Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:24

Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Goed bezig daar in België... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
ppp 356 schreef:
De belastingsdruk ligt in België nog altijd hoger dan in Nederland.

Paul, heb je al meer gezegd maar waarom zijn er dan zoveel Nederlandse grensbewoners in Belgie en niet andersom.....Ik denk dat alles in ogenschouw genomen de belastingdruk in NL hoger is. Geen idee naar inkomsten belasting in Belgie maar in NL is die 52%....

Inkomstenbelasting in België kan gaan tot 50%, vennootschapsbelasting, ik dacht tot iets van 39%.
Eindejaarspremies van de werknemers, kosten aan de firma 100, waarvan de werknemer iets van een 33 aan overhoud, maar een voorbeeldje van belasting op werk.
Leegstandbelasting, belasting op afvalwater, belasting op reclameverlichting, op huisvuil, je kan het zo gek niet bedenken of we hebben hier in België een belasting.
Geen enkele Belg durft een luide boer of scheet laten, gewoon door de vrees van de stinkwindbelasting :roll: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 jan 2007 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Geen enkele Belg durft een luide boer of scheet laten, gewoon door de vrees van de stinkwindbelasting

Dat wordt dan flink betalen met die kinderen van mij... :wink:

Maar alle gekheid op een stokje,... ze in België wel het mooiste circuit ter wereld... :D .

13 jan 2007 21:02
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ppp 356 schreef:
je kan het zo gek niet bedenken of we hebben hier in België een belasting.

Daarin verschilt Belgie dan weer weinig met Nederland:
* inkomstenbelasting
* loonbelasting
* premie volksverzekeringen;
* dividendbelasting;
* vermogensbelasting
* vennootschapsbelasting;
* omzetbelasting;
* accijns en verbruiksbelastingen;
* kansspelbelasting;
* successierecht, schenking en overgang;
* belasting op personenauto's en motorrijwielen (bpm);
* motorrijtuigenbelasting en belasting zware motorrijtuigen;
* overdrachtsbelasting;
* assurantiebelasting
* kapitaalsbelasting;
* milieubelastingen (grondwaterbelasting, belasting op leidingwater, afvalstoffenheffing, brandstoffenbelasting en energiebelasting);
* belastingen bij invoer (douanerechten).

Dit zijn de rijksbelastingen, dan heb je ook nog de provinciale en gemeentelijke belastingen, denk hierbij dan weer aan:
- WOZ belasting
- parkeerbelasting
- precario belasting
- reclame belasting
- riool belasting

Het grote verschil zit um inderdaad in de lonen.
NL: eindejaarspremie van werknemers, kosten aan de firma 100, waarvan de werknemer iets van 50 aan overhoud!

13 jan 2007 21:18
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
Wegenbelasting
Toeristenbelasting..... :wink:

Laatst bijgewerkt door LeoH op 13 jan 2007 21:26, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2007 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
hondenbelasting :shock: :shock: :shock:

13 jan 2007 21:26
Profiel
Amsterdam
Bericht 
brug en havengeld ( hehe, Gerhard ik was je voor....)

13 jan 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Hello noorderburen,
waarom komen jullie niet allen naar Belgie wonen, dat zou toch gezellig zijn en heel wat voordeliger....

ff serieus,
zijn jullie al eens naar spanje gereden met de wagen ?
Betalen jullie toch ook peage in Frankrijk, niemand zeurt om die 150 euro..
maar één keer 60 euro voor een gans jaar is teveel.
Trouwens zouden er misschien dagtickets komen voor minder geld (denk ik)...

Enne , ni panikeren , het is nog niet zo ver

13 jan 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
@ Rob, soms komt er toch iets overgewaaid uit Belgie die wel gratis is hé :lol: :wink:

13 jan 2007 21:29
Profiel
Amsterdam
Bericht 
F@RGO schreef:
Hello noorderburen,
waarom komen jullie niet allen naar Belgie wonen, dat zou toch gezellig zijn en heel wat voordeliger....
ff serieus,

Was er maar wat meer water.... :roll: Kom graag naar Oostende,
Blankenberge, Duinkerken of Nieuwpoort. idd. gezellig.
Belgie is zover ik weet het enige land dat havenplaatsen verhuurd op basis van breedte van een schip..... :wink:

13 jan 2007 21:32
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
F@RGO schreef:
ff serieus,
zijn jullie al eens naar spanje gereden met de wagen ?
Betalen jullie toch ook peage in Frankrijk, niemand zeurt om die 150 euro..
maar één keer 60 euro voor een gans jaar is teveel.
Trouwens zouden er misschien dagtickets komen voor minder geld (denk ik)...
Enne , ni panikeren , het is nog niet zo ver

Wij zijn het denk ik wel eens :wink:

13 jan 2007 21:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
LeOH schreef:
brug en havengeld ( hehe, Gerhard ik was je voor....)

Havengeld is geen belasting, maar wordt uiteraard wel verhoogd met de eerder door jouw genoemde toeristenbelasting.

13 jan 2007 21:35
Profiel
Amsterdam
Bericht 
gemeentelijk heffing ja, maar heffingen zijn ook een belasting toch ?

13 jan 2007 21:44
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
[belasting op huisvuil, je kan het zo gek niet bedenken of we hebben hier in België een belasting.

En deze maakt me woedend.
Ik zorg zelf al zolang ik alleen woon (ruim 15 jaar) voor mijn eigen afvalopruiming.
Ik heb nog nooit 1 vuilzak buiten gezet (heb een eigen container).
En toch hang ik elk jaar aan die huisvuilbelasting. En ondanks uitleg , nog nooit 1 vuilzak afgehaald , bewijzen met rekeningen van de containerdienst. elk jaar komt dezelfde rekening terug (eergisteren was ie er weer) die ik MOET betalen

Laatste update 22/10/2013

14 jan 2007 0:06
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:
[belasting op huisvuil, je kan het zo gek niet bedenken of we hebben hier in België een belasting.

En deze maakt me woedend.
Ik zorg zelf al zolang ik alleen woon (ruim 15 jaar) voor mijn eigen afvalopruiming.
Ik heb nog nooit 1 vuilzak buiten gezet (heb een eigen container).
En toch hang ik elk jaar aan die huisvuilbelasting. En ondanks uitleg , nog nooit 1 vuilzak afgehaald , bewijzen met rekeningen van de containerdienst. elk jaar komt dezelfde rekening terug (eergisteren was ie er weer) die ik MOET betalen

dus weg die dure container en al je vuil ook zakelijk bijde straat zetten :twisted:

nee begrijp je wel hoor heb je hier ook dat soort grappen.

Zijn zelfs gemeentes waar je afval bak word gewogen en je per kg moet betalen, lekker als de buurman zijn laatste vuilniszak er nog even bij doet.

robert

14 jan 2007 1:57
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gerhard schreef:
Havengeld is geen belasting, maar wordt uiteraard wel verhoogd met de eerder door jouw genoemde toeristenbelasting.

Heet volgens mij officieel 'retributie'.

14 jan 2007 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
ppp 356 schreef:
je kan het zo gek niet bedenken of we hebben hier in België een belasting.

Inderdaad:
Ik heb begrepen dat men in Wallonië nog steeds AUTORADIOBELASTING moet betalen...

p.s. €60,-- vind ik overigens prima op jaarbasis, ik heb hier geen probleem mee als men deze inkomsten maar ten goede laat komen aan het wegennet.
Heb begrepen dat dit vignet slechts een jaar of 5 van toepassing zal zijn, daarna wil men overgaan op rekening rijden.

14 jan 2007 12:43
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
rob964.c4 schreef:
dus weg die dure container en al je vuil ook zakelijk bijde straat zetten :twisted:

Zal moeilijk gaan. Ik heb juist deze container daar anders de zakken weer over hun gewicht zijn en ze deze laten staan.
Ik heb 2 hondjes die wel wat afval maken en dit moet ook weggeruimd worden :wink:

Laatste update 22/10/2013

14 jan 2007 14:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
volgens het nieuwsblad..
Citaat:
Dinsdag raakte bekend dat de Brusselse regering instemt met zes procent van de opbrengsten van het vignet. Voordien had Brussel tien procent geclaimd. Een akkoord tussen de drie gewesten over de verdeelsleutel ligt nu binnen handbereik. Daarna is er nog heel wat werk vooraleer het vignet - geen sticker maar een elektronisch systeem met camera's - operationeel zal zijn.

--------------------------------------------------------------------------------

Het elektronisch wegenvignet werkt met een systeem van nummerplaatherkenning door een centrale databank. Camera's registreren welke auto's op onze wegen rijden en zenden de nummerplaten door naar de databank. Het e-vignet zou op 1 januari 2008 ingevoerd worden voor alle voertuigen onder de twaalf ton die op de Belgische wegen rijden. Ook buitenlandse voertuigen zouden dus moeten betalen.

Het vignet zou geen extra kosten voor de Belg betekenen. De gewesten denken aan een verlaging van de verkeersbelasting ter compensatie.

