Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
964 RS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
MichM3 schreef:
Heel populair op de 964RS'jes was ook volgende motortuning die 285-290pk brengt:

- cat bypass
- cup rohr
- luchtmassameter met hittefilm en K&N filter
- chip
=> kostprijs is algauw 3000 euro

Michm3,

Is dit nu een Porsche/ fabriekstuning of van zelfstandige tuningsbedrijven?

mvgr.

Roi

12 jan 2007 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Roi schreef:
MichM3 schreef:
Heel populair op de 964RS'jes was ook volgende motortuning die 285-290pk brengt:

- cat bypass
- cup rohr
- luchtmassameter met hittefilm en K&N filter
- chip
=> kostprijs is algauw 3000 euro

Michm3,

mvgr.

Roi

Nee er bestond geen WLS voor de 964 RS...er wordt algemeen aangenomen dat de meeste standaard RS motoren op 264 -268pk zitten van fabriek af.

Deze aftermarket tuning van hittefilm met chip en andere uitlaat bleek extreem goed te werken...bijvoorbeeld de kit van Ninemeister die 285-290 pk brengt zoals op de mijne:

Ninemeister kit

Al gauw deed dit nieuws de ronde onder 964RS-trackday-enthousiasts en het werd een must-have item...diverse Porsche tuners begonnen deze kitjes te leveren...op de Franse en Britse trackday fora zijn er weinigen die deze mod nog niet hebben. Je kan natuurlijk heel ver gaan in het tunen van die dingen maar de hotfilm-chip-cuprohr is great value for money en het lijkt wel of de 964RS ervoor gemaakt is.[url]

12 jan 2007 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Bericht 
Afbeelding

Die grafieken vertonen ook wel meer bobbels, bulten en oneffenheden dan het achterwerk van een 80-jarige :?

12 jan 2007 20:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...nog een paar extra's aangaande de vgl C2/C4 - RS

Versnellingsbak

- hardere rubber (weet niet precies welk onderdeel ze hiermee bedoelen)
- kortere schakelwegen
- versterkte synchromeshen
- 1ste en 2de versnelling langer

CARRERA RS CARRERA 2

1ste 3,154 : 1 3.5 : 1
2de 1.895 : 1 2.059 : 1
3de 1.407 : 1 idem
4de 1.086 : 1 idem
5de 0.868 : 1 idem
R 2.857 : 1 idem
Diff 3.444 : 1 idem

Remmen

Elektronische rembekrachtiging zoals op de C4!
Zoals al eerder aangehaald komen de remmen van de 965 3.3 turbo.

Accu

Accu levert slechts 36Ah ipv 72 op de gewone.

Tankinhoud

grote tank van 92l

12 jan 2007 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Een paar fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MichM3 op 13 jan 2007 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jan 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Droomauto's zijn het :)
Volgens mij ben ik de "nep"mistlampen nog niet tegengekomen in de verschillen. Ze lijken echt, maar zijn het niet. Wie maakt de lijst even compleet in één post?

12 jan 2007 22:31
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:

Nee niet waar ik mijn meeste kilometers rijd....
IK denk dat je stapelgek wordt als je 40,000 km in een RS zou moeten rijden per jaar.....

Fijner en comfortabeler is niet hetzelfde... Mijn auto is fijner gemaakt (naar mijn smaak), maar comfortabeler... nou nee.

12 jan 2007 22:35
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Roi schreef:

Niet fabrieks, maar wel door enkele Porsche dealers geleverd.

Ook gewoon leverbaar voor de C2/C4.

12 jan 2007 22:37
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcel schreef:
IK denk dat je stapelgek wordt als je 40,000 km in een RS zou moeten rijden per jaar.....

