beduidend méér vermogende motor wss eerder zijn onderhoud nodig zal hebben.

Er zijn kortom zóveel verschillende factoren van invloed, dat kreten als "slechte motoren" of "slechte chauffeurs" mijn inziens wat loze kreten zijn... 8)

07 jan 2007 20:56
Profiel
Jurgen schreef:
Wat wil je nu eigenlijk met zulke stellingen?

Het ging toch om revisie en km standen, :scratch: ben al weg.

07 jan 2007 21:07
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk. :lol:

07 jan 2007 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
addie schreef:
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk. :lol:

Waar blijven de 996 rijders :twisted: :wink:

07 jan 2007 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
ho stop time out....... ik doel op de luchtgekoelde... :D :D :D :D

07 jan 2007 21:28
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Double G schreef:
addie schreef:

Waar blijven de 996 rijders :twisted: :wink:

Kennis van me, nieuwe 996 en binnen een half jaar twee keer nieuw blok er in.

07 jan 2007 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Oh, ik schrok al :wink: Anders kon de zoekfunctie heel wat narigheid naar boven halen :lol:

07 jan 2007 21:31
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Petr als vragensteller: bedoel je een bepaald model, of 911 in het algemeen :?: :shock:

Vind zeker wel dat een revisie voor de 200k betekent dat er niet al te fijn is omgegaan met de auto. Dat wil niet zeggen regelmatig een stukje pittig - op het circuit bijvoorbeeld - rijden, maar wel zorgvuldig, dus opwarmen EN tijdig onderhoud :idea:

Een 'wat' ander onderwerp wordt door Guido aangesneden. Igv de 996, dwz de standaard modellen, gaat het niet over revisies maar reparaties :idea:

07 jan 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Valt "vervangen" nog onder "repareren" :wink:

Ik begrijp wat je bedoelt Paul, maar het was mijn reactie op het klap-en-rookwolk-verhaal.

07 jan 2007 21:39
Profiel
Amsterdam
Bericht 
VER#%*&@ Paul, net nou ik de laatste tijd weer wat beter sliep...... :roll:
SLOT
SLOT
SLOT
SLOT
WOLF
HELP

07 jan 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
addie schreef:
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk. Nou ik denk van niet........

Dan denk je verkeerd, het kan wel :cry:

07 jan 2007 21:42
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende