Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Al eens door Frankrijk gereden
Heb trouwens helemaal geen probleem om te betalen voor zaken die ik gebruik of koop
Heb ook jaren betaald om over de Zeelandbrug te rijden en nooit over geklaagd
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 9:35 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
11 jan 2007 9:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Die staat er al enkele jaren Jurgen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 9:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nee maar daar krig je dan ook iets moois voor, en dat kun je voor de meeste Belgische wegen niet zeggen......
En ik neem aan dat en tripje over de zeelandbrug geen 60 euro kost...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 jan 2007 9:55 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Was iets meer...
|
11 jan 2007 9:58 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Prijs per kilomter veel duurder, en vermits ik in die tijd minstens 2X per week over die brug reed, kwamik niet toe met € 60.
Gewoon regelmatig een 40 zegelblad kopen.
Trouwens toen ik van Schoten naar Zandvoort reed met de GT3, ben ik ook op het stuk voorbij Rotterdam met mijn hoofd tegen het dak gegaan.
Maar ze kunnen beter, als ze nu die verlichting weghalen, die bij jullie niet te vinden is, kunnen ze met dat budget misschien de wegen aanpassen
Ik vind die slechte wegen trouwens heel erg overdreven, is zoiets als zeggen dat alle Nederlanders gierig zijn
Wil met jullie best wel enkele stukken autosnelweg doen, waar jullie enkel kunnen van dromen.
Brussel Luik bv.
Betonbaan, maakt iets meer lawaai, maar een enorme grip. Geen kuiltje in te vinden, 3 rijstroken, enorm overzichtelijk, 300km/u is daar geen probleem, en als de verkeersutuatie het toelaat, wat meestal is, ook helemaal niet gevaarlijk.
Maar ja het is ook nooit niet goed, zijn er putten in klagen ze, sluiten ze de ring af voor een grondige renovatie, zitten ze ook weer te vloeken.
Ik kom graag in Nederland, en klaag dan ook niet over trajectcontroles, anonieme wagen, flistpalen, linksrijdende Nederlanders enz.
Snap niet dat als de wegen zo slecht zijn in België, jullie niet gewoon een ommetje maken via Duitslan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 10:13 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Antwerpen Luik ook trouwens. Heerlijk om daar eens lekker door te rijden.
Alleen wel een goede plek om vallende sterren te spotten....
|
11 jan 2007 12:36 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Heb vorige zomer met veel plezier over de A4 / E441 (of zoiets) naar Luxemburg gereden.
_________________________________________ Racefun events
|
11 jan 2007 12:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gewoon Q-Music opzetten als verkeerszender
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jan 2007 12:46 |
|
|
Lydia
|
Ja, daar heb je gelijk in. Levensgevaarlijk om op zaterdagavond om 20.30 uur op een lege A10 met zo'n onverantwoorde snelheid te rijden. Wat een thrill-seaker ben ik toch, hè? Normaal rij ik niet zo onverantwoordelijk, hoor! Maar had de hele dag gewerkt, na mijn werk snel naar Apeldoorn gereden om mijn zieke vader te bezoeken en 's avonds moe weer naar huis. En dan wil je gewoon zo snel mogelijk naar huis ... Dus gas erop en dan rij je al snel 4 km te hard. Helaas stond er een flitser, als je persoonlijk aangehouden wordt, kun je je er nog wel een "uitpraten". Maar bij 4 km per uur houden ze je natuurlijk niet aan.
Nee, hoor, ik wist dat die paal daar stond, maar remde wat te laat af. Gewoon stom, natuurlijk.
|
11 jan 2007 18:35 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
E411 ...inderdaad een zalige stukje snelweg!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 jan 2007 18:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jan 2007 22:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
| | | | Lydia schreef: Ja, daar heb je gelijk in. Levensgevaarlijk om op zaterdagavond om 20.30 uur op een lege A10 met zo'n onverantwoorde snelheid te rijden. Wat een thrill-seaker ben ik toch, hè? Normaal rij ik niet zo onverantwoordelijk, hoor! Maar had de hele dag gewerkt, na mijn werk snel naar Apeldoorn gereden om mijn zieke vader te bezoeken en 's avonds moe weer naar huis. En dan wil je gewoon zo snel mogelijk naar huis ... Dus gas erop en dan rij je al snel 4 km te hard. Helaas stond er een flitser, als je persoonlijk aangehouden wordt, kun je je er nog wel een "uitpraten". Maar bij 4 km per uur houden ze je natuurlijk niet aan. Nee, hoor, ik wist dat die paal daar stond, maar remde wat te laat af. Gewoon stom, natuurlijk. | | | | |
Geen Stinger?
|
11 jan 2007 23:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
11 jan 2007 23:39 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Wij ook hoor (als je door België wilt tenminste of naar b.v. Antwerpen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
11 jan 2007 23:39 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Dan heb je het toch over het Eurovignet? Dat is sinds 94 in voege voor Belgie, Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden. Duitsland is natuurlijk sinds het in voege gaan van hun tol systeem niet meer bij de deelnemende landen.
