Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 13:36



Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche pesten met een Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
RS-R schreef:
Jort schreef:
Grootste broodje aap deze week.

Wederom het misverstand over maximaal koppel...

911 Turbo laat elke diesel op de openbare weg alle hoeken zien. Ook op de tussensprintjes.


Porsche über alles,of niet Jort? :roll:


Jumping to conclusions..

Verre van! Als het geld er was, een Italiaan. :wink:

Gewoon de feiten, niets meer, niets minder.

Heel simpel geredeneerd, als ik met een overjarige 944 een Touareg V10 op de tussensprint (met duidelijke marge) en zelfs een 330d nog nipt de baas ben, hoef je je met een 997, laat staan een 911 Turbo bij éénder welke standaard diesel geen zorgen te maken.

Cijfers liegen niet:

BMW 335d:
0-100: 6,3 s.
80-120: 3,9 s.
80-180: 14,1 s.

Porsche 993 (3.6) C2:
0-100: 5,5 s.
80-120: 3,5 s.
80-180: 12,8 s.

Porsche 997 C2:
0-100: 4,7 s.
80-120: 3,1 s.
80-180: 9,9 s.

Porsche 993 Turbo:
0-100: 4,7 s.
80-120: 2,8 s.
80-180: 9,6 s.

Porsche 997 Turbo:
0-100: 3,9 s.
80-120: 2,5 s.
80-180: 7,5 s.
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 1:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

Koppel zegt niets, schreef iemand hierboven ergens. Fout; koppel zegt juist alles, maar dan niet de piekwaarden aan de krukas, maar het gemiddelde aan de wielen over het hele toerenbereik. No way dat een 335d (hoe snel die, eerlijk is eerlijk, ook mag zijn) hier een 997 met, maar ook zonder turbo's zoek zou kunnen rijden. En anders weet de 997-piloot niet hoe hij zijn auto dient te rijden....
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


11 jan 2007 2:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Hansv schreef:
Ha, die Porschisten;

Koppel zegt niets, schreef iemand hierboven ergens. Fout; koppel zegt juist alles, maar dan niet de piekwaarden aan de krukas, maar het gemiddelde aan de wielen over het hele toerenbereik. No way dat een 335d (hoe snel die, eerlijk is eerlijk, ook mag zijn) hier een 997 met, maar ook zonder turbo's zoek zou kunnen rijden. En anders weet de 997-piloot niet hoe hij zijn auto dient te rijden....


Helemaal juist Hans. Vermogen aan de krukas (via toerental)-->koppel aan de wielen .

Uiteraard is koppel wel belangrijk, maar de altijd genoemde waarden zijn inderdaad maximum waarden aan de krukas, afkomstig uit de boekjes. En daar koop je weinig voor... In die context werd mijn opmerking (en ik denk ook die van Sanhi) geplaatst. :wink:

Kijk je naar de fabrieksgegevens, dan is (o.a.) het vermogen relevant.
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 2:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jan schreef:
Een 993 TT heeft 540 Nm bij 4500 rpm. Ik kan uit ervaring zeggen dat als je met een 993 TT "even" voorbij een 530d wil trappen je aardig aan de bak moet. Het lukt dan wel, maar niet meer met 2 vingers in je neus. Dus kan me wel voorstellen dat het met een 335d een tikkeltje moeilijker wordt.



Het zal idd niet gaan als je op je luie gemak rijdt met je P . Eénmaal op die niveaus moet men idd alles geven om voor te kunnen geraken en blijven. De verschillen zijn dan ook niet meer zo groot omnonchalant te worden.
Dit geld echter natuurlijk voor beide partijen . Met de Porsche moet je idd alles geven om traag voorbij te gaan en even traag afstand te winnen , als die met de 335D ALLES geeft. Als die met de 2 vingers in de neus zit zal het iets vlotter gaan met de P :twisted: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 jan 2007 3:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
997Turbo versus 335D

Gevoelig liggen of niet, daar kan de 335D nog niet aan ruiken.

Heb zelf met de GT3 ooit een sprintje getrokken tegen een 997 Turbo, en tot 250km/u ging dit bijna gelijk op, boven de 250 moets ik stilaan terein vrijgeven.

Mij nu wijsmaken dat een 335D even snel of sneller is, die dat dat schrijft, moet dringend PR worden bij BMW, en stoppen met de autojournalistiek.

Dat de BMW snel zal zijn twijfel ik niet aan, maar hij komt nog niet aan de knieën van de 997Turbo.

6.3 tegen 3.9, dat is gewoon de indruk krijgen dat je stilstaat :roll: :roll:

En voor de rest, laat die man rustig een BMW kopen. :roll: :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 jan 2007 7:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
997Turbo versus 335D

Gevoelig liggen of niet, daar kan de 335D nog niet aan ruiken.
Dat de BMW snel zal zijn twijfel ik niet aan, maar hij komt nog niet aan de knieën van de 997Turbo.


Hij was zo "wijs" om te schrijven 911Turbo , vandaar ook mijn eerste reactie

911-lover schreef:

Misschien nog een standaard 911 Turbo van de eerste generatie en eventueel nog een 930 (met 4 bak) , maar de rest :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 jan 2007 8:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:
997Turbo versus 335D

Gevoelig liggen of niet, daar kan de 335D nog niet aan ruiken.
Dat de BMW snel zal zijn twijfel ik niet aan, maar hij komt nog niet aan de knieën van de 997Turbo.


Hij was zo "wijs" om te schrijven 911Turbo , vandaar ook mijn eerste reactie


Hij schreef wel dat de 335 slechts 1/3 kost van de 911, iemand die nu nog een kleine € 200.000 uitgeeft voor een 993tt, is nog gekker dan diegen die zegt dat de 335 sneller is dan de Turbo :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 jan 2007 8:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Zolang Porsche de "benchmark" is bij al die verhalen is alles goed..hehe!!.. 8)


11 jan 2007 8:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Hansv schreef:
Ha, die Porschisten;

Koppel zegt niets, schreef iemand hierboven ergens. Fout; koppel zegt juist alles, maar dan niet de piekwaarden aan de krukas, maar het gemiddelde aan de wielen over het hele toerenbereik. No way dat een 335d (hoe snel die, eerlijk is eerlijk, ook mag zijn) hier een 997 met, maar ook zonder turbo's zoek zou kunnen rijden. En anders weet de 997-piloot niet hoe hij zijn auto dient te rijden....


nonsense, lees dit maar eens, vermogen zegt alles en koppel zget in principe niks. Vermogen is de frequentie waarmee je koppel af kunt leveren en dat bepaalt acceleratie....en niet andersom...

Schoolvoorbeeld, waar trek je een boom mee uit de grond en waar rijdt je het hardste mee, met een Porsche of met een tractor.....

http://tuningparts.nl/Technische+inform ... n+vermogen
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


Laatst bijgewerkt door Marcel op 12 jan 2007 8:10, in totaal 1 keer bewerkt.



11 jan 2007 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Bericht 
Volgens de (voorlopig) enige test van einszweidrei.de is de 335D de verliezer t.o.v. de 993TT. De 996TT en de 997TT buiten beschouwing gelaten.


Hier de BMW
Gewicht 1655 kg
0 - 80 km/h 4,4 s
0 - 100 km/h 6,3 s
0 - 120 km/h 8,3 s
0 - 130 km/h 9,6 s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h 14,2 s
0 - 180 km/h 18,5 s
0 - 200 km/h - s

En hier de 993TT
Gewicht 1505 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 9,5 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 15,1 s
_________________________________________
Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder


11 jan 2007 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Marcel schreef:
Hansv schreef:
Ha, die Porschisten;

Koppel zegt niets, schreef iemand hierboven ergens. Fout; koppel zegt juist alles, maar dan niet de piekwaarden aan de krukas, maar het gemiddelde aan de wielen over het hele toerenbereik. No way dat een 335d (hoe snel die, eerlijk is eerlijk, ook mag zijn) hier een 997 met, maar ook zonder turbo's zoek zou kunnen rijden. En anders weet de 997-piloot niet hoe hij zijn auto dient te rijden....


nonsense, lees dit maar eens, vermogen zegt alles en koppel zget in principe niks. Vermogen is de frequentie waarmee je vermogen af kunt leveren en dat bepaalt acceleratie....en niet andersom...

Schoolvoorbeeld, waar trek je een boom mee uit de grond en waar rijdt je het hardste mee, met een Porsche of met een tractor.....

http://tuningparts.nl/Technische+inform ... n+vermogen


Ontleend aan bovenstaande link:
Citaat:
Conclusie
Als we alle factoren naast elkaar leggen, blijkt het vermogen van een auto de beste 'folderfactor' te zijn om de prestaties van de auto mee in te schatten. Auto's met veel vermogen hebben automatisch veel trekkracht aan de wielen, ongeacht het draaimoment van hun motor.


Volgens mij is dat wat Hans ongeveer bedoelt.
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
volgens mij niet, wel eens opgezocht hoeveel koppel (of beter gezegd hoeveel niet) een F1 wagen heeft??

Die haalt al zijn vermogen uit het toerental, dus veel koppel per tijdseenheid, daar gaat het om, als je hard wilt.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 jan 2007 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Marcel schreef:
volgens mij niet, wel eens opgezocht hoeveel koppel (of beter gezegd hoeveel niet) een F1 wagen heeft??

.


Aan de krukas of aan de achterwielen? :wink: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 14:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jan schreef:
Ik kan uit ervaring zeggen dat als je met een 993 TT "even" voorbij een 530d wil trappen je aardig aan de bak moet. Het lukt dan wel, maar niet meer met 2 vingers in je neus.

Dat zal dan een 993 TwinTurbo geweest zijn die nog een weekje bij Erwin had moeten staan :lol:

Straks komen mensen hier nog vertellen dat je met een Touareg V10 diesel een 959 kunt inhalen :x


11 jan 2007 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Shark schreef:

Straks komen mensen hier nog vertellen dat je met een Touareg V10 diesel een 959 kunt inhalen :x


:shock: :shock: Gezien mijn ervaringen met diezelfde Touareg, durf ik de confrontatie 944 vs 959 dan ook wel aan. 8) :lol: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
aero schreef:
Volgens de (voorlopig) enige test van einszweidrei.de is de 335D de verliezer t.o.v. de 993TT. De 996TT en de 997TT buiten beschouwing gelaten.


Hier de BMW
Gewicht 1655 kg
0 - 80 km/h 4,4 s
0 - 100 km/h 6,3 s
0 - 120 km/h 8,3 s
0 - 130 km/h 9,6 s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h 14,2 s
0 - 180 km/h 18,5 s
0 - 200 km/h - s

En hier de 993TT
Gewicht 1505 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 9,5 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 15,1 s


En zelfs een ouwe standaard 930 [412 nm versie] met 4 bak lust die beamer nog rauw,

0 - 80 km/h 3,9 s
0 - 100 km/h 5,4 s
0 - 120 km/h 7,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 9,2 s
0 - 160 km/h 12,0 s
0 - 180 km/h 15,1 s
0 - 200 km/h 19,7 s
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


11 jan 2007 19:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Bericht 
@michael

Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja. Sneller is een 930 wel maar of ie de bemmer rauw gaat nemen is de vraag. Stuivertje wisselen op de snelweg?
_________________________________________
Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder


11 jan 2007 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
aero schreef:
@michael

Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja. Sneller is een 930 wel maar of ie de bemmer rauw gaat nemen is de vraag. Stuivertje wisselen op de snelweg?


Ongeveer hetzelfde verschil alsl tussen een Cayman S en een 968. Alle respect voor de transaxles ( :idea: ), maar dat wordt stuivertje wisselen als de Cayman S berijder (of in dit geval 930 berijder) er niet volledig voor gaat zitten. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


11 jan 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Ik bied mij aan als testobject. Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.... Uiteraard niet sneller dan een 997 turbo, 993 turbo of gewone 997, dat is toch logisch ! Niet ? Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3. Door de automaat verlies je niets bij schakelen, en dan moet er in de andere wagen al een hele goeie chauffeur zitten om echt snel te kunnen schakelen. En dat is het probleem met veel chauffeurs, ook die van sommige porsches...En dan ben ik er toch effe sneller mee weg aan het verkeerslicht....
_________________________________________
997 GT3 rules !!!!


11 jan 2007 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Jort schreef:
Ongeveer hetzelfde verschil alsl tussen een Cayman S en een 968. Alle respect voor de transaxles ( :idea: ), maar dat wordt stuivertje wisselen als de Cayman S berijder (of in dit geval 930 berijder) er niet volledig voor gaat zitten. :wink:


Dát is nou net de essentie van de hele discussie, met een hoogvermogende benzinemotor moet je er nog steeds "echt voor gaan zitten" om alles eruit te persen en dat is met een moderne diesel héél wat makkelijker door .................................. het hogere koppel!!!!!!!!!!


11 jan 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Ik ga een topic plaatsen.

Mitsubishi Colt 1.3 GL is sneller dan een Porsche GT3.
Kijken hoeveel berichten onze Porschisten hierop plaatsen :).

Lambiek heeft ons lelijk bij de neus....
:D :D :D
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


11 jan 2007 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


11 jan 2007 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Stopwatch erbij.......... :wink:

535d
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


11 jan 2007 22:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Stopwatch erbij.......... :wink:

535d

Niet mis, he ? Dat bedoel ik nu....
_________________________________________
997 GT3 rules !!!!


11 jan 2007 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Stopwatch erbij.......... :wink:

535d


Daar blijf ik wijselijk bij uit de buurt (zeker na de 100) :shock:


11 jan 2007 22:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.