Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 9:13

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Porsche en ondernemen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
Openheid van zaken, ook met je passie voor Porsche open zijn naar je klanten. Ik hou van die auto, en dat draag ik met net zo veel enthiousiasme uit als het werk dat ik doe. Mijn klanten weten in ieder geval aan wie ze het geld uitgeven en wat ik er mee doe, en het wordt me kennelijk gegund.

Bij mij is het afgelopen week zelfs zo raar gelopen dat mijn klant (wetende dat mijn roze papiertje even niet in mijn bezit was) een taxi voor mij regelde om even Heerenveen - Rijswijk - Heerenveen te betalen om orde op zaken te stellen.

Gewoon doen, geen poeha, en laten blijken dat het om de lol gaat die je er mee beleven kan en dat het niets met status te maken heeft (want daar heb ik nou eenmaal scheit aan).

Je bent wie je bent, met of zonder Porsche maakt dat geen ene malle moer uit.

09 jan 2007 0:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
hackbox schreef:

Nou... :roll: voor sommigen ben je 'die proleet met die Porsche'. Zonder Porsche ben je gewoon 'die proleet'... :cheesy: :wink:

09 jan 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
horn schreef:
hackbox schreef:

Nou... :roll: voor sommigen ben je 'die proleet met die Porsche'. Zonder Porsche ben je gewoon 'die proleet'... :cheesy: :wink:

Proleten bij de vleet, met of zonder Porsche.
Dan wordt ik liever gezien als die proleet met die Porsche.
Jammer voor de ander dat zijn vooroordeel zo sterk zijn eigen belevingswereld vernauwd.

Laatst bijgewerkt door hackbox op 09 jan 2007 0:14, in totaal 2 keer bewerkt.

09 jan 2007 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@Henk: Ik zie dit draadje nu pas, afstand is mss. een probleem maar je bent welkom! (Bel wel even van tevoren, anders laat ik of mijn collega jou mss. ook wel "lopen" :roll: ). Niks moet, alles mag.

Groet, Dick.

09 jan 2007 0:12
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
hackbox schreef:
Jammer voor de ander dat zijn vooroordeel zo sterk zijn eigen belevingswereld vernauwd.

Daar ben ik het met je eens. De vraag in dit topic is juist of je zakelijk gezien in de positie bent om daar 'gewoon maar schijt aan te hebben'. :?

09 jan 2007 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
horn schreef:
hackbox schreef:

Daar ben ik het met je eens. De vraag in dit topic is juist of je zakelijk gezien in de positie bent om daar 'gewoon maar schijt aan te hebben'. :?

Mensen kopen van mensen.

09 jan 2007 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Jort schreef:
:shock: 964 rijdt de nieuwe S4 in rechte lijn al zoek, om maar niet te spreken van recentere modellen...

Zoek rijden lijkt me een beetje overdreven. 0-200 is net geen 2 seconden verschil.

09 jan 2007 5:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
hackbox schreef:
horn schreef:
hackbox schreef:

Mensen kopen van mensen.

Mensen kopen van mensen waarvan ze willen kopen.

Anders heb je het héééél goed gedaan als ze MOETEN kopen van jou :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 jan 2007 7:19
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
desmett schreef:
Jort schreef:
:shock: 964 rijdt de nieuwe S4 in rechte lijn al zoek, om maar niet te spreken van recentere modellen...

Zoek rijden lijkt me een beetje overdreven. 0-200 is net geen 2 seconden verschil.

kweet niet, zat van de week achter een S4 sedan, en die giing er behoorlijk van tussen moet ik zeggen, kon met moeite bijbenen, maar had nooit het gevoel dat ik die "zoek"zou gaan rijden. Maar ja ik heb natuurlijk geen 964, maar een 993...

trouwens 2 sec verschil van 0-200, is wel behoorlijk zoek gereden hoor dat is bijna 100 mtr verschil!!! (als ik het heel simpel uitreken voordat de wiskundigen onder ons weer op staan...)

09 jan 2007 8:22
Profiel
Groningen
Bericht 
desmett schreef:
Jort schreef:

Las in een recente test dat er bij 160 al bijna 1,5 seconde verschil is.

