Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:14

Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Goed bezig daar in België... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maxfli schreef:
Willen ze hiermee de zeemacht weer de 6 miljoen terugbetalen die Prins Laurent heeft gebruikt voor zijn verbouwing ?
Prins Laurent, die een aantal Ferrarietjes bezit, liet tal van werken uitvoeren aan zijn villa Clémentine in Tervuren. De rekening stuurde hij naar de Belgische zeemacht. WHOEHA :!:

Niet Laurent is daar de grote winnaar van (zoals eerst graag werd rondgebazuind) , geloof me.
Hij is juist mede gebruikt in de hoop dat het dan wel in een doofpot zou komen om geen schandaal te veroorzaken over het koningshuis.
Laurent is een mens van de wereld , maar een beetje goedgelovig en daardoor "misbruikt" door een ander die zich WEL verrijkt heeft.
En eigenlijk is het de schuld van de instelling zelf.
Ik heb ook mijn dienst moeten doen en heb genoeg familie in het leger gehad om te weten hoe het draait.
Elke afdeling krijgt een jaarbudget die ze "moeten/mogen" opmaken.
Hebben ze over krijgen ze de volgende keer minder dus het geld wordt (bijna letterlijk) buiten gesmeten met behulp van oa veel te hoge rekeningen.
Zo hebben "de verantwoordelijken" de kans gekregen en gegrepen om hun eigen te verrijken.
Gewoon een systeemfout dus waarvoor elke Belg al jaren voor opdraaid dmv de belastingen

Laatste update 22/10/2013

11 jan 2007 3:40
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maxfli schreef:
Willen ze hiermee de zeemacht weer de 6 miljoen terugbetalen die Prins Laurent heeft gebruikt voor zijn verbouwing ?
Prins Laurent, die een aantal Ferrarietjes bezit, liet tal van werken uitvoeren aan zijn villa Clémentine in Tervuren. De rekening stuurde hij naar de Belgische zeemacht. WHOEHA :!:

Moeten wij ook maar doen, de rekening sturen naar de Belgische zeemacht :D

U bent op de hoogte van de feiten :roll:

Ze zijn hier toch sterk in conclusies trekken, waar men geen z*k vanaf weet :roll: :roll:

Gelukkig is in Nederland alles rozegeur en maneschijn :roll: :roll:

Al we dan toch gelijk kleine kindjes gaan starten.
Ik heb toch liever prins Laurent dan Koos Spee :ass: :ass: :ass:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jan 2007 7:49
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
911-lover schreef:
Elke afdeling krijgt een jaarbudget die ze "moeten/mogen" opmaken.
Hebben ze over krijgen ze de volgende keer minder dus het geld wordt (bijna letterlijk) buiten gesmeten met behulp van oa veel te hoge rekeningen.
Zo hebben "de verantwoordelijken" de kans gekregen en gegrepen om hun eigen te verrijken.
Gewoon een systeemfout dus waarvoor elke Belg al jaren voor opdraaid dmv de belastingen

Gaat hier hetzelfde aan toe Koen, al weten veel Nederlanders dit niet... ; héél veel staatsdiensten en instellingen krijgen een jaarlijks budget , blijkt dat ze dat niet "nodig" hebben, wordt er in de "toekomst" gekort.
Heb zo jaren terug een praktisch gloednieuwe kneder van een gemeente-instelling gekocht voor 3 :lol: K (nieuwwaarde 24K)...simpelweg omdat die eruitging voor een nieuwe...mijn oom (ook bakker 8) ) heeft op die manier 3!! ovens gekocht omdat die er óók uitgingen omdat er anders gekort wordt op het budget.

Er wordt nog steeds óók in Nederland zo verschrikkelijk veel geld stomweg over de balk gegooid...dat wil je niet weten.

Ik noem slecht kruimels...omdat ik uit de kruimelwereld kom... :wink: , maar twijfel er niet aan, dat het in het groot veel beter zal zijn... 8)

11 jan 2007 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Het betalen voor een Vignet in Belgie is naar mijn idee niet zo zeer een Belgische probleem, maar eerder een Nederlands probleem.

Autorijdend Nederland betaald veel belastingen. (BPM, Houderschapbelasting). Het probleem zit er in, dat buitenlanders in Nederland niet betalen voor het gebruik van de wegen, maar als wij nederlanders naar buitenland gaan, betalen we naast onze hoge belastingen ook nog eens om gebruik te maken van die wegen in het buitenland.

Ik zou dan ook graag zien, dat buitenlanders ook hier gaan betalen voor het gebruik van de wegen. Maar dit zal de overheid niet doen aangezien ze veel te bang zijn dat er geen vakantiegangers meer naar Nederland komen.

