Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:41



Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Motorrevisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Renntech schreef:
Dus een normale frisse motor draai je normaal gesproken niet stuk door belachelijk hard te rijden, lang door te trekken of maximaal te belasten.


Renntech schreef:
Bijvoorbeeld met racen belast je een motor maximaal. Constant volgas of gas los, een tussenweg is er niet bij goed racen en veel in of tegen de toerenbegrenzer rijden. De kans dat een 911 motor dan stuk loopt is nihil, ik spreek uit ervaring.


Maar slechter voor de motor is dit toch zeker wel?
Ik denk nl wel dat het voor de slijtage nogal uitmaakt of hoe je rijdt. Als je op het circuit telkens bij het aanremmen van een bocht meteen terug schakelt (en dus in de toerenbegrenzer schiet) ipv toeren iets terug laten lopen en dan pas terug schakelt, dan belast je de motor toch duidelijk veel meer?


09 jan 2007 1:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
patrick911 schreef:
Renntech schreef:
Dus een normale frisse motor draai je normaal gesproken niet stuk door belachelijk hard te rijden, lang door te trekken of maximaal te belasten.


Renntech schreef:
Bijvoorbeeld met racen belast je een motor maximaal. Constant volgas of gas los, een tussenweg is er niet bij goed racen en veel in of tegen de toerenbegrenzer rijden. De kans dat een 911 motor dan stuk loopt is nihil, ik spreek uit ervaring.


Maar slechter voor de motor is dit toch zeker wel?
Ik denk nl wel dat het voor de slijtage nogal uitmaakt of hoe je rijdt. Als je op het circuit telkens bij het aanremmen van een bocht meteen terug schakelt (en dus in de toerenbegrenzer schiet) ipv toeren iets terug laten lopen en dan pas terug schakelt, dan belast je de motor toch duidelijk veel meer?


Je schakelt toch niet zo vroeg terug dat het toerental in het rode gebied komt :shock:

Tenminste ík niet :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


09 jan 2007 1:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Dank voor de uitleg.
Wat is jouw mening over adequaat warmrijden? Mijn instructieboekje zegt slechts " eerste 5 minuten onder de 4500 toeren blijven."


09 jan 2007 1:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
wolf schreef:
Dank voor de uitleg.
Wat is jouw mening over adequaat warmrijden? Mijn instructieboekje zegt slechts " eerste 5 minuten onder de 4500 toeren blijven."


Gewoon doen dan :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


09 jan 2007 1:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Erwin van Renntech schreef:
Heel kort dan.




Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor... 8)


09 jan 2007 1:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
De fabrikanten zullen met die zaken meestal niet echt fout zitten. Tientallen testmotoren van 1 type zijn honderden uren op de testbank gezet. Geeft wel een goed gemiddeld zicht op de ideale manier van warmdraaien.
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


09 jan 2007 6:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
En dan heb je nog het tegenovergestelde bij het warmrijden. Zeg maar berijders die tijdens het warmrijden de toeren zo laag -willen- houden dat ze motor juist belasten door een te hoog gekozen versnelling, lijkt mij veel kwalijker.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


09 jan 2007 10:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Roi schreef:
Zeg maar berijders die tijdens het warmrijden de toeren zo laag -willen- houden dat ze motor juist belasten door een te hoog gekozen versnelling, lijkt mij veel kwalijker.


:thumleft:


09 jan 2007 11:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Die heb je natuurlijk ook, de te voorzichtige exemplaren.
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


09 jan 2007 11:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Interessante uiteenzetting van Erwin. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


09 jan 2007 14:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
WdePundert schreef:
Interessante uiteenzetting van Erwin. :wink:

yep, dat zijn de betere bijdragen hier
_________________________________________
Got coffee?


09 jan 2007 15:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Goed verhaal weer Erwin, en lekker kort :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


09 jan 2007 16:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Mooie uitleg :thumleft:

Leve de nieuwe Piet Olyslager :lol: :wink:


09 jan 2007 18:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Petra schreef:
De relatief hoge KM-stand begrijp ik nog wel......... de KM-stand van de '92 ligt rond de 167.000. ........
Petra


We zijn inmiddels wel 15 jaar verder; ik vind 11.000 km per jaar niet veel.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 jan 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Rookie
drenthe
Bericht 
@RennTech
Dat ben ik wel met je eens.
Maar dat komt ook voornamelijk, omdat je constant rijdt met de Porsche, waardoor alle delen in beweging blijven.

Maar de meesten (in snelle) auto-rijders doen graag aan stoplicht sprintjes, om zo te bewijzen hoe snel hun wagen is en juist dit soort acties geeft je motor/ bak een beste opdonder.

Citaat:
We zijn inmiddels wel 15 jaar verder; ik vind 11.000 km per jaar niet veel.


Natuurlijk heb je daar volledig gelijk in en vergeet ik dat de Porsche meer als eerste auto wordt gebruikt. Het komt puur doordat ik zulke km-standen niet gewend ben. Schijnbaar rijdt de Porsche zo lekker, dat je zulke km's makelijk maakt. :wink: :D

Petra


09 jan 2007 22:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Er zijn er volgens mij niet zo veel die hun Porsche als eerste auto gebruiken en jaarlijks veel kilometers maken.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


09 jan 2007 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Petra schreef:
Maar de meesten (in snelle) auto-rijders doen graag aan stoplicht sprintjes, om zo te bewijzen hoe snel hun wagen is...


Hoi Petra , even los van jouw verhaal hoor...maar ik denk dat je met deze stelling er behoorlijk naast zit...mss niet op een GTI-forum, maar hier wel... 8) :wink:


09 jan 2007 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
drenthe
Bericht 
Niet al te persoonlijk opvatten... :cry:

Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten. Ik doe hier zelden aan mee (nooit zou gelogen zijn), juist omdat ik weet hoe schadelijk dit is.

Ik wou alleen maar duidelijk maken dat zolang de motor in beweging is, vol gas geven niet schadelijk is, maar zo gauw je dit uit stilstand doet, dit wel schadelijk is.

Petra


09 jan 2007 23:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Eens, dus de oplossing... Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden! :lol:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


09 jan 2007 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Petra schreef:
Niet al te persoonlijk opvatten... :cry:

Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten. Ik doe hier zelden aan mee (nooit zou gelogen zijn)


Ben er ook maar mee gestopt, won toch altijd :D :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


09 jan 2007 23:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Eens, dus de oplossing... Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden! :lol:


Jeroen begrijpt het :thumleft: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


09 jan 2007 23:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Petra schreef:
Niet al te persoonlijk opvatten... :cry:

Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten.


:wink: Ik vat het ook heus niet verkeerd op hoor...wees maar niet bang :lol: , maar ik zal dan wel een uitzondering zijn...ben nog nooit uitgedaagd...ook met mijn vorige niet...


09 jan 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik dacht dat bij sprintjes voornamelijk de koppeling op z'n donder kreeg, en de aandrijfassen. De motor valt niet zoveel aan af te breken zolang de olie maar goed op temperatuur is... :D Ik wacht trouwens veel langer dan 5 minuten voor ik hem over de 4000 toeren jaag..


10 jan 2007 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Bericht 
prima discussie dit :D hoog anti broodje-aap gehalte.

Ook ik rij zeker 15-20 km of 15-20 minuten met mijn TT voordat ik echt vol door de versnellingen heen ga. Voel me daarna ook altijd weer min of meer schuldig als ik meedere malen tegen de 6000 rpm aan heb gezeten. Na het lezen van dit draadje begrijp ik dat het allemaal wel meevalt.

Bedankt Erwin :drive:
_________________________________________
Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder


10 jan 2007 0:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Petra schreef:
Ik wou alleen maar duidelijk maken dat zolang de motor in beweging is, vol gas geven niet schadelijk is, maar zo gauw je dit uit stilstand doet, dit wel schadelijk is.
Petra


Neen totaal niet! :shock:
Je hebt het toch over de motor?
_________________________________________
http://www.renntech.nl


10 jan 2007 0:09
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.