Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 21:31

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Fakkel Cooper S Cabrio 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Fakkel Cooper S Cabrio
Horn moet op zoek naar een nieuwe leaser.

Hedenavond op de A2 ter hoogte van Maarssen, reed netjes 120, hoorde een knal, power viel weg, reed naar de rechterbaan, zag iets oranjes uit de luchthapper in de motorkap komen, reed de auto de vluchtstrook op, kwam erachter dat de remmen niks deden, op de handrem op de vluchtstrook gezet, sleutel eruit gehaald, uitgestapt en gaan rennen. De hele onderkant van de motor bleek in de fik te staan. Auto is in 10 minuten, net voordat de brandweer arriveerde, volledig uitgefikt.

Was een haat-liefde verhouding met het autootje, maar dit had hij niet verdiend. Foto's volgen. :cry:

Wellicht iemand die aan één van beide kanten op de A2 in de file heeft gestaan door mij? Sorry daarvoor. :cheesy:

16 jan 2007 1:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
wow...unpleasant surprise... :? :shock:

...wat is er precies gebeurd met de motor? Heb je enig idee? :roll:

16 jan 2007 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is verdomme jammer.
Al zeg jezelf dat het een haat-liefde verhouding was door de vele mankementen en de hopen rijplezier , is het een jammer verlies.
Gaat de opvolger weer een Mini worden , of moet je even de pro's tegen de contra's afwegen :?:
Enig idee waardoor de brand kon onstaan zijn :?:
Compressor opgeblazen (meen toch dat de JCW eentje had) :?:

Laatste update 22/10/2013

16 jan 2007 1:15
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
MichM3 schreef:
...wat is er precies gebeurd met de motor? Heb je enig idee? :roll:

nope. liep als een zonnetje, er knalde iets (voor mijn gevoel rechtsvoor en ik had het idee dat er iets onderuit viel), mijn broertje reed achter me, hoorde ook die knal en zag vanaf dat moment vlammen aan de onderkant en rook een brandlucht. Ik IN de auto toen nog niet. Toen ik die 'vlam' uit de luchthapper zag komen realiseerde ik me dat mijn auto in de hens stond. Daar ik dit niet eerder meegemaakt heb, heb ik besloten hem snel aan de kant te zetten en me uit de voeten te maken.

Nee, ik had geen brandblusser aan boord. En nee, als ik die wel had gehad was ik ook gaan rennen. Toen hij een minuut of 5 in de hens stond kwam er een man met een blussertje aan. Die heb ik weggestuurd daar ik bang was dat de tank zou ontploffen. Hoorde steeds grote knallen uit het vuur komen (bleken achteraf volgens de brandweer beide voorbanden, accu en misschien de airbags (dat laatste wisten ze niet zeker) te zijn).

Oja, en ik stink onwijs naar rook. Wat een milieuvervuiling zeg, zo'n uitbrandende auto... :shock:

16 jan 2007 1:17
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...rechtsvoor zit de kompressor he bij de Cooper S...misschien is daarmee iets gebeurd.

...ik ben ook als de bliksem weg bij brand...ben er helemaal niet gerust in en het is dat allemaal niet waard...volgens mij heb je juist gehandeld door 'm zo snel mogelijk aan kant te zetten en te gaan rennen :wink:

...overigens best wel een naar avontuur Horn! :(

16 jan 2007 1:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Terroristische aanslag? :mrgreen:

16 jan 2007 1:27
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Fakkel Cooper S Cabrio
horn schreef:
kwam erachter dat de remmen niks deden, op de handrem op de vluchtstrook gezet, sleutel eruit gehaald, uitgestapt en gaan rennen

Harald, gelukkig dat jij ongedeerd bent en zo te lezen ben je er wel koelbloedig bij gebleven, maar ik kan niet begrijpen dat je remmen niet meer functioneerden - ik kan me niet voorstellen dat je ooit nog in een Mini stapt :cry: :roll:

16 jan 2007 1:29
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
WHOOOWWWW wat een verhaal!!!

Gelukkig geen (persoonlijk) letsel!

Gezien alle problemen (buiten een aantal fijne kilometers) met deze auto is het ook wel weer gelijk een memorabel einde!!!

Wees blij dat het hier om een leaser gaat, want anders loop je ook nog het risico dat je in een heel lastig juridisch traject terecht komt.

16 jan 2007 1:30
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Afbeelding

Ik heb geen idee wat er ontploft is. Ik weet wel dat toen de power wegviel ik meteen op de meters gekeken heb en alles stond normaal.

Tja, het was niet echt een lekker avontuur. Kon er nog wel bij.

16 jan 2007 1:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Fakkel Cooper S Cabrio
2.2VTEC schreef:
Harald, gelukkig dat jij ongedeerd bent en zo te lezen ben je er wel koelbloedig bij gebleven, maar ik kan niet begrijpen dat je remmen niet meer functioneerden - ik kan me niet voorstellen dat je ooit nog in een Mini stapt :cry: :roll:

ben ook blij dat er verder niks is gebeurd.
remmen voelden alsof de pedaal vastzat, kon trappen wat ik wilde, maar er gebeurde niks. Had de hele weg redelijk rustig gereden, niet boven de 140 uit geweest. Heb geen idee.

En hoewel ik een hoop ellende met het autootje heb gehad, had ik er ook een zwak voor. Vandaag scheen de zon, vanochtend open gereden, vanmiddag open gereden en het was wel een lekker bakkie... :evil:

16 jan 2007 1:32
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En dan maar zeggen dat diesels de lucht verontreinigen :wink:

Nu snap ik waarom ze op TV met de coopers tegenwoordig op speciale locaties rijden :twisted:

Laatste update 22/10/2013

16 jan 2007 1:33
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Jemig Horn,
Ik had er geen idee van dat jij het was, heb behoorlijk in de file gestaan daardoor en heb het gezien, maar ben blij dat jij zelf niks hebt en er goed vanaf gekomen bent, jammer van de auto, maar het is maar blik :!:

Ben in ieder geval blij dat je hier je verhaal hebt kunnen posten!!

16 jan 2007 1:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jeetje wat 'n verhaal ......

... gelukkig heb je het er zelf goed vanaf gebracht :thumleft:

Enne ... als je er echt moeite mee hebt :arrow: dat cabrio-loos zijn :idea: :idea:

Alternatieve Topic-Titel :arrow: Cooper Burn Out :mrgreen:

16 jan 2007 2:15
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Gadver, da's ontzettend schrikken en balen. Blik of niet.... het zijn aimabele autootjes..

Kleine google search leverde dit op. Wellicht een oorzaak van dezelfde strekking en een brand die vervolgens eerst het remsysteem (leiding of reservoir?) vernietigt ...en vervolgens de rest.. :(

16 jan 2007 2:22
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
damn... not your week :roll:

16 jan 2007 2:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
weet je zeker dat het niet zo'n mini was:

"counterfeit Mini" commercial

& website...;-)

Nee, vrij bizar voorval idd. Gelukkig ben je er goed van af gekomen en geluk dat 't een lease-wagen is.
Succes met verdere afwikkeling ed.

16 jan 2007 2:36
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Blijkbaar komen die Mini's allemaal aan een tragisch einde :?
En ja, haat/liefde verhouding is inderdaad ook hier geldig voor de mini.

Het voornaamste is dat het bij de wagen is gebleven, en je buiten even schrikken niets aan overhoudt.

Heb zelf ooit met de 356 zelfde ervaring gehad, iedereen ziet dat de wagen in de fik staat behalve jijzelf. Als je dan stopt en ziet plots de vlammen uit de motorruimte komt, is het wel even schrikken. Grote voordeel van de 356 is dat er geen kunstof aan zit, en de wagen nog te blussen was. Ondanks dat toen toch ruim € 10.000 schade :cry:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jan 2007 7:25
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Da's inderdaad even schrikken. Zeker geen pretje om mee te maken :oops:

Ben erg benieuwd naar je foto's :?

Succes met je zoektocht naar een andere auto..... misschien een carver een optie? :wink:

16 jan 2007 8:05
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Wat een verhaal!.. goed gehandeld hoor.. :!: Zal wel schrikken zijn geweest dat je na het constateren van de brand ook nog eens ontdekt dat de remmen niet werken.. :shock: :shock: .. Wij hebben ook een Mini,.. geen "S" maar een Cooper.. :shock: :shock: .. die's van mijn vrouw...

16 jan 2007 8:31
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jeroen914 schreef:
damn... not your week :roll:

't zit je idd. niet echt mee zeg..........enfin toch nog goed afgelopen met jouw.

16 jan 2007 8:34
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
:shock: :shock: jeetje dat is wel een beetje schrikken zeg, gelukkig dat jezelf niks hebt helemaal met het rem probleem erbij.
Als het rem pendaal zo hard was waarschijnlijk ook de rembekrachtiger gelijk uitgevallen, stuk gegaan.

robert

16 jan 2007 8:35
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ach, lekker nieuwe uitzoeken 8)

16 jan 2007 8:46
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Mag je eindelijk je BMW 1 serie bestellen :twisted: :mrgreen:

"Ach.... Ieder nadeel heb z'n voordeel""(quote J. Cruijff)

Sterkte!!!!

16 jan 2007 8:55
Profiel Twitter 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Harald,

Je weet dat ellende altijd in 3-voud komt, dus nog even opgepast deze week kerel.

Sterkte

16 jan 2007 9:04
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Erick schreef:
Mag je eindelijk je BMW 1 serie bestellen :twisted: :mrgreen:

"Ach.... Ieder nadeel heb z'n voordeel""(quote J. Cruijff)

Sterkte!!!!

Ondanks dat ik een aangeboren afkeur heb voor BMW, moet ik zeggen dat ik de 1 hoe langer hoe mooier begin te vinden :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jan 2007 9:07
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende