Auteur |
Bericht |
PatrickS
BoxsterLimburg
|
Distributieriem Boxster
Klopt het dat je bij boxster 986 van '97 geen distributieriem hoeft te vervangen. Maw heeft ketting ipv riem?
Thanks!
|
16 jan 2007 22:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@Patrick: echte auto's hebben geen distributieriem, maar een serieuze ketting zonder gedonder met regelmatig vervangen.
Kijk naar BMW, Mercedes, Porsche - allemaal alleen de echte modellen
Wel wat duurder maar dan heb je ook wat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2007 22:10 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ik volg je Paul !
|
16 jan 2007 22:13 |
|
|
PatrickS
BoxsterLimburg
|
En nu graag een antwoord dat ook ik begrijp !!
|
16 jan 2007 22:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Distributieriem Boxster
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2007 22:19 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik volg je ook Paul!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 jan 2007 22:20 |
|
|
PatrickS
BoxsterLimburg
|
Thanks Rob !
|
16 jan 2007 22:21 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Foto ter verduidelijking(moest Paul z'n antwoord nog niet duidelijk genoeg zijn ):
(kettingaandrijving, achter op de foto, waar de kettingen op de nokkenastandwielen zitten.)
|
16 jan 2007 22:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 jan 2007 22:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2007 22:26 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
|
16 jan 2007 23:07 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Gebruik je vergrootglas (net als 's ochtends voor de spiegel...)
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 jan 2007 0:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bij BMW ben ik zeker dat de stelling niet klopt.
Bij mijn diesel zat er idd een ketting , maar bij de 320's , 323's , 325's en 328 die ik gehad heb zaten er toch echt wel een distributieriem in.
En natuurlijk zullen de 968CS en de 951 geen echte P's zijn daar die ook over een distributieriem beschikken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 jan 2007 1:25 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
BMW is kort overgestapt van ketting op riem, maar had daar zo veel ellende mee (motoren waarvan de riem het begaf vóór de vervangingsinterval, dus garantiewerk) dat BMW al snel weer terug ging naar ketting.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 jan 2007 8:20 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Kbetaal €24,89 voor het vervangen van de riem....en k laat hem jaarlijks vervangen, beter voorkomen..........
|
17 jan 2007 10:21 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dan doel jij waarschijnlijk op de belt waarmee de airco enz wordt aangedreven en niet op de distributieriem. Want een nieuwe distributieriem plus arbeidsloon voor het vervangen kost wel wat meer (€ 300 - € 400?).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 jan 2007 10:48 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
en dus voor de riem die vooraan op de foto te zien is.......die ketting zie je maar hééél klein achteraan boven op de foto als je die helemaaaaal uitvergroot, dacht ik dus.....om misverstanden te vermijden....
|
17 jan 2007 11:54 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
BMW, Mercedes, Porsche & Audi hebben idd allemaal motoren gehad met riem.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 jan 2007 14:29 |
|
|
knoet
BoxsterBelgium
|
en hoeveel km's gaat zo een ketting dan mee?
mijn vader heeft een mercedes vito (ook met ketting btw) en nu op 200d km is die gesprongen (net tijdens het optrekken) met als gevolg de ganse moter om zeep en vito voor de export ....
_________________________________________ www.tuned-belgium.com
|
17 jan 2007 14:34 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Er wordt veel gezegd dat ze een autoleven lang meegaan, maar hangt natuurlijk ook af hoe met de motor is omgegaan.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 jan 2007 14:38 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Lang nagedacht,maar een Mercedes met riem Ben benieuwd wat voor type/model....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
17 jan 2007 15:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mijn BMW 328i heeft wel degelijk een ketting en met ruim 270.000 op de teller geen enkel probleem.
De riem werd veelal geintroduceerd omdat deze een gewichtsbesparing opleverde en veel minder geluid produceerd.
Wel is een riem onderhoudsgevoeliger. Het is 'rubber' en verouderd vanzelf ongeacht het aantal gereden kilometers.
De kans dat er dan op een gegeven moment een tand afbreekt en je dus problemen krijgt is groter dan met een ketting.
Problemen met een ketting kondigen zich vaak aan doordat de ketting ruimer wordt en niet meer goed op spanning kan worden gehouden. Dat ga je wel horen en een goed monteur is daar wel op gefocussed.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 jan 2007 15:52 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Bij MB zit ik idd verkeerd, die hebben idd nooit riemen gehad. Meestal is het aan te raden om de ketting tussen 250k en 300k te vervangen. Er is een kleine kans op breken, maar een ketting rekt op termijn waardoor je timing dus niet meer exact correct staat.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 jan 2007 16:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Samengevat gaat het om de aandrijving van de nokkenas(sen).
Mercedes kent zo'n flut riem, IMHO, dus niet. Heb er 1 gehad van km. 0 t/m 275000 en geen haar op iemands hoofd die dacht aan vervangen.
Maar vooral geen problemen door knappende riemen, ook al worden ze OP TIJD vervangen
BMW heeft blijbaar een uitstapje gemaakt, maar is weer verstandig geworden.
Blijft enkele Porsche modellen; volgens velen is de 911 een 'aparte' Porsche lijn, en die kent ze niet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 jan 2007 23:35 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Een riem moet idd wel regelmatiger vervangen worden, maar als voordeel geldt dan weer dat het vervangen ervan vergeleken met het vervangen van een ketting behoorlijk wat sneller en makkelijker is.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
18 jan 2007 11:28 |
|
|