Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:26

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
aanschaf 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
944
Apeldoorn
Bericht aanschaf 944
Hallo , ik ga deze week kijken voor een 944,type 1 uit 1982, waar moet ik op letten.
Groet Erwin

14 jan 2007 15:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst en vooral welkom.
Wat meer info over de wagen zou ons natuurlijk de kans te geven om je op een paar dingen (vanop afstand) attent te maken.
Verder even de "zoeken" knop gebruiken bovenaan de pagina en je zal een echte schat aan info vinden.

Laatste update 22/10/2013

14 jan 2007 15:13
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Erwin, maar deze post staat eigenlijk niet in de juiste rubriek.

(edit door paSCal: Tja, nieuwe gebruikers weten het vaak niet helemaal, al moest ik bij deze ook maar gokken ;) )

14 jan 2007 15:14
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
944
Apeldoorn
Bericht 
Welke rubriek is dan de juiste? Dan verplaats ik hem
Ik heb een 82ér 944 op het oog, met 157000km op de teller. Voor mij de eerste Porsche
groet Erwin

14 jan 2007 15:21
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Je ziet het, Pascal heeft het al helemaal voor je geregeld. :wink:

14 jan 2007 15:24
Profiel WWW
M140i
Bericht 
http://www.porsche-944.nl/

:salut:

14 jan 2007 15:36
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier Erwin.
Even via de zoekfunctie kijken want er is hier en daar heel wat geschreven over de aankoop.

14 jan 2007 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Welkom Erwin. Veel plezier met je zoektocht naar een goede 944!

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

14 jan 2007 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
erwin13vanbentem schreef:
Welke rubriek is dan de juiste? Dan verplaats ik hem
Ik heb een 82ér 944 op het oog, met 157000km op de teller. Voor mij de eerste Porsche
groet Erwin

Hallo Erwin,

'82 is dus een type 1 944, dus met het oude "hoekige" dashboard, dat nogal eens durft te scheuren.
Verder gaat de km-teller maar tot 99.999 km dus die 157.000 km, kunnen er makkelijk ook 257.000 zijn (Onderhoudsboekje moet hier uitsluitsel brengen).
Controleer ook meteen wanneer de riemen laatst vervangen zijn.
Eventjes kijken achteraan in de koffer onder het tapijt of de originele sticker er nog zit.
Verder veeeeeel lezen over de 944 kan ook helpen :D

Let wel dat de eerste type 944 minder gegeerd zijn en ook veel minder mogen gaan in vraagprijs.
Zorg dat je een ruim voldoende budget hebt om kosten nadien op te vangen (die lopen snel op, of beter, die kunnen snel oplopen indien je pech hebt).

Neem iemand mee die er iets van kent en je wat advies kan geven. Alleen wordt je nogal snel verleidt door de mooie vormen en dan is iemand die je met je voeten op de grond zet mooi meegenomen.

Verder veel succes! En vooral, neem je tijd, ga niet over één nacht ijs, ga verschillende auto's bekijken / testen.

15 jan 2007 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
Erwin,

de distributieriem is een belangrijk punt. Als deze breekt dan kunnen de kleppen beschadigd raken. Als onbekend is wanneer de riemen en rollen vervangen zijn, dan moet je dat zelf zsm (laten) doen. Dit kun je dus al incalculeren bij je aankoop.

Verder heb ik zelf wat gesukkeld met het koelsysteem van mijn 944. De waterpomp is gevoelig voor lekkage. Als je helemaal op veilig wilt spelen moet je deze vervangen als de riemen gedaan worden; dan is ie toch bereikbaar.

Draagarmen en fuseekogels ook goed nakijken op slijtage.

Verder zou ik je een type II aanbevelen, maar da's persoonlijk.

15 jan 2007 17:34
Profiel ICQ 
PorscheForum Rookie
944
Apeldoorn
Bericht 
hallo allemaal,
Nu zal ik mij even netjes voorstellen, ik, ex amateurmotorcoureur, ben al jaren liefhebber van snelheid, techniek en sleutelen. In het verleden heb ik gereden op yamaha's, ducatie's en aprillia's. Al lange tijd was ik geraakt door de vormen van de 944, en kort geleden liep ik een mooi exemplaar tegen het lijf. Allen het hemeltje en dashbord zijn beschadigd, maar ik denk wel dat dit ooglijk te maken is.
Bedankt voor alle tips, ik denk dat ik een goede keuze heb kunnen maken. Een mooie orginele 944 van '82 komt in mijn bezit. Hij heeft enige tijd stil gestaan en voor de zekerheid vervangen wij de distributieriem en waterpomp. Ook kijken we de steekassen na en geven we haar ( mooie heupen) een grote beurt.
Ik wil nog goed uitziende orgineel maat (195/65/15), griphebbende banden eronder leggen. Heeft iemand een idee welke banden het goed onder de 944 doen. ( circuitdagen sluit ik niet uit).

Groeten,
Erwin van Bentem

ps. kennis die ik bezit deel ik graag

20 jan 2007 21:31
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
erwin13vanbentem schreef:
ps. kennis die ik bezit deel ik graag

Kijk, zulke mensen zijn extra welkom. :wink: