|
Little brother is watching you
Auteur |
Bericht |
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Tuurlijk, overeenkomsten ook OK dan, zo levensbedreigend is het dus allemaal niet Vandaar cursiefIk zeg toch niet dat je de wegpiraten moet laten lopen, het is een beetje dure en tijdrovende manier om wegpiraten te pakken Ik geloof je er is niks nobels aan, blijft klikken (de context is hier nogsteeds de fietser zonder licht ,drank, geen helm etc.) Helaas wel Nog niet heel erg veel maar ben dan ook een zeer braaf burger Waarom alternatieven? De wegpiraten lopen vroeg of laat toch wel tegen de lamp. Vandaar de niet nader te noemen vergelijking van een aantal forummers met de niet nader te noemen organisaties.
Gezien mijn tijden in dit draadje behoor ik tot die 5%
|
11 jan 2007 0:54 |
|
|
bert964c4
vianen
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa weer zo'n geweldig plan.
Gaan we elkaar aangeven omdat ik een hekel heb aan de buurman ga ik lekker 7 x per week doorbellen dat ie veel te hard door de wijk heen rijd, dat is wel niet zo, maar zijn auto is wel veel duurder dan die van mij, en dat kan natuurlijk niet, wordt ie lekker opgepakt
Als ik een insluiper te grazen neem en de wouten bel dan komen ze niet eens
Dus wat dit nou weer moet worden.
Krijgt de politie het nog drukker met al die vreselijke wegpiraten
Het moet toch echt niet gekker worden in dit land zeg
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 jan 2007 1:00 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Beetje ongenuanceerd maar wel hetgene waar ook ik o.a. op doelde, wel alle mogelijke manieren gebruiken om de "wegpiraat" te pakken maar (helaas) voor veel andere zaken zeggen dat er geen tijd is of dat de middelen er niet voor aanwezig zijn. Moet ik ook weleens doen; prioriteiten stellen, kan me helaas wat minder in die van justitie vinden.
|
11 jan 2007 1:15 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gelukkig meestal niet direct. Maar vroeg of laat eindigt dat in brokken. Is het met die wetenschap ook niet zo ernstig als ze op de vingers worden getikt. De burger weet altijd het beste hoe de overheidsgelden wél besteed dienen te worden (95% van de automob.. etc...). De beste stuurlui staan ook in dit geval aan wal. Maar om toch even een voorbeeld te noemen waarom het misschien helemaal niet zo'n verkwisting is: de VROS wagens rijden nu ook rond, echter iets doellozer (op goed "geluk"). Nee, dat is de context die jij er onterecht aan geeft. Stel je bent agent, je krijgt 2 meldingen van een persoon met fiets zonder licht en 2 meldingen van een persoon die als een wilde door de binnenstad scheurt, waarbij kinderwagens ternauwernood (etc etc). Nee, die eerste, een duidelijk exces. Als ik in die binnenstad rondloop en ik ben één van die bellers is daar inderdaad niks nobels aan. In eerste instantie zelfbescherming. Elke vorm van politie waarschuwen zou gemakkelijk te scharen zijn onder de noemer "klikken". Vervolgens kun je daar een vies label aanhangen, maar dat is eigen invulling. Vooral hopen dat die lamp een boom is en niet iemand uit je naaste omgeving. En weer verder zappen naar het volgende kanaal... Nee, daar is maar één verklaring voor. In 3 woorden: onwetendheid, kortzichtigheid en papegaaien. Ach, ik dacht ook altijd... maar begin er niet eens meer aan.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 1:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vooralsnog is er geen sprake van capaciteitsuitbreiding... misschien wel verschuiving?
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 1:22 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Verschuiving naar de burgers toe Jort, of bedoel je iets anders?
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 jan 2007 1:28 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als (een deel van) de bestaande VROS wagens nu achter de maniakjes aangaat die werkelijk de wegen onveilig maken, die karretjes waar ook Bert zich zo aan kan ergeren, in plaats van traject na traject te scannen op toevallige overtreders, wat zou dan het nettoresultaat voor Bert in z'n 964 zijn?
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 1:37 |
|
|
bert964c4
vianen
|
In Nederland,..............niks
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 jan 2007 1:53 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Juist en dan worden de wegpiraten dus uiteindelijk toch wel gepakt. ook even een voorbeeld: er moet een meldpunt komen, meldingen moeten worden geadministreerd, VROS auto moet iemand observeren; weet het niet zeker maar volgens mij heb je daar een goedkeuring van een officier van justitie voor nodig nadat deze de vergaarde meldingen moet hebben gezien.... staan uiteindelijk te wachten totdat de vermoedelijke wegpiraat vertrekt, stapt net zijn vrouw (wegpiraat is mannelijk) in de auto om naar de kapper te gaan.. afijn weer een dag verpest terwijl die VROS auto ook andere wegpiraten van de weg had kunnen halen. De quote kwam toch echt uit die context, jouw reaktie blijkbaar niet en tuurlijk moet je bellen in dat kinderwagen-voorbeeld (kliklijn is dan wel wat laat mi) Inderdaad blijven hopen, maar hoe k*t ook en gun het niemand maar that's life OK dan zonde om daar nog woorden aan vuil te maken
|
11 jan 2007 1:56 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
|
11 jan 2007 1:58 |
|
|
bert964c4
vianen
|
In theorie zou je het iemand vreselijk lastig kunnen maken, en dat is hetgeen wat ik bedoel, want er zijn zat zielige figuren die dit zomaar zouden kunnen gaan Misbruiken.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 jan 2007 2:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Even een stomme opmerking tussendoor:
Als ik rechts ingehaald word en vervolgens gesneden word als ie weer naar links komt, wat moet ik dan doen?
1. M'n mobieltje pakken en het meldnummer bellen (wat dus niet mag);
of
2. Bukken, dashboardkastje openen, schrijfblokje en potloodje pakken, shit, hij is weer iemand voorbij - ik zie 'm niet meer, astraatje voor me aanduwen zodat ie naar rechts gaat en ik 'm zie, die boef!, blokje weer oprapen, nummerbord opschrijven, vriendelijk met 1 vinger zwaaien naar die vent in die astra die zich opgejaagd voelde - en die nu achter mij met z'n lichten seint, blokje weer in het dashboardkastje leggen, zo, lekker rijden met je hart weer!
|
11 jan 2007 2:04 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
| | | | patrick911 schreef: Even een stomme opmerking tussendoor:
Als ik rechts ingehaald word en vervolgens gesneden word als ie weer naar links komt, wat moet ik dan doen?
1. M'n mobieltje pakken en het meldnummer bellen (wat dus niet mag); of 2. Bukken, dashboardkastje openen, schrijfblokje en potloodje pakken, shit, hij is weer iemand voorbij - ik zie 'm niet meer, astraatje voor me aanduwen zodat ie naar rechts gaat en ik 'm zie, die boef!, blokje weer oprapen, nummerbord opschrijven, vriendelijk met 1 vinger zwaaien naar die vent in die astra die zich opgejaagd voelde - en die nu achter mij met z'n lichten seint, blokje weer in het dashboardkastje leggen, zo, lekker rijden met je hart weer! | | | | |
Het idee van Koos Spee
|
11 jan 2007 2:08 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zijn wegpiraten zo dikgezaaid? Kijken we weer even naar Limburg, minder dan 50 bekeuringen per jaar. Dat zijn doelgerichte acties geweest en daar zullen ook ongetwijfeld missers tussen gezeten hebben. Maar de betrokkenen zijn blijkbaar meermaals in de fout gegaan en niet door de "steekproef" van de VROS heengerold. De VROS auto's die nu trajecten afstruinen naar wegpiraten stuiten doorgaans op de gemiddelde hardrijder. Daar vallen jij en ik ongewijfeld ook (nog) wel eens onder. Wat is wenselijker/belangrijker? De context die anderen eraan geven, maar weinig realiteitszin bevatten. Maar hoezo laat voor de kliklijn? De grote voorzienigheid bestaat naar mijn weten niet en beter laat dan nooit heb ik altijd geleerd. Met die instelling kun je de arm der wet per direct afschaffen. Alle tegenslag is part of life, hoe k*t ook. Poging tot voorkomen is zinloos. [/quote] Dat dacht ik ook toen ik het intikte.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 2:10 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Zo stom is ie niet
|
11 jan 2007 2:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
| | | | patrick911 schreef: Even een stomme opmerking tussendoor:
Als ik rechts ingehaald word en vervolgens gesneden word als ie weer naar links komt, wat moet ik dan doen?
1. M'n mobieltje pakken en het meldnummer bellen (wat dus niet mag); of 2. Bukken, dashboardkastje openen, schrijfblokje en potloodje pakken, shit, hij is weer iemand voorbij - ik zie 'm niet meer, astraatje voor me aanduwen zodat ie naar rechts gaat en ik 'm zie, die boef!, blokje weer oprapen, nummerbord opschrijven, vriendelijk met 1 vinger zwaaien naar die vent in die astra die zich opgejaagd voelde - en die nu achter mij met z'n lichten seint, blokje weer in het dashboardkastje leggen, zo, lekker rijden met je hart weer! | | | | |
Kom op, hoe moeilijk is het om 1 kenteken (+ locatie + tijd te onthouden)? Maar het blijft vrijwillig. Je hoeft niet... als je niet kunt
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 2:14 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
IK denk aan een woord dat ik hier niet meer mag noemen.
In mijn dorp zie ik snelheidscontroles puur overdag op de verkeerde punten (scheelft 25 meter in de breedte). Als ik daar foto's van maak (prive) krijg ik een middelvinger (weer foto) van de ambtenaar in functie.
Voor mij maar één regel: verrek them and their Law "Prodigy van de CD music from the jilted generation" en voor mij een onderdeel van het Porsche gevoel.
Peter
|
11 jan 2007 2:23 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Nu je het zegt Ben toch wat meer voor een "heterdaadje" en ik heb altijd geleerd dat je niet iemand mag veroordelen voordat deze schuldig is bevonden en bij een kenteken doorgeven geef je nog niet de bestuurder aan. Iets te kort door de bocht, voorkomen tot het uiterste is zinloos en onwerkelijk
|
11 jan 2007 2:24 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
|
11 jan 2007 2:34 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Als het om de excessen gaat (en daar ga ik wel van uit) dan vind ik het idee 'an sich' helemaal niet zo gek.
Een hoop mensen voelen zich aangesproken, krijg ik het idee, die helemaal niet tot de doelgroep van dit idee/middel behoren. Voor deze mensen gaat dit echt geen verschil maken. Dat ze die idioot die zich continue ook als een idioot gedraagt nu wel sneller te pakken krijgen en van de weg halen vind ik eigenlijk wel best.
Wat ik me wel afvraag is hoe misbruik tegen te gaan is. Als groepjes jongeren continue een kenteken van die gozer met die sportwagen 'voor de lol' blijven doorgeven, wat dan als bij controle ze je op iets simpels betrappen? Ze zijn er dan nl toch al....
@EVR: nee hoor, want dan had ie me niet hoeven snijden......
|
11 jan 2007 2:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ohhh, maar dat eerste ben ik helemaal met je eens. Zonder heterdaadje ben je immers ook niet schuldig, ook bij dit systeem niet. Je zal dus ook nooit veroordeeld kunnen worden slechts op basis van de woorden van je kwaadwillende buurman. Kentekens doorgeven is niets nieuws. Overigens, als je je zorgen maakt over een eventuele hetze door de politie tot dat uiteindelijke vergrijp er echt is... De meeste mensen hebben al een aardig staatje van verkeersovertredingen op hun naam staan. Dat is tot noch toe ook niet voldoende aanleiding geweest om bij Jan en alleman een VROS auto te laten posten/volgen. Oftewel... er moeten toch echt wel overtuigende signalen zijn.. Dat uiterste is nogal een subjectief begrip. Ga je tot het uiterste als je slechts in extreme gevallen een VROS auto stuurt en slechts in enkele gevallen dit gevolgen voor de bestuurder heeft? Met de wetenschap dat klikken niets nieuws is en al gebeurde voordat het begrip de negatieve context kreeg die velen er nú eraan geven.
Ik denk dat dat heel erg mee zal vallen. Die groepjes kunnen immers niet anoniem blijven. Moet de politie wel vaker doorheen prikken en kan negatieve consequenties hebben voor deze personen zelf. Net zoals de brandweer bijvoorbeeld kosten voor bewuste valse meldingen ook kan verhalen op de personen in kwestie.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 2:36 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Nee zolang de woorden slechts en extreme ook slechts en extreme blijven welterusten
|
11 jan 2007 2:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Touché . Die zijn inderdaad ook lastig te kwantificeren, maar als we naar de proef in Limburg kijken hebben we wel een indicatie. Welterusten
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 2:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zie een hoop verwijzingen naar de proef in Limburg. Maar voor zover mij bekend was dat een proef waarbij opsporingsambtenaren in hun vrije tijd "wegpiraten" konden aangeven.
Ik lees het graag als ik het verkeerd heb.
|
11 jan 2007 3:31 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Jij doelt op de REMlijn
Over deze gaat het hier (proef vanaf december 2001)
quote:
Asociale bestuurders vinden binnen 14 dagen een brief van de politie in de bus dat er over hun weggedrag is geklaagd. Het team verzoekt hen zich op het bureau te melden. Clermonts: "Op zo'n vijf procent na komt iedereen.
Is toch wat anders dan meteen een VROS auto laten achtervolgen....
|
11 jan 2007 12:19 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geronimo78, Google Feedfetcher |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|