En dan niet het originele Porsche zitje, ik ga m'n zoon niet met een plastic bak op schoot achterin plaatsen.... Krijgt ie vast verkeerde vibes bij Porsche...
11 jan 2007 10:54
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
stoeltje
Ik ben zelf net een GT3 aan het ombouwen tot kinderwagen en heb al wat experimenten uitgevoerd. Moeten natuurlijk wel even weten hoe oud of groot het kind is.
11 jan 2007 11:13
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Inderdaad, detail vergeten
Hij is 1 jaar en een goede 10 kg....
Interessant topic overigens: Hoe pak je dat aan met die GT3? Kun je bijvoorbeeld gordels monteren e.d.? Foto's ???
Ben benieuwd!
11 jan 2007 11:39
Peter, Boxster
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Ik heb zelf ook een 996 en gebruik een Porsche Romer prinche kinderzitje
Die kleine van mij wordt ook niet echt vrolijk in dit zitje, met zo`n tafeltje voor hem.
Hij probeert zich er continu uit te wurmen, ben ook op zoek naar een alternatief maar nog niet gevonden.
Groeten,
Peter 996
11 jan 2007 14:32
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
GT3 - Kinderwagen
Bij 1 jaar 10 kg zit je net in het "tweede"stoeltje groep 1 9-18 kg ofwel de maxi-cosi priori / Romer king ed. (dit zijn net de grootste stoeltjes), de latere groep 2-3 van 15-36 kg is weer makkelijker. Mijn zoontje is 5 en past met zijn romer kid makkelijk achterin (je krijgt nog wat meer ruimte zonder de zittingen, die ik standaard niet heb en slechts met klitteband vastzitten. In de 996 is er op zich opvallend veel ruimte voor kinderen (de hoogte zal misschien op latere leeftijd het eerst probleem zijn.
Aangezien er gezinsuitbreiding komt ga ik weekend proberen of de groep 0+ en 1 (priori) erin past probleem hierbij is dat ik het stoeltje niet achterin de auto kan krijgen door de GT3 kuipstoel (de grotere groep 2-3 wel). Om dit op te lossen word er tijdelijk een standaard porsche stoel aan de passagierskant geplaatst die dus wel kan omklappen.
Inderdaad, de GT3 is/wordt hier wat voor omgebouwd, overigens zonder 1 gaatje, laswerk ed, alles is weer terug te bouwen tot de "normale" clubsport uitvoering. De gordels zijn er afgelopen weekend ingebouwd. Het lastigst zullen de rugleuninkjes zijn. Als e en a klaar is zal ik het wel eens posten.(moet even uitvlooien hoe ik foto's kan plaatsen)
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum