Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:39

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Vraagje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht Vraagje
Ik zag onderstaande 911e bj 1970 staan op marktplaatst en heb de verkoper gevraagd wat er nog aan moest gebeuren. Ik snap dat de motor niet orgineel is en dat een de waarde afdoet. Maar heb hier ook al een aantal forumleden gehoord die ook van een 2 of 2.2 naar een 3 liter willen.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/69903244-porsche-911e-1970.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Ik kreeg onderstaande reactie van de verkoper:

Lang verhaal: Een aantal kleine dingen variƫrend van bumperstrips en rvs
side skirts monteren tot het sluitmechanisme in de deuropening en
kofferruimte aanbrengen. De hemel heb ik er nieuw ingezet maar dit moet
overnieuw want het zit niet strak en is geen eenvoudig klusje vind ik. De
verwarmings slangen moeten nog geplaatst worden heb ik er wel bij maar zijn
mij niet mooi genoeg dus eigenlijk moeten daar nieuwe voor komen. De
overbrenging van de koppeling op de bak moet aangepast worden omdat er een
3.0 liter motor in geplaatst is door de eerste eigenaar. Hij wilde hier
rally's mee rijden maar toen ze begonnen waren aan de restauratie heeft hij
alsnog wat anders gekocht. Als oude buurman van hem had ik alles vanaf het
begin gezien en toen hij wat anders kocht heb ik de auto van hem
overgenomen. In het begin veel aan gedaan maar nu al een dik jaar niet aan
toegekomen. Heel veel vervangen door nieuw (alles is nog rechtstreeks bij
porsche in Duitsland te bestellen!). Kortom het meeste werk is gedaan maar
het is nog niet klaar.

Is dit een intressant object en wat kost evt het aanpassen van een koppeling naar een 3 liter? Ik zal de koper nog vragen wat er allemaal gereviseerd is aan de motor?

Groet, Arno

12 jan 2007 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Vraagje
arno2000 schreef:
Is dit een interessant object (...)?

Moeilijk te zeggen. Ik verwacht echter wel dat de aanbieder weet dat de gemiddelde "E" tegenwoordig tussen de 25 en de +/- 45K euro (top exemplaar recentelijk verkocht in NL) doet. In dat licht bezien, ga ik ervan uit dat er nog een hoop aan moet gebeuren. Wat dat dan precies is, is me van de tekst en de advertentie niet duidelijk.

Ik ben wat de techniek (koppeling, motor, bak) betreft een leek, maar daar zal vast iemand anders hier wat zinnings over kunnen zeggen.

12 jan 2007 12:31
Profiel WWW
arno2000 schreef:
Ik zag onderstaande 911e bj 1970 staan op marktplaatst en heb de verkoper gevraagd wat er nog aan moest gebeuren. Ik snap dat de motor niet orgineel is en dat een de waarde afdoet. Maar heb hier ook al een aantal forumleden gehoord die ook van een 2 of 2.2 naar een 3 liter willen.

Ombouw doet altijd af aan waarde, en dat ze naar een 3 ltr willen dat is om puur meer vermogen.
Ik zelf zou de org. motor willen hebben, ik ga er niet van uit dat je dagelijks wil gaan rijden met die auto.
Gewoon lekker toeren met je oudje, dat is toch het leukste. :wink:

12 jan 2007 13:16
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Volgens mij kun je niet zomaar een 3.0 op een 2.2 versnellingsbak aansluiten. Denk ook dat het vermogen van een 3.0 iets te veel van het goede is voor een 2.2 Bak. Dus er zal wel een 3.0 bak bij moeten.

Dat brengt volgens mij ook meteen een electronische km-teller met zich mee en wellicht een andere toerenteller.
Daarnaast heeft een 3.0 blok een oliekoeler nodig om wat van de warmte kwijt te kunnen. Vraag me af of dat er al op gemaakt is.

Ik denk dat dit voor een beginnend Porsche enthousiast iets te veel hooi op de vork is. Ik zou dan eerder even doorsparen en iets kopen dat nog gewoon werkt.

12 jan 2007 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
arno2000 schreef:
Is dit een intressant object

Voor die prijs lijkt het mij een interessant object :arrow: 3.0 motor inruilen op een 2.2 en verder afbouwen naar origineel (als je handig bent)

12 jan 2007 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Veel hangt af van hoe de carosserie er bij staat en van welke onderdelen nog missen. Een slechte of slecht opgelapte kost veel geld om goed te krijgen. Foto zegt weinig, ik heb ooit naast een prachtige 912 Targa gestaan, zag er toppie uit; maar je prikte met je duim dwars door de nieuwe lak en de doorgeroeste balken. Ontbrekende onderdelen kunnen ook zwaar aantikken, onderschat dat niet.
De complete uitlaat van een 3.0 kost je zo EUR 2.000-2.500, een goede gebruikte bak 3.500, een 3.0 die aan revisie toe is 5.000 - 7.000 om goed te krijgen. Kijk inderdaad nog maar eens wat je nog kwijt bent voor de oliekoeler die op de 3.0 hoort, de leidingen daarnaartoe kosten al een klein vermogen en ga zo maar even door.

Naar het aanpassen van bak en/of blok dat veel geld kan kosten, zul je eigenlijk aan het onderstel en remmen ook moeten denken.

De auto is met een 3.0 niet conform typegoedkeuring, hetgeen kwa aansprakelijkheid (en dekking door je verzekering !!) problemen kan opleveren. Jij wilt niet een situatie hebben dat je WA achteraf niet dekkend is na een ernstig ongeval. Ik heb zo'n geval van een niet dekkende WA in de familie en dat heeft tonnen gekost (en terecht overigens). Los van het feit dat je remmen en de rest van het onderstel gewoon bemeten moeten zijn op je motorvermogen.

Lijkt mij een project waar al veel aan gedaan is maar waarvan de eigenaar het niet meer zit zitten.....denk dus nog even 3x na.

Ik ga met de voorganger mee: als de basis echt goed is (carrosserie) en geen dure onderdfelen missen: op zoek naar een originele motor en conform originele spec afbouwen. Daarmee ben je EN voordeliger uit denk ik EN de waarde van je auto ligt hoger.

12 jan 2007 19:50
Profiel
Bericht 
lindemans schreef:
Ik ga met de voorganger mee: als de basis echt goed is (carrosserie) en geen dure onderdfelen missen: op zoek naar een originele motor en conform originele spec afbouwen. Daarmee ben je EN voordeliger uit denk ik EN de waarde van je auto ligt hoger.

Ik ook.

12 jan 2007 20:08
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
cabrio wim schreef:
lindemans schreef:

Ik ook.

denk ik ook... Meneer Lindemans heeft eea heel duidelijk uiteengezet. Maar als je echt wilt en rekening houdt met al deze 'nadelen', why not?!

13 jan 2007 4:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Bedankt voor jullie reacties, Ik heb de verkoper gemaild wat er voor aanpassing al zijn gedaan mbt het 3 liter blok en of het orginele blok nog voorhanden is en wat de revisie van het blok inhoud.
Als er nog geen aanpassingen zijn gedaan dan is het een mooie optie om hem terug te bouwen. Als ik antwoord heb laat ik het weten.

Arno

13 jan 2007 14:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]