Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:46

Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Little brother is watching you 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Little brother is watching you
bron
Kliklijn tegen wegpiraat

Van een verslaggever

SOESTERBERG - Justitie en politie openen de jacht op agressieve automobilisten. Er komt een landelijk meldpunt waar bestuurders het kenteken van roekeloze bestuurders kunnen doorgeven.

Iemand die vaak is gemeld, krijgt een onopvallende videowagen achter zich aan. Wie op heterdaad wordt betrapt, kan niet alleen een boete verwachten, maar ook zijn rijbewijs kwijtraken.

''De maat is vol,'' aldus de landelijke verkeersofficier van justitie. Koos Spee. ''Agressieve bestuurders gaan we in het hele land aanpakken.''

Als de bestuurder na enkele meldingen een videowagen achter zich aan krijgt en vervolgens op agressief rijgedrag wordt betrapt, gaat een proces-verbaal naar de rechter met getuigenverklaringen van eerdere meldingen. Spee: ''Die eerdere meldingen worden ook aan de rechter voorgelegd, als aanvullend bewijs.''

Het landelijke meldpunt is een vervolg op het succesvolle telefonische meldpunt van de politie Limburg-Zuid, dat al sinds december 2001 bestaat. Het heeft al duizenden aangiften ontvangen van slachtoffers van agressieve bestuurders. Mede dankzij hun hulp heeft de politie in Limburg al 222 rijders hoge boetes opgelegd. Ook zijn ze naar het CBR gestuurd om opnieuw rijexamen af te leggen. Van 59 bestuurders werd zelfs het rijbewijs ingevorderd.

Verklaring niet anoniem
Verkeersofficier Spee wil het Limburgse systeem 'professionaliseren'. Via sms of telefoon kunnen slachtoffers eerst een korte verklaring geven. Dat kan niet anoniem, want op een later tijdstip wil justitie de mogelijkheid hebben om een uitgebreidere verklaring op te tekenen.

Spee: ''We moeten het kaf van het koren scheiden. Het mag niet zo zijn dat je een buurman een oor kan aannaaien door zijn kenteken door te bellen.'' Het meldpunt komt waarschijnlijk eerst bij justitie te liggen zolang de politie nog niet over één landelijk computersysteem beschikt.

Veilig Verkeer Nederland juicht het plan toe. De organisatie wil bovendien dat notoire overtreders een agressiecursus moeten volgen bij het CBR.

© Het Parool, 10-01-2007, 12:09 uur

10 jan 2007 15:04
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Zoiets hadden ze in Oost-Duitsland ook, en dat werkte daar prima.

10 jan 2007 15:06
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
gaat nooit werken, geen zorg. Ik zie ze 's morgens al op de hoek van de straat staan, mij volgend. Verder lekker veel bellen met zijn allen, loopt het systeem zo over.... EN sinds wanneer zijn overige weggebruikers gekwalificeerde getuigen en verkeerskundig.....ook heb je zelf natuurlik nauweliks kans op een weerwoord, je moet het maar herinneren.....

Broodje Aap...

10 jan 2007 15:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dan moet er eerst een definitie worden gemaakt van wat er onder aggressief weggedrag wordt verstaan en waar de drempel ligt om het als een serieuze melding te zien.
Neem het volgende voorbeeld dat ik nog wel eens meemaak.
Ik rijd 's nachts met 140km ( ja dat is te hard maar op en lege snelweg niet direct levensbedreigend :wink: ) op een lege snelweg. Dan haal ik een automobilist in die daar rustig op zijn dooie akkertje 100 km/u rijdt. Hij schrikt van het snelheidsverschil op, seint met zijn licht, en belt mijn kenteken door met de melding dat er iemand met een belachelijk hoge snelheid op de Ax rijdt.
Ben ik dan daarmee een aggressieve weggebruiker....?

Het is weer het top punt van Nederlandse bemoeizucht en vooral alles wat even boven het maaiveld uit komt af te hakken.
Er zijn genoeg landen waar de verkeershandhaving wel slaagt met het reguliere politie/justitie apparaat.

10 jan 2007 16:24
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Beetje een vreemd voorbeeld Maurice, ik zie nergens de agressie.
Ik denk ook niet dat de surveillance auto direct wordt ingezet als er 1 melding van 1 persoon binnenkomt.

Ik zie het probleem niet zo. Als ik en mijn overige buren vermoeden dat mijn buurman zijn dochter mishandelt, op basis van wat we elke avond horen en de blauwe plekken die ze vertoont en daar melding van maken, hoeven we ook geen gedragsdeskundige te zijn om daar iets over te kunnen zeggen.

In excessieve gevallen lijkt me het een prima methode.

maurice schreef:
Er zijn genoeg landen waar de verkeershandhaving wel slaagt met het reguliere politie/justitie apparaat.

Voor wat betreft andere landen waar het wel goed lijkt te gaan zonder extra maatregelen, geldt wellicht ook een andere mentaliteit voor de gemiddelde bestuurder. Een rondje Europa leert dat er nogal verschillen in het gedrag van de gemiddelde weggebruiker zijn waar te nemen... En ik zie dat gedrag niet als resultaat van het geldende handhavingsbeleid van politie en justitie, eerlijk gezegd. Dat gezegd hebbende, excessen heb je overal, dus dat "slagen" is ook maar relatief.

Laatst bijgewerkt door Jort op 10 jan 2007 18:39, in totaal 2 keer bewerkt.

10 jan 2007 16:49
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
maurice schreef:
Het is weer het top punt van Nederlandse bemoeizucht en vooral alles wat even boven het maaiveld uit komt af te hakken.

Eens... zucht. Waar gaan we heen in dit land.

Afgelopen zaterdag kom ik een oud besje op de fiets tegemoet, ik in de auto, zij druk gebarend dat ik zachter moet rijden -het bekende handje van boven naar beneden en weer terug.
...ik reed 40 waar ik 50 mocht en niet eens met de Porsche.... verder ook niets aan de hand, geen gevaarlijke situatie, waarom ze vond dat ik langzamer moest is me tot op heden volstrekt onduidelijk...
Deze mensen zijn het die de kliklijn gaan bellen...

Het zou beter zijn dit soort mensen, die zich onzeker voelen in het verkeer naar een assertiviteitscursus te sturen, in plaats van videowagens te gaan laten posten bij mij in de straat.
Hoewel, een VROS-wagen bij mij in de straat scheelt er weer 1 op de snelweg. :P

10 jan 2007 17:06
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Harley schreef:

Afgelopen zaterdag kom ik een oud besje op de fiets tegemoet, ik in de auto, zij druk gebarend dat ik zachter moet rijden -het bekende handje van boven naar beneden en weer terug.
...ik reed 40 waar ik 50 mocht en niet eens met de Porsche.... verder ook niets aan de hand, geen gevaarlijke situatie, waarom ze vond dat ik langzamer moest is me tot op heden volstrekt onduidelijk...
Deze mensen zijn het die de kliklijn gaan bellen...

So what? Gegeven de situatie (locatie en snelheid zullen dan toch op z'n minst moeten worden gemeld door de "klikkers"), zal hiervoor geen actie ondernomen worden. Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan? :wink:

Als ik een halve zool op een drukke snelweg mensen rechts zie inhalen, bumperkleven en zie afsnijden, dan bel ik ook. Als ik iemand met 80+ door de binnenstad zie knorren zonder zich iets aan te trekken van oversteekplaatsen en overig verkeer, bel ik weer. Tijd voor die assertiviteitscursus?

10 jan 2007 17:08
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
So what? Gegeven de situatie (locatie en snelheid zullen dan toch op z'n minst moeten worden gemeld door de "klikkers"), zal hiervoor geen actie ondernomen worden. Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan? :wink:

Op zich ben ik het met je ens hoor Jort, echter, in NL heerst nogal een "elkaar-het-licht-in-de-ogen-niet-gunnen" mentaliteit...

