Auteur |
Bericht |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Het kan ook anders
Vandaag wat uitgelopen op het werk ( maar wel weer een kind minder op de wereld met angst voor de tandarts), waardoor ik mijn afspraak met mijn verzekeringsagent op een haar zou gaan missen. Resultaat jas aandoend in galop naar de P, deze van zijn stalling van de prakrijk gehaald en een dot gas gevend. 150m verder wuifend naar een knappe jonge patiënte, draai het hoofd weer recht om de flauwe linkse bocht te nemen, zie ik een agent verschanst achter een boompie, met diameter 20 cm, gericht met een pistool op mij ( heb ik me hier midden een politie-crimineel onderonsje gepositioneerd? Moet ik nu mijn handen opsteken? Mijn witte zakdoek uit het raam hangen en wuiven?). Althans dat dacht ik in het eerste stadium, seconde later viel me in dat in Nederland dat beruchte lasergun word gebruikt. 10 meter verder gebaard een knappe agente dat ik even het zijstraatje inmocht. Raampje open, vraag naar rijbewijs en papieren en in tussen vertellend dat het mooi is dat ik mijn riem aanhad (?) en dat ze me terloops ook hadden gelasergunned (?) tegen 45km/u in 30km zone. Alles werd gechecked en kon gaan...ze vertelde me dat ik geen boete moest verwachten, maar in de toekomst ietsje minder het gas er op moest hebben. Stond versteld van de zeer vriendelijke aanpak en als slagroom er boven op zelfs geen boete.
P achteruitgestoot, de volgende weg nemend, zie ik er weer eentje met een lasergun. Wat is dit? 2 guns op nog geen 700m afstand...gelukkig daar geen onophoud ( 48 km/u afgeklokt in 50km zone).
Achteraf als dat filmpje in mijn hoofd weer afspeelt is het bijzonder lachwekkend om die mannelijke agent achter dat boompje te zien en mijn eerste reactie te herbeleven.
|
10 jan 2007 23:03 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Laat me raden, dat was een buurt waar je voor een jaar terug nog gewoon 50 [of harder] mocht rijden?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
10 jan 2007 23:08 |
|
|
cabrio wim
|
het kan ook anders
Ben deze zomer bij ons in de straat geflits (30 km zone) na afterk 32 km.
Kon wel betalen na ontvangst giro.
|
10 jan 2007 23:10 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Fijn voor je, maar achter een boompje staan laseren blijft een rattenstreek IMHO.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 jan 2007 23:12 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Moet eerlijk zeggen dat het al iets langer is ( wilde gok: half jaartje).
@ Harley: idd kan je dat formuleren als een rattenstreek. Doch vond het zo lachwekkend te zien hoe hij zich probeerde te verstoppen achter die schors en recht in mijn bliksveld ( hij stond in het verlengde van de lijn die verticaal loopt op een P voorruit) . Moet iemand zijn met veel zin en ijver voor zijn werk. Naar mijn mening zou ik me ontiegelijk belachelijk maken en zodoende krijgen ze me niet zo gek om die positie in te nemen.
|
10 jan 2007 23:23 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik formuleer mijn mening nog voorzichtig... dan hoeven de mods het tenminste niet te vegen.
Ik zou daar maar opletten, wss was dit een preventieve controle, als waarschuwing aan de passanten. Volgende keer krijg je wel een prent.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 jan 2007 23:37 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Het kan ook anders
Je laat je te snel afleiden
|
11 jan 2007 9:26 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Vind dit toch ook een mooi resultaat van zo een bijzondere werkdag
|
11 jan 2007 10:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik mag toch aannemen dat er een reden voor is om er een 30 km zone van te maken. Spelende kinders, een school o.i.d.
In de bebouwde kom te hard rijden vind ik persoonlijk niet zo verstandig.. daar kunnnen zoveel onverwachte dingen gebeuren.
Waar ik echt doodziek van wordt is die paar km te hard op de snelweg, vooral 's avonds en 's nachts.
_________________________________________ Racefun events
|
11 jan 2007 10:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet noodzakelijkerwijs...
|
11 jan 2007 11:05 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
je laat je ook veel te veel afleiden door mooie vrouwen, levensgevaarlijk, focussen op de weg
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 jan 2007 15:17 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En dat vind ik nu weer een belediging van die arme Fordjes en hun bestuurders (zow, lollig? )
|
11 jan 2007 17:45 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
klink wel beter dan "leonen op de weg"
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 jan 2007 18:22 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Zal wel een reden hebben, doch die ontgaat me helemaal. School, spelende kinderen alleszins niet...
onverwachte zaken in bebouwde kom...tsja, soms kunnen ze die bebouwde kommen ook serieus rekken...
Maar had ik een boete gekregen had ik die zonder morren aangenomen hoor...ik zal oogsten wat ik gezaaid heb
|
11 jan 2007 23:14 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Idd, zo heeft een vriend van me bij de garage waar ie werkte eens 2 geschaafde wagens zien aankomen. 1 vooraan en 1 achteraan. Bleek dat de 2 bestuurders naar dezelfde knappe meid op het voetpad aan het staren waren.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
12 jan 2007 5:11 |
|
|