Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
 Fakkel Cooper S Cabrio
Horn moet op zoek naar een nieuwe leaser.
Hedenavond op de A2 ter hoogte van Maarssen, reed netjes 120, hoorde een knal, power viel weg, reed naar de rechterbaan, zag iets oranjes uit de luchthapper in de motorkap komen, reed de auto de vluchtstrook op, kwam erachter dat de remmen niks deden, op de handrem op de vluchtstrook gezet, sleutel eruit gehaald, uitgestapt en gaan rennen. De hele onderkant van de motor bleek in de fik te staan. Auto is in 10 minuten, net voordat de brandweer arriveerde, volledig uitgefikt.
Was een haat-liefde verhouding met het autootje, maar dit had hij niet verdiend. Foto's volgen.
Wellicht iemand die aan één van beide kanten op de A2 in de file heeft gestaan door mij? Sorry daarvoor. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2007 1:07 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wow...unpleasant surprise...
...wat is er precies gebeurd met de motor? Heb je enig idee? 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 jan 2007 1:12 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is verdomme jammer.
Al zeg jezelf dat het een haat-liefde verhouding was door de vele mankementen en de hopen rijplezier , is het een jammer verlies.
Gaat de opvolger weer een Mini worden , of moet je even de pro's tegen de contra's afwegen
Enig idee waardoor de brand kon onstaan zijn
Compressor opgeblazen (meen toch dat de JCW eentje had) 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 jan 2007 1:15 |
|
 |
horn
PF #57
|
nope. liep als een zonnetje, er knalde iets (voor mijn gevoel rechtsvoor en ik had het idee dat er iets onderuit viel), mijn broertje reed achter me, hoorde ook die knal en zag vanaf dat moment vlammen aan de onderkant en rook een brandlucht. Ik IN de auto toen nog niet. Toen ik die 'vlam' uit de luchthapper zag komen realiseerde ik me dat mijn auto in de hens stond. Daar ik dit niet eerder meegemaakt heb, heb ik besloten hem snel aan de kant te zetten en me uit de voeten te maken.
Nee, ik had geen brandblusser aan boord. En nee, als ik die wel had gehad was ik ook gaan rennen. Toen hij een minuut of 5 in de hens stond kwam er een man met een blussertje aan. Die heb ik weggestuurd daar ik bang was dat de tank zou ontploffen. Hoorde steeds grote knallen uit het vuur komen (bleken achteraf volgens de brandweer beide voorbanden, accu en misschien de airbags (dat laatste wisten ze niet zeker) te zijn).
Oja, en ik stink onwijs naar rook. Wat een milieuvervuiling zeg, zo'n uitbrandende auto... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2007 1:17 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...rechtsvoor zit de kompressor he bij de Cooper S...misschien is daarmee iets gebeurd.
...ik ben ook als de bliksem weg bij brand...ben er helemaal niet gerust in en het is dat allemaal niet waard...volgens mij heb je juist gehandeld door 'm zo snel mogelijk aan kant te zetten en te gaan rennen
...overigens best wel een naar avontuur Horn! 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 jan 2007 1:21 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Terroristische aanslag? 
|
16 jan 2007 1:27 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: Fakkel Cooper S Cabrio
Harald, gelukkig dat jij ongedeerd bent en zo te lezen ben je er wel koelbloedig bij gebleven, maar ik kan niet begrijpen dat je remmen niet meer functioneerden - ik kan me niet voorstellen dat je ooit nog in een Mini stapt 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
16 jan 2007 1:29 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
WHOOOWWWW wat een verhaal!!!
Gelukkig geen (persoonlijk) letsel!
Gezien alle problemen (buiten een aantal fijne kilometers) met deze auto is het ook wel weer gelijk een memorabel einde!!!
Wees blij dat het hier om een leaser gaat, want anders loop je ook nog het risico dat je in een heel lastig juridisch traject terecht komt.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 jan 2007 1:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik heb geen idee wat er ontploft is. Ik weet wel dat toen de power wegviel ik meteen op de meters gekeken heb en alles stond normaal.
Tja, het was niet echt een lekker avontuur. Kon er nog wel bij.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2007 1:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Fakkel Cooper S Cabrio
ben ook blij dat er verder niks is gebeurd.
remmen voelden alsof de pedaal vastzat, kon trappen wat ik wilde, maar er gebeurde niks. Had de hele weg redelijk rustig gereden, niet boven de 140 uit geweest. Heb geen idee.
En hoewel ik een hoop ellende met het autootje heb gehad, had ik er ook een zwak voor. Vandaag scheen de zon, vanochtend open gereden, vanmiddag open gereden en het was wel een lekker bakkie... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2007 1:32 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En dan maar zeggen dat diesels de lucht verontreinigen
Nu snap ik waarom ze op TV met de coopers tegenwoordig op speciale locaties rijden 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 jan 2007 1:33 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Jemig Horn,
Ik had er geen idee van dat jij het was, heb behoorlijk in de file gestaan daardoor en heb het gezien, maar ben blij dat jij zelf niks hebt en er goed vanaf gekomen bent, jammer van de auto, maar het is maar blik
Ben in ieder geval blij dat je hier je verhaal hebt kunnen posten!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
16 jan 2007 1:45 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
16 jan 2007 2:15 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Gadver, da's ontzettend schrikken en balen. Blik of niet.... het zijn aimabele autootjes..
Kleine google search leverde dit op. Wellicht een oorzaak van dezelfde strekking en een brand die vervolgens eerst het remsysteem (leiding of reservoir?) vernietigt ...en vervolgens de rest.. 
_________________________________________ Tjolk.
|
16 jan 2007 2:22 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
damn... not your week 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 jan 2007 2:28 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
weet je zeker dat het niet zo'n mini was:
"counterfeit Mini" commercial
& website...
Nee, vrij bizar voorval idd. Gelukkig ben je er goed van af gekomen en geluk dat 't een lease-wagen is.
Succes met verdere afwikkeling ed.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
16 jan 2007 2:36 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Blijkbaar komen die Mini's allemaal aan een tragisch einde
En ja, haat/liefde verhouding is inderdaad ook hier geldig voor de mini.
Het voornaamste is dat het bij de wagen is gebleven, en je buiten even schrikken niets aan overhoudt.
Heb zelf ooit met de 356 zelfde ervaring gehad, iedereen ziet dat de wagen in de fik staat behalve jijzelf. Als je dan stopt en ziet plots de vlammen uit de motorruimte komt, is het wel even schrikken. Grote voordeel van de 356 is dat er geen kunstof aan zit, en de wagen nog te blussen was. Ondanks dat toen toch ruim € 10.000 schade 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 7:25 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Da's inderdaad even schrikken. Zeker geen pretje om mee te maken
Ben erg benieuwd naar je foto's
Succes met je zoektocht naar een andere auto..... misschien een carver een optie? 
|
16 jan 2007 8:05 |
|
 |
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Wat een verhaal!.. goed gehandeld hoor..  Zal wel schrikken zijn geweest dat je na het constateren van de brand ook nog eens ontdekt dat de remmen niet werken..  .. Wij hebben ook een Mini,.. geen "S" maar een Cooper..  .. die's van mijn vrouw...
|
16 jan 2007 8:31 |
|
 |
John
Cayenne
|
't zit je idd. niet echt mee zeg..........enfin toch nog goed afgelopen met jouw.
|
16 jan 2007 8:34 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 jeetje dat is wel een beetje schrikken zeg, gelukkig dat jezelf niks hebt helemaal met het rem probleem erbij.
Als het rem pendaal zo hard was waarschijnlijk ook de rembekrachtiger gelijk uitgevallen, stuk gegaan.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
16 jan 2007 8:35 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ach, lekker nieuwe uitzoeken 
|
16 jan 2007 8:46 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Mag je eindelijk je BMW 1 serie bestellen
"Ach.... Ieder nadeel heb z'n voordeel""(quote J. Cruijff)
Sterkte!!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 jan 2007 8:55 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Harald,
Je weet dat ellende altijd in 3-voud komt, dus nog even opgepast deze week kerel.
Sterkte
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 jan 2007 9:04 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ondanks dat ik een aangeboren afkeur heb voor BMW, moet ik zeggen dat ik de 1 hoe langer hoe mooier begin te vinden 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 9:07 |
|
|