Auteur |
Bericht |
FS1
|
Getuned........
0-250 kmh run of remapped 535d to 370h
|
11 jan 2007 22:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ja en nee. In die diesel kun je door de vorm van de koppelkromme gemakkelijker in een te hoge versnelling blijven zitten, alwaar de benzinebroeder al snel moet terugschakelen om echt snel te zijn. Maar dat heeft meer met de motorkarakteristiek van een Turbomotor te maken dan met diesel.
Bovenstaand scenario geeft alleen wel aan dat bij dergelijke verschillen, een beetje treuzelen, luiheid of onoplettendheid de doorslag kan geven naar de andere kant.
Oh en de 535d vs de M3:
535d (2005):
0-100 in 6,5 s.
80-120 in 4,5 s.
80-180 in 14,5 s.
M3 (2005):
0-100 in 4,8 s.
80-120 in 3,2 s.
80-180 in 10,4 s.
Tja..
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 11 jan 2007 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jan 2007 23:02 |
|
|
Jort
Groningen
|
Bijna 100 paardjes erbij. Dat is een flinke RUF (op basis van 997) onder het mom van 997 Turbo vergelijken met een standaard Ferrari 599 en dan roepen...: zie je wel.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jan 2007 23:05 |
|
|
Raf
Porsche
|
Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
11 jan 2007 23:09 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Het gevoel van een hele berg koppel is inderdaad zeer indrukwekkend te noemen
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
11 jan 2007 23:13 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
kom kom Raf, de BMW zal wel snel zijn, is mijn audietje ook, veel benzine wagens moeten het afleggen tegen mijn mazoutstoofje.
Als ik echter in de 4S of de GT3 stap, is het gewoon een broekventje die Audi. Heb zelf al naast een 535D van BMW gestaan met mijn 3,0TDI (260pk) en de BMW is sneller, maar hij rijd me echt niet de stront uit mijn ogen, en dat doet de 4S en de GT3 wel.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 12 jan 2007 0:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jan 2007 23:36 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Daarom heeft Raf een 997 GT3 coming...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
11 jan 2007 23:59 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jan 2007 0:00 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Kijk, dat zijn berichten
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
12 jan 2007 0:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Boven de 200 heb je een gehoorschade en valt je auto door de eigenfrequentie uitelkaar.
|
12 jan 2007 0:46 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nee hoor, het is geen audi........ .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jan 2007 0:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Voor dat geld koop ik er 3 van.
|
12 jan 2007 1:10 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jan 2007 1:15 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Marcel;
Twee quotes uit jouw link (uit de tijd dat Patrick nog autogek was, leuk om weer eens te lezen):
"versnelling van de auto = draaimoment aan de wielen / (straal wiel * massa van de auto)"
"Auto's met veel vermogen kunnen veel draaimoment aan de wielen leveren, ongeacht het draaimoment (het 'koppel' ) van hun motor!"
Strookt toch aardig met wat ik eerder in dit draadje bweerde.
Vermogen kan geen massa in beweging zetten, dat kan alleen een kracht, het koppel dus. Vermogen is alleen maar de rekensom hoeveel maal die kracht per tijdseenheid benut kan worden; het geeft de potentie aan. Koppel moet je weten, maar dan wel het wielkoppel en uiteraard liefst met een zo hoog mogelijk toerental.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
12 jan 2007 2:39 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Idd in hoofdzaak de potentie om luchtweerstand en rolweerstand de overwinnen en daarmee dus een indicator van topsnelheid.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
12 jan 2007 6:52 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 8:14 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 8:16 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dat vind ik nu typisch de opmerking van een puber...Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik zowel een M5 en een 993 kan/mag rijden, en er zijn genoeg situaties waarbij ik de M5 prefereer boven de 993....In mijn optiek en belving is er genoeg plaats om meer dan alleen maar Porsche te waarderen.....
Uiteindelijk is een Porsche 911 ook niks anders dan een herriemakende, oncomfortabele, al 45 jaar hetzelfde model met de motor op de verkeerde plaats, die boven de 200 km zo licht wordt dat ie aan de voorkant loskomt en waar de motor elke 100,000 km gereviseerd moet worden......
maar daar zal ik hier niet veel medestanders voor vinden....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 8:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb ik alweer iets anders,
misschien wel een 997.
|
12 jan 2007 8:48 |
|
|
F@RGO
|
Ik mocht al eens meebollen met een 535d, een m3 is echt sneller hoor.
|
12 jan 2007 9:23 |
|
|
Raf
Porsche
|
Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...
En @Paul : tegen een 4S of GT3 kan hij niet op natuurlijk.
Heb ik ook niet beweerd, he !?
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
12 jan 2007 9:58 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Weet ik, wou enkel maar aangeven, dat ik uit eigen ervaring de presaties van een 535D goed kan inschatten. Het verschil tussen de M3 en de S, is dan een pak minder dan tussen de 535D en de 4S.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jan 2007 11:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...ha, dan is het u vergeven... ...M3 is heel snelle auto hoor, maar de 535d zeker ook geen slak...beide puike auto's, maar met een verschillend karakter
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 11:45 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Helemaal mee eens, er zijn talloze andere merken die ik ook graag in mijn garage zou willen zetten.
Ze hebben allemaal een eigen uitstraling en gebruiksgemak.
Porsche als echte sportwagen, BMW voor dagelijks verkeer, Landrover voor de wintersport, Veyron om mee te showen enz. enz.
|
12 jan 2007 13:05 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Laat je vrouw het maar niet horen .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jan 2007 13:43 |
|
|