Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...waarschijnlijk een Touring...bij de 993RS groot verschil in prijs met Club Sport 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 12:47 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Door Porsche omgebouwde Targa
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 79.654 km
221 kW (300 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 07/96, HU: 07/07, AU: 07/07
Klimaautomatik, Nachtblaumetalic, 2/3 Türen
Besonderheiten:
ABS, Partikelfilter, Zentralverriegelung, Tempomat, el. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Sitzheizung, Schiebedach, el. Fensterheber, Xenonscheinwerfer
Beschreibung:
Unikat: 993 Targa von Porsche ab Werk auf original RS umgebaut: RS-Motor, RS-Bremse, RS-Spoilerpaket vorne/seitlich/hinten. Zusätzlich Cargraphic Racing-Felgen und Cargraphic Sportauspuffanlage. Ansonsten nahezu Vollausstattung: z.B. Porsche-Soundsystem mit 6-fach CD-Wechsler, Vollleder,
Laatst bijgewerkt door adu op 12 jan 2007 12:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jan 2007 12:49 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Het zal ongetwijfeld al vele meerdere malen gepasseerd zijn, maar wat zijn nu de exacte verschillen tussen de C2 en de RS? De RS staat ook hoog op mijn verlanglijstje....
Paskal
|
12 jan 2007 12:51 |
|
 |
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
een targa rs?? Is dit niet een zeer slechte combinatie owv de zwakkere constructie van het dak ..?
bv. een 996 targa mag je amper verlagen wegens het dak..
|
12 jan 2007 12:53 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
|
12 jan 2007 12:54 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is zelfs een idiote combinatie.
|
12 jan 2007 12:59 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Te gek voor woorden ...  Om het nog fraaier te maken: "nahezu Vollausstattung" ... begrijp ook niet dat Porsche dat doet, iets wat zo strijdig is met de aard van een RS.
Laatst bijgewerkt door adu op 12 jan 2007 13:02, in totaal 2 keer bewerkt.
|
12 jan 2007 12:59 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Lichtgewicht niet fijner? 
|
12 jan 2007 13:00 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Is inderdaad wel raar!
Wel op de site, maar niet te koop......... 
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
12 jan 2007 13:28 |
|
 |
Patrick964
964 C4Tholen
|
Alles is te koop  (doe maar eens een goed bod)
|
12 jan 2007 13:34 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Alles is te koop...het komt neer op de prijs...is een N-GT zo op de foto te zien of ben ik mis?...misschien als je 100k euro legt, mag je 'm mee nemen...belachelijk overigens om iets te midden van je occasie wagens aan te bieden dat niet te verkopen is..."prestige-advert"?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 13:36 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Is 'ie nu wel of niet te koop
EUR 70.000
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 65.000 km
191 kW (260 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 06/92,
rot, 2/3 Türen
Besonderheiten:
el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen
Beschreibung:
Original 964 Carrera RS mit M 030- Clubsportpakket. Original Recaro Schalensitze und Werksüberrollkäffig. 1. Lack und Unfallfrei. Keine Rennen, keine Nordschleife, kein Tuning, nur Straßenkilometer. Mit alle Aufkleber und orginal Scheckheft und nur bei Porsche gewartet. Der wagen ist NICHT zu verkaufen, da er unsere Liebling ist ! Nur im Tausch mit etwas noch schöneres werden wir es überlegen. (Zb. 964 RS CS mintgrün/maritimblau, oder 964 Turbo S, oder…..) Kucken Sie weiter auf unsere eigene Website wass wir im Angebot haben
Händler:
Wolbert Sportscars v.o.f.,
De Fliert
NL-3791 PV Achterveld
 
|
12 jan 2007 14:05 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...is dus duidelijk een N-GT...gelaste kooi 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 14:18 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...zo losjes uit de mouw geschud voor de Lightweight RS (zoals het overgrote deel):
- dunnere ruiten
- beperkt gebruik van isolatiemateriaal
- alu kofferdeksel
- andere achterbumper zoals de 965
- geen schuifdak
- geen stuurbekrachtiging
- geen achterbank
- geen airco
- geen centrale vergrendeling
- deuren vanbinnen te openen met lintjes ipv klinken
- Recaro stoelen, niks electrisch
- geen electrische spiegels
- geen electrische ruiten
- geen radio, wel de pre radio uitrusting met 2 boxen in het dashboard
- ophanging regelbaar in hoogte
- remmen van 965 met sportiever afgestelde ABS
- sperdifferentieel 30/75
- magnesium wielen cup design in 7.5" vooraan en 8.5" achteraan
- lichtjes gerolde wielbogen voor meer bewegingsvrijheid van de wielen
- geen anti-roest coating onderaan omwille van gewicht
- single-mass vliegwiel
- de beste motoren van de band werden uitgekozen en kregen een gewijzigde chip => 260 pk
- massa-schakelaar in koffer
- kleinere en minder krachtige accu
- uitgebreid kleurenpakket (Maritime Blue, Rubystone Red, Mint Green, Signal green, Canary??? Yellow => ben niet zeker van de naam van de gele kleur, maar het is geen Speedgelb!)
=> 130 kg gewichtsbesparing is niet niks
...ik ben waarschijnlijk hier en daar zaken vergeten, maar ik denk dat het belangrijkste wel vernoemd is
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 14:39 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Dank je ! Heb ondertussen ook wat rondgesnuffeld en kwam nog wat andere zaken tegen op diverse sites. Of het waar is of niet betwijfel ik. Jij hebt er één dus jij zult het wel kunnen bevestigen/ontkrachtigen....
- andere versnellingsbak (wellicht verstevigd/andere verhoudingen?)
- hardere ophangingsrubbers voor motor
- kortere draagarmen achter
- verstelbare antirollbar voor en achter
- 4 cm verlaagd
- kleinere ruitensproeierreservoir
- geen achterruitverwarming
- geen alarm
- geen gasveren voor open houden voorklep/motorkap
- dunner vloerkleed
- zijn de remschijven achter wel hetzelfde als die van een standaard 964?
Paskal (die tzt er ook één hoopt aan te schaffen)
|
12 jan 2007 16:18 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Wellicht dat deze URL uitkomst biedt - het is het meest betrouwbare 964 RS data die ik ken : http://www.porsche964.co.uk/variants/confusion.htm
Om het lijstje verder af te maken :
- hardere ophangingsrubbers voor motor : klopt
- kortere draagarmen achter : in elk geval andere
- verstelbare antirollbar voor en achter : ?
- 4 cm verlaagd : achter 40mm, voor 50mm
- kleinere ruitensproeierreservoir : klopt, ong. 1 liter ipv 7 liter
- geen achterruitverwarming : zit er wel in, maar is niet aangesloten
- geen alarm : klopt
- geen gasveren voor open houden voorklep/motorkap : klopt, achter wel
- dunner vloerkleed : klopt
- zijn de remschijven achter wel hetzelfde als die van een standaard 964 ? : klopt, maar met gaten
Om terug te komen op de reactie dat een RS overbetaald is voor wat je daadwerkelijk (niet) krijgt : ga er maar eens in rijden en dan merk je dat het nog maar heel weinig met een C2/C4 te maken heeft
Dick
|
12 jan 2007 16:32 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
V-8...ik zie dat je binnenkort ook een 964RS rijker bent...heb je eentje op 't oog, ben je nog volop op zoek of heb je al eentje toegezegd?
=> verstelbare anti roll bar voor/achter => klopt!
=> ophanging 40/50mm verlaagd => klopt maar de kit is regelbaar in hoogte dus je kiest het zelf.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 17:07 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Na lang zoeken (8 maanden) heb ik er eindelijk een op het oog die ik ook wil hebben. Hij wordt maandag gekeurd bij mijn eigen garage. Als dat goed uitpakt (wat ik wel verwacht want hij is in erg goede staat en gaat als de brandweer) vervul ik een oude jongensdroom ... en is 'ie van mij
Ik kijk al wel een poosje mee op het forum, maar zal me dan netjes voorstellen en uiteraard wat foto's posten van beide P's
Dick
|
12 jan 2007 17:24 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wij zijn erg benieuwd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 jan 2007 17:28 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook de gewone 964 is in hoogte regelbaar (niet veel, maar wel een beetje).
|
12 jan 2007 17:38 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...weer zo'n voorbeeld van elke dag bij te leren...
...een 964 RS ophanging ziet er zo uit: Lange link
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 17:54 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...ben zeer benieuwd...de 964RS is echt m'n all-time-favorite als ik er eentje moet uitkiezen...vooral het kleur en de historiek van de jouwe maken me nieuwsgierig alsook het feit waar en hoe je'm gevonden hebt...ik weet anders zelf nog 2 puike exemplaren staan waarvan 1 aan een eerlijke prijs...als ze nog te koop staan tenminste..is alweer 2 weken geleden.
...keep us posted 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 17:59 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
volgens mij zei ik eerder dat je vooral betaalde voor wat je niet krijgt, daar vielen sommigen nogal over.... 
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 18:35 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nee niet waar ik mijn meeste kilometers rijd....
IK denk dat je stapelgek wordt als je 40,000 km in een RS zou moeten rijden per jaar.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 18:37 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Voor mij wordt het een auto voor erbij. Ik rijd niet er veel kilometer in zijn algemeen en de Cayenne is het familie werkpaard. De RS is voor mij alleen op zondag 
|
12 jan 2007 18:54 |
|
|