Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:24



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Luchtmassameter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht Luchtmassameter
Eindelijk de LMM uit mijn 964 (C4-'89) gehaald. Schoonmaken zou het probleem van slecht lopen/inhouden kunnen verhelpen. Alleen de vraag: wat moet ik schoonmaken? Ik zie een klep en een geel-achtig uitsteeksel zitten. Ik las iets over een draadje dat oxideert. Waar zit dat?
Wie kan mij helpen?

René


13 jan 2007 18:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik denk dat jij een gloeidraadje bedoelt dat hierin kan zitten. Daar moet je ten alle tijde vanaf blijven!! Dit is een kwetsbaar onderdeeltje en als het kapot gaat is het gewoon einde verhaal. Dit draadje hoort elke keer (ik weet niet of het voor het starten of na het afzetten is) bijna roodgloeiend te worden waardoor het zichzelf reinigt. Wat reinigen van het huis betreft moet je het volgens mij beperken tot het schoonmaken van de binnenzijde van het huis en de regelklep.
_________________________________________
NPC 0577


13 jan 2007 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Ik las ergens op het forum dat dit draadje zou oxideren en daardoor foute metingen (?) zou doen.


13 jan 2007 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Waarschijnlijk zit die draad in dat geelachtige uitsteeksel:

Afbeelding

En die kan volgens mij niet oxideren.
_________________________________________
NPC 0577


13 jan 2007 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Hoe kan je testen of het probleem in de LMM zit? Of tie nog (goed) werkt?


13 jan 2007 19:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !
Friesland
Bericht 
Hallo volgens mij zit in een 964 nog geen L.M.M. van het type hittedraad,het is het zelde type meter als de 3.2,met een klep die je ziet als je hem er af haald,en je kunt hem gewoon heen en weer bewegen ,de 993 heeft wel zo,n type meter,is het niet de stappenmotor die vervuild is komt ook wel eens voor,,m. v. groeten MR. GUZZi.
_________________________________________
live, is what you made of it ! ! !


14 jan 2007 1:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Mr. Guzzi heeft gelijk.

In een 964 zit geen LMM maar een luchthoeveelheidsmeter. Daar zit een vaan/klep in die door de aangezogen lucht wordt weggedrukt. Door het verplaatsen van de vaan wordt de elek. weerstand verhoogd, dit signaal is een maat voor de hoeveelheid aangezogen lucht.

Dicht moet je ongeveer 250 mV meten en volledig open 4.6 V en uiteraard moet er tussen het signaal toe en afnemen.

pin 2 signal output
pin 3 voeding 5V
pin 4 aarde

Het apparaat zelf schijnt niet servicebaar te zijn :arrow: vervangen indien deze defect is.
Luchthoeveelheidsmeter zoals in de 964:
Afbeelding

Lmm zoals in de 993:

Afbeelding

Maar effe terug naar het begin, waarom denk je dat de luchthoeveelheidsmeter defect is? Want je moet wel uitkijken met dit ding want het is hoofdverantwoordelijk voor de input betreffende de injectie tijden (tot ongeveer 4300rpm dan).

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


14 jan 2007 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Mijn P. hield plots erg in tijdens het rijden, liep onregelmatig en dan kon ik weer een stukje rijden. Dit gaat de hele tijd zo door. N.a.v. van mijn vragen over dit probleem hier op het forum kreeg ik een tip dat het de LMM kon zijn of de Lambda sonde. Ik dacht eerst maar de LMM bekijken.

René


14 jan 2007 16:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
René2 schreef:
Mijn P. hield plots erg in tijdens het rijden, liep onregelmatig en dan kon ik weer een stukje rijden. Dit gaat de hele tijd zo door. N.a.v. van mijn vragen over dit probleem hier op het forum kreeg ik een tip dat het de LMM kon zijn of de Lambda sonde. Ik dacht eerst maar de LMM bekijken.

René


Dit is toch een diagnose van niks. Ga gewoon naar een specialist en hang hem aan de computer/hamer. Mogelijk komt het probleem er zo uit rollen. Je kunt niks schoonmaken aan de LMM en in het wilde weg wat onderdelen demonteren lost echt niks op.


14 jan 2007 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Gewoon een multiemeter dat is nog beter dan obd-2.


14 jan 2007 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Tsja,

Sluit me aan bij Peter993, erg summier die diagnose, het lijkt me wijzer de "Bosch Hammer" eraan te hangen alvorens allerlei componenten te gaan demonteren en daarbij de kans lopen dat dit nog meer schade veroorzaakt.

I.i.g. succes,

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


15 jan 2007 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Dat is nu de volgende stap.
Wordt vervolgd.

René


15 jan 2007 18:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Knoei maar verder.


15 jan 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zoals geschreven kunnen de symptomen zoveel oorzaken hebben dat je daar met luk raak wat dingen demonteren of een simpele multimeter niet veel wijzer van zult worden.
Via de Bosch Hammer weet je vrijwel gelijk waar de storing gezocht moet worden. Dan kan het nog een zoekplaatje zijn maar zit je in ieder geval in de juiste richting en is het met wat gezond verstand dus op te lossen.
Zo'n OBD diagnose interface is niet voor niets in zo'n auto gemonteerd. :twisted:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


15 jan 2007 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
René2 schreef:
Dat is nu de volgende stap.

Verstandig!
Ben zaterdag bij Johan van der Gugten geweest, en dat lijkt mij een zeer bekwame vakman met heel veel Porsche kennis!!
Ook nog eens lekker in de buurt (Bodegraven!).
Rij er eens langs met je 964 zou ik zeggen!!!!
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


15 jan 2007 23:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Tja. Da's nou net het probleem. Er is bijna niet meer mee te rijden. Hij houdt constant heel erg in. De motor blijft dan nog alleen maar stationair lopen en dan ineens gaat het gas er weer op. Alsof er een verstopping in de brandstofleiding zit die er ineens uit schiet.

René


16 jan 2007 0:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Als je lid bent van de ANWB, zorgen dat je Porsche buiten je woonplaats komt te staan en de ANWB bellen, die bellen dan een transporteur (als ze hem niet aan de praat kregen) en die brengt de auto naar elke gewenste garage in NL.

Geen ANWB lid? Dan even zorgen dat iemand je er naar toe wil slepen!

Optie 3: autoambulance regelen/huren en de auto zelf brengen!

Suc6 René!
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


16 jan 2007 0:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Is dat bij jullie nog zo :?:
Vroeger was dat hier ook , maar onlangs gemerkt dat dat verandert is. Waarschijnlijk door te hoge transportkosten.
Nu wordt de wagen eerst bij en plaatselijke garage die lid is gebracht. Daar moet de eigenaar zelf eerst de zegen geven of de wagen wel of niet binnen de 7 dagen kan gemaakt worden.
Is dat wel het geval wordt die daar gerepareerd en kan je later daar je wagen ophalen (jouw eigen vervoerskosten via de trein worden vergoed). Kan die niet binnen 7 dagen gemaakt worden kan jezelf eerst met de trein naar huis (die zij regelen) en later (een dikke week) wordt je wagen naar de garage naar keuze getransporteerd.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 jan 2007 0:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
René, zuigt ie ergens valse lucht aan?
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


16 jan 2007 13:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
desmett schreef:
René, zuigt ie ergens valse lucht aan?


Desmett, das precies hetzelfde, roep maar wat....
Roep ik er ook één: dme-relais defect...

Gaat Rene2 niet verder helpen zo.

Gewoon :arrow: de P-specialist en dan handelen....

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


16 jan 2007 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Rob Herfst schreef:
zorgen dat je Porsche buiten je woonplaats komt te staan en de ANWB bellen,
Tenzij je woonplaatsservice hebt.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


16 jan 2007 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Roi schreef:
desmett schreef:
René, zuigt ie ergens valse lucht aan?


Desmett, das precies hetzelfde, roep maar wat....
Roep ik er ook één: dme-relais defect...

Gaat Rene2 niet verder helpen zo.

Gewoon :arrow: de P-specialist en dan handelen....

Roi

Gewoon eens nakijken of ie nergens valse lucht aanzuigt is opzich niet echt zo'n moeilijke handeling. Bedoel ook niet dat dat de oorzaak gaat zijn, maar zo kan je toch al wel het aantal mogelijke oorzaken vernauwen. Ik ga akkoord dat 6 boxers niet de meest simpele motoren zijn, maar om zelfs niet een beetje onderzoek uit te voeren en direct naar de specialist te stappen, vind ik ook wel een beetje vergezocht. Als ik bij ieder probleem gewoonweg zonder enig onderzoek de Quattro naar de Audi dealer zou brengen, ben ik goed af. 90% daar weet nog niet eens over welke wagen ik het heb. "Is het een 80, 90 of 100 Quattro?" "Neeeen, een Quattro!" En die geblazen 5 pitters zijn nu ook niet de meest simpele motoren.
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


16 jan 2007 18:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Ik ga niet meer verder zoeken. Laat iemand met verstand van zaken het maar opknappen.

René


16 jan 2007 18:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
desmett schreef:
Gewoon eens nakijken of ie nergens valse lucht aanzuigt is opzich niet echt zo'n moeilijke handeling. Bedoel ook niet dat dat de oorzaak gaat zijn, maar zo kan je toch al wel het aantal mogelijke oorzaken vernauwen. Ik ga akkoord dat 6 boxers niet de meest simpele motoren zijn, maar om zelfs niet een beetje onderzoek uit te voeren en direct naar de specialist te stappen, vind ik ook wel een beetje vergezocht. Als ik bij ieder probleem gewoonweg zonder enig onderzoek de Quattro naar de Audi dealer zou brengen, ben ik goed af. 90% daar weet nog niet eens over welke wagen ik het heb. "Is het een 80, 90 of 100 Quattro?" "Neeeen, een Quattro!" En die geblazen 5 pitters zijn nu ook niet de meest simpele motoren.


Desmett,

Niet iedereen (geen persoonlijke verwijzing) is in staat een doeltreffende technische analyse op te stellen. Daarvoor moet je eerst de techniek doorgronden, begrijpen en een totaal overzicht hebben.

Ik kan niet bepalen voor Rene2 of hij daar toe in staat is, maar gezien zijn reactie hierboven heeft hij het voor zichzelf al opgemaakt.

Bovendien mijn specialist heeft ook al eens aangeven, kom gewoon ff langs en bij wijze van spreken "gooi je (ik) zelf de bosch-hammer"eraan stelt de diagnostiek - "als je eruit komt", aldus de lachende specialist- en overleg dit met vervolgens met hem. Daarna kun je altijd zelf nog bepalen of jij zelf de corrigerende handelingen gaat uitvoeren of toch maar niet.... Zo leer je je eigen wagen ook beter kennen.

Scheelt een hoop tijd en mogelijk nog meer kosten door ondeskundig handelen.

mvgr.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


17 jan 2007 1:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Iedereen zit maar te zeuren over de hammer dat ding geeft ook niet alle storingen weer.
Je heb het perfect beschreven hoe hij het moet doen.
Als je er geen verstand van heb moet je ook geen hulp vragen, maar direkt door naar Pon.
Ik heb wel de software en interface zoals de hammer.
Als je intresse er voor heb hoor ik het wel.

Eric


17 jan 2007 22:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.