Je denkt het Marcel, dus nog nooit gedaan. Hoeveel wel (mee)gereden in een RS :?:

Ik had van die verhalen gehoord dat een RS zo vreselijk hard en oncomfortabel was. Tot ik eens in Frankrijk over heerlijke secundaire slingerweggetjes heb meegereden in de rode die nu bij Hette staat. In van die 'kale' kuipstoeltjes. En ik breng dus zelf geen demping mee, geen onsje vet te veel als het ware 8)

Maar tijdens die tientallen kilometers heb ik geen moment gedacht ''hier moet ik nu maar eens uit" of iets dergelijks :!:
Het is als zo vele verhalen, over Porsches - ook heel 'gewone' - en anderszins, ze kloppen niet, wat mij betreft :!:

12 jan 2007 22:55
Profiel
M140i
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Het is als zo vele verhalen, over Porsches - ook heel 'gewone' - en anderszins, ze kloppen niet, wat mij betreft :!:

Als je van een RS houdt zie je veel door de vingers. Mijn Audi heeft ook harde vering. Ik vind het fantastisch rijden, ook in dagelijks gebruik. Sommige passagiers vinden dat ze bijkans de auto uit stuiteren. Perceptie is alles :wink:

13 jan 2007 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Michm3,

ff gekeken naar die site van Ninemeister en ff off topic.

Viel me het volgende op, ze schrijven onder "Tuning guide: 964 Carrera 2/4, Forced induction":
Additionally, as Porsche typically build transmissions to withstand twice the rated power and torque levels, you are blessed with a car capable of using the additional performance without having to uprate the entire power train.

Als dit geen overschatting is....:roll:

Terug on topic dan maar weer...
964 RS blijft idd. een geweldige, begerenswaardige serie...tsja je hebt van die mazzelaars

Roi

13 jan 2007 0:38
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Marcel schreef:

Je denkt het Marcel, dus nog nooit gedaan. Hoeveel wel (mee)gereden in een RS :?:

Ik had van die verhalen gehoord dat een RS zo vreselijk hard en oncomfortabel was. Tot ik eens in Frankrijk over heerlijke secundaire slingerweggetjes heb meegereden in de rode die nu bij Hette staat. In van die 'kale' kuipstoeltjes. En ik breng dus zelf geen demping mee, geen onsje vet te veel als het ware 8)

Maar tijdens die tientallen kilometers heb ik geen moment gedacht ''hier moet ik nu maar eens uit" of iets dergelijks :!:

Je slaat de spijker op zijn kop, "tientallen km", en dat is net het essentiele verschil met 1000-en km's....(denk ik)....

ik heb het over de momenten dat je gewoon in de auto zit en emotioneel met andere dingen bezig bent dan met autorijden, tenminste zo rijd ik vele km's per jaar (ie Uden - Rijswijk, een paar keer per week), dan zou ik niet aan een RS moeten denken. Dat is alles wat ik wilde zeggen, super auto, maar met een heel specifiek toepassingsgebied....

Maar als speeltje, helemaal super....(laten we nu niet het idee krijgen dat ik een RS helemaal niks vind, want het is hier op het PF allemaal zo gevoelig.....)...

13 jan 2007 1:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Piet schreef:
Mijn Audi heeft ook harde vering. Ik vind het fantastisch rijden, ook in dagelijks gebruik. Sommige passagiers vinden dat ze bijkans de auto uit stuiteren. Perceptie is alles :wink:

Nou stuitert een passagier ook over het algemeen wat meer dan de bestuurder. Als je geen stuur in handen hebt, voelt het echt heel anders.

horn - ook een leaser 'zonder' vering :lol:

13 jan 2007 1:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hoe stugger de wagen , hoe veiliger ik me erin voel.
Het allereerste wat ik doe als ik een nieuw werkpaard aanschaf is de ophanging veranderen

Laatste update 22/10/2013

13 jan 2007 1:08
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
+ een stugge ophanging heeft nog andere voordelen:

Zoals mijn pa ooit droogjes bij een test met de P opmerkte: hier val je vast en zeker niet in slaap :lol:

13 jan 2007 12:33
Profiel WWW
Bericht 
Roi schreef:
Michm3,

ff gekeken naar die site van Ninemeister en ff off topic.

Viel me het volgende op, ze schrijven onder "Tuning guide: 964 Carrera 2/4, Forced induction":
Additionally, as Porsche typically build transmissions to withstand twice the rated power and torque levels, you are blessed with a car capable of using the additional performance without having to uprate the entire power train.

Als dit geen overschatting is....:roll:

Als Ninemeister zoiets claimt, dan mag je er vanuit gaan dat het geen flauwekul is. Niet in het minst omdat er genoeg door Ninemeister getunede 964's rondrijden met meer dan 400 pk...

13 jan 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Kent iemand van jullie de naam van deze kleur? Zoals al eerder gezegd is dit zeker geen Speedgelb

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

off the record...wagen stond in november te koop...62.000 km, 44.000 euro

13 jan 2007 21:31
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:
Kent iemand van jullie de naam van deze kleur?

Nach wahl? :roll:

13 jan 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ik denk dat het Ferrarigelb is, een kleur die een stuk feller is dan Speedgelb. Hij komt niet in het standaardlijstje van kleuren voor (Speedgelb ook niet) en het was een custom kleur van de fabriek.

Kijk op http://www.rsamerica.net/articles/member/4FLY_RSAs.htm voor een stukje over gele RS America's.

Bij Hermanns & Schmitz (http://www.germansportscars.de/) staat een gele M003 te koop voor een zacht prijsje :)

13 jan 2007 22:51
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
V-8 schreef:

Bij Hermanns & Schmitz (http://www.germansportscars.de/) staat een gele M003 te koop voor een zacht prijsje :)

:shock: Wat staan daar een P's zeg! Daar zou ik best kunnen slagen als ik de lotto zou winnen.

Wat dacht van een witte 964 RSR 3.8. Voor 230.000 euro is 'ie voor jou, inclusief 16% Mehrwertsteuer. Dus nog 's 3% erbij sinds 1 januari. :wink:

13 jan 2007 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
V-8 schreef:
Ik denk dat het Ferrarigelb is, een kleur die een stuk feller is dan Speedgelb. Hij komt niet in het standaardlijstje van kleuren voor (Speedgelb ook niet) en het was een custom kleur van de fabriek.

Kijk op http://www.rsamerica.net/articles/member/4FLY_RSAs.htm voor een stukje over gele RS America's.

Merci V-8...ik had zelf zoiets gedacht, maar ik was helemaal niet zeker...het heet dus werkelijk Ferrarigelb??...kan zijn hoor, laatst iemand met een GT3 tegengekomen die ook Ferrarigelb was...af fabriek...de enige GT3 in die kleur :wink:

13 jan 2007 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
964RS: voor mij één van de meest begeerlijke P's . . . , blijven nog goed geld waard óók !

13 jan 2007 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Devils son schreef:
Als Ninemeister zoiets claimt, dan mag je er vanuit gaan dat het geen flauwekul is. Niet in het minst omdat er genoeg door Ninemeister getunede 964's rondrijden met meer dan 400 pk...

Tsja, blijkbaar staan "ze"goed bekend, als ik jou moet geloven. Vindt het vanuit constructief oogpunt een beetje ongeloofwaardig, factor 2. Normaal gesproken wordt je daar als engineer op afgerekend. Maar goed als het waar is, is het leuk meegenomen. Nu nog het budget vinden om er 500 pk en 620Nm uit te halen :wink:

Roi

14 jan 2007 13:19
Profiel
Bericht 
Roi schreef:
Nu nog het budget vinden om er 500 pk en 620Nm uit te halen :wink:

N/A persen ze er thans iets van 450 pk uit (met een 4,0 liter variant van de M64 motor). Kosten liggen dacht ik op een 30K in euro's... :shock:

Goedkoper kan ook: 400 pk met TPC kit (11K in dollars, maar of dat slim is op een blok die al een flink deel van zijn leven achter de rug heeft waag ik te betwijfelen). Ook een ombouw met turbo is goedkoper, maar Ninemeister raadt dat af als je er ook mee wil racen en het gaat ten koste van de zuivere lijn van de 964, omdat je dan met een turbovleugel moet gaan rijden.

350-400 pk N/A is wel nog redelijk betaalbaar.

Ik vind het persoonlijk wel interessant. Mocht mijn auto toe zijn aan een revisie zie ik mijzelf deze route (350 pk lijkt mij ruim voldoende) nog wel bewandelen.

14 jan 2007 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
MS964 schreef
Citaat:
Wat dacht van een witte 964 RSR 3.8. Voor 230.000 euro is 'ie voor jou, inclusief 16% Mehrwertsteuer. Dus nog 's 3% erbij sinds 1 januari.

sorry te laat: THIS CAR IS ALREADY SOLD !!! Wellicht wou iemand toch die 3% nog in zijn zak steken (is toch bijna 7 mille) en heeft de knoop snel door gehakt :roll: Wat een geld!

14 jan 2007 16:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende