Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:40

Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Goed bezig daar in België... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Je bent uw vignet van Italië vergeten :mrgreen:

Maar volgens dat ik overlaatst gehoord had op het nieuws zou het juist voor vrachtwagens van belang zijn :?
Dus geen zorgen voor de modale mens

11 jan 2007 16:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Een Europees-vignet is echt wel de beste oplossing :!:
De klant kan kiezen voor welke landen hij een vignet wil vb : benelux , benelux+frankrijk , ..... en natuurlijk ook eentje waar je overal mee mag rijden :D Met mooie kleuren en symbolen is dit op te lossen
1 probleem : de verdeelsleutel van de opbrengst :evil: :roll:

11 jan 2007 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
LeOH schreef:
Och, zolang er meer Nederlanders in Belgie vestigen, dan Belgen in Nederland zal 't er wel zo slecht nog niet zijn :wink:

ja logisch, dan hoef je namelijk geen vignet te kopen....

11 jan 2007 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo 1985 951, 911 GT3 MK1 2000
almere
Bericht 
Volgens mij is het een truc van de belgische regering om van de eigen inwoners extra belasting te kunnen heffen.

Immers het plan is nu gepresteerd met voor de belgen een korting van 60 euro op de wegenbelasting. Echter verschillende instanties gaan daar tegen in beroep bij het europeese hof. Indien die instanties gelijk krijgen is het vignet al ingevoerd (uitspraak niet voor 2008) en moeten ze "helaas" ook de eigen bevolking de 60 euro laten betalen.

11 jan 2007 20:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Sjonge, wat een felheid over uw Prins. Gelukkig is vandaag bekend geworden dat hij de centjes terug gaat betalen. Netjes hoor :wink:

Wel goed om te lezen dat er nog Belgen zijn die trots zijn op hun land. :res:

11 jan 2007 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
hehe, hij gaat de centen teruggeven die hij van de belastingbetaler krijgt en de sukkelaar komt nu al niet rond met 300.000 euro per jaar en een villa :bang:

11 jan 2007 21:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0, 993
Mechelen
Bericht 
Ach ja, democratie moet je lezen tussen de regels in ...

Vooral de adel draait vandaag nog aan de "bestuurs"-knopjes in België.
De monarchie wordt immers door hen beschermd.
Prins Laurent is duidelijk beschermd, maar hij blijft een "enfant terrible" (is trouwens niet zijn eerste zet, denk maar aan wat hij met Wendy van Wanten uitspookte ...), en is crapuleus bezig ... Een gewone burger zou voor deze feiten den bak invliegen, wees daar maar zeker van.
"Ik weet van niets ..." hakkelt hij in gebrekkig Nederlands, en daarmee is de kous af. Maar we gaan van dat kereltje nog wel dingen horen in de toekomst, we zien het wel ...

11 jan 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Eigenlijk moeten we blij zijn dat Belgie heeft gekozen voor een vignet ipv het Duitse electronische "maut" systeem.. je wilt niet weten wat ze met zo'n systeem allemaal kunnen controleren.. :( ..
En wat Prins Laurent betreft,.. dat valt allemaal in het niet bij de helderheden die de "betuwe-lijn" er door hebben gedrukt... :pukel: .. en het eerder genoemde "budget" systeem waar de overheid mee werkt..
Nee,..Belgie is zo slecht niet.. :D .

11 jan 2007 22:01
Profiel
vianen
Bericht 
Weet je wat het is, wij Nederlanders willen bij zoiets altijd "ons geld eruit halen", dat kan wel maar dan moet Koen gewoon 4x per jaar een rit gaan plannen,

Kost ons € 15,= per rit, inschrijving is € 30,=, wij krijgen € 15,= korting, vanwege dat vignet,
et voila, hebben wij mooi die € 60,= terug :lol:

Voer maar lekker in hoor. :mrgreen: :wink:

12 jan 2007 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
craze schreef:
zoja, waarom dan niet zoals in Austria/Suisse een vignet voor 1 week ofzo voor een voordeliger tarief

Daar zit je fout: Zwitserland is ook enkel voor een jaar te verkrijgen aan iets minder dan 30€ IIRC.

Maxfli schreef:
Wel goed om te lezen dat er nog Belgen zijn die trots zijn op hun land. :res:

Dank je, doet goed om te beseffen dat dit nog geapprecieerd wordt. :thumleft:

12 jan 2007 6:23
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Auke231 schreef:
En wat Prins Laurent betreft,.. dat valt allemaal in het niet bij de helderheden die de "betuwe-lijn" er door hebben gedrukt....

Dat zal best maar naar ik aanneem zijn diegene die daar voor verantwoordelijk waren niet zo naief dat zij de rekening van het onderhoud van hun Ferrari's en de verbouwing van hun villa naar een opdrachtgever sturen in de veronderstelling dat dit wel OK is....

De eerste beste junior inkoper bij elke bedrijf weet dat dit niet kan....

12 jan 2007 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 1995
Belzjiek
Bericht 
maurice schreef:
Andere optie is zoals hierboven geschreven dat het verdrag uit 1648 weer wordt bekrachtigd cq de situatie na de slag bij Waterloo in 1814.
<knip>

Als we die situatie nu weer tergug krijgen dan hoef je op die plekken geen vignet van € 60 te hebben op weg naar de Franse camping en krijgen die delen Nederlands asfalt :wink:
Moet ik een poll opzetten om te kijken of onze Belgische vrienden hier voor zijn want dan regelen we die hele Europese grensverdeling even hier via het forum :mrgreen:

Overigens vind ik het wel best zo. Belgie is een prima land, niks mis mee.

Blijkbaar is het een beetje koud daar in Friesland, en heb je te lang buitengestaan.

Laten we wel wezen : ONDER GEEN ENKEL BEDING wens ik bij NL ingelijfd te worden. Als je denkt dat 5000 neuro's BIV veel geld is, wil je van de BPM op een auto van 100.000 ballen ECHT niet weten !

Peter R.

12 jan 2007 13:29
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Peter R. schreef:
maurice schreef:
Andere optie is zoals hierboven geschreven dat het verdrag uit 1648 weer wordt bekrachtigd cq de situatie na de slag bij Waterloo in 1814.
<knip>

Als we die situatie nu weer tergug krijgen dan hoef je op die plekken geen vignet van € 60 te hebben op weg naar de Franse camping en krijgen die delen Nederlands asfalt :wink:
Moet ik een poll opzetten om te kijken of onze Belgische vrienden hier voor zijn want dan regelen we die hele Europese grensverdeling even hier via het forum :mrgreen:

Overigens vind ik het wel best zo. Belgie is een prima land, niks mis mee.

Blijkbaar is het een beetje koud daar in Friesland, en heb je te lang buitengestaan.

Laten we wel wezen : ONDER GEEN ENKEL BEDING wens ik bij NL ingelijfd te worden. Als je denkt dat 5000 neuro's BIV veel geld is, wil je van de BPM op een auto van 100.000 ballen ECHT niet weten !

Peter R.

Dan verschillen we van mening, van mij mogen ze Vlaanderen per direct inlijven bij Nederland. Ik denk dat we er beide beter zouden van worden.
BPM is maar een van de vele belastingen die er betaald worden :wink: De belastingsdruk ligt in België nog altijd hoger dan in Nederland.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 jan 2007 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Peter R. schreef:
(..) Laten we wel wezen : ONDER GEEN ENKEL BEDING wens ik bij NL ingelijfd te worden. (..)

Gelukkig maar, behoed Nederland voor nog meer zeperds :!:

12 jan 2007 14:25
Profiel
Uden
Bericht 
ppp 356 schreef:
De belastingsdruk ligt in België nog altijd hoger dan in Nederland.

Paul, heb je al meer gezegd maar waarom zijn er dan zoveel Nederlandse grensbewoners in Belgie en niet andersom.....Ik denk dat alles in ogenschouw genomen de belastingdruk in NL hoger is. Geen idee naar inkomsten belasting in Belgie maar in NL is die 52%....

12 jan 2007 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Denk dat dit hoofdzakelijk met de kosten qua onroerend goed te maken heeft, niet zo zeer met de belastingsdruk.

12 jan 2007 20:28
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marcel schreef:
Paul, heb je al meer gezegd maar zijn er dan zoveel Nederlandse grensbewoners in Belgie en niet andersom.....Ik denk dat alles in ogenschouw genomen de belastingdruk in NL hoger is. Geen idee naar inkomsten belasting in Belgie maar in NL is die 52%....

http://www.tijd.be/mijn_geld/artikel.asp?Id=1937082 :salut:

Schijnt voornamelijk te komen door de hoge belastingdruk op de lonen! :x

12 jan 2007 21:09
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Marcel schreef:
ppp 356 schreef:

Paul, heb je al meer gezegd maar waarom zijn er dan zoveel Nederlandse grensbewoners in Belgie en niet andersom.....Ik denk dat alles in ogenschouw genomen de belastingdruk in NL hoger is. Geen idee naar inkomsten belasting in Belgie maar in NL is die 52%....

Alles in ogenschouw genomen ligt de belastingdruk in NL onder het gemiddelde in de EU. Niet de nieuwste cijfers, maar de relatieve belastingdruk is zelfs nog ietsjes gedaald en zal naar verwachting ook in 2007 nog iets dalen.

België zit daar duidelijk boven, inderdaad grotendeels vanwege hoge belastingen op arbeid.

12 jan 2007 22:00
Profiel
Uden
Bericht 
desmett schreef:
Denk dat dit hoofdzakelijk met de kosten qua onroerend goed te maken heeft, niet zo zeer met de belastingsdruk.

Lijkt me niet, daar het vaak de kapitaalkrachtigen zijn die naar Belgie verkassen. Hen maakt een duur huis niet uit, de aanschaf is geen probleem en trouwens je koopt duur en je verkoopt duur.

MIsschien dat het met de vermogensbelasting heeft te maken...

12 jan 2007 22:25
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
De Vlaamse minister van Mobiliteit is vast van plan het Belgische wegenvignet januari volgend jaar in te voeren. Ze bleek vrijdagavond in het geheel niet gevoelig voor een storm van Nederlandse kritiek. Van Brempt toonde zich vrijdag in het televisieprogramma Terzake verbaasd over de Nederlandse woede. ,,Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders'' :mrgreen:, aldus Van Brempt in een duidelijke verwijzing naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.

Van Brempt wees er op dat het Nederlands kabinet zelf plannen heeft voor rekeningrijden. ,,Daar gaan de Vlamingen dan ook voor betalen. Ze moeten niet te hoog van de toren blazen.'' De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren. Het Belgische wegennet is mede door Nederlanders, Duitsers en Fransen een van de drukste ter wereld.

Van Brempt wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. Nederlanders zijn daar omringd door België en worden dus wel gedwongen om het vignet aan te schaffen. Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, aldus Van Brempt.

12 jan 2007 22:42
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:

Paul, heb je al meer gezegd maar waarom zijn er dan zoveel Nederlandse grensbewoners in Belgie en niet andersom....

Extragratis de overwinst uit de B.V. naar je laten komen. Kost alleen wel enkele jaren wegens de conserverende aanslag die je krijgt thv Hazeldonk.

12 jan 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Marcel schreef:
ppp 356 schreef:

Het is voornamelijk interessant als je in België woont, en in NL werkt en daar ook inkomstenbelasting betaalt (Belgische vastgoedprijzen, geen BPM, wél weer de Nederlandse hypotheekrente-aftrek).

En er zijn intussen ook Belgen, die dat ontdekt hebben en fijn in België blijven wonen, maar elke dag naar NL forensen...

Laatst bijgewerkt door TurboBjorn op 13 jan 2007 0:11, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2007 0:10
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcel schreef:
ppp 356 schreef:

Dat heeft niet alleen met de vermogensbelasting te maken die Nederlanders moeten betalen die in Nederland wonen (doch die in België wonen niet) maar ook met bvb de gemeentebelastingen (daar ze nog steeds de Nederlandse nationaliteit hebben moeten ze die hier ook niet betalen) Van 2 walletjes noemen ze dat , en dat scheelt hun (die effectief vermogen hebben) en kapitaal.

-Koen die in de buurt van 2 zeer grote villawijken met bijna enkel Nederlanders woont. En zeer dikwijls voor of bij die mensen heeft moeten koken-

Laatste update 22/10/2013

13 jan 2007 0:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
911-lover schreef:
... ook met bvb de gemeentebelastingen (daar ze nog steeds de Nederlandse nationaliteit hebben moeten ze die hier ook niet betalen) Van 2 walletjes noemen ze dat...

Ik dacht dat dat sinds 2005 veranderd was? Woon nu ruim een jaar in België, heb nog geen post van de gemeente gehad maar ik verwacht hem wel elk moment!

13 jan 2007 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Devils son schreef:
Kost alleen wel enkele jaren wegens de conserverende aanslag die je krijgt thv Hazeldonk.

Dat geldt alleen als je terug wil naar NL he... Wie wil dat nu? :wink:

13 jan 2007 0:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende