Auteur |
Bericht |
Lobstar911
911 C4 Cabrio
|
Parkassist: 1 optie teveel?
Beste Porschisten,
Ik heb net m'n Boxster ingeruild tegen een C4 Cabrio. Een fantastische auto met veel opties. Helaas ook met Parkassist... Ik vind het namelijk zo ongelooflijk zonde dat de prachtige lijn op de achterbumper verstoord wordt door die grote 'doppen'.
Heeft iemand ervaring met vervangen/wegnemen van deze doppen? Het compleet vervangen van de 'standaard'-bumper zonder doppen kan uiteraard ook.
Thnx.
|
07 jan 2007 23:09 |
|
|
horn
PF #57
|
allereerst gefeliciteerd met de 'ruil'.
mijn advies zou zijn; rij even een paar maanden met de parkassist. Ik kreeg dat een aantal jaar geleden als pakketonderdeel bij mijn bmw en vond het een vreselijke vrouwenaccessoire. na een paar maanden merkte ik dat ik het toch wel erg handig vond. nu bij de mini cabrio (nul zicht naar achteren, zal bij een 996 cabrio niet veel beter zijn ) is het echt een hele handige accessoire. rij er eerst een paar maanden mee, de achterbumper vervangen kan altijd nog (denk dat je zelfs wel iemand kan vinden met eenzelfde kleur 996 die wellicht 'om niet' wil omruilen ), maar dan weet je of je het wel echt kwijt wilt en krijg je iig geen spijt. En je achterbumper zie je toch niet als je rijdt... my 2 pennies.
PS Heb ooit met de golf cabrio van totmbo het tuinhek van de buren uit de grond gereden omdat ik zat te wachten op de 'piepjes' golf had echter geen parkassist...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 07 jan 2007 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2007 23:15 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
100% met Horn eens. Gebruik het enige tijd. Het kan echt heel makkelijk zijn.
Vervangen/wijzigen kan altijd nog
|
07 jan 2007 23:17 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Openbaar vervoer is nog makkelijker, hoef je helemaal niet meer op te letten, niet achter je, niet voor je
Ook al lijkt het me makkelijk over 35 jaar op mijn Aixam:mrgreen:
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 jan 2007 23:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van deze kant van harte geluk gewenst.
Ik heb nooit een parkassist gehad , maar kan me het nu levendig voorstellen hoe handig het is.
Na 8 jaren een break te hebben gereden rij ik nu een wagen met koffermodel. En ik verzeker je dat het zeer moeilijk inschatten is en ik al stop als ik nog meer dan 1 meter heb uit angst voor.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 jan 2007 23:28 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
07 jan 2007 23:30 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik rijd er inmiddels 5 jaar mee rond op de daily driver, maar ik vind het nog steeds een waardeloze optie.
Wel handig is het op een drukke parkeerplaats als er iemand achter je auto loopt en je net de parkeerhaven wil verlaten.
Zowel bij mijn huidige auto als bij mijn vorige auto was het een onderdeel van een pakket, zou het nooit zelf los kiezen.
Bij een 996 is het ook wel erg lelijk gezicht en zou ze er ook direct af willen hebben.
Laatst bijgewerkt door Gerhard op 07 jan 2007 23:36, in totaal 2 keer bewerkt.
|
07 jan 2007 23:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Dat hoort toch niet op een sportwagen
|
07 jan 2007 23:33 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
[off topic]
Gisteren een testje op TV geweest bij aanrijdingen van Aixxam en aanverwante voertuigen
Door de wetgeving dat de voertuigen voor die klasse (16+) oa onderhevig zijn aan een maximum gewicht (350kg) wordt op bijna elke versteviging bespaard om zo het maximumgewicht niet te moeten overschrijden.
Dat was echt meer dan huilen met de pet op [/off topic]
|
07 jan 2007 23:36 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik heb het op mijn M5 en het zit er daar heel fraai op/in zonder lelijke doppen, en ik heb het niet op mijn 993 targa. Ik vind het een super optie en moet altijd erg opletten als ik van M5 in 993 stap om dan niet te vergeten dat het er niet op zit. Je kunt echt blindelings tot op 10 cm strak parkeren.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
08 jan 2007 8:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dan is hij stuk als je hem niet meer hoort
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 jan 2007 8:46 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Al erg wakker op de vroege maandagochtend
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
08 jan 2007 8:47 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Die parkeer optie kunnen ze hier beter standaard op iedere auto zetten, want hier parkeren ze met het idee, boem is ho.
