Auteur |
Bericht |
Roi
niet meer....
|
Michm3,
Is dit nu een Porsche/ fabriekstuning of van zelfstandige tuningsbedrijven?
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
12 jan 2007 19:02 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Nee er bestond geen WLS voor de 964 RS...er wordt algemeen aangenomen dat de meeste standaard RS motoren op 264 -268pk zitten van fabriek af.
Deze aftermarket tuning van hittefilm met chip en andere uitlaat bleek extreem goed te werken...bijvoorbeeld de kit van Ninemeister die 285-290 pk brengt zoals op de mijne:
Ninemeister kit
Al gauw deed dit nieuws de ronde onder 964RS-trackday-enthousiasts en het werd een must-have item...diverse Porsche tuners begonnen deze kitjes te leveren...op de Franse en Britse trackday fora zijn er weinigen die deze mod nog niet hebben. Je kan natuurlijk heel ver gaan in het tunen van die dingen maar de hotfilm-chip-cuprohr is great value for money en het lijkt wel of de 964RS ervoor gemaakt is.[url]
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 19:25 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Die grafieken vertonen ook wel meer bobbels, bulten en oneffenheden dan het achterwerk van een 80-jarige 
|
12 jan 2007 20:59 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...nog een paar extra's aangaande de vgl C2/C4 - RS
Versnellingsbak
- hardere rubber (weet niet precies welk onderdeel ze hiermee bedoelen)
- kortere schakelwegen
- versterkte synchromeshen
- 1ste en 2de versnelling langer
CARRERA RS CARRERA 2
1ste 3,154 : 1 3.5 : 1
2de 1.895 : 1 2.059 : 1
3de 1.407 : 1 idem
4de 1.086 : 1 idem
5de 0.868 : 1 idem
R 2.857 : 1 idem
Diff 3.444 : 1 idem
Remmen
Elektronische rembekrachtiging zoals op de C4!
Zoals al eerder aangehaald komen de remmen van de 965 3.3 turbo.
Accu
Accu levert slechts 36Ah ipv 72 op de gewone.
Tankinhoud
grote tank van 92l
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 jan 2007 21:25 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 13 jan 2007 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jan 2007 21:34 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Droomauto's zijn het
Volgens mij ben ik de "nep"mistlampen nog niet tegengekomen in de verschillen. Ze lijken echt, maar zijn het niet. Wie maakt de lijst even compleet in één post?
|
12 jan 2007 22:31 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Fijner en comfortabeler is niet hetzelfde... Mijn auto is fijner gemaakt (naar mijn smaak), maar comfortabeler... nou nee.
|
12 jan 2007 22:35 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet fabrieks, maar wel door enkele Porsche dealers geleverd.
Ook gewoon leverbaar voor de C2/C4.
|
12 jan 2007 22:37 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je denkt het Marcel, dus nog nooit gedaan. Hoeveel wel (mee)gereden in een RS
Ik had van die verhalen gehoord dat een RS zo vreselijk hard en oncomfortabel was. Tot ik eens in Frankrijk over heerlijke secundaire slingerweggetjes heb meegereden in de rode die nu bij Hette staat. In van die 'kale' kuipstoeltjes. En ik breng dus zelf geen demping mee, geen onsje vet te veel als het ware
Maar tijdens die tientallen kilometers heb ik geen moment gedacht ''hier moet ik nu maar eens uit" of iets dergelijks
Het is als zo vele verhalen, over Porsches - ook heel 'gewone' - en anderszins, ze kloppen niet, wat mij betreft 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jan 2007 22:55 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Als je van een RS houdt zie je veel door de vingers. Mijn Audi heeft ook harde vering. Ik vind het fantastisch rijden, ook in dagelijks gebruik. Sommige passagiers vinden dat ze bijkans de auto uit stuiteren. Perceptie is alles 
|
13 jan 2007 0:28 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Michm3,
ff gekeken naar die site van Ninemeister en ff off topic.
Viel me het volgende op, ze schrijven onder "Tuning guide: 964 Carrera 2/4, Forced induction":
Additionally, as Porsche typically build transmissions to withstand twice the rated power and torque levels, you are blessed with a car capable of using the additional performance without having to uprate the entire power train.
Als dit geen overschatting is....
Terug on topic dan maar weer...
964 RS blijft idd. een geweldige, begerenswaardige serie...tsja je hebt van die mazzelaars
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 jan 2007 0:38 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Je slaat de spijker op zijn kop, "tientallen km", en dat is net het essentiele verschil met 1000-en km's....(denk ik)....
ik heb het over de momenten dat je gewoon in de auto zit en emotioneel met andere dingen bezig bent dan met autorijden, tenminste zo rijd ik vele km's per jaar (ie Uden - Rijswijk, een paar keer per week), dan zou ik niet aan een RS moeten denken. Dat is alles wat ik wilde zeggen, super auto, maar met een heel specifiek toepassingsgebied....