Punt is, de huidige 997 tikt de 160 al 3,5(!) seconden eerder aan...en dat was het eerste vergelijk.

Laatst bijgewerkt door Jort op 09 jan 2007 13:37, in totaal 4 keer bewerkt.

09 jan 2007 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mensen kopen van mensen waarvan ze willen kopen.

Anders heb je het héééél goed gedaan als ze MOETEN kopen van jou :wink:

...Bill Gates van "Microschoft"... :roll:...

09 jan 2007 13:23
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jort schreef:
desmett schreef:
Jort schreef:

Las in een recente test dat er bij 160 al bijna 1,5 seconde verschil is.

Punt is, de huidige 997 tikt de 160 al 3,5(!) seconden eerder aan...en dat was het eerste vergelijk.

Ach, kan verschillende Porsches redelijk goed bijhouden, tuurlijk is een 911 in rechte lijn sneller,so what, laten we wel wezen, tussenacceleratie is toch mooier dan topspeed.
En laat daar de S4 nu net in uitblinken.

09 jan 2007 13:45
Profiel
Groningen
Bericht 
S4 sedan (2005):

80-120: 4,0 sec
100-160: 8,0 sec
100-200: 16,7 sec

997 C2 (2005):

80-120: 3,1 sec
100-160: 5,8 sec
100-200: 11,7 sec

09 jan 2007 14:12
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht 
wat heeft dit verhaal van de S4 en de C2 eigenlijk met Porsche en ondernemen te maken?

09 jan 2007 14:18
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat vroeg ik me bij een golftas achter in een 350z en het wijzigen van fotoformaten ook al af. :wink:
Discussies dwalen hier wel vaker af.. :lol:

Ging over wel of niet gedistingeerd/ingetogen rondrijden ivm collega's en klanten. Of de S4 in dat geval een volwaardig substituut kan zijn voor een 911 (in elk geval voor wat betreft snelheid). Conclusie is: nee. Een RS4 komt meer in de buurt.

S4 heeft uiteraard andere kwaliteiten die een 911 ontbeert. Maar dat heeft wat mij betreft nooit ter discussie gestaan. :wink:

Laatst bijgewerkt door Jort op 09 jan 2007 14:48, in totaal 1 keer bewerkt.

09 jan 2007 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Of een R8, maar dan die ontbeert net dezelfde kwaliteiten als een 911 tov een S4. En dan ben je ook niet meer echt gedistingeerd.

09 jan 2007 14:45
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
gast schreef:

Ben je zelfverzekerd en sta je achter je product/dienst EN je hobby ( de P) dan mag dat nooit een belemmering zijn. Ik zie het vooralsnog als een extra kans om te verkopen / inkopen omdat je een binnenkomertje hebt om het ijs te breken. Misschien brengt het nog wel meer positieve effecten met zich mee.

Zeker als die man waar je zaken moet meedoen, ook vind dat hij hard werkt (en dit dikwijls ook doet), maar nooit de mogelijkheid zal hebben om zelf een P te kopen die hij dolgraag zou hebben.

Ik denk dat we er nu wel achtergekomen zijn (wist ik al van bij het begin) dat hier echt per situatie moet gekeken worden :wink:

Vergeet ook niet dat zelfzeker in België al snel overkomt als arrogant :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 jan 2007 8:38
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
LeOH schreef:
....Naar mijn mening is dit zeer afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Kwestie van uitzoeken aan welk beeld je
wordt verwacht te voldoen, in de ogen van je handels-partners.
Aangezien je de vraag hier al stelt, denk ik dat je onzekerheid erover al genoeg zegt, en neem ik aan dat het binnen je branche gevoelig ligt, en
tegelijkertijd de belangen groot genoeg om er bij stil te staan. Het heeft weinig met het prijskaartje van de auto's te doen, wel met het imago van....

Paul, dat dacht ik 13 Dec. ook al.... :D In veel hoofden die dat graag willen leeft het waanidee, dat op de combi "P-rijden/zaken doen" overwegend positief zou worden gereageerd :roll: :wink:
En. niet alles wat de ander erover zegt, word ook gedacht...
Alleen de monopolist kent dit voordeel.

10 jan 2007 9:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8