_________________________________________ Create your own future
|
08 jan 2007 9:18 |
|
|
horn
PF #57
|
en plons is heel diep ademhalen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jan 2007 9:25 |
|
|
F@RGO
|
De modellen 996 (eerste series) hebben idd verschrikkelijke knobbeltjes, die de wagen ontsieren, maar de huidige zijn werkelijk heel zacht ingewerkt, de mijne vallen zelfs niet op in mijn zwarte bumpers,
een garantie voor geen schade is het niet, vraag maar aan mijn vrouwtje.
Wel is het een heel goed hulpmiddel om millimeterparkeren uit te oefenen, zonder gaat het niet snel lukken (zonder botsen bedoel ik dan)
Ook moet ik iedere keer opletten als ik rij zonder, dat doet zo raar
|
08 jan 2007 9:45 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Beetje off-topic:
Het vlaggenschip van Lexus heeft parkassist +, je geeft aan op je tv-schermpje waar je wilt parkeren (beeld via de achteruitrijcamera), doet je armen over elkaar en de auto parkeert zichzelf... gisteren in Gek op Wielen.
Hoe lang zou het duren voordat PCM dit ook kan
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 jan 2007 10:28 |
|
|
ppp 356
|
Volgens mij kunnen ze dit al lang, wanneer het verkrijgbaar gaat zijn is dan weer iets anders.
Zal waarschijnlijk wel leverbaar worden op de Panamera.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 jan 2007 10:45 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Heeft de veel goedkopere Toyota Prius ook al. We hebben het bij een testrit twee weken geleden geprobeerd en het werkt best aardig. Niet zo goed als dat ik het kan natuurlijk, maar niet onaardig....
|
08 jan 2007 10:51 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Mja heb het systeem ook eens gezien op Autowereld TV en idd het houd mooi rekening met de voor en achterligger maar niet echt met de "stoeprand". De Lexus stak er gewoon in de rij tussenuit
Enja rij vaak met een 4-deurs, dan ben je parkeren met die lange koffer en slecht zicht wel gewoon. Maar moet zegge dat het zicht bij een 911 niet beter is (zowel vooraan als achteraan) dus mss als je vaak in het stad moet zijn (of je vrouw er vaak mee zal rijden ) geen slechte optie. Welk kleur heeft de auto trouwens? Want bij donkere kleuren denk'k dat het nog niet zo hard opvalt...
|
08 jan 2007 10:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
voorbeeldje van de prius
en eentje van de Lexus waar het niet zo goed werkt:
klikkerdeklik
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 08 jan 2007 11:02, in totaal 2 keer bewerkt.
|
08 jan 2007 11:00 |
|
|
F@RGO
|
Ik vind porsche super en dit sedert mijn kindertijd,
en nog steeds,
maar op gebied van electonische snufjes zijn ze mijlen achter,
nog steeds geen mp3speleraansluiting mogelijk.Neem daar nota van anno 2007.
Om maar één voorbeeld te noemen.
Maar dat is hier offtopic. Het gaat over parkeren.
|
08 jan 2007 11:01 |
|
|
ppp 356
|
Heb vorige week in Drogenbos te horen gekregen, dat er een Ipod kit kan ingebouwd worden in de 997. Prijs rond de € 650.
Ik denk dat ik hem een van deze dagen eens binnen breng voor de installatie.
|
08 jan 2007 11:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Wat zeuren we nu over park assist sensors op de achterbumper. Een 911 hoort vooruit te rijden, hebben ze niet voor niets 5 extra versnellingen voor bij gegeven.
Ondanks dat het best handig is in het begin om de maten van de auto te leren kennen vind ik het ook een foei lelijk gezicht
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jan 2007 11:07 |
|
|
ppp 356
|
Een 997 kopen, dan vallen ze niet meer op
|
08 jan 2007 11:12 |
|
|
911-lover
|
Hoe 5, 6 bedoel je zeker
|
08 jan 2007 11:56 |
|
|