Maar als speeltje, helemaal super....(laten we nu niet het idee krijgen dat ik een RS helemaal niks vind, want het is hier op het PF allemaal zo gevoelig.....)...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 jan 2007 1:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
Nou stuitert een passagier ook over het algemeen wat meer dan de bestuurder. Als je geen stuur in handen hebt, voelt het echt heel anders.
horn - ook een leaser 'zonder' vering 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jan 2007 1:04 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hoe stugger de wagen , hoe veiliger ik me erin voel.
Het allereerste wat ik doe als ik een nieuw werkpaard aanschaf is de ophanging veranderen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jan 2007 1:08 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
+ een stugge ophanging heeft nog andere voordelen:
Zoals mijn pa ooit droogjes bij een test met de P opmerkte: hier val je vast en zeker niet in slaap 
|
13 jan 2007 12:33 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 |  |  |  | Roi schreef: Michm3, ff gekeken naar die site van Ninemeister en ff off topic. Viel me het volgende op, ze schrijven onder "Tuning guide: 964 Carrera 2/4, Forced induction": Additionally, as Porsche typically build transmissions to withstand twice the rated power and torque levels, you are blessed with a car capable of using the additional performance without having to uprate the entire power train. Als dit geen overschatting is.... |  |  |  |  |
Als Ninemeister zoiets claimt, dan mag je er vanuit gaan dat het geen flauwekul is. Niet in het minst omdat er genoeg door Ninemeister getunede 964's rondrijden met meer dan 400 pk...
|
13 jan 2007 21:04 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Kent iemand van jullie de naam van deze kleur? Zoals al eerder gezegd is dit zeker geen Speedgelb
off the record...wagen stond in november te koop...62.000 km, 44.000 euro
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 jan 2007 21:31 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nach wahl? 
|
13 jan 2007 21:37 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Ik denk dat het Ferrarigelb is, een kleur die een stuk feller is dan Speedgelb. Hij komt niet in het standaardlijstje van kleuren voor (Speedgelb ook niet) en het was een custom kleur van de fabriek.
Kijk op http://www.rsamerica.net/articles/member/4FLY_RSAs.htm voor een stukje over gele RS America's.
Bij Hermanns & Schmitz ( http://www.germansportscars.de/) staat een gele M003 te koop voor een zacht prijsje 
|
13 jan 2007 22:51 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Wat staan daar een P's zeg! Daar zou ik best kunnen slagen als ik de lotto zou winnen.
Wat dacht van een witte 964 RSR 3.8. Voor 230.000 euro is 'ie voor jou, inclusief 16% Mehrwertsteuer. Dus nog 's 3% erbij sinds 1 januari. 
|
13 jan 2007 23:06 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Merci V-8...ik had zelf zoiets gedacht, maar ik was helemaal niet zeker...het heet dus werkelijk Ferrarigelb??...kan zijn hoor, laatst iemand met een GT3 tegengekomen die ook Ferrarigelb was...af fabriek...de enige GT3 in die kleur 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 jan 2007 23:24 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
964RS: voor mij één van de meest begeerlijke P's . . . , blijven nog goed geld waard óók !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
13 jan 2007 23:33 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Tsja, blijkbaar staan "ze"goed bekend, als ik jou moet geloven. Vindt het vanuit constructief oogpunt een beetje ongeloofwaardig, factor 2. Normaal gesproken wordt je daar als engineer op afgerekend. Maar goed als het waar is, is het leuk meegenomen. Nu nog het budget vinden om er 500 pk en 620Nm uit te halen
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
14 jan 2007 13:19 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
N/A persen ze er thans iets van 450 pk uit (met een 4,0 liter variant van de M64 motor). Kosten liggen dacht ik op een 30K in euro's...
Goedkoper kan ook: 400 pk met TPC kit (11K in dollars, maar of dat slim is op een blok die al een flink deel van zijn leven achter de rug heeft waag ik te betwijfelen). Ook een ombouw met turbo is goedkoper, maar Ninemeister raadt dat af als je er ook mee wil racen en het gaat ten koste van de zuivere lijn van de 964, omdat je dan met een turbovleugel moet gaan rijden.
350-400 pk N/A is wel nog redelijk betaalbaar.
Ik vind het persoonlijk wel interessant. Mocht mijn auto toe zijn aan een revisie zie ik mijzelf deze route (350 pk lijkt mij ruim voldoende) nog wel bewandelen.
|
14 jan 2007 14:56 |
|
 |
clemens
964C2 '91Hilversum
|
MS964 schreef
sorry te laat: THIS CAR IS ALREADY SOLD !!! Wellicht wou iemand toch die 3% nog in zijn zak steken (is toch bijna 7 mille) en heeft de knoop snel door gehakt  Wat een geld!
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
14 jan 2007 16:33 |
|
|