Er zijn idd erg leuke stukken autosnelweg te vinden hier in het Zuiden.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
12 jan 2007 6:07 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Oeps, ook de pineut. Op 31 december 5 km te hard gereden bij de trajectcontrole op de A12. Kost me weer € 17.
Is ook wel erg gevaarlijk daar met eerst 4 en daarna 3 rijbanen en dan wel 125 durven rijden
Ik wist niet eens dat daar een trajectcontrole was. Kunnen we niet een lijstje maken met ons bekende trajectcontroles in Nederland (en België)?
Ik zal er een nieuw topic voor openen, want het scheelt ons waarschijnlijk behoorlijk wat geld aan bekeuringen.
Marcel B.
|
12 jan 2007 8:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Trajectcontroles in België daar hebben wij het geld niet voor, misschien komen die er wel met de invoering van het wegenvignet. Kunnen jullie lekker betalen om op de ring van Antwerpen de bon op te gaan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jan 2007 9:05 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Nou Paul, in Nederland zijn ze er toch wel achter gekomen dat de trajectcontroles behoorlijk luctatief zijn. Dat zou dus ook door moeten sijpelen naar België lijkt me.
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat de eerste trajectcontrole in België gesignaleerd wordt.
|
12 jan 2007 9:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik kan verkeerd zijn, weet ook niet echt hoe die dingen werken, maar of ons wegennet daar echt voor geschikt is.
Veel verkeerswissels en op- en afritten op kleine afstanden, zouden de installatiekosten misschien wel eens heel duur kunnen maken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jan 2007 9:17 |
|
|
whatever_nevermind
|
+ het feit dat installatie van zo een systeem in belgie één ding is, het ook effectief laten werken is nog iets helemaal anders cfr. de vele niet werkende flitsbakken wegens geen geld voor camera's of wallonie met zijn toch wel 3 flitspalen voor heel het gebied
|
12 jan 2007 16:58 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Trajectcontroles zijn misschien niet lucratief mar wel erg effectief. OP alle plekken waar ik kom (A12, A13 3x controle) rijdt niemand harder dan toegestane snelheid.
Mijn schrikbeeld is dan ook dat ze die dingen overal neer gaan zetten met een interval van een paar km of zo, dan is het echt uit met hard rijden, overal en altijd.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jan 2007 18:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik verbaas mij nog al over sommige reacties hier!
We betalen al jaren ff € 100,00 tol voor een retourtje Cote d'Azur, € 12,00 voor een wintersportje in Oostenrijk, € 35,00 voor een wintersportje in Zwitserland, en een paar €-tjes afhankelijk van de (vakantie)bestemming in Italie!
Daar hoor je bijna niemand over en nu wil Belgie ook wel eens een paar centjes binnenharken en dan staat bijna heel NL op zijn kop!!
Of het echt die € 60,00 gaan worden, moet ik nog wel zien!
Ik zal er iig echt niet voor gaan omrijden!
Misschien wel een goed idee als NL ook zo'n vignet gaat introduceren!
Wellicht komt er dan ooit nog eens één Europees vignet..... , want 12 van die stickers op de voorruit lijkt mij inderdaad ook geen strak plan!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
12 jan 2007 21:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zie ik niet gebeuren in het Lauwersmeergebied. Rijdt geen kip ... behalve...
_________________________________________ Tjolk.
|
12 jan 2007 22:08 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Zal dit hier maar posten :
Zonet nog eens ondervonden dat het maar goed is dat ik op de "klassieke" flitsplaatsen op de E XX braaf onder 130 op de teller blijf. Veiligheidshalve dus lichtjes vertraagd tot 130 ter hoogte van X, en nadien weer zo'n 150 op de teller (dus in feite niet overdreven, er was heel weinig verkeer). Enkele kilometers verder zie ik een Mercedes C-klasse lichtjes naderen (rijdt dus wellicht 160+) en dan plots (!!!) een Peugeot 406 erachter met opeens een blauw zwaailicht.
Ik dacht efkes, ik heb het hier goed zitten, maar ze bekommerden zich niet om mij maar escorteerden de Merc naar de pechstrook. Oef
Gelukkig maar, ik denk dat ze mijn snelheid op dat moment ook niet goed konden inschatten, ik was tenslotte aan niet-flitssnelheid hun controle gepasseerd. Daarbij komt dat ze iemand aan 150 wellicht niet eens doen stoppen...
Enfin, let dus maar op mannen
|
17 jan 2007 12:22 |
|
|