14 jan 2007 22:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het blijft interessant: BELGIE-HOLLAND.
Ik kan over eea meepraten als Belg die in Nederland is gaan wonen :roll: .
Vlaanderen bij Nederland....NOOIT (meer). Ik begrijp Paul niet. Toch niet vanwege een beetje minder belasting he?
En wat het vignet betreft, ik vind dat het maar eens eerst voor de vrachtwagens ingevoerd moest worden. Hopelijk gaat er dan wat meer vracht via de binnenvaart en het spoor.
Ik ben ook niet echt tegen een vignet voor elk voertuig (en ja hoor, ook een apart vignet voor een sleurhut :mrgreen: ) alhoewel mij dat dan 2x60 euro gaat kosten, op voorwaarde dat het wegennet (vooral in Wallonie) verbeterd zou worden.
En laat die Laurent hierbuiten he, of we zullen eens over "Bernaar" beginnen :mrgreen:

14 jan 2007 23:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Als belg wonend in Nederland kan ik wel zeggen dat de lasten ( met zijn belastingen) in Nederland een stuk hoger liggen. Waarom woon ik dan in Nederland? 2 redenen: 1. mijn beroep zorgt dat mijn inkomsten in Nederland niet alleen die lasten kan dekken, maar ook nog een serieuze extra kan leveren 2. Nederlandse vriendin. Plan is wel om over 2j ( woon ik er 4j en vanaf dan is het financieel aantrekkelijk om mijn woonst te verkopen) te verhuizen naar België.
Alle mogelijke belastingen op een rij zijn ongeveer hetzelfde met naar mijn mening 2 uitschieters in Nederland. Met als meest pijnlijke die BPM...ik heb dik 20k meer betaald voor een vergelijkbare auto in België ( 6-jarige wagen). Ook die ziektekosten zijn een stukje hoger. Ik betaal 80euro de maand ( het minimum) en bij elk dokters/apothekersbezoek mag ik alles volledig afrekenen zonder enige terugbetaling. Ik vermeld dit niet om te zeuren, maar moet eerlijk zeggen dat een belgische inwoner niet moet/mag klagen.

On-topic...pijnlijk om als belg toch ook dat vignet te moeten kopen. Geeft het gevoel dat ze je niet meer kennen terwijl je van alle daken ligt te roepen dat je belg bent :D

15 jan 2007 1:27
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
De soep wordt niet zo heet gegeten...?

'Dagje Belgie vanaf 10 euro'

AMSTERDAM - De Belgen krabbelen terug wat betreft de invoering van het wegenvignet. In een nieuw plan zou een vignet voor het gebruik van de Belgische wegen nog 'slechts' 10 euro kosten. Het plan komt uit de hoed van minister Geert Bourgeois.

De minster vreest dat Nederlandse dagjesmensen massaal wegblijven als ze een sticker voor een heel jaar moeten aanschaffen. Daarom wil hij dat het wegenvignet diverse tarieven krijgt. ,,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga.

Telegraaf.nl

15 jan 2007 15:12
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
gantor schreef:
Ik vermeld dit niet om te zeuren, maar moet eerlijk zeggen dat een belgische inwoner niet moet/mag klagen.

Vooreerst bepaal ik zelf waat ik mag en moet ivm klagen :wink: Maar je hoort mij niet klagen, ondaks dit mogen jullie blijven zeuren over BPM en vermogensbelasting en ziektekost enz. Dit neemt niet weg dat de belastingsdruk in België een van de hoogste is in Europa, tegenover Nederland dacht ik te weten dat het verschil meer dan 5% is.

Sjonnie schreef:
Vlaanderen bij Nederland....NOOIT (meer). Ik begrijp Paul niet. Toch niet vanwege een beetje minder belasting he?

Zeker niet vanwege de belasting, maar ik word zot van gans ons politiek systeem, er is volgens mij in Europa geen enkel land waar zoveel geld aan politieke postjes word verkwanseld als bij ons.
Alleen dit al
Citaat:
een eerste minister, 4 minister-presidenten, 100 ministers en staatssecretarissen,

Het liefts zou ik België zien als een land op zijn geheel, maar dan met een goed bestuur :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 jan 2007 15:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
MS964 schreef:
De soep wordt niet zo heet gegeten...?
,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga. [/i]

Ik denk dat een ééndagvignet enkel interesant is voor mensen op doorreis , dagjesmensen komen volgens mij wel meer dan 5x over de grens

15 jan 2007 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het liefts zou ik België zien als een land op zijn geheel, maar dan met een goed bestuur :wink:

Amen!

15 jan 2007 17:19
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
@ der ferry: Waarom zouden dagjesmensen vaker dan 5x over de grens komen per jaar? Denk dat er heel veel mensen zijn die gemiddeld zo'n 1x per jaar in België komen. Een keer naar Gent/Antwerpen/Brussel voor een stedentripje, een keer naar Spa Francochamps, een keer op doorreis naar Frankrijk om wijn te halen, een keer op doorreis naar Zuid-Frankrijk. Dit in de loop der jaren, dus niet allemaal in 1 jaar.

15 jan 2007 17:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende