Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:50

Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
964 RS 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Devils son schreef:
Roi schreef:
Nu nog het budget vinden om er 500 pk en 620Nm uit te halen :wink:

N/A persen ze er thans iets van 450 pk uit (met een 4,0 liter variant van de M64 motor). Kosten liggen dacht ik op een 30K in euro's... :shock:

Goedkoper kan ook: 400 pk met TPC kit (11K in dollars, maar of dat slim is op een blok die al een flink deel van zijn leven achter de rug heeft waag ik te betwijfelen). Ook een ombouw met turbo is goedkoper, maar Ninemeister raadt dat af als je er ook mee wil racen en het gaat ten koste van de zuivere lijn van de 964, omdat je dan met een turbovleugel moet gaan rijden.

350-400 pk N/A is wel nog redelijk betaalbaar.

Ik vind het persoonlijk wel interessant. Mocht mijn auto toe zijn aan een revisie zie ik mijzelf deze route (350 pk lijkt mij ruim voldoende) nog wel bewandelen.

En jij was zo fel tegen elke vorm van motortuning?

mhaschreurs.hyves.nl

14 jan 2007 17:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:

En jij was zo fel tegen elke vorm van motortuning?

Ik? Hoe kom je daar nu bij? :shock:

14 jan 2007 19:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Meen ik toch regelmatig gelezen te hebben hier op het forum. Was slecht voor de levensduur van de motor enz.

mhaschreurs.hyves.nl

14 jan 2007 20:08
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:
Meen ik toch regelmatig gelezen te hebben hier op het forum. Was slecht voor de levensduur van de motor enz.

Bij het laatste kan ik mij wat voorstellen. Het is een feit van algemene bekendheid dat motortuning de levensduur van de motor beperkt.

Maar ik tegen motortuning? Dacht het niet. Wel ben ik tegen motortuning zonder de rest aan te pakken. De volgorde is m.i. eerst de bestuurder, dan onderstel/remmen, dan pas meer vermogen. Vaak wordt dat omgedraaid en dat vind ik dan niet zo verstandig.

14 jan 2007 21:03
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
dan ben ik in de juiste volgorde bezig, alhoewel bestuurder weet niet of deze er al klaar voor is, hij hoopt van wel 8)

robert

14 jan 2007 21:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ferrarigeel; special color 10L? (ook wel flygelb)

Afbeelding

14 jan 2007 22:05
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Heb liever Speedgelb. Mooier en orig. Porsche.

14 jan 2007 22:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Heb liever Speedgelb. Mooier en orig. Porsche.

flygelb ook origineel porsche :?

14 jan 2007 22:08
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
OK weer wat geleerd, dacht dat dat Ferrarigeel een Sonderwunsch was.... :oops:

Toch vind ik Speedgelb mooier! :lol:

14 jan 2007 22:09
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hell-gelb.... !! :mrgreen: :wink:

14 jan 2007 22:34
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ook mooi! :wink:

14 jan 2007 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Stel: aanschaf 964 18-20K, spuiten 5K, ombouw naar RS spec's ??K. Moeite waard of beter naar waardevaste (?) RS omkijken?

14 jan 2007 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Dat hangt er vanaf wat je zoekt/wilt. Als je een originele Porsche icoon (de 964 RS wordt inmiddels vergeleken/gezien als opvolger van/met de '73 RS) zoekt welke zijn waarde goed behoudt (of beter, de waarde is de laatste jaren alleen maar gestegen) dan ga je voor een echte RS. Als je de auto wil proberen te benaderen (of verbeteren :)) en je geen zorgen maakt over de extra investering die denk ik op de markt niet veel waard is, ga je klussen.

Ik ben al een poosje op zoek (en heb hopelijk gevonden) en mijn ervaring is dat de RS markt behoorlijk gespannen is. Over het algemeen geldt : hoe origineler hoe beter en dus duurder. Een niet originele RS zal denk ik op weinig belangstelling van derden kunnen rekenen, maar dat is wellicht niet je zorg. Op de verschillende sites is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden en de meeste auto's hebben een verleden. Goede auto's zijn er weinig en die goed zijn, met weinig kilometers, zijn meteen een stuk duurder (let wel, wat je ervoor moet betalen, niet wat ze ervoor vragen) !

14 jan 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
horn schreef:
ferrarigeel; special color 10L? (ook wel flygelb)

Horn is flygelb dan gelijk aan Ferrarigelb? Of is flygelb de juiste naam en wordt het vaak Ferrarigelb genoemd?

15 jan 2007 0:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
V-8 schreef:
Dat hangt er vanaf wat je zoekt/wilt. Als je een originele Porsche icoon (de 964 RS wordt inmiddels vergeleken/gezien als opvolger van/met de '73 RS) zoekt welke zijn waarde goed behoudt (of beter, de waarde is de laatste jaren alleen maar gestegen) dan ga je voor een echte RS. Als je de auto wil proberen te benaderen (of verbeteren :)) en je geen zorgen maakt over de extra investering die denk ik op de markt niet veel waard is, ga je klussen.

Ik ben al een poosje op zoek (en heb hopelijk gevonden) en mijn ervaring is dat de RS markt behoorlijk gespannen is. Over het algemeen geldt : hoe origineler hoe beter en dus duurder. Een niet originele RS zal denk ik op weinig belangstelling van derden kunnen rekenen, maar dat is wellicht niet je zorg. Op de verschillende sites is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden en de meeste auto's hebben een verleden. Goede auto's zijn er weinig en die goed zijn, met weinig kilometers, zijn meteen een stuk duurder (let wel, wat je ervoor moet betalen, niet wat ze ervoor vragen) !

Je hebt gelijk...ik kan het niet beter uitleggen...

...toch wou ik nog iets toevoegen...in mijn zoektocht van de afgelopen maanden kwam ik via internet op deze site terecht:

http://hpfr002.free.fr/forum/index.php

het is een Frans forum dat enkel om 964RS draait...het is een mini clubje van Fransen, allemaal 964RS eigenaars...door mee te lezen (ben pas actief lid sinds deze week) heb ik veel opgestoken over de RS...er werden vorig jaar na het "seizoen" ook een 5-tal RS'en verkocht omdat sommige eigenaars overstapten naar een 993RS of een GT3.
Om to the point te komen...eigenlijk is Frankrijk het enige land waar de RS'en nog min of meer aan aanvaardbare prijzen worden verhandeld...in UK vragen ze goud, in Duitsland denken ze al dat het goud is...Die handelaar in Hamburg die een witte en een Maritime heeft staan, heeft in november de prijs van de Maritime met enkele duizendjes verhoogd...staat nu aan +60k euro :shock:

Als je ziet hoeveel het je kost om een 964 om te bouwen naar fun-auto aan RS normen...kost toch wel wat hé, of vergis ik me?...ben je dan niet beter van toch een echte RS in Frankrijk te gaan halen...40k is misschien net te weinig maar voor 43k euro vind je al iets dat vrij goed in orde is...meestal staat er dan al een Heigo kooi in en is de motor geprepareerd...33k voor een nep-RS of 43k voor een echte????...bij mij zou de keuze dan toch snel gemaakt zijn :wink:

15 jan 2007 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 964 RS
Heren, heren (en misschien ook dames)
De Porsche 964 RS geeft een ongekend rijgenot! Als ex-RS bezitter (ja, ja die RS bij Targa Florio was van mij) wil ik jullie meenemen in de wereld van 'hard core' Porsche rijden. Allereerst de specificaties, daarna de mening van Autovisie en een uittreksel uit het boek: Het ultieme verhaal van Porsche.
Mijn echtgenote mag dan de RS vervloeken vanwege zijn geluid en oncomfortabel rijgedrag, als ik het geld had kocht ik hem zo weer terug (nu een 996 3.6 Targa)

Porsche 911 (type 964) Carrera 2 RS (Rennsport) modeljaar ‘92, 3,6 liter ongeblazen, luchtgekoelde, 6 cil. boxer (‘flat-six’) injectiemotor, dubbele ontsteking dus 2 bougies per cilinder. Geperforeerde inlaatbehuizing, 285+ PK, 385 Nm bij 4300 omw/min. Gewijzigd motormanagement. Droge plaatkoppeling met enkelvoudig racevliegwiel. Smering: dry-sump systeem. Productienummer 1718 van de 2251 die ervan gemaakt zijn, gewichtsbesparing 120 kg t.o.v. ‘standaard’ Carrera 2 door dunnere ruiten, aluminium kofferklep, motordeksel en cabine. Remsysteem van de Carrera 4 Turbo voor en van de Cup versie achter, remschijven voor en achter geventileerd en geperforeerd, rijhoogte 4 cm verlaagd. Bilstein gasschokdempers uit de racerij. Stijvere ophanging, 3-voudig verstelbare stabilisatorstangen, voor en achter. G50 handgeschakelde 6-versnellingsbak met aangepaste overbrengingsverhoudingen (langere 1 en 2). Versnellingspook dichter bij de bestuurder geplaatst, stalen synchromeshes (uit de racerij). Banden voor 205/50 ZR, banden achter 255/40 ZR (Michelin Pilot Sport, dotted N2, Wielen: SM magnesium Cupvelgen, voor 7,5J x 17, achter 9J x 17. Aangepast ABS.
G-Rohr uitlaatsysteem uit de racerij. Sportkatalysator. Sperdifferentieel: 100% sperwerking bij gaswissel. Servo achterspoiler. Vergrote tankinhoud: 92 liter. Twee lederen multi-colour Recaro racekuipen. 4-punts gordel (alleen bestuurder) Aluminium rolkooi. In kogels opgehangen motor. Kleur: Indischrot.
Wat er niet in zit (gewichtsbesparing): radio, airco, stuurbekrachtiging, ASR, ESP, en andere, rijgenot beperkende electronica, geluids- en warmteisolatie, achterzitjes. De auto is geheel volgens RS specificaties af fabriek in Nederland geleverd en getuned door Car Care Porsche (www.car-care-porsche.nl) in Soest. Prestaties: 0-100 in 4,9 sec. Remtijd: 100-0 in 3,2 sec. Top: 295 km/h (gemeten met 1 inzittende en halfvolle tank) Rijkarakteristiek: oncomfortabel, zeer directe en precieze besturing. Inkomen bocht: onderstuurd. Uitkomen bocht: overstuurd. Geen lengteas rolhoek (strijkijzer dus).

Uit de Autovisie van 4 december 2003 over 40 jaar Porsche 911:
"De 964 RS is een waar feest. De luchtgekoelde motor klinkt robuust ruig, hangt geweldig aan het gas en is over het hele toerenbereik sterk. Hij stuurt superscherp in en met het gas erop kun je prachtig op het randje balancerend uitsturen. De auto toont zich geweldig in evenwicht. Wat hij vooral duidelijk maakt is dat je helemaal geen 400pk nodig hebt voor de echte 'kicks; met 270 of 280 kom je al een heel eind. Dankzij het ontbreken van stuurbekrachtiging en met hun 'racy' onderstellen blinken de 964's uit door communicatie. Dat doen ze beter dan welke andere 911 we tot op heden ook meemaakten.
"De generatie 993 leverde ook twee specials op, zijnde de gruwelijk snelle en rauwe GT2 met zijn 430 turbo PK's op alleen de achterwielen, en de 300 PK RS. Ook dit blijkt op Assen een erg fijne auto te zijn met een heerlijk geluid, maar minder involverend dan de 964.
"Buiten kijf is de GT3 de fijnste moderne 911. De verwantschap met de 964 RS en de 993 RS is enorm, alleen zijn de sensaties iets minder primitief en hebben onderstel en besturing wat minder tekst.".........want in de GT3 moet je knap op het gas gaan staan om bij de 964 RS te blijven......."
"De 911 kwam tot volle wasdom met de 964 RS die de RS 2.7 als sportmachine ver overtrof en die bijna de perfectie benaderde. Geen gepolijste volmaaktheid, maar een 911 die op precies de juiste plekken ongeciviliseerd en rauw was."
Vanuit het perspectief van vandaag ligt dáár, bij de 964 RS, de piek. Hij is het summum wat betreft communicatie, agiliteit en sensatie"
"Nu, na die dag op Assen, weten we dat de GT3 RS een auto met een boodschap is. Hij is een hommage aan het verleden, maar een bedrieglijke. Hij hult zich namelijk in de kleuren van de beroemde RS 2.7, maar heeft het karakter en de kwaliteiten van een andere voorganger. Een betere. De GT3 RS eert het Grote Voorbeeld, de 964 RS. We zijn het met hem eens, hartgrondig".

Uit “Het ultieme verhaal van Porsche” door Stuart Gallagher en Helen Smith

Hoofdstuk: de Speciale 911’s, bladzijde 116-117
De 911 (964) RS
“De 3.6 liter Carrera RS was eigenlijk een originele Carrera ‘Cup’ racer die op de gewone weg mocht. Ontworpen en geproduceerd onder FISA (autosport organisatie) homologatieregels was de RS met twee specificaties te koop. Een sportief basismodel en een meer op comfort gerichte ‘Touring’.
Net als bij de originele 2.7 RS uit 1973 was de uitrusting van de 964 RS rechttoe rechtaan gericht op het racecircuit. Zijn luchtgekoelde 3.6 – liter vlakliggende zescilinder kwam uit de gewone Carrera , maar had een ruimer ademend luchtfilter en uitlaatsysteem, wat 10 PK meer opleverde tot 260 PK. De 964 RS nam ook de aangepaste vijftrapsbak over uit de ‘Cup’ auto. Die had een lange eerste en tweede versnelling en een limited-slip differentieel uit de bestaande 911 Turbo.
Verstelbare stabilisatoren en 40 mm minder rijhoogte maakten onderdeel uit van het RS pakket. Samen met een stel 17 inch Cupdesign magnesium wielen werd de RS een raceauto in al zijn voegen.
Bodemplaatbescherming en geluiddemping dan wel achterzittingen had hij niet; het gestripte interieur had slechts gewone bekleding, de twee Recaro stoelen waren het enige dat opviel. De rolkooi was als standaardonderdeel verwijderd, maar natuurlijk was die bij de fabriek in Weissach te bestellen. Uitgevoerd als Touring kreeg de RS bodemplaatbescherming en geluidwering, maar achterstoelen zaten er nog steeds niet in. Hij woog 100 kg minder dan een gewone Carrera 2 en in race-uitvoering was de RS zelfs 150 lichter dan de standaard auto.
De 964 RS bracht de pure Porsche rijervaring tot nieuwe hoogten. Zijn luchtgekoelde motor was dol op toeren, met respons van het gaspedaal waar je kippenvel van kreeg, wat maakte dat je de allerlaatste PK uit het blok perste. Scherpte is het beste woord om de 964 RS mee samen te vatten, want bij die gretige motor hoorden een onderstel en besturing waar je een moord voor zou doen. De 964 RS reed straffer dan de standaard Carrera 2 en gaf een mate van feedback die de 911 niet meer had gehad sinds de originele 2.7 RS. Lekker gezeten in de nauwsluitende Recaro stoel voel je je één met de auto, onderdeel van elke beweging van het onderstel, ieder bobbeltje in de weg, elke klim en daling van de route voor je. In combinatie met het directe stuur kon deze RS met het minste tipje van richting veranderen, ondertussen elke brokje informatie doorgevend van de voorwielen.
In nieuwstaat was de RS misschien een beetje te rauw voor de enthousiastelingen. Zijn Spartaanse interieur was net te primitief, de vering vergeleken met anderen in die tijd te straf, het interieurgeluid – versterkt door de afwezigheid van geluiddemping – voor menigeen te storend.
Nu zouden de enthousiastelingen er echter alles voor over hebben om eens achter het stuur van de 964 RS te mogen kruipen. Terwijl sportauto’s er steeds gelikter en keuriger uitzien, blijft de RS een pure rijmachine.
Dat het tien jaar heeft geduurd om de 964 RS stevig in zijn segment te krijgen, toont weer eens aan dat Porsche een auto gemaakt waarvoor de wereld nog niet helemaal klaar was”.

Van geflatteerde prijzen is dus geen sprake, durf jij het aan!?

Waarvan acte,
Douwe Minkema

15 jan 2007 3:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Waarom heb je 'm in Godsnaam weggedaan?

mhaschreurs.hyves.nl

15 jan 2007 7:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Mooie hommage aan de 964 RS Douwe! :thumleft:

15 jan 2007 9:47
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mooi mooi mooi...Zag je RS zaterdag nog bij Hette staan. Als ik een potje geld over had.... :roll:

15 jan 2007 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Alleen was het toch een rooie of niet een paar €k eraf....:wink:

@Douwe: idd mooie hommage, denk ook niet dat iemand hier in twijfel trekt dat het geweldige wagens zijn maar wat Adu schrijft (standaard 964 converterennaar/benaderen van RS) kan ook een geweldige auto opleveren, anders halen we emotie en de realiteit door elkaar. Uiteraard kost zon conversie heel wat, dus rest de vraag wat slimmer is. Gezien de restwaarde zal het wel de RS zijn....

Roi

15 jan 2007 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Merci Douwe voor de mooie bijdrage!!! :D

15 jan 2007 11:20
Profiel
Bericht Re: 964 RS
Douwe Minkema schreef:
Top: 295 km/h (gemeten met 1 inzittende en halfvolle tank)

Op de teller wellicht... Maar echte kilometers? No way!

15 jan 2007 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Devils son schreef:
Douwe Minkema schreef:
Top: 295 km/h (gemeten met 1 inzittende en halfvolle tank)

Op de teller wellicht... Maar echte kilometers? No way!

Zeurpiet :lol: Van mij mag het wel een paar km's schelen, doet niets af aan de kwaliteiten van de wagen.

15 jan 2007 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Standaard lopen ze, afhankelijk van het blok, tussen de 260 en 270 echte km's. Met de beschreven tuning is een winst van 30-40km heel goed mogelijk. Er zijn nog wat extra mogelijkheden om tot 330pk te tunen en dan schijnt de snelheid tot boven de 300 op te lopen.

Douwe - mooi verhaal (het boek waar je naar verwijst ligt voor Euro 14,99 bij de Slegte deze dagen en is zeker de moeite waard !) - 1 kleine correctie. Er zit geen 6 bak in maar een 5 bak. Ik heb in je oude auto gereden (bij Hette) en die rijdt erg goed. Ik ben geen fan van rood (en mijn vrouw al helemaal niet!) en daarom verder gaan zoeken naar een zwarte..

15 jan 2007 15:25
Profiel
adu schreef:

Zeurpiet :lol: Van mij mag het wel een paar km's schelen, doet niets af aan de kwaliteiten van de wagen.

Ook geen paar kilometers... 270 km/u. Dat is hard zat natuurlijk.

15 jan 2007 15:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende