Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Van harte met deze aanwinst en welkom hier.
Wel een stoere kleur zo in het geel
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 jan 2007 16:38 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Dan ben ik verkeerd geinformeerd... Ik dacht dat de verkeersbelasting veel hoger zou zijn dan nu met O-platen (dus iets van een 800-1000€) Keuring is geen probleem als ik ergens originele velgen kan vinden...
Hoe gaat dat in zijn werk, wagen op gewone platen inschrijven als oldtimer??? Aangezien ik (en de vorige eigenaar die ook op O-platen reed) altijd dacht dat een oldtimer O-platen had ...
Ik ben alleszinds zéér geinteresseerd in je uitleg! En moest je mij eventueel kunnen helpen met een setje "keuringsvelgen" zou dat natuurlijk ook van harte welkom zijn (tegen vergoeding uiteraard)
Groeten
|
10 jan 2007 18:48 |
|
|
testdriver
911
|
Velgen voor de keuring zijn geen probleem maar mail me anders je pvg nummer (vind je op inschrijvingsbewijs en op gelijkvormigheidsattest eens even door en je bandenmaten voor en achter... kan zijn dat je zelfs naar de keuring kan met de banden die er nu op zitten...
mail het maar even op info@autosdekens.be
En als je nog vragen hebt over de keuring zet je ze er maar bij...
|
10 jan 2007 19:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Vroeger deden ze bij mijn Elver op de keuring ook moeilijk daar ik op 17ers reed en volgens PVG ik enkel 15 of 16 mocht rijden.
Doch de grootte van de velg is niet van belang.
De geheelomtrek mag enkel niet meer dan 1,5 % afweiken van het origineel.
Ik had dus 215/45-17 voor en 245/40-17 achter. Deze maten worden goedgekeurd.
Anders even kijken op http://www.goca.be en je PVG nummer ingeven
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 jan 2007 20:10 |
|
|
testdriver
911
|
Denk zelfs dat je 2% mag afw ijken
|
10 jan 2007 21:23 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Kleur = goed
Mooie SC dan wel 964
Veilige kilometers gewenst
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
10 jan 2007 21:39 |
|
|
MarcM964C4
964C4Riemst
|
Ook vanuit Riemst welkom
Biezonder mooie porsche in een fraaie kleur
Veel plezier en scheuren maar
_________________________________________ als ik later groot ben, wil ik een gt3 rs
|
10 jan 2007 21:56 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Beste url,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Persoonlijk ben ik ook meer een "hou haar origineel"-persoontje, maar het ziet er erg mooi gedaan uit (dat is regelmatig wel eens anders!) en de kleur past er perfect bij. Je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.
Wat het hele oldtimer-autobelasting-gedoe, ben je inderdaad blijkbaar niet goed ingelicht.
Zelf rijd ik ook met een SC van 1980. Je laat gewoon je wagen inschrijven voor normaal gebruik, met je gewone platen. Voor ELKE auto in Belgie die ouder is dan 25 jaar (zoals de jouwe dus ook zal zijn?) betaal je sowieso jaarlijks maar 29 Euro wegenbelasting. Vervolgens laat je hem verzekeren als "classic car", dit houdt geen enkele beperking in, de voorwaarde is dat je wagen minstens 17 jaar is. En je betaalt meer dan wanneer je haar als oldtimer laat verzekeren, maar stukken minder dan een "normale" verzekering.
Hopelijk heb je hier iets aan, anders mag je me altijd even mailen.
Groetjes,
Walter
|
10 jan 2007 22:46 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
@testdriver & WalterDC: Van mijnentwege allesinds al bedankt voor de tips ivm oldtimer-belasting-verzekering. Was van plan de Quattro als ie af is (tegen dan wordt ie er ook 25) als oldie in te schrijven. Dat gaat dus niet door gaan!
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
11 jan 2007 2:17 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Walter,
Bedankt voor deze verduidelijking! Ik ga er direct werk van maken! Is het een probleem om een auto die momenteel als Oldtimer is ingeschreven, in te schrijven als "classic" car?
Groeten,
Ward
|
11 jan 2007 9:54 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
zeer netjes omgebouwd en een stoere kleur, veel fun ermee
wel/geen ombouw is hier een heet hangijzer maar als jij er schik mee hebt, perfect
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 jan 2007 12:22 |
|
|
testdriver
911
|
Om de wagen van O-platen op gewone platen te zetten zal je opnieuw naar de keuring moeten... en dus de nieuwe tweedehandskeuring passeren...
|
11 jan 2007 18:47 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Voor alle duidelijkheid en uitsluitsel:
Mijn P van 1978 heeft 17-18 fiscale pk dwz. dat mijn BIV 61,50€ is en jaarlijkse taks rond de 1000€? Correct? Of vervalt die jaarlijkse wegentaks ook naarmate de auto ouder is/wordt?
Sorry maar het is mij nog niet geheel duidelijk...
Dank bij voorbaat!
Bron is trouwens:
http://www.myway.be/QuestionsAndAnswers ... p?LG=NL#11
|
11 jan 2007 20:27 |
|
|
testdriver
911
|
Jaarlijkse taks vervalt wanneer de wagen 25 jaar wordt.
Je betaalt dan het forfaitaire bedrag van 29 euro zoals hierboven al vermeld werd...
|
11 jan 2007 21:25 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Welkom url!
Veel plezier met je '964'...
Ben ook van Maaseik(Dorne) afkomstig, maar woon nu dus in Opglabbeek.
Ben wel 34 en heb nog geen P
|
11 jan 2007 21:49 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gave kleur man!!!
Veel plezier ermee!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
11 jan 2007 21:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben zeker van niet.
Je wagen is een SC en zolang je de motor van de 964 er niet in hebt gelepeld (3.6) heb je 15 fiscale PK's , net als ik (met btw en veel jongere wagen)
Ik heb voor een paar weken mijn jaarlijkse taks aangekregen en die bedraagt voor mij 659,21€
Een heel verschilmet de door jouw aangegeven 1000€
Ik moest wel (daar de wagen jong was en meer dat 155kW heeft) een BIV betalen van 1487,10€ betalen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jan 2007 22:41 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Beste url,
Zoals ik reeds schreef is de jaarlijkse wegentaks voor ELKE auto in Belgie van 25 jaar of ouder (dus ook JOUW SC) 29 Euro, ongeacht of je je wagen nu inschrijft als oldtimer of niet.. Vergeet dat van die 1000 Euro.
|
12 jan 2007 10:43 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Change of plans... De wagen gaat dit jaar ingeschreven worden als Oldtimer omdat er bij de import uit Nederland door de vorige eigenaar geen gelijkvormigheidsattest is afgeleverd. ( Is dit niet wettelijk verplicht in alle landen of enkel in Belgie?) Daarom gaat de wagen waarschijnlijk dus niet gekeurd geraken en heb ik besloten om ze als oldtimer in te schrijven tot volgend jaar (Dit geeft mij de tijd om deze papierwinkel af te handelen)
Iemand ervaring met de aanvraag van een nieuw gelijkvormigheidsattest bij Porsche (Belgie/Nederland/Duitsland?) Of bij een speciale keuring bij de DIV?
Groeten,
Ward
|
16 jan 2007 13:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als de wagen al gereden heeft en ingeschreven geweest is in België zou ik aan de hand van de chassisnummers gewoon een nieuw exemplaar aanvragen.
Desnoods even door de vorige eigenaar bij de politie een bewijs van verlies laten opstellen en aan de hand van dit bewijs een nieuw aanvragen.
Dat mag geen probleem zijn.
Als de wagen OOIT ingeschreven is geweest (zelfs een oldtimer) moet je een homologatieattest hebben. Had ik zelfs met mijn Blitz van '58 en Rekord P2 van '60 die ik vanuit Duitsland geimporteerd had en normaal voor die jaargangen de wagens nog geen homologatieattest hadden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 jan 2007 14:45 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
De auto is tot nu toe enkel ingeschreven geweest als oldtimer in Belgie... Hmm eens dubbel checken met de vorige eigenaar. Alvast bedankt!
|
16 jan 2007 17:38 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
Relaxte wagen, succes met bovenstaande 'plaat-perikelen'...!
_________________________________________ Global local
|
17 jan 2007 1:10 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Mooie wagen Url, gaaf kleurtje, gereviseerde motor, eigenlijk dus gewoon helemaal goed!!!!!!!
Ik wens je nog wel veel sterkte met al dat moeilijke en lastige gedoe daar in België, pfffffffff ik zou er moedeloos van worden!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
17 jan 2007 1:44 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Net nog een uurtje gaan rijden alvorens de P nr de Porsche specialist te brengen voor een onderhoud, wat rijdt dat toch lekker
Deze commercial is duidelijk van toepassing op mij!!! (en waarschijnlijk op velen van ons!):
http://www.youtube.com/watch?v=g5Iu7Gk6Igg
|
20 jan 2007 15:36 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Can I have you're card, see you in about 20 years.
Geweldige commercial
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
20 jan 2007 19:00 |
|
|