Stel, je rijdt netjes tot het "ritspunt" rustigjes langs een file, doet dat elke dag, en minimaal 1 keer per 2 dagen denkt er wel iemand "wat een aso-eikel"... Want dat denken mensen... ;)

Je voelt hem al...

Nogmaals, ik ben het met je eens, maareh, die mentaliteit van de NL'ers... pfffffffffffffffff ;)

10 jan 2007 17:22
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Ben ik ook met je eens Pascal, wat dat betreft zijn we lekker hypocriet in NL.

Echter er moeten al meerdere ernstige meldingen binnenkomen voordat je jezelf kwalificeert voor een achtervolging door een VROS wagen, lijkt mij. De geschetste voorbeelden zijn toch niets vergeleken met de echte aso riddertjes die we ook allemaal dagelijks tegenkomen? Dan lijkt me de selectie (gezien de toch beperkte hoeveelheid VROS wagens en capaciteit) niet al te moeilijk... En mocht je dan al eens geselecteerd worden, moet je het toch ook wel bont maken wil je vervolgens door de VROS wagen als notoire wegpiraat aan de kant worden gezet, denk ik.

Ik zie de spoken en beren niet en mij lijkt me het middel zeker niet erger dan de kwaal. Er wordt door velen (vaak terecht) geroepen dat er teveel beboet wordt voor een paar km/u te hard rijden en te weinig wordt gedaan aan de echte wegpiraten. Wordt er vervolgens een werkbaar plan geopperd om inderdaad de notoire wegmisbruiker makkelijker te kunnen pakken, is het weer niet goed... :roll:

10 jan 2007 17:32
Profiel
ex RS4
Bericht 
Jort schreef:
Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan? :wink:

Geen angst/onzekerheid, alleen word ik soms moedeloos van het regentisme hier in Calvinistisch NL.

Jort schreef:

Joh. 8:7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
Vond een bijbeltekst wel op zijn plaats hier. :twisted:

Jort schreef:
Er wordt door velen (vaak terecht) geroepen dat er teveel beboet wordt voor een paar km/u te hard rijden en te weinig wordt gedaan aan de echte wegpiraten. Wordt er vervolgens een werkbaar plan geopperd om inderdaad de notoire wegmisbruiker makkelijker te kunnen pakken, is het weer niet goed...

Hoe werkbaar het is vraag ik me af. En denk maar niet dat die onzinboetes verdwijnen, dit komt er bij, niet in plaats van.

Edit: Geen Stijl heeft er ook een mening over :P

10 jan 2007 17:40
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Harley schreef:
Jort schreef:
Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan? :wink:

Geen angst/onzekerheid, alleen word ik soms moedeloos van het regentisme hier in Calvinistisch NL.

Door de weggebruikers zelf te betrekken bij de aanpak van wegmisbruikers, neem je volgens mij een deel van dat regentisme weg bij de altijd bekritiseerde overheid (het argument "cashen" is hier ook moeilijk toepasbaar).

Calvinisme in deze zou ik onderschrijven als elke melding van elke vorm van overtreding (niet gebruik van knipper bijv.) afgestraft zou worden middels de beschreven methode. Het ging hier om excessen, lijkt mij.

Citaat:
Jort schreef:

Joh. 8:7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.

Er stond toch duidelijk "we". :wink: Ik zie mezelf niet als notoir wegpiraat en kan me (ondanks ook zonden mijnerzijds) niet voorstellen dat méérdere andere personen mij op éénzelfde tijdstip wel zo zouden bestempelen, dit doorbellen en dat ik vervolgens me óók nog als zodanig misdraag als ik toevallig wél gevolgd zou worden door een VROS wagen.

Citaat:
Jort schreef:
Er wordt door velen (vaak terecht) geroepen dat er teveel beboet wordt voor een paar km/u te hard rijden en te weinig wordt gedaan aan de echte wegpiraten. Wordt er vervolgens een werkbaar plan geopperd om inderdaad de notoire wegmisbruiker makkelijker te kunnen pakken, is het weer niet goed...

Hoe werkbaar het is vraag ik me af. En denk maar niet dat die onzinboetes verdwijnen, dit komt er bij, niet in plaats van.

Hoe werkbaar het uiteindelijke systeem is, zal blijken, maar ik begreep uit het stukje dat het niet helemaal nieuw is.. Ik heb ook niet de illusie dat het de "onzin"boetes volledig vervangt, maar dat maakt het niet bij voorbaat minder werkzaam of wenselijk. Over capaciteitsuitbreiding heb ik echter niets gelezen en gezien het arbitraire karakter...

10 jan 2007 17:53
Profiel
ex RS4
Bericht 
Jort schreef:
Citaat:
Jort schreef:

Er stond toch duidelijk "we". :wink: Ik zie mezelf niet als notoir wegpiraat en kan me (ondanks ook zonden mijnerzijds) niet voorstellen dat méérdere andere personen mij op éénzelfde tijdstip wel zo zouden bestempelen, dit doorbellen en dat ik vervolgens me óók nog als zodanig misdraag als ik toevallig wél gevolgd zou worden door een VROS wagen.

Was ook niet voor jou persoonlijk bedoeld, maar voor 'ons Nederlanders'. :wink:

10 jan 2007 17:56
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb het niet zo op deze NSB-lijn. Walgelijk instrument. Alsof "verkeercriminaliteit" hoogste prioriteit moet hebben...

Ik kan ook Jort niet volgen. De echte raddraaiers kun je al lang doorbellen naar 0900-TUIG.

Komt nog eens bij dat ik KooS Spee wel aanzie om bij een dagvaarding voor snelheidsovertredingen in het dossier een melding te voegen (al dan niet heimelijk via de interne mail).

Idioot idee. Het wordt tijd dat deze man met pensioen gaat.

10 jan 2007 18:38
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
ZUCHT................

10 jan 2007 18:39
Profiel Twitter 
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Ik heb het niet zo op deze NSB-lijn. Walgelijk instrument. .

Walgelijke vergelijking.

10 jan 2007 18:47
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Vijfenzestig jaar geleden heetten dergelijke bellers NSB'ers.

En ja ik ben een notoire hardrijder en rijd al decennia lang struktureel 20 - 40 km/u te hard, MAAR alleen op de snelwegen en als de verkeerssituatie het toelaat.
Bumperkleven en rechts inhalen vind ik uit den boze, al moet ik toegeven dat ik mij meer en meer schuldig maak zo af en toe eens rechts in te halen. Maar dan heeft de notoire linksrijder al minimaal 2 militaire kolonnes en een ns treinstel rechts voorbij kunnen laten gaan.

Ben ik nu een crimineel? Soi het zij zo.

10 jan 2007 18:48
Profiel
Groningen
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Vijfenzestig jaar geleden heetten dergelijke bellers NSB'ers.

Jort schreef:
Als ik een halve zool op een drukke snelweg mensen rechts zie inhalen, bumperkleven en zie afsnijden, dan bel ik ook. Als ik iemand met 80+ door de binnenstad zie knorren zonder zich iets aan te trekken van oversteekplaatsen en overig verkeer, bel ik weer.

Maakt mij dat een NSB'er?

Papegaaienpraat zonder inhoud en gebrekkig relativeringsvermogen.

10 jan 2007 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Jort;

Met je eens; de smakeloze NSB-vergelijking wordt maar al te vaak en te gemakkelijk gemaakt. Terwijl het destijds ging om lieden die collaboreerden met een clandestiende en vijandige 'overheid', nogal een verschilletje lijkt me. Niet dat ik daarmee bellen naar een kliklijn in alle gevallen toejuich, verre van dat, maar het verschil lijkt me duidelijk.

10 jan 2007 19:38
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Nicolò schreef:
Zoiets hadden ze in Oost-Duitsland ook, en dat werkte daar prima.

En nog. Ze hebben zelfs onlangs de boetes ervoor erg opgetrokken.
Daar zullen ze niet meer zo snel opduwen of rechts inhalen.

Laatste update 22/10/2013

10 jan 2007 20:05
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Zullen we het hier aub níet meer over NSB hebben, en het woord gewoon maar niet meer noemen...draagt weinig bij en is voor sommigen kwetsend.

Jurgen

10 jan 2007 20:42
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Jort schreef:
Nine-eleven schreef:
Vijfenzestig jaar geleden heetten dergelijke bellers XXX

Jort schreef:
Als ik een halve zool op een drukke snelweg mensen rechts zie inhalen, bumperkleven en zie afsnijden, dan bel ik ook. Als ik iemand met 80+ door de binnenstad zie knorren zonder zich iets aan te trekken van oversteekplaatsen en overig verkeer, bel ik weer.

Maakt mij dat een XXX

Papegaaienpraat zonder inhoud en gebrekkig relativeringsvermogen.

Wel e.e.a. in de juiste context houden a.u.b.
Als je goed leest juich ik rechts inhalen, bumperkleven, door rood licht rijden en overig asociaal gedrag zeker niet toe.

Maar ik vind de burgerij aanmoedigen om anderen op hun rijgedrag te be(ver)oordelen enigszins te ver gezocht, DAT juich ik zeker niet toe.
Ik voorspel bij deze allerlei excessen, voorbeeld: vrijwel lege snelweg, één van ons laat zijn (of haar) P eens uit met een hogere snelheid dan toegestaan, bijv. zo'n 150 kmu en haalt een burgermans Astra in met een gefrustreerde ambtenaar achter het stuur.
"Kijk die proleet eens met z'n Porsche !!!! En hij rijdt nog te hard ook!!!" Bellen.
Zitten wij DAAR nu op te wachten ???

10 jan 2007 20:43
Profiel
Groningen
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Wel e.e.a. in de juiste context houden a.u.b.
Als je goed leest juich ik rechts inhalen, bumperkleven, door rood licht rijden en overig asociaal gedrag zeker niet toe.

Maar ik vind de burgerij aanmoedigen om anderen op hun rijgedrag te be(ver)oordelen enigszins te ver gezocht, DAT juich ik zeker niet toe.
Ik voorspel bij deze allerlei excessen, voorbeeld: vrijwel lege snelweg, één van ons laat zijn (of haar) P eens uit met een hogere snelheid dan toegestaan, bijv. zo'n 150 kmu en haalt een burgermans Astra in met een gefrustreerde ambtenaar achter het stuur.
"Kijk die proleet eens met z'n Porsche !!!! En hij rijdt nog te hard ook!!!" Bellen.
Zitten wij DAAR nu op te wachten ???

Grappenmaker. De context verandert niets aan de vergelijking, sterker nog, die maakt de vergelijking alleen maar walgelijker.

Voor wat betreft je voorbeeld: denk nu eens na. Die ene persoon in z'n Astra zorgt er voor dat de volgende dag een VROS auto achter je aan rijdt? Lees het stukje in het Parool nog even goed na. Kijk ook even naar het aantal bekeuringen dat in Limburg de afgelopen 5 jaar op deze manier is uitgeschreven en overdenk je eigen uitspraken dan nogmaals.

Laatst bijgewerkt door Jort op 10 jan 2007 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jan 2007 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Jort schreef:
Ik zie het probleem niet zo. Als ik en mijn overige buren vermoeden dat mijn buurman zijn dochter mishandelt, op basis van wat we elke avond horen en de blauwe plekken die ze vertoont en daar melding van maken, hoeven we ook geen gedragsdeskundige te zijn om daar iets over te kunnen zeggen.

Ook deze vergelijking gaat niet op :arrow: hier is sprake van een (hoogstwaarschijnlijk) slachtoffer en bij een rechtsinhalende en afsnijdende
wegpiraat (nog) niet.

Jort schreef:
In excessieve gevallen lijkt me het een prima methode.

Er is wat mij betreft ook niks mis mee ZOLANG de VROS-auto wordt ingezet op een traject en een tijdstip waar vaak die meldingen worden geregistreerd.

Op het moment dat 'we' de(vermoedelijke) bestuurder thuis op gaan wachten en kenteken :!: vermeldingen door andere weggebruikers als bewijsmateriaal gaan gebruiken gaan we (nogal) de verkeerde kant op.

Kunnen we meteen de persoon die nadat hij een 'aantal' biertjes in de voetbalkantine/kroeg heeft genuttigd en daarna in zijn auto stapt door sms-en. Degene die 's avonds op z'n fiets zonder licht stapt door e-mailen en de bromfietser met z'n opgevoerde bromfiets en zonder helm zijn/haar kenteken doorbellen.

en als dit een succes blijkt te zijn kunnen we het ook voor andere dan verkeersovertredingen gebruiken. :evil:

Kortom: melden van een misdrijf: ja, melden van een overtreding: nee liever niet dat is klikken!

10 jan 2007 21:20
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Probleem is dat het "burgermansfatsoen," de moraal, in nederland de afgelopen 10-20 jaar nogal gezakt is. Denk toch dat eea met een wat hardere hand hersteld moet worden. Is overigens op velerlei gebied van de samenleving al aantal jaren gaande.lijk nondeju de balk wel

10 jan 2007 21:32
Profiel
Groningen
Bericht 
EvR schreef:

Ook deze vergelijking gaat niet op :arrow: hier is sprake van een (hoogstwaarschijnlijk) slachtoffer en bij een rechtsinhalende en afsnijdende
wegpiraat (nog) niet.

Nee, maar daarop gaan zitten wachten in excessieve gevallen valt ook niet toe te juichen.

Citaat:
Er is wat mij betreft ook niks mis mee ZOLANG de VROS-auto wordt ingezet op een traject en een tijdstip waar vaak die meldingen worden geregistreerd.

Stond toch duidelijke dat het ging om meerdere meldingen.

Citaat:
Op het moment dat 'we' de(vermoedelijke) bestuurder thuis op gaan wachten en kenteken :!: vermeldingen door andere weggebruikers als bewijsmateriaal gaan gebruiken gaan we (nogal) de verkeerde kant op.

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat de meldingen serieus en in overeenstemming met elkaar moeten zijn, voordat dit gebeurt. Zie ik ook niet zo'n probleem in het feit dat dit vervolgens als extra bewijsmateriaal wordt toegevoegd. Oftewel, je zal niet enkel daarop worden beoordeeld. De mensen kunnen ook niet anoniem blijven, hetgeen misbruik ook al ontmoedigt.

Citaat:
Kunnen we meteen de persoon die nadat hij een 'aantal' biertjes in de voetbalkantine/kroeg heeft genuttigd en daarna in zijn auto stapt door sms-en. Degene die 's avonds op z'n fiets zonder licht stapt door e-mailen en de bromfietser met z'n opgevoerde bromfiets en zonder helm zijn/haar kenteken doorbellen.

Als we wéten dat deze personen zich vevolgens ernstig en gevaarlijk misdragen in het verkeer, waarom niet. Als het structureel is, heeft hij terecht een probleem. Zoniet en hij wordt de volgende dag gevolgd, niets aan de hand.

Citaat:
en als dit een succes blijkt te zijn kunnen we het ook voor andere dan verkeersovertredingen gebruiken. :evil:

Jazeker, belasting heffen is ook een succes. Straks betalen we 95% inkomstenbelasting....of toch niet :wink:

Citaat:
Kortom: melden van een misdrijf: ja, melden van een overtreding: nee liever niet dat is klikken!

Je kunt een overtreding melden, maar de kans dat er iets mee gedaan wordt is nihil. Niet interessant. Daarvoor is het ook niet bedoeld... De piraatjes begaan doorgaans namelijk niet één overtreding (zie ook relatief kleine aantal bekeuringen in Limburg n.a.v. proef, nog geen 50 per jaar).

Laatst bijgewerkt door Jort op 10 jan 2007 22:08, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jan 2007 21:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende