Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:51

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ook weer een bekeuring ??? 
Auteur Bericht
Bericht Ook weer een bekeuring ???
In de herfstvakantie ben ik met de meiden naar Walibi geweest, je weet wel, daar in de polder. Pfff, wat een rot eind. Het laatste stukkie was een rechte, lange, saaie weg door het plattelaaaaand. En daar heb ik 100 km gereden ipv 80 km ... dat is dan € 101,00. Auw.

Krijg ik er vandaag wéér één binnen. Vanuit Apeldoorn weer terug naar huis gereden om 20.30 uur. Op de A10, 104 km gereden ipv 100 km, € 14,00. Zucht ...

10 jan 2007 17:13
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
that sucks

10 jan 2007 17:49
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
If you can't do the time ......

Maar inderdaad - 'n beetje zuig bekeuringen :?

10 jan 2007 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Vraag me af wanneer Koos & Co nu eindelijk eens tot het besef komen dat bekeuringen voor 4 km etc nu niet echt een goede strategy is om een draagvlak te creeren voor zijn snelheidsbeleid. Mensen herinneren dergelijke bekeuringen langer dan voor 20 km te hard.

Het zou beter zijn de boetelimiet te verhogen, en dan over te gaan tot een hogere boete indien dit x-maal per jaar zou gebeuren.

10 jan 2007 17:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Marcel schreef:
Vraag me af wanneer Koos & Co nu eindelijk eens tot het besef komen dat bekeuringen voor 4 km etc nu niet echt een goede strategy is om een draagvlak te creeren voor zijn snelheidsbeleid. Mensen herinneren dergelijke bekeuringen langer dan voor 20 km te hard.

Het zou beter zijn de boetelimiet te verhogen, en dan over te gaan tot een hogere boete indien dit x-maal per jaar zou gebeuren.

:thumleft:

10 jan 2007 18:20
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Je kunt de grens voor bekeuringen hoger leggen, maar ook dan krijg je weer een nieuw grensgebied waarover ook weer discussie ontstaat. (Pas bij tien kilometer overschrijding bekeuren? Maar wat doe je dan bij elf kilometer?). Overigens blijft het natuurlijk op z'n minst vervelend. :cry:

10 jan 2007 19:24
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ach Lydia, wat zijn nou die 100 pleuro's. Als je kijkt wat een batterijtje verwisselen van een quarzje tegenwoordig al kost.... :twisted:

10 jan 2007 19:27
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
Ach Lydia, wat zijn nou die 100 pleuro's. Als je kijkt wat een batterijtje verwisselen van een quarzje tegenwoordig al kost.... :twisted:

Nou, precies ... ik had er beter mijn batterijtje voor kunnen laten vervangen :(

10 jan 2007 19:39
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen. :mrgreen:

Laatste update 22/10/2013

10 jan 2007 20:03
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Wegpiraat

10 jan 2007 20:28
Profiel
Groningen
Bericht 
Jurgen schreef:
Wegpiraat

:lol: :wink:

10 jan 2007 20:31
Profiel
Amsterdam
Bericht Re: Ook weer een bekeuring ???
Lydia schreef:
.....Het laatste stukkie was een rechte, lange, saaie weg door het plattelaaaaand. En daar heb ik 100 km gereden ipv 80 km ... dat is dan € 101,00. Auw.Krijg ik er vandaag wéér één binnen. Vanuit Apeldoorn weer terug naar huis gereden om 20.30 uur. Op de A10, 104 km gereden ipv 100 km, € 14,00. Zucht ...

Is de fut er een beetje uit :?: :roll: :wink:

10 jan 2007 20:34
Profiel
Bericht Re: Ook weer een bekeuring ???
Mhhh, ja, je zou denken dat ik een mietje geworden ben, hè? Nu, de enige reden waarom ik niet zo hard gereden heb, staat boven aan dit topic.

Ben op 10 december naar de kerstmarkt in Dortmund geweest. Toen reed ik ietsjepietsje harder ... :wink:

10 jan 2007 20:56
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Hier doen ze het nog gekker, de snelheid op de snelweg rond Rotterdam naar 80 verlagen en dan permanente trajectcontrole.
Rij je 's avonds om een uur of 10... 4km te hard.
De mensen die in de flats vlak bij de snelweg wonen hadden geklaagd dat ze last hadden van de auto's (je zou ook kunnen verhuizen).
Bovendien zijn de files in de morgen- en avondspits door deze verlaging van de snelheid veel langer geworden, de files beginnen eerder en lossen later op. Lijkt me ook uitstekend voor het millieu. :twisted:

10 jan 2007 21:13
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:
Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen. :mrgreen:

Lach jij maar. Jullie Belgen (lees:automobilisten) moeten een wegenvinet kopen ad € 60,00 per jaar ...

10 jan 2007 21:14
PorscheForum Rookie
Bericht 
nah, is enkel voor buitenlanders dacht ik :wink:

10 jan 2007 21:22
Profiel
Bericht 
Nounee, dacht het niet ... En elke Belg is toch in een ander deel van België toch weer een buitenlander? :wink: :D

Zo guys, ik ga uitchecken. Morgenvroeg om 5.15 uur gaat het wekkertje weer ... Dus ik wens julie 911 dromen ...

10 jan 2007 22:52
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Das dan weer mooi balen Lydia.
Ik rijd altijd door Flevoland maar die B-wegen zijn heel geniepig daar. Sommige stukken 80 andere mag je 100 en daar staan ze dan ook nog regelmatig te klokken.

Ach verder is het een leuke dag geweest toch. Ten opzichte van de entree prijs voor Walibi is dit toch een lachertje :wink:

10 jan 2007 23:47
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
WdePundert schreef:
Je kunt de grens voor bekeuringen hoger leggen, maar ook dan krijg je weer een nieuw grensgebied waarover ook weer discussie ontstaat. (Pas bij tien kilometer overschrijding bekeuren? Maar wat doe je dan bij elf kilometer?). Overigens blijft het natuurlijk op z'n minst vervelend. :cry:

you are missing the point.......een grensgebied met boete van 4 km/hr heeft geen draagvlak omdat het in de onoplettenheidmarge zit, 10 km te hard zal eenieder beamen dat ze gewoon te hard hebben gereden. Je vergroot dus het grensgebied, accepteert een onoplettenheidmarge maar met een frequentiele beperking, die bij overschrijding alsnog leidt tot een (hogere) boete. Dat is iets anders dan een discussie over 10 of 11 km te hard....

10 jan 2007 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Marcel schreef:
you are missing the point.......een grensgebied met boete van 4 km/hr heeft geen draagvlak omdat het in de onoplettenheidmarge zit, 10 km te hard zal eenieder beamen dat ze gewoon te hard hebben gereden. Je vergroot dus het grensgebied, accepteert een onoplettenheidmarge maar met een frequentiele beperking, die bij overschrijding alsnog leidt tot een (hogere) boete. Dat is iets anders dan een discussie over 10 of 11 km te hard....

:thumright:
IDD nu nog aan oom agent uitgelegd krijgen :roll: maar als argument wordt dan gebruikt dat eenieder dan 10 km harder gaat rijden en zo dus de snelheidslimiet omhoog gaat.....wat dus flauwekul is

11 jan 2007 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Lydia,

Zonde van het geld, maar misschien heb je je lesje geleerd. Je weet toch dat 104 echte kilometers per uur een levensgevaarlijke snelheid is? :twisted:

11 jan 2007 2:27
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Lydia schreef:
911-lover schreef:

Lach jij maar. Jullie Belgen (lees:automobilisten) moeten een wegenvinet kopen ad € 60,00 per jaar ...

Als dat er door zou komen (wat ik niet geloof) zouden ze de wegenbelasting drastisch inkorten of afschaffen (althans de politici).
Laat me dan maar een vignetje aan 60€ per jaar kopen ipv (alles samen) bijna 2000€ per jaar aan wegentaks te betalen :wink:

Laatste update 22/10/2013

11 jan 2007 3:20
Profiel WWW Facebook 
Uden
Bericht 
EvR schreef:
maar als argument wordt dan gebruikt dat eenieder dan 10 km harder gaat rijden en zo dus de snelheidslimiet omhoog gaat.....wat dus flauwekul is

Ook niet goed gelezen he, niet iedereen gaat dan harder rijden want als je bijv 3x "gepakt" wordt krijg je alsnog een hogere bekeuring voor alle 3 vergrijpen dan wat de totale som van de individuele bekeuringen zou zijn.

11 jan 2007 9:23
Profiel
Uden
Bericht 
911-lover schreef:
Lydia schreef:
911-lover schreef:

Als dat er door zou komen (wat ik niet geloof) zouden ze de wegenbelasting drastisch inkorten of afschaffen (althans de politici).
Laat me dan maar een vignetje aan 60€ per jaar kopen ipv (alles samen) bijna 2000€ per jaar aan wegentaks te betalen :wink:

Is er al door, stel voor dat alle Belgen ook 60 euro moeten betalen als ze NL in rijden......

Zo wordt het eerste toerritje in Belgie wel erg duur....

11 jan 2007 9:24
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia schreef:
911-lover schreef:

Trouwens niets nieuws in België, dat doen we al verschillende jaren voor onze vrachtwagens, en dan hebben we het niet over €60, maar over ruim € 1.000 per vrachtwagen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jan 2007 9:32
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende