Auteur |
Bericht |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Openheid van zaken, ook met je passie voor Porsche open zijn naar je klanten. Ik hou van die auto, en dat draag ik met net zo veel enthiousiasme uit als het werk dat ik doe. Mijn klanten weten in ieder geval aan wie ze het geld uitgeven en wat ik er mee doe, en het wordt me kennelijk gegund.
Bij mij is het afgelopen week zelfs zo raar gelopen dat mijn klant (wetende dat mijn roze papiertje even niet in mijn bezit was) een taxi voor mij regelde om even Heerenveen - Rijswijk - Heerenveen te betalen om orde op zaken te stellen.
Gewoon doen, geen poeha, en laten blijken dat het om de lol gaat die je er mee beleven kan en dat het niets met status te maken heeft (want daar heb ik nou eenmaal scheit aan).
Je bent wie je bent, met of zonder Porsche maakt dat geen ene malle moer uit.
_________________________________________ hgttg
|
09 jan 2007 0:05 |
|
 |
horn
PF #57
|
Nou...  voor sommigen ben je 'die proleet met die Porsche'. Zonder Porsche ben je gewoon 'die proleet'... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jan 2007 0:10 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Proleten bij de vleet, met of zonder Porsche.
Dan wordt ik liever gezien als die proleet met die Porsche.
Jammer voor de ander dat zijn vooroordeel zo sterk zijn eigen belevingswereld vernauwd.
Laatst bijgewerkt door hackbox op 09 jan 2007 0:14, in totaal 2 keer bewerkt.
|
09 jan 2007 0:12 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@Henk: Ik zie dit draadje nu pas, afstand is mss. een probleem maar je bent welkom! (Bel wel even van tevoren, anders laat ik of mijn collega jou mss. ook wel "lopen"  ). Niks moet, alles mag.
Groet, Dick.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
09 jan 2007 0:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
Daar ben ik het met je eens. De vraag in dit topic is juist of je zakelijk gezien in de positie bent om daar 'gewoon maar schijt aan te hebben'. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jan 2007 0:18 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
|
09 jan 2007 0:19 |
|
 |
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Zoek rijden lijkt me een beetje overdreven. 0-200 is net geen 2 seconden verschil.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
09 jan 2007 5:43 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mensen kopen van mensen waarvan ze willen kopen.
Anders heb je het héééél goed gedaan als ze MOETEN kopen van jou 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2007 7:19 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
kweet niet, zat van de week achter een S4 sedan, en die giing er behoorlijk van tussen moet ik zeggen, kon met moeite bijbenen, maar had nooit het gevoel dat ik die "zoek"zou gaan rijden. Maar ja ik heb natuurlijk geen 964, maar een 993...
trouwens 2 sec verschil van 0-200, is wel behoorlijk zoek gereden hoor dat is bijna 100 mtr verschil!!! (als ik het heel simpel uitreken voordat de wiskundigen onder ons weer op staan...)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 jan 2007 8:22 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Las in een recente test dat er bij 160 al bijna 1,5 seconde verschil is.
Punt is, de huidige 997 tikt de 160 al 3,5(!) seconden eerder aan...en dat was het eerste vergelijk.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 jan 2007 13:37, in totaal 4 keer bewerkt.
|
09 jan 2007 13:15 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...Bill Gates van "Microschoft"...  ...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 jan 2007 13:23 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ach, kan verschillende Porsches redelijk goed bijhouden, tuurlijk is een 911 in rechte lijn sneller,so what, laten we wel wezen, tussenacceleratie is toch mooier dan topspeed.
En laat daar de S4 nu net in uitblinken.
|
09 jan 2007 13:45 |
|
 |
Jort
Groningen
|
S4 sedan (2005):
80-120: 4,0 sec
100-160: 8,0 sec
100-200: 16,7 sec
997 C2 (2005):
80-120: 3,1 sec
100-160: 5,8 sec
100-200: 11,7 sec
|
09 jan 2007 14:12 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
wat heeft dit verhaal van de S4 en de C2 eigenlijk met Porsche en ondernemen te maken?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
09 jan 2007 14:18 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Dat vroeg ik me bij een golftas achter in een 350z en het wijzigen van fotoformaten ook al af.
Discussies dwalen hier wel vaker af..
Ging over wel of niet gedistingeerd/ingetogen rondrijden ivm collega's en klanten. Of de S4 in dat geval een volwaardig substituut kan zijn voor een 911 (in elk geval voor wat betreft snelheid). Conclusie is: nee. Een RS4 komt meer in de buurt.
S4 heeft uiteraard andere kwaliteiten die een 911 ontbeert. Maar dat heeft wat mij betreft nooit ter discussie gestaan. 
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 jan 2007 14:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 jan 2007 14:21 |
|
 |
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Of een R8, maar dan die ontbeert net dezelfde kwaliteiten als een 911 tov een S4. En dan ben je ook niet meer echt gedistingeerd.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
09 jan 2007 14:45 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zeker als die man waar je zaken moet meedoen, ook vind dat hij hard werkt (en dit dikwijls ook doet), maar nooit de mogelijkheid zal hebben om zelf een P te kopen die hij dolgraag zou hebben.
Ik denk dat we er nu wel achtergekomen zijn (wist ik al van bij het begin) dat hier echt per situatie moet gekeken worden
Vergeet ook niet dat zelfzeker in België al snel overkomt als arrogant 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 jan 2007 8:38 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Paul, dat dacht ik 13 Dec. ook al....  In veel hoofden die dat graag willen leeft het waanidee, dat op de combi "P-rijden/zaken doen" overwegend positief zou worden gereageerd
En. niet alles wat de ander erover zegt, word ook gedacht...
Alleen de monopolist kent dit voordeel.
|
10 jan 2007 9:14 |
|
|