Het wordt hoogtijd dat het eens Europees wordt geregeld.

11 jan 2007 9:50
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Gerhard schreef:

Autorijdend Nederland betaald veel belastingen. (BPM, Houderschapbelasting). Het probleem zit er in, dat buitenlanders in Nederland niet betalen voor het gebruik van de wegen, maar als wij nederlanders naar buitenland gaan, betalen we naast onze hoge belastingen ook nog eens om gebruik te maken van die wegen in het buitenland.

.

België

997
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelasting € 1.477

Boxster S
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelating € 1077

Of die wagen nu 500kg of 2500kg weegt, maakt helemaal niets uit.

Dan hebben we het nog niet over parkeren, weet niet in Nederland, maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.

Nederland is dan misschien nog wel iets duurder, maar onderschat België niet, het is enkel wat meer gespreid.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jan 2007 10:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
Gerhard schreef:

.

België

997
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelasting € 1.477

Boxster S
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelating € 1077

Of die wagen nu 500kg of 2500kg weegt, maakt helemaal niets uit.

Dan hebben we het nog niet over parkeren, weet niet in Nederland, maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.

Nederland is dan misschien nog wel iets duurder, maar onderschat België niet, het is enkel wat meer gespreid.

Paul,

Blijft toch echt een niets in vergelijking met hier.
Onze jaarlijkese wegenbelasting is ongeveer de helft als bij jullie, maar de inschrijvingstax is een lachtertje in vergelijk met onze BPM.

Parkeren is hier zeker niet beter. In de steden zijn geen parkeerplaatsen waar niet hoeft te worden betaald en het bedrag wordt ook steeds hoger.

11 jan 2007 10:10
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maar die inschrijvingstax, blijft gewoon elke keer terugkomen.

Heb laatst een wagen van de ene zaak naar de andere overgeschreven, en gewoon weer netjes €5.000 mogen aftikken.

Op het einde van de wagen zijn loopbaan, heeft de Belgische staat misschien zelfs meer Taxen geheven, dat bij jullie in Nederland.

11 jan 2007 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:

Heb laatst een wagen van de ene zaak naar de andere overgeschreven, en gewoon weer netjes €5.000 mogen aftikken.

Op het einde van de wagen zijn loopbaan, heeft de Belgische staat misschien zelfs meer Taxen geheven, dat bij jullie in Nederland.

Klopt ppp...en nog iets...vandaag betalen wij 5.000 euro BIV om de wagen in te schrijven...moeten we hem de dag erna verkopen voor om wat dan ook voor reden, dat geld is weg en krijgen we niks van terug...

..bij doorverkopen van de auto zit bij jullie het bedrag BPM er toch nog gedeeltelijk in...of ben ik verkeerd? :roll:

11 jan 2007 10:27
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik heb een aantal jaren op een inkoop afdeling van defensie (aanschaf communicatie apparatuur van marine) gewerkt.
Kan alleen maar bevestigen wat Jurgen eerder al heeft gemeld. :)
De bugetten moeten op.. en 6 miljoen is daar echt niet zoveel geld. Vaak werden er dan luxe extra's voor de schepen aangeschaft.

11 jan 2007 10:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:

Daar heb jij weer een punt. Dat kost bij ons weer bijna niets.

11 jan 2007 10:53
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Boycot die Belgen!

door onze redactie
AMSTERDAM - De Belgische plannen om ons vanaf volgend jaar 60 euro tol te laten betalen voor het gebruik van hun wegen, heeft grote woede gewekt in Nederland. De Telegraaf werd overspoeld met boze reacties.

Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek!

Bron: Telegraaf.nl

Oh oh, dit gaat helemaal de verkeerde kant op! Zometeen verklaren we de Belgen nog de oorlog! :wink:

11 jan 2007 11:16
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Welnee, het grote plan is dat Vlaanderen zich afscheidt en de republiek uitroept waarna langzame aansluiting bij het koninkrijk der Nederlanden.
Helaas heeft Frankrijk weinig interesse Wallonie over te nemen, dat zal wel een openbare verkoop worden of zo.

11 jan 2007 11:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.

Wat betaalt zo'n parkeerplek per uur dan? :twisted:

11 jan 2007 11:36
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Hebben we zo die 60 euries weer terugverdiend :lol:

11 jan 2007 11:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:
maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.

Wat betaalt zo'n parkeerplek per uur dan? :twisted:

Hangt ervan af in welke stad/gemeente...vaak worden de parkeerplaasten verkocht/verhuurd aan privefirma's die er wachters opzetten met de bevoegdheid parkeerboetes uit te schrijven...die werklust van die mensen bepaalt dus in welbepaalde mate hun loon...

ondergrondse parking kost algauw 2 euro per uur...een halve dag kost 15 euro. Een boete voor niet betalen voor parlking op straat is ook al gauw 15 euro...30 euro per dag dus. Straat parkeren kost ongeveer 1.20 euro per uur.

11 jan 2007 11:58
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
MS964 schreef:
Boycot die Belgen!

door onze redactie
AMSTERDAM - Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek!

Is allemaal goed en wel voor de Nederlanders die kort bij de grens wonen , maar de mensen van Osch , Breda , Utrecht , Zeeland etc kunnen toch eccht beter 60€ per jaar in België laten dan aan die enorme benzineprijzen enkele honderden kilometers om te rijden per rit.
De Nederlandse staat zal lachen. Lekker verdienen aan brandstoftaxen. En dan zeggen dat Belgen dom eijn en Nederlanders gierig. Gaan jullie echt honderden euro's meer uitgeven om maar geen 60€ per jaar te moeten betalen :?:

11 jan 2007 12:12
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Telegraaf schreef:
Boycot die Belgen!

Pfff, daarom heb ik dus zo'n hekel aan de Telegraaf.
Wat een stemmingmakerij weer.
Is op zich toch erg logisch, dit.
Duitsland heeft hetzelfde voor vrachtwagens gedaan omdat er door voornamelijk (buitenlandse) vrachtauto's zo'n schade aan hun wegennet werd/wordt veroorzaakt. Als je als Belgie of Duitsland een doorvoerland bent, dan kan ik me best voorstellen dat je dat gecompenseerd wilt zien.
Alleen denk ik dat Europa dat zou moeten regelen, niet ieder land apart.
Ik ga echt niet omrijden hoor.

Sterker nog, als al die %$#@-caravans nou lekker via Duitsland gaan, kan ik eindelijk eens doorrijden :wink:

11 jan 2007 12:28
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
MS964 schreef:
Boycot die Belgen!
Is allemaal goed en wel voor de Nederlanders die kort bij de grens wonen , maar de mensen van Osch , Breda , Utrecht , Zeeland etc kunnen toch eccht beter 60€ per jaar in België laten dan aan die enorme benzineprijzen enkele honderden kilometers om te rijden per rit.

Osch? :cheesy: Enne, Breda is toch redelijk dicht bij de grens hoor (minuutje of 6 zit ik in Belgie ;) )... Maar voor wat betreft de Duitse grens heb je wel gelijk...

Ach, het zal allemaal zo'n vaart niet lopen, zowel het invoeren van dat vignet als het "vermijden" van Belgie. Wat is nou 60€ op een vakantie? :cheesy:

11 jan 2007 12:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Is het vignet gekoppeld aan een auto of aan een persoon. Anders heb ik er al weer 2 nodig. :twisted:

Teminste als ik met Koen zijn herfstritten wil meerijden :wink:

11 jan 2007 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ik las ergens dat je alleen een vignet voor 1 jaar kunt kopen (die 60 euries) maar klopt dit wel :?:
zoja, waarom dan niet zoals in Austria/Suisse een vignet voor 1 week ofzo voor een voordeliger tarief, de vakantiegangers kom je dan tegemoet en de veelplegers moeten gewoon dat jaartarief betalen :!:
wil op zich best wel betalen maar dan moeten ze ook eens wat doen aan die bewegwijzering, is echt een drama in belgie, vooral als je een afslag zoekt en je bent niet bekend daaro :!: :evil:
en misschien wat minder verlichting langs de snelwegen, daar stikt het van (kun je flink wat geld mee besparen) :!: :wink:
ik meen dat belgie het best verlichte snelwegennet heeft in de wereld, vanuit de lucht is belgie net een kerststal :wink: :D :!:

11 jan 2007 12:53
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
craze schreef:
ik las ergens dat je alleen een vignet voor 1 jaar kunt kopen (die 60 euries) maar klopt dit wel :?:
zoja, waarom dan niet zoals in Austria/Suisse een vignet voor 1 week ofzo voor een voordeliger tarief, de vakantiegangers kom je dan tegemoet en de veelplegers moeten gewoon dat jaartarief betalen :!:
wil op zich best wel betalen maar dan moeten ze ook eens wat doen aan die bewegwijzering, is echt een drama in belgie, vooral als je een afslag zoekt en je bent niet bekend daaro :!: :evil:
en misschien wat minder verlichting langs de snelwegen, daar stikt het van (kun je flink wat geld mee besparen) :!: :wink:
ik meen dat belgie het best verlichte snelwegennet heeft in de wereld, vanuit de lucht is belgie net een kerststal :wink: :D :!:

Stop nu eens met België af te zeiken :roll:
Heb met de Belgische bewegwijzering geen problemen, met de Buitenlandse wel, is gewoon een kwestie van gewoonte. De eerste maal dat je op de ring van Parijs komt, is het ook zweten :? kom als buitenlander maar eens terug van Zandvoort, is echt ook niet zo evident.
Omdat we zo'n klein land zijn, en weinig lange stukken autosnelweg hebben, heb je veel op en afritten die verlicht dienen te worden, of de grootste hoop van de autobestuurders vliegen uit de bocht, ondanks onze ruime op en afritten.
Van mij mogen ze doven, maar vrees dat dit een zeer groot effect op de verkeersveiligheid gaat hebben.
Trouwens op de weinige lange stukken snelweg die we hebben, worden de lichten 's nachts gedoofd.

Voor alle duidelijkheid, mij persoonlijk raak je niet met gans deze discussie :wink:

Iedereen moet lekker zijn zin doen, als er inderdaad mensen gaan omrijden voor die € 60, vind ik het eigenlijk een goede zaak, kan enkel maar minder files teweeg brengen :wink:

11 jan 2007 13:05
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
911-lover schreef:
MS964 schreef:
Boycot die Belgen!

Osch? :cheesy: Enne, Breda is toch redelijk dicht bij de grens hoor (minuutje of 6 zit ik in Belgie ;) )... Maar voor wat betreft de Duitse grens heb je wel gelijk...

Dat bedoelde ik Pascal. Als die mensen via Duitsland moeten rijden om maar niet door België te willen rijden :? :wink:

11 jan 2007 13:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
[quote="ppp 356"]

Stop nu eens met België af te zeiken :roll:

Voor alle duidelijkheid, mij persoonlijk raak je niet met gans deze discussie :wink:

quote]

blijkbaar raak ik toch een gevoelig snaartje bij je :!: :wink:
prima land hoor belgie, kom er graag er zal er blijven komen, ondanks die 60 poppies :!:
en bij ons in Ned. is er ook genoeg te zeiken omtrent 's lands wegen, Koosie Spee etc dus..................................
we'll see what happens :wink:

11 jan 2007 13:35
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Och, zolang er meer Nederlanders in Belgie vestigen, dan Belgen in Nederland zal 't er wel zo slecht nog niet zijn :wink:

11 jan 2007 13:42
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Op zich helemaal niet zo'n slecht plan als men dat geld ook inderdaad gaat gebruiken voor het onderhoud van het wegennet. Overigens is het vignet een jaar geldig voor de €60

Ik vind alleen dat ze dit in Europees verband moeten gaan regelen. Gelukkig heeft Duitsland het vignet in de koelkast gezet, en is in Luxemburg of Franktijk de discussie nog niet opgelaaid maar anders krijg je de situatie dat als je in Zeeuws Vlaanderen woont en je wilt naar Italie;
Vignet van Belgie op de voorruit
Vignet van Frankrijk op de voorruit
Vignet van Duitsland op de voorruit
Vignet van Zwitserland op de voorruit
En dan kom je terug en heeft iemand via onze nieuwe 'klik-lijn' je opgegeven als auto met slecht zicht en staat Koos Spee je thuis al op te wachten met een accept giro en een krabber om je voorruit weer vrij te maken van al die aanplaksels :mrgreen:

Andere optie is zoals hierboven geschreven dat het verdrag uit 1648 weer wordt bekrachtigd cq de situatie na de slag bij Waterloo in 1814.
Toen was Vlaanderen een deel van Nederland. Overigens maakte ook een heel gebied inclusief Luxemburg toen deel uit van het Nederlandse onder bestuur van Willem I. Alleen een strook van noord naar zuid rondom Luik (Liege) is dan Frans gebied.
In 1830 wordt Belgie geboren tijdens de Belgische revolutie en wordt geheel Franstalig. Pas in 1930 word het Nederlands weer officieel ingevoerd.
En dan is er na 1816 tot 1919 in het Verdrag van Versailles ook nog een neutraal gebied vastgelegd in het oosten van Belgie genaamd Neutraal Moresnet met een oppervlakte van zo'n 3,5 km2

En dat stukje geschiedenis allemaal voor een Nederlander
:wink:

Als we die situatie nu weer tergug krijgen dan hoef je op die plekken geen vignet van € 60 te hebben op weg naar de Franse camping en krijgen die delen Nederlands asfalt :wink:
Moet ik een poll opzetten om te kijken of onze Belgische vrienden hier voor zijn want dan regelen we die hele Europese grensverdeling even hier via het forum :mrgreen:

Overigens vind ik het wel best zo. Belgie is een prima land, niks mis mee.

11 jan 2007 13:52
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende