Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar slechter voor de motor is dit toch zeker wel?
Ik denk nl wel dat het voor de slijtage nogal uitmaakt of hoe je rijdt. Als je op het circuit telkens bij het aanremmen van een bocht meteen terug schakelt (en dus in de toerenbegrenzer schiet) ipv toeren iets terug laten lopen en dan pas terug schakelt, dan belast je de motor toch duidelijk veel meer?
|
09 jan 2007 1:14 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Je schakelt toch niet zo vroeg terug dat het toerental in het rode gebied komt
Tenminste ík niet
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 jan 2007 1:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Dank voor de uitleg.
Wat is jouw mening over adequaat warmrijden? Mijn instructieboekje zegt slechts " eerste 5 minuten onder de 4500 toeren blijven."
|
09 jan 2007 1:17 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Gewoon doen dan
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 jan 2007 1:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor...
|
09 jan 2007 1:30 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
De fabrikanten zullen met die zaken meestal niet echt fout zitten. Tientallen testmotoren van 1 type zijn honderden uren op de testbank gezet. Geeft wel een goed gemiddeld zicht op de ideale manier van warmdraaien.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
09 jan 2007 6:28 |
|
|
Roi
niet meer....
|
En dan heb je nog het tegenovergestelde bij het warmrijden. Zeg maar berijders die tijdens het warmrijden de toeren zo laag -willen- houden dat ze motor juist belasten door een te hoog gekozen versnelling, lijkt mij veel kwalijker.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
09 jan 2007 10:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
09 jan 2007 11:02 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Die heb je natuurlijk ook, de te voorzichtige exemplaren.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
09 jan 2007 11:17 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Interessante uiteenzetting van Erwin.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 jan 2007 14:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
yep, dat zijn de betere bijdragen hier
_________________________________________ Got coffee?
|
09 jan 2007 15:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goed verhaal weer Erwin, en lekker kort
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 jan 2007 16:13 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mooie uitleg
Leve de nieuwe Piet Olyslager
|
09 jan 2007 18:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
We zijn inmiddels wel 15 jaar verder; ik vind 11.000 km per jaar niet veel.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jan 2007 21:41 |
|
|
Petra
drenthe
|
@RennTech
Dat ben ik wel met je eens.
Maar dat komt ook voornamelijk, omdat je constant rijdt met de Porsche, waardoor alle delen in beweging blijven.
Maar de meesten (in snelle) auto-rijders doen graag aan stoplicht sprintjes, om zo te bewijzen hoe snel hun wagen is en juist dit soort acties geeft je motor/ bak een beste opdonder.
Natuurlijk heb je daar volledig gelijk in en vergeet ik dat de Porsche meer als eerste auto wordt gebruikt. Het komt puur doordat ik zulke km-standen niet gewend ben. Schijnbaar rijdt de Porsche zo lekker, dat je zulke km's makelijk maakt.
Petra
|
09 jan 2007 22:47 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Er zijn er volgens mij niet zo veel die hun Porsche als eerste auto gebruiken en jaarlijks veel kilometers maken.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 jan 2007 22:50 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Hoi Petra , even los van jouw verhaal hoor...maar ik denk dat je met deze stelling er behoorlijk naast zit...mss niet op een GTI-forum, maar hier wel...
|
09 jan 2007 22:53 |
|
|
Petra
drenthe
|
Niet al te persoonlijk opvatten...
Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten. Ik doe hier zelden aan mee (nooit zou gelogen zijn), juist omdat ik weet hoe schadelijk dit is.
Ik wou alleen maar duidelijk maken dat zolang de motor in beweging is, vol gas geven niet schadelijk is, maar zo gauw je dit uit stilstand doet, dit wel schadelijk is.
Petra
|
09 jan 2007 23:04 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Eens, dus de oplossing... Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 jan 2007 23:12 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ben er ook maar mee gestopt, won toch altijd .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 jan 2007 23:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Jeroen begrijpt het .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 jan 2007 23:14 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik vat het ook heus niet verkeerd op hoor...wees maar niet bang , maar ik zal dan wel een uitzondering zijn...ben nog nooit uitgedaagd...ook met mijn vorige niet...
|
09 jan 2007 23:36 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik dacht dat bij sprintjes voornamelijk de koppeling op z'n donder kreeg, en de aandrijfassen. De motor valt niet zoveel aan af te breken zolang de olie maar goed op temperatuur is... Ik wacht trouwens veel langer dan 5 minuten voor ik hem over de 4000 toeren jaag..
|
10 jan 2007 0:00 |
|
|
aero
996 Turbo
|
prima discussie dit hoog anti broodje-aap gehalte.
Ook ik rij zeker 15-20 km of 15-20 minuten met mijn TT voordat ik echt vol door de versnellingen heen ga. Voel me daarna ook altijd weer min of meer schuldig als ik meedere malen tegen de 6000 rpm aan heb gezeten. Na het lezen van dit draadje begrijp ik dat het allemaal wel meevalt.
Bedankt Erwin
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
10 jan 2007 0:06 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Neen totaal niet!
Je hebt het toch over de motor?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
10 jan 2007 0:09 |
|
|