Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:42



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Motor tikt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 3.2 Targa
Brabant
Bericht Motor tikt
Ik ben op zoek naar een P 911/964

Nu staat er een op internet met een tik in de motor.

Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.

Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk :lol: )

Alvast bedankt voor de reacties.
_________________________________________
eindelijk, nu verder !


11 jan 2007 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Is niks mee aan de hand, kun je gerust kopen dat ding...

Wat voor een antwoord had je nu verwacht op basis van zo'n vraag.....

metaalvijlsel in de olie, en waar komt dat vandaan?
enig advise wat ik je zou geven, prijs bieden op basis van complete motorrevisie......
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 jan 2007 13:49
Profiel
PorscheForum Rookie
911 3.2 Targa
Brabant
Bericht 
Wat mag/kan en complete revisie gaan kosten?
_________________________________________
eindelijk, nu verder !


11 jan 2007 14:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
laten doen 10:000


Revisie / ruilblok met inlevering oude 5000 a 6000


Als het goed heb, zo niet dan komt er zo wel een reachtie denk ik :mrgreen: :wink:
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


11 jan 2007 14:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
MvdL schreef:
Wat mag/kan en complete revisie gaan kosten?


Het enige wat je daarop kan zeggen is een bedrag tussen de 5000 en 15000 (?). Metaal in de olie? Kan betekenen dat een lager is uitgelopen, krukas stuk? olie pomp? Een tik in de motor? Kleppen krom. enz.. enz..


11 jan 2007 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Wel netjes om te vermelden in de advertentie, heb wel eens anders gehoord :?


11 jan 2007 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Een tik in de motor is natuurlijk al verdacht al zal niemand hier kunnen vertellen wat het is zonder het gehoord te hebben.

Veel verontrustender is het metaalvijlsel in de olie.
Dat betekent in zijn algemeenheid dat er flinke interne schade is. Wat denk je dat al dat vijlsel aanricht in een motor? Lagers, nokkenassen en dergelijke zullen waarschijnlijk sporen van groeven vertonen. Oliekanalen kunnen zijn dichtgeslipt. Kettingen en ketting geleiders beschadigen.... En zo kan ik nog wel even door gaan.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


11 jan 2007 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Gebruik ook eens de onvolprezen, maar soms wat onderschatte ZOEK functie :idea: :P

Dan vind je bijvoorbeeld deze reactie in een draadje wat waarschijnlijk ook voor jou interessant is :D
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 jan 2007 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Duidelijk! Laten staan dus!
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


11 jan 2007 18:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
klant van mij heeft revisie 996 3,4 blok gehad,
kostte rond de 12000 euro


11 jan 2007 18:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Gebruik ook eens de onvolprezen, maar soms wat onderschatte ZOEK functie :idea: :P


:thumleft:


11 jan 2007 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
F@RGO schreef:
klant van mij heeft revisie 996 3,4 blok gehad,
kostte rond de 12000 euro


Dacht dat die allemaal vervangen werden aan een veel lagere prijs, tenminste tot voor kort.


11 jan 2007 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nu even niet
apeldoorn
Bericht Re: Motor tikt
MvdL schreef:
Ik ben op zoek naar een P 911/964

Nu staat er een op internet met een tik in de motor.

Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.

Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk :lol: )

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik denk,dat als jij jezelf handig genoeg acht om de motor in en uit elkaar te kunnen bouwen,dat je ook wel weet waar de tik vandaan komt. :wink:
_________________________________________
wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!


11 jan 2007 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
F@RGO schreef:
klant van mij heeft revisie 996 3,4 blok gehad,
kostte rond de 12000 euro

:?: :shock:
Waarom dan geen nieuw blok, van 'dezelfde' kwaliteit :?: :roll:

Voorheen waren ze inderdaad enkele duizenden goedkoper, maar zelfs nu heb je voor die prijs (nog) een nieuwe :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 jan 2007 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
wolf schreef:
..... aan een veel lagere prijs ....

Zeg Wolf, dit klinkt niet als een typische Amsterdammer :D
Of ligt er ook nog een Amsterdam ten zuiden van onze grens met Belgie :lol: :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 jan 2007 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: Motor tikt
MvdL schreef:
Ik ben op zoek naar een P 911/964

Nu staat er een op internet met een tik in de motor.

Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.

Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk :lol: )

Alvast bedankt voor de reacties.


Staat bij van Kessel in Deurne zeker?
voor 12.950 nou neem maar van mij aan dat je daar nooit een redelijke 964 voor koopt tel er voor de zekerheid op zijn minst :( maar een motorrevisie bij . en natuurlijk veel vrije tijd als je het zelf wil gaan doen :lol:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


11 jan 2007 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
wolf schreef:
..... aan een veel lagere prijs ....

Zeg Wolf, dit klinkt niet als een typische Amsterdammer :D
Of ligt er ook nog een Amsterdam ten zuiden van onze grens met Belgie :lol: :wink:


Ach, soms goesting aan het mooie Vlaams :D


11 jan 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
een tik in de moter is idd een probleem metdat metaal in de olie zou op een veel groter probleem kunnen duiden.


Voor de revisie ik zou 10K plus schatten je weet nooit wat je tegen komt, groeven in de krukas en nokas dat word al een dure aan gelegenheid.

Denk dat een P revisie wel wat anders is dan een bmw 6 cilinder og iest dergelijks.

Heb zelf ook wel chevy V8 , een Fiat 2 cil gedaan maar de P is wel wat anders,


robert
_________________________________________
remmen is angst


11 jan 2007 21:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
mijn vader heeft na een stukje rijden op Zandvoort ineens een tik in de motor van zijn 993 gekregen.

Het bleek gewoon een hydraulische klepstoter. Omdat niet bepaald kon worden welke het was zijn ze allemaal aan een kant vervangen.
De auto loopt weer als een zonnetje. En voor 10x minder dan een volledige revisie.

Maar het kan dus ook iets veel ergers zijn, mvaak moeilijk te bepalen wat de tik veroorzaakt, zeker omdat je niet weet onder wat voor omstandigheden het begonnen is.
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


12 jan 2007 0:10
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Behalve een "tikje" zit er ook metaalvijlsel in de olie dus een serieus probleem.

Misschien is een gebruikt blok van een betrouwbaar adres een oplossing?

Of gelijk een goede kopen...


12 jan 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Paul Broere schreef:
....Het bleek gewoon een hydraulische klepstoter.


Even voor de overcompleetheid, een 964 heeft geen hydraulische klepstoters, zou vervelend zijn dat ie er naar ging zoeken en dan concludeerd dat het vijlsel de klepstoters wel moeten zijn :wink:

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


12 jan 2007 1:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Motor tikt
addie schreef:
MvdL schreef:
Ik ben op zoek naar een P 911/964

Nu staat er een op internet met een tik in de motor.

Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.

Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk :lol: )

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik denk,dat als jij jezelf handig genoeg acht om de motor in en uit elkaar te kunnen bouwen,dat je ook wel weet waar de tik vandaan komt. :wink:


Hij is goed.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


12 jan 2007 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
Tholen
Bericht 
MvdL als nieuw topic i.p.v. nieuw bericht schreef:
Bedankt voor de reacties.

Ik redeneerde als volgt.

Bij deze P weet ik dat de motor gedaan moet worden. En.... als de prijs er naar zou zijn weet ik wel dat ik dan voorlopig geen omkijken heb naar de motor

Als ik een P koop met goed lopende motor, blijft het altijd afwachten wat de motor in de loop der tijd zal doen. Die P heeft dan al de nodige KM's op de teller.

Een bij AKK blijft de motor die KM's houden.


http://www.albertweb.de/Sonderposten/Motoren.htm

993 motor met weinig km's heb je gelijk wat meer pk-tjes.


12 jan 2007 14:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Helemaal goed geredeneerd m.b.t. de motor, alleen moet de rest van de wagen natuurlijk niet "bagger" zijn want dan gaat het nog aardig wat kosten.

En dan heb je natuurlijk ook nog veel liefhebbers die alles "origineel" willen hebben en houden (chassisnr., versnellingsbaknr en motornr). In hun ogen is de auto dan minderwaard dan met originele onderdelen. Persoonlijk maakt mij het niet uit als het maar goed is.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


12 jan 2007 15:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PorsWelten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.