|
Porsche pesten met een Diesel
Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Jumping to conclusions..
Verre van! Als het geld er was, een Italiaan.
Gewoon de feiten, niets meer, niets minder.
Heel simpel geredeneerd, als ik met een overjarige 944 een Touareg V10 op de tussensprint (met duidelijke marge) en zelfs een 330d nog nipt de baas ben, hoef je je met een 997, laat staan een 911 Turbo bij éénder welke standaard diesel geen zorgen te maken.
Cijfers liegen niet:
BMW 335d:
0-100: 6,3 s.
80-120: 3,9 s.
80-180: 14,1 s.
Porsche 993 (3.6) C2:
0-100: 5,5 s.
80-120: 3,5 s.
80-180: 12,8 s.
Porsche 997 C2:
0-100: 4,7 s.
80-120: 3,1 s.
80-180: 9,9 s.
Porsche 993 Turbo:
0-100: 4,7 s.
80-120: 2,8 s.
80-180: 9,6 s.
Porsche 997 Turbo:
0-100: 3,9 s.
80-120: 2,5 s.
80-180: 7,5 s.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 1:28 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Koppel zegt niets, schreef iemand hierboven ergens. Fout; koppel zegt juist alles, maar dan niet de piekwaarden aan de krukas, maar het gemiddelde aan de wielen over het hele toerenbereik. No way dat een 335d (hoe snel die, eerlijk is eerlijk, ook mag zijn) hier een 997 met, maar ook zonder turbo's zoek zou kunnen rijden. En anders weet de 997-piloot niet hoe hij zijn auto dient te rijden....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
11 jan 2007 2:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Helemaal juist Hans. Vermogen aan de krukas (via toerental)-->koppel aan de wielen .
Uiteraard is koppel wel belangrijk, maar de altijd genoemde waarden zijn inderdaad maximum waarden aan de krukas, afkomstig uit de boekjes. En daar koop je weinig voor... In die context werd mijn opmerking (en ik denk ook die van Sanhi) geplaatst.
Kijk je naar de fabrieksgegevens, dan is (o.a.) het vermogen relevant.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 2:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het zal idd niet gaan als je op je luie gemak rijdt met je P . Eénmaal op die niveaus moet men idd alles geven om voor te kunnen geraken en blijven. De verschillen zijn dan ook niet meer zo groot omnonchalant te worden.
Dit geld echter natuurlijk voor beide partijen . Met de Porsche moet je idd alles geven om traag voorbij te gaan en even traag afstand te winnen , als die met de 335D ALLES geeft. Als die met de 2 vingers in de neus zit zal het iets vlotter gaan met de P
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jan 2007 3:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
997Turbo versus 335D
Gevoelig liggen of niet, daar kan de 335D nog niet aan ruiken.
Heb zelf met de GT3 ooit een sprintje getrokken tegen een 997 Turbo, en tot 250km/u ging dit bijna gelijk op, boven de 250 moets ik stilaan terein vrijgeven.
Mij nu wijsmaken dat een 335D even snel of sneller is, die dat dat schrijft, moet dringend PR worden bij BMW, en stoppen met de autojournalistiek.
Dat de BMW snel zal zijn twijfel ik niet aan, maar hij komt nog niet aan de knieën van de 997Turbo.
6.3 tegen 3.9, dat is gewoon de indruk krijgen dat je stilstaat
En voor de rest, laat die man rustig een BMW kopen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 7:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hij was zo "wijs" om te schrijven 911Turbo , vandaar ook mijn eerste reactie
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jan 2007 8:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hij schreef wel dat de 335 slechts 1/3 kost van de 911, iemand die nu nog een kleine € 200.000 uitgeeft voor een 993tt, is nog gekker dan diegen die zegt dat de 335 sneller is dan de Turbo
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 8:09 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Zolang Porsche de "benchmark" is bij al die verhalen is alles goed..hehe!!..
|
11 jan 2007 8:41 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
nonsense, lees dit maar eens, vermogen zegt alles en koppel zget in principe niks. Vermogen is de frequentie waarmee je koppel af kunt leveren en dat bepaalt acceleratie....en niet andersom...
Schoolvoorbeeld, waar trek je een boom mee uit de grond en waar rijdt je het hardste mee, met een Porsche of met een tractor.....
http://tuningparts.nl/Technische+inform ... n+vermogen
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
Laatst bijgewerkt door Marcel op 12 jan 2007 8:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jan 2007 9:14 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Volgens de (voorlopig) enige test van einszweidrei.de is de 335D de verliezer t.o.v. de 993TT. De 996TT en de 997TT buiten beschouwing gelaten.
Hier de BMW
Gewicht 1655 kg
0 - 80 km/h 4,4 s
0 - 100 km/h 6,3 s
0 - 120 km/h 8,3 s
0 - 130 km/h 9,6 s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h 14,2 s
0 - 180 km/h 18,5 s
0 - 200 km/h - s
En hier de 993TT
Gewicht 1505 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 9,5 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 15,1 s
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
11 jan 2007 10:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ontleend aan bovenstaande link:
Volgens mij is dat wat Hans ongeveer bedoelt.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 13:51 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
volgens mij niet, wel eens opgezocht hoeveel koppel (of beter gezegd hoeveel niet) een F1 wagen heeft??
Die haalt al zijn vermogen uit het toerental, dus veel koppel per tijdseenheid, daar gaat het om, als je hard wilt.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 jan 2007 13:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Aan de krukas of aan de achterwielen?
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 14:52 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Dat zal dan een 993 TwinTurbo geweest zijn die nog een weekje bij Erwin had moeten staan
Straks komen mensen hier nog vertellen dat je met een Touareg V10 diesel een 959 kunt inhalen
|
11 jan 2007 15:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 15:59 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
| | | | aero schreef: Volgens de (voorlopig) enige test van einszweidrei.de is de 335D de verliezer t.o.v. de 993TT. De 996TT en de 997TT buiten beschouwing gelaten.
Hier de BMW Gewicht 1655 kg 0 - 80 km/h 4,4 s 0 - 100 km/h 6,3 s 0 - 120 km/h 8,3 s 0 - 130 km/h 9,6 s 0 - 140 km/h 11,1 s 0 - 160 km/h 14,2 s 0 - 180 km/h 18,5 s 0 - 200 km/h - s
En hier de 993TT Gewicht 1505 kg 0 - 80 km/h - s 0 - 100 km/h 4,3 s 0 - 120 km/h - s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 9,5 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 15,1 s | | | | |
En zelfs een ouwe standaard 930 [412 nm versie] met 4 bak lust die beamer nog rauw,
0 - 80 km/h 3,9 s
0 - 100 km/h 5,4 s
0 - 120 km/h 7,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 9,2 s
0 - 160 km/h 12,0 s
0 - 180 km/h 15,1 s
0 - 200 km/h 19,7 s
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 jan 2007 19:28 |
|
|
aero
996 Turbo
|
@michael
Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja. Sneller is een 930 wel maar of ie de bemmer rauw gaat nemen is de vraag. Stuivertje wisselen op de snelweg?
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
11 jan 2007 21:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ongeveer hetzelfde verschil alsl tussen een Cayman S en een 968. Alle respect voor de transaxles ( ), maar dat wordt stuivertje wisselen als de Cayman S berijder (of in dit geval 930 berijder) er niet volledig voor gaat zitten.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 21:28 |
|
|
Raf
Porsche
|
Ik bied mij aan als testobject. Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.... Uiteraard niet sneller dan een 997 turbo, 993 turbo of gewone 997, dat is toch logisch ! Niet ? Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3. Door de automaat verlies je niets bij schakelen, en dan moet er in de andere wagen al een hele goeie chauffeur zitten om echt snel te kunnen schakelen. En dat is het probleem met veel chauffeurs, ook die van sommige porsches...En dan ben ik er toch effe sneller mee weg aan het verkeerslicht....
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
11 jan 2007 21:57 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Dát is nou net de essentie van de hele discussie, met een hoogvermogende benzinemotor moet je er nog steeds "echt voor gaan zitten" om alles eruit te persen en dat is met een moderne diesel héél wat makkelijker door .................................. het hogere koppel!!!!!!!!!!
|
11 jan 2007 22:07 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Ik ga een topic plaatsen.
Mitsubishi Colt 1.3 GL is sneller dan een Porsche GT3.
Kijken hoeveel berichten onze Porschisten hierop plaatsen .
Lambiek heeft ons lelijk bij de neus....
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
11 jan 2007 22:12 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
11 jan 2007 22:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Stopwatch erbij..........
535d
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
11 jan 2007 22:22 |
|
|
Raf
Porsche
|
Niet mis, he ? Dat bedoel ik nu....
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
11 jan 2007 22:36 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Daar blijf ik wijselijk bij uit de buurt (zeker na de 100)
|
11 jan 2007 22:51 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|