Auteur |
Bericht |
Mark37
997 SDeurne (N-Br.)
|
John, ik ben in tegenstelling tot de meesten op dit forum niet reeds deccenia Porscherijder. Heb weinig verstand van techniek en heb nog nooit aan een auto gesleuteld. Droom wel al 20 jaar van een Porsche en zal je beloven er met respect om te zullen gaan. Zelfs mijn LADA2105 liet ik eerst op bedrijfstemperatuur komen
|
16 jan 2007 10:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Inderdaad, zelf ook meegemaakt. Steenkoude 997, direct de snelweg op en in één ruk naar 225-230 km/uur. Doet de motor toch een beetje pijn, lijkt mij zo.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 jan 2007 12:16 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Naar mijn mening maakt het niet uit of het een dure nieuwe Porsche is of een gloednieuwe Kia.
Degene die hem nieuw koopt bepaald wat ie ermee doet, of dit technisch verantwoord is is een tweede.
Mensen die een beetje gevoel voor techniek hebben zullen er in de regel beter mee omgaan dan mensen die het puur als gebruiksvoorwerp zien.
Maar wie betaald bepaald.
Tot nu toe heb ik altijd 2de hands gekocht, de BMW waar ik nu in rij is echt van een liefhebber geweest die zijn auto koesterde.
Bij de Porsche die ik heb was dat niet het geval, maar die is ook gewoon goed en heeft tot op heden geen kuren getoond.
Kies je ervoor om 2de hands te kopen is na 3 jaar een groot gedeelte van de nieuwwaarde afgeschreven, ondanks garantie, AKK en andere zekerheden loop je een risico op extra kosten.
_________________________________________ Racefun events
|
16 jan 2007 12:38 |
|
|
Nicolò
|
Helemaal waar, alleen de 2e handskoper begint met kennisachterstand.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 jan 2007 12:46 |
|
|
F@RGO
|
Daar kan ik 100% mee leven, een porschemotor is gemaakt om te gebruiken, zolang je hem als een goede huisvader behandelt , warm rijden, goed onderhouden.... dan mag je hem eens goed op zijn staart duwen zoals men zegt
|
16 jan 2007 12:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Maar een enorme voorsprong op afschrijving
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 13:10 |
|
|
Nicolò
|
OK, daar krijgt hij een oudere auto voor. Maar dan zou er nog steeds een level playfield moeten zijn.
|
16 jan 2007 13:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat is dan de aankoopprijs, ligt bij een volledige historie hoger dan zonder historie.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 13:23 |
|
|
Gert
|
Wat mij betreft is het: hoe nieuwer hoe beter.
Maar het gaat ook over wat je te besteden hebt of wil besteden aan auto(s).
Heb mijn eerste Porsche voor een goede prijs van een particulier gekocht met een reserve van 10 duizend voor eventuele verrassingen.
Behalve regulier onderhoud en standaard slijtage tot op heden gelukkig niks bijzonders overkomen, maar met mechaniek kan je van alles verwachten, zoals hier vaak te lezen is.
|
16 jan 2007 14:46 |
|
|
Gert
|
Bij een nieuwe auto de eerste rit rustig aan doen met de remmen. Schijven en remblokken zijn ook nieuw.
|
16 jan 2007 15:01 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Voor mijn Cayenne S gaf de dealer het volgende recept:
De eerste 1500 km niet boven de 200 km komen en dan het bekende verhaal over banden en remmen
|
16 jan 2007 16:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier en alvast gefeliciteerd met de aanwinst.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 jan 2007 17:35 |
|
|