Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:41

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Nieuwe Remklauwen :) 
Auteur Bericht
Bericht Nieuwe Remklauwen :)
Ben het afgelopen weekend bezig geweest met C2 klauwen te monteren onder een 3.2 C. Ik dacht schrijf een klein stukje mischien is het een idee voor anderen :D

Begonnen ben ik om de remklauwen eraf te halen, best nog wel een klus omdat de vorige eigenaar de klauwen met locktite had vastgezet :x wat dus niet hoort ! Ook het loshalen van de harde remleiding die van de klauw naar de schokbrekerpoot loopt ging niet soepel. Dit resulteerde in een leiding die veel weg had van een wokkel helaas. Dus zaterdagmorgen snel naar Johan v/d Gugten om nieuwe leidingen te halen. Kwam er bij het passen met de C2 klauw achter dat ook de stofkap verwijderd moest worden.
Dus voorwiellagers eraf zodat de komplete schijf eraf kon zodat de stofkap eraf geschroefd kon worden. Nu dit klaar was konden de schijfen weer terug en de wielagers weer gemonteerd en afgesteld worden.

Nu konden eindelijk de C2 klauwen erop :D na enig vijlwerk aan de klauwen, omdat de gaten ongveer 2 mm te ver uit elkaar staan voor een 3.2 model konden deze gemonteerd en vastgezet worden (deze keer dus zonder locktite). Ik had gelukkig een remontluchter gekocht dus hoefde ik niemand om te kopen om een middag pendaal te trappen :wink: Echt een aanrader zo,n apparaat zeg !

Na het onluchten konden de wielen er weer op en ik kon eens gaan proberen hoe het remde, niet te gek want de blokken zijn nog nieuw. Wat een verschil zeg ! mijn vorige remmen waren meer aan en uit remmen de C2 klauwen geven veel meer gevoel vindt ikzelf. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat mijn remklauwen gewoon zeer slecht waren en toch al vervangen moesten worden.

Nog even wat foto,s en mijn excuses voor de spelfouten alvast :wink:

Orgineel

Afbeelding

C2

Afbeelding

Het verschil :shock:

Afbeelding

22 nov 2003 20:43
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Ed,

Nice job!
Het grootste verschil merk je op het circuit... want dan blijven ze het namelijk gewoon doen (in tegenstelling tot de standaard Carrera klauwtjes) :D

gr.

Jeroen

23 nov 2003 4:40
Profiel WWW
Bericht 
Dat is wel de bedoeling Jeroen :D Zag je auto staan bij Johan gisteren en zag dat we hetzelfde interieur hebben :wink: Stickers staan hem ook erg goed. Ga nu eerst verder met de koeling van de remmen te verbeteren wat ook nog best een lastig klusje is. Ik ben van glasfiber iets aan het knutselen als ik wat verder ben zal ik een paar foto,s neerzetten.

Gr.

Ed

23 nov 2003 8:16
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
He Ed,

Ben jij die rakker in die blauwe die wel is het Wateringseveld in schiet.

John

23 nov 2003 10:49
Profiel
Bericht 
Hoi John,

Ik kom weinig in die buurt zal dus wel iemand anders zijn.

Gr.

Ed

23 nov 2003 12:40
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
Ed schreef:
Zag je auto staan bij Johan gisteren en zag dat we hetzelfde interieur hebben :wink:

Ik heb inmiddels een hele rol met bekledingsmateriaal in huis
Ik mot het er alleen nog "effe" inplakken :D

gr.

Jeroen

23 nov 